"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vasta-alkaja.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
ToWeL

Vasta-alkaja.

Viesti Kirjoittaja ToWeL »

Eli olen vasta aloittanut warhammerin ostamalla eräältä tuttavalta orcs&goblins armeijan ja samalla sain maastoja maaleja sun muuta mukavaa. Olen jo lotraaja eikä warhammer kuulostanut yhtään kiinnostavalta mutta kun isä suostui maksamaan ostokseni siltä tuttavalta niin mikäs siinä. Ainoa ongelmani warhammerin aloittamiseen on säännöt. joten voisiko joku opettaa minulle kädestä pitäen jalon pelinne hankalat säännöt. Warhammerin säännöt muistuttavat kyllä lotrin sääntöjä mutta epäselvyyksiä on niin paljon...
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Löyytyykö sääntökirja? Osta se ja opettele. Vielä parempi on jos sinulla on jo warhammeria osaava kaveri joka voi sitten auttaa sääntöjen ymmärtämisessä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Natukka

Viesti Kirjoittaja Natukka »

Osta Rulebook ja lue se. Kukaan ei varmasti jaksa sepittää tuota paksua opusta läpi. Tai sitten pelaat jonkun kokeneen pelaajan kanssa tai keksit omat säännöt(en kannata).
Edit: taas näin...
ToWeL

en tunne ketään warhammerin pelaajaa... tai no se tuttava asuu kuopiossa ja ite asun lappeenrannassa. Sit siitä sääntö kirjasta mul on jopa neljä kirjaa rulebook, battle bastiary, battle magic ja warhammer armies orcs&goblins mutta englannin taitoni on niin huono vaik oon 16 vuotta että lukemisesta ei tule mitään enkä tapani mukaan opi kirjoista mitään.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Ota suomi-englanti-sanakirja kouraan ja ala lukemaan. Ei sen niin vaikeaa pitäisi olla. Ja löytyyhän lappeenrannasta montakin warhammer-pelaajaa?
ToWeL

noh. no yritetään sitten :D
kiitti rohkaisusta...
Natukka

Oon utelias: Miten sulla on 4 Rulebookia?
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Ja voihan sitä esittelypeliälin kysellä figuliikkeistä. Kyllähän siitä jonkinlaisen kuvat pelistä saa. Liikkuminen ym.

Edit:
Oon utelias: Miten sulla on 4 Rulebookia?
Taisi yksi pilkku jäädä välistä pois... Ja onhan hän voinut ostaa.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Se on miten luokittelee sääntökirjan, Natukka. Minä ainakin joskus kutsun armybokkeja ja codexejakin sääntökirjoiksi.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Miekkonen

Viesti Kirjoittaja Miekkonen »

Mikäs tuo Battle magic -kirja on kun en ole ikiä kuullutkaan. Ei kai vaan olisi edellisen editionin ajoilta?
Tuolta peliporukoista löydät ehkä lähistöltä pelikavereita.
"D'oh!"
-Homer J. Simpson
Natukka

Hän itse kirjoitti:Se on miten luokittelee sääntökirjan, Natukka. Minä ainakin joskus kutsun armybokkeja ja codexejakin sääntökirjoiksi.
No jos sen näin luokittelee niin sitten on miullakin.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Miekkonen kirjoitti:Mikäs tuo Battle magic -kirja on kun en ole ikiä kuullutkaan. Ei kai vaan olisi edellisen editionin ajoilta?
Tuolta peliporukoista löydät ehkä lähistöltä pelikavereita.
Minulle ainakin tulee mieleen viime edikan Magic-boksi. Ettei vaan olisi siinä mukana tullut kirjanen?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
ToWeL

en tiiä miks sil mun tuttaval on ollu 4 kirjaa mut ainaki tiiän että kolme näistä on tullu aloitus paketissa... eiku hetkinen sen paketin mukana on tullut rulebook, battle bestiary ja sit joku scenario book minkä edellinen omistaja on myynyt varmaan jollekkin muulle. Niin ja se paketti on vuodelta 92 joten voi olla ettei koko kirjaa valmisteta enää ollenkaan.
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

ToWeL kirjoitti:en tiiä miks sil mun tuttaval on ollu 4 kirjaa mut ainaki tiiän että kolme näistä on tullu aloitus paketissa... eiku hetkinen sen paketin mukana on tullut rulebook, battle bestiary ja sit joku scenario book minkä edellinen omistaja on myynyt varmaan jollekkin muulle. Niin ja se paketti on vuodelta 92 joten voi olla ettei koko kirjaa valmisteta enää ollenkaan.
92? Eh, varmaan 3. edikka tai jotain... Varmaan saat hyvät fyffet irti jos myyt jollekin keräilijälle... Uusin kirja on painettu joskus 02!
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Skrixqueek kirjoitti:
ToWeL kirjoitti:en tiiä miks sil mun tuttaval on ollu 4 kirjaa mut ainaki tiiän että kolme näistä on tullu aloitus paketissa... eiku hetkinen sen paketin mukana on tullut rulebook, battle bestiary ja sit joku scenario book minkä edellinen omistaja on myynyt varmaan jollekkin muulle. Niin ja se paketti on vuodelta 92 joten voi olla ettei koko kirjaa valmisteta enää ollenkaan.
92? Eh, varmaan 3. edikka tai jotain... Varmaan saat hyvät fyffet irti jos myyt jollekin keräilijälle... Uusin kirja on painettu joskus 02!
2000 jos tarkkoja ollaan. Ja seuraava ilmestyy loppukesästä tai alkusyksystä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
ToWeL

:O oikeesti? mä sain koko roskan satasella 11 maalipurkkia, julmetusti goblineja ja örkkejä, hirveesti jotai taika kortteja, pieni torni, pieni talo, ite tehtyjä maastoja, 4 kirjaa ja joku siivekäs monsteri. edellinen omistaja olis kuulemma saanu pelkästää miniatyyreistä 200 euroa jos olis viitsini etsiä jonkun muun ostajan.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Taitavat olla aiempaa edikkaa kaikki kirjatkin.

Suosittelen, että hakeudut lähimpään vähänkin isompaan figukauppaan, ja vaadit kovaan ääneen esittelypeliä.

Sääntökirja ja Orcs & Goblins-armeijakirja ovat pakko-ostoksia.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Skrixqueek kirjoitti:
1992 taisi olla jo neloseditionin aikoja. Ainakin minulla on jokin tuollainen hämärä muistikuva... WHFB oli kolmosedikassaan jo vuonna 1987, kun 40K:n 1. laitos ilmestyi. 40K:n sääntökirjassa on nimittäin mainos 3. editionin FaBasta, siitä muistelen...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”