"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkit: Klaanit

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Sachse

Örkit: Klaanit

Viesti Kirjoittaja Sachse »

Örkeillä tässä päätin 40k aloitella ja klaanin päätös on edessä. Kertokaapa minulle klaaneista:

0. Otsikko: [klaanin nimi tähän]
1. Onko kyseinen klaani aloittelia ystävällinen?
2. Pärjääkö miten, hyvin, heikosti vai kohtalaisesti?
3. Hienoudet + omat mietteet ja mitä olisi hyvä tietää.

kiitos jo etukäteen.
-Marcus

Muokattu topiccia ettei tarvitsi uusia threadeja tehdä ;)
eli ei enää kyseessä pelkkä DS
Viimeksi muokannut Sachse, Ti 14.03.2006 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
Kardinaali
Viesti:

Re: Örkit: Death Skullz

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Marcus kirjoitti:Örkeillä tässä päätin 40k aloitella ja Death Skulls vaikuttaisi kivalta klaanilta. Muutama kysymys:

1. Onko kyseinen klaani aloittelia ystävällinen?

kiitos jo etukäteen.
-Marcus
1. No aloittelijoille yleensä suositellaan, että tekee ensimmäisen armeijan ihan vaan peruscodex pohjalta. Onhan codex hankittu jo?
2. Deathskullit ovat ehkä valitettavasti sieltä vähemmän tehokkaammasta päästä. Jos juustoa etsit, etsit väärästä paikasta.
3. Muutenhan nämä ovat sitä parasta/fluffikkainta antia. Örkeistä vihreimpiä :D. Kannattaa maximoida tietenkin hyödyt eli looted vehiclet ja omamielipide että pitää loota-ryhmät halpoina. Esim: käyttää scout-optioneita eli ottaa vaikka 7 pään lootaryhmän 1 missile launcherilla, vaikkapa 4 sniper riflellä (osuvat 4+:lla on harvinaista herkkua örkeillä :D) ja loput bolttereilla. Tälläinen kokoon pano on jossain 100-150p hujakoilla.

Jos englannin kieli taipuu, kannattaa vierailla tällä foorumilla: http://www.the-waaagh.com/forums/

Tervetuloa meihin sinisiin :D Waagh, darn lootin' git! (Itse olen tekemässä Kult of Speed deathskulleja... Örkkini eivät ole tyytyneet pelkästään muutamaan lootattuun aseeseen vaan ottavat kaiken :D)
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

jaa että deathskulleja, näitä vähemmän propa örkkejä ;)

1) kuten kardinaali jo mainitsikin niin tavallisen listan avulla on ehkä parempi alotella, mutta kyllä silläkin pystyy tekemään deffskulls-tyylisen listan, jos esim. turnauksiin olet menossa jotka eivät hyväksy klaanilistoja

2) pakolliset loota squadit ovat kyllä kieltämättä heikkous, mutta onhan se aina kiva olla se mahdollisuus heittää ne 3 isoa plättyä vuorossa (3 looted tankkia, esim. basi, russ ja demo).

3) näillä on ainakin kustomoinnin mahdollisuudet erittäin hyvät, kun ne tuppaavat kaikkea kamaa sieltä taistelukentiltä poimimaan. loota squadit nyt ovat kalliita ja kannattaakin niitä kustomoida rooleihin, joita muut yksikkösi eivät pysty suorittamaan. esim. heavy bolttereiden antaminen on turhaa, sillä big shootat hoitavat örkki armeijassa saman paremmin, halvemmin ja varmemmin (ei voi ampua itteään). autocannonit ja plasma cannonit ovat kyllä siistejä, mutta erittäin kalliita. itse en kyllä ihan bolttereita antaisi niille, sillä shootat hoitavat saman ja ei ole sitä itsensä ampumisen riskiä, muuten kardinaalin ehdotus on passeli. itse ehkä ottaisin IG heavy weapon tiimin aseistuksella ja antaisin 2 autocannonia ja sitten vaikka nobin muutamalla ammo runtilla ja vaikka big shootalla, pyrörii siinä 150 pisteen hujakoilla.
itselläniki on lievästi deffskull ja KoS -teemainen armeija, mutta se on silti oma klaanini.

kardinaalin antama linkki on myös hyvä tsekata, omasta mielestäni yksi parhaimmista foorumeista ilmapiirin kannalta ja meno on sopivan örkkimäistä. itse en vaan ole vähään aikaan siellä postaillut
Kardinaali
Viesti:

Lloyba kirjoitti:
1.itse en kyllä ihan bolttereita antaisi niille, sillä shootat hoitavat saman ja ei ole sitä itsensä ampumisen riskiä, muuten kardinaalin ehdotus on passeli.

2. kardinaalin antama linkki on myös hyvä tsekata, omasta mielestäni yksi parhaimmista foorumeista ilmapiirin kannalta ja meno on sopivan örkkimäistä. itse en vaan ole vähään aikaan siellä postaillut
1. Lootattu mariini boltteri on vaan minun mielestäni paljon asenteellisempi kuin tavis shoota ;). Vaikka boltterissa ainoa hyöty on isompi ap, ja kaveriakin sillä saattaa vahingossa ampua.

2.Waaaagh-foorumi on tosiaan ilmapiiriltään mitä parhain. Siellä katsotaan min/maxaajia, juustoilijoita (lue: suomalaisia :P) todella kieroon. Pienikin fluffittomuus armeijalistassa saattaa johtaa nasevaan kommenttiin :). Waaaghissa ei katsota melkein koskaan pelitehoa listoissa (lukuun ottamatta turnauksia) vaan että se on propa ork! :D
tronin

Viesti Kirjoittaja tronin »

Voisit pelata muutaman pelin tavan örkeillä, noin aluksi, jotta saat tuntumaa.
Olet tietysti voinut jo näin tehdäkin.

Tavan örkit voit myöhemmin helposti konvertoida haluamaasi klaaniin kuuluvaksi, koska perus örkkikama käy lähes joka klaanin listoille.
Voit tietysti proksyttää klaania, ennenkuin ostat paljon lootet vehiclejä ja lootaboysien aseistusta sekä muuta asiaan kuuluvaa sälää.

On todella luonnetta kasvattavaa huomata ettei pidäkään ko. klaanista kun on pöydät täynnä tankkeja, joita ei voi tavan codexsiin sovittaa kuin yhden/ 3 pientä.
War doesn't determine who's right, only who's left.
-Jep, berserkereillä on tapana vähän innostua. -Veripallo
Sachse

Viesti Kirjoittaja Sachse »

Kiitos kaikille vastauksista :)

Kysymyksiä muokattu hieman, tästä voi olla hyötyä myös muille klaania miettiville.
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
zezuz

Viesti Kirjoittaja zezuz »

i'm back !
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Ite en oikee tiiä omaa..Ehkä goffs koska mulla on hyvin paljon lähäriä..mutta meinaan hankkia paljon Koneitakin(Warbuggie..warbike etc)..mutta sitten meinaan hankkia paljon grottejakin..ja olen maalannu omalla teemalla..
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
beari
Viesti:

Re: Örkit: Klaanit

Viesti Kirjoittaja beari »

Marcus kirjoitti:Örkeillä tässä päätin 40k aloitella
Ei se helpoin, mutta lopulta ehkä kaikkein palkitsevin tie?

Itse olen pelannut pääasiallisesti KOS:lla, snakebiteillä death skullzzeilla. Feraleita olen koittanut, mutta ne eivät ainakaan vielä tuntuneet istuvan omaan maailmankuvaani örkeistä. Kolmella dinolla viet massacrella, mutta emmentaalit ei vaan kuulu meille. (Ok, onhan siellä trappasia ja vaikka mitä vekkulia mutta hei, jos teet feralit niin miksi et samalla juustottaisi? ;) )

Eli Death Skull
Marcus kirjoitti: 1. Onko kyseinen klaani aloittelia ystävällinen?
Ei ole.

Kolmannessa edikassa missä tankit näyttelivät edes jonkinlaista osaa pelissä, nämä olivat varmaan kovia mutta 4.ed:ssa missä ampuva jalkaväki tuntuu olevan se kaikkein kovin nämä veijarit menettivät hyötyään tankkien "kadotessa". Pakollinen kahden loota-ryhmän ottaminen syö pisteitä ja valitettavasti tehoa näistä ei liikoja saa.

Muiden rotujen aseistuksen tunteminen saattaa myös olla ongelmallista aloittelijalle.
Marcus kirjoitti: 2. Pärjääkö miten, hyvin, heikosti vai kohtalaisesti?
Riippuu pelaajasta ja itse listasta luonnollisesti. Kyllä Deffeillä tosiaankin pärjää, itsellä on suunnitelmissa mennä niiden kanssa turnaukseen. Turnausvoittoja ei varmasti siinä mielessä tule, että jotain pistesijoja kahmisi. Tosin tämä on tosiaan siitä pelaajasta ja listasta kiinni. Armeija antaa hiukan virheitä anteeksi, mutta ei niin paljon kuin feralit tai snakebitet. Pitää oikeasti osata rakentaa monipuolinen lista ja jokaiselle unitille keksiä hyötyä.

Moraalisesti deffit voittavat aina. Kun joku ilman järkeä oleva vihreä sieni ampuu ensin kaverinsa, sitten vastustajan ja lopuksi itsensä. Miten voit vastustajana kuvitella käveleväsi voittajana ulos?

Deffien ongelma listojen teossa on se, että sitä alkaa helposti tekemään liiankin örkkimäisen listan, mikä päättyy siihen että puolet armeijasta ampuu itsensä kappaleiksi. Tämä jos mikä on tosin vaan ihan oikein >:]

Tällä hetkellä omassa armeijalistassa on runsaasti liikkuvuutta, hiukan dakkaa (17 rakettia, 6 big-shootaa, pari lassea) ja runsaasti lähitaistelevia yksiköitä. Kannattaa myös muistaa, että alle 100 modelin armeijalla on aluksi vaikea pärjätä. Itsellä on nyrkkisääntönä aina ottaa se yli 100 ukkoa, ei pääse loppumaan kesken kun niitä osumia tulee niin vastustajalta kuin omilta :D

Marcus kirjoitti: 3. Hienoudet + omat mietteet ja mitä olisi hyvä tietää.
Foorumeilla näkee runsaasti puhetta siitä, miten turhia lascannonit ovat. Kalliita ja eihän niillä voi osua. Joopa joo, kolme lassea jotka osuvat 5+:lla ja saavat aika usein oikealla sijoittelulla ampua montakin vuoroa, vievät kyllä vastustajan raskaampaa kalustoa mennessään.

Hienoutena on tämän harrastuksen ehdoton suola, muiden armeijoiden roinien pölliminen. MIKÄÄN ei ole niin hienoa, kuin voittaa joku vastus yhdessä pelissä. Sitten kun kaveria vastaan seuraavaksi pelaa, niin onkin tehnyt jostain vastustajan tankista itselleen looted vehiclen. Luo kummasti syvyyttä pelaamiseen.

Toinen upea asia on Kollateral Kasualties. Eli niiden omien ampuminen. Se tunne kun läsäyttää vierustoverin kehon savuavaksi läjäksi on vain upeaa. Ei sitä oikein voi sanoin kuvailla miten hauskaa se oikeasti on, kun ampuu kolmella autocannonilla ja heittää samalla muutaman ykkösen :D

Tulipas paljon tekstiä. Summa summarum: Ei sovi aloittelijalle mikä haluaa nopeita helppoja voittoja. Jos olisin aloittanut deffeillä, olisin todennäköisesti turhautunut ja lopettanut koko harrastuksen. Nyt kun pelitaitoa on kertynyt, noilla pärjää ihan hyvin ja hauskaa on aina. >:]
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
beari
Viesti:

Marcus kirjoitti:Örkeillä tässä päätin 40k aloitella
Ei se helpoin, mutta lopulta ehkä kaikkein palkitsevin tie?

Itse olen pelannut pääasiallisesti KOS:lla, snakebiteillä death skullzzeilla. Feraleita olen koittanut, mutta ne eivät ainakaan vielä tuntuneet istuvan omaan maailmankuvaani örkeistä. Kolmella dinolla viet massacrella, mutta emmentaalit ei vaan kuulu meille. (Ok, onhan siellä trappasia ja vaikka mitä vekkulia mutta hei, jos teet feralit niin miksi et samalla juustottaisi? ;) )

Eli Death Skull
Ei ole.

Kolmannessa edikassa missä tankit näyttelivät edes jonkinlaista osaa pelissä, nämä olivat varmaan kovia mutta 4.ed:ssa missä ampuva jalkaväki tuntuu olevan se kaikkein kovin nämä veijarit menettivät hyötyään tankkien "kadotessa". Pakollinen kahden loota-ryhmän ottaminen syö pisteitä ja valitettavasti tehoa näistä ei liikoja saa.

Muiden rotujen aseistuksen tunteminen saattaa myös olla ongelmallista aloittelijalle.
Marcus kirjoitti: 2. Pärjääkö miten, hyvin, heikosti vai kohtalaisesti?
Riippuu pelaajasta ja itse listasta luonnollisesti. Kyllä Deffeillä tosiaankin pärjää, itsellä on suunnitelmissa mennä niiden kanssa turnaukseen. Turnausvoittoja ei varmasti siinä mielessä tule, että jotain pistesijoja kahmisi. Tosin tämä on tosiaan siitä pelaajasta ja listasta kiinni. Armeija antaa hiukan virheitä anteeksi, mutta ei niin paljon kuin feralit tai snakebitet. Pitää oikeasti osata rakentaa monipuolinen lista ja jokaiselle unitille keksiä hyötyä.

Moraalisesti deffit voittavat aina. Kun joku ilman järkeä oleva vihreä sieni ampuu ensin kaverinsa, sitten vastustajan ja lopuksi itsensä; miten voit vastustajana kuvitella käveleväsi voittajana ulos?

Deffien ongelma listojen teossa on se, että sitä alkaa helposti tekemään liiankin örkkimäisen listan, mikä päättyy siihen että puolet armeijasta ampuu itsensä kappaleiksi. Tämä jos mikä on tosin vaan ihan oikein >:]

Tällä hetkellä omassa armeijalistassa on runsaasti liikkuvuutta, hiukan dakkaa (14 rakettia, 3 twinkkari big-shootaa, pari lassea) ja runsaasti lähitaistelevia yksiköitä. Kannattaa myös muistaa, että alle 100 modelin armeijalla on aluksi vaikea pärjätä. Itsellä on nyrkkisääntönä aina ottaa se yli 100 ukkoa, ei pääse loppumaan kesken kun niitä osumia tulee niin vastustajalta kuin omilta :D

Marcus kirjoitti: 3. Hienoudet + omat mietteet ja mitä olisi hyvä tietää.
Foorumeilla näkee runsaasti puhetta siitä, miten turhia lascannonit ovat. Kalliita ja eihän niillä voi osua. Joopa joo, kolme lassea jotka osuvat 5+:lla ja saavat aika usein oikealla sijoittelulla ampua montakin vuoroa, vievät kyllä vastustajan raskaampaa kalustoa mennessään.

Hienoutena on tämän harrastuksen ehdoton suola, muiden armeijoiden roinien pölliminen. MIKÄÄN ei ole niin hienoa, kuin voittaa joku vastus yhdessä pelissä. Sitten kun kaveria vastaan seuraavaksi pelaa, niin onkin tehnyt jostain "vastustajan" tankista itselleen looted vehiclen. Luo kummasti syvyyttä pelaamiseen.

Toinen upea asia on Kollateral Kasualties. Eli niiden omien ampuminen. Se tunne kun läsäyttää vierustoverin kehon savuavaksi läjäksi on vain upeaa. Ei sitä oikein voi sanoin kuvailla miten hauskaa se oikeasti on, kun ampuu kolmella autocannonilla ja heittää samalla muutaman ykkösen :D

Tulipas paljon tekstiä. Summa summarum: Ei sovi aloittelijalle mikä haluaa nopeita helppoja voittoja. Jos olisin aloittanut deffeillä, olisin todennäköisesti turhautunut ja lopettanut koko harrastuksen. Nyt kun pelitaitoa on kertynyt, noilla pärjää ihan hyvin ja hauskaa on aina. >:]
--
Kardinaali
Viesti:

beari kirjoitti: Moraalisesti deffit voittavat aina. Kun joku ilman järkeä oleva vihreä sieni ampuu ensin kaverinsa, sitten vastustajan ja lopuksi itsensä. Miten voit vastustajana kuvitella käveleväsi voittajana ulos?
Tämän laitan allekirjoitukseeni! :D Nauru pääsi kun luin tuon ja olen täysin samaa mieltä kanssasi. Itse pelaan nyt Kult of Speedillä (ei Speed Freeks vaan Deathskullz ;)) pienimmillä pisteillä ja sitten kun isomman armeijaan kyhään niin sitten deathskulzeilla joka käyttää paljon trukkboyzzeja.

Kardi Edit: Voi ei! Tuo tokaisusi oli liian pitkä joten ei mahtunut
:(
beari
Viesti:

Lisättäköön vielä että vaikka aina itken noista tankeista, niin kyllä tietyt tankit ovat edelleen deffeille hyvä.

Looted basilisk (Tämä on pelin paras tankki, ei tarvitse lossia ja kantama on todella hyvä)

Looted 'ellhound

Vetää hyvin toista hordea kumoon. Huono BS ei niin paljoa haittaa, kun heittää sitä palopommia keskelle hordea ja samalla nakuttaa vielä heavy boltterilla perään.
--
Leksa

Viesti Kirjoittaja Leksa »

Kannan korteni kekoon.

Kult of Speed aka Speed Freaks
1. KOS ei ole ehkä sieltä helpoimmasta päästä pelata peruslistaan verrattuna. Ajoneuvoja on hyvin paljon, samoin kuin kikkailuyksiköitä (Deth koptat <3) eivätkä esim. perusörkkien mob up säännöt toimi.

2. Jos KOSsia osaa käyttää ja taktikoida, niin listassa on pärjäämisen meininki. Yleensä Kult of Speed roikkuu turnauksissa kymmenen parhana joukossa, jos niitä osaa käytellä.

3. IMO se ehdottomasti asenteikkain örkkiarmeija. Hyvätietää-osioon mm, että armeijaan tarvitaan Paljon ajoneuvoja. Kult of Speed on konvertoijan märkä uni.

Leksu kuittaa
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”