Olen sen verran vähän aikaa seuraillut ison maailman figu meininkejä, että on hieman hakusessa mitä nämä Games Workshopin "global campaign" nimellä kulkevat jutut ovat? GW:n sivuilta en oikein infoa löytänyt ainakaan tässä vaiheessa, mutta kuulemani mukaan tänä kesänä pitäisi olla tulossa Fall Of Medusaksi nimetty globaali kampanja. Mitä tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa? GW julkaisee joitakin uusia figuja kampanjaa varten? GW storeissa saa pelata jotain virallisia pelejä joiden tulokset lähetetään jonnekin tietokantaan ja kampanjan päätyttyä julkaistaan, että kuinka kävi?
Eli siis jos ja kun saatte tietoonne jotain kampanjan yksityiskohtia tai löytyy linkkiä enemmän tai vähemmän viralliselle sivulle. Postatkaapa ystävällisesti tänne. Myöskin arvostaisin jos joku vaivautuisi hieman selittämään ylipäänsä tuota Global Campaignin ideaa. Käsittääkseni tämä ei ole ensimmäinen laatuaan.
Fall Of Medusa - Summer offensive 06
- Cannonfodder
Fall Of Medusa - Summer offensive 06
"Only the dead have seen the end of war."
Yleensä GW:n maailmanlaajuiset kamppaniat ovat olleet tilanteita, joissa voisi tapahtuu jotain erittäin traagista. (Storm of Chaos, Black Crusade) Mutta koska paha ei noissa voinut voittaa lopullisesti, tällä kertaa GW:n kesäkamppania sijoittuu planeetalle, joka on niin tuntematon että pahuuden voittaessa sen voi tosissaankin tappaa. Fall of Medusaa markkinoidaan lauseella "This Summer a World will Die." Jos GW olisi tosissaan tällä kertaa? Eniwei, Kamppanian mukana julkaistaan Cities of Death (Cityfight 2)-lisäosa, ja monia uusia figuja. (Nurglen demoniprinssi, Lucius, Rangerit...)
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
- Cannonball
Globaalit kamppanjathan kulkevat seuraavalla tavalla:
1) Julkaistaan kamppanja fluffeineen, kerrottaan armeijat, jotka saavat osallistua ja skenaariot, joita pelataan.
2) Otetaan vastaan pelaajien ilmoittamia tuloksia, yleensä lähinnä virallisista kampanjointitilaisuuksista, joissain tapauksessa myös netin kautta keneltä tahansa.
3) GW:llä deletoidaan kaikki lähetetyt tiedot, jonka jälkeen ne päättävät itse, kuinka homma jatkuu, tuloksista piittaamatta, ja julkaisevat uutta fluffia ja skenaariot, jotka nyt sopivat uuteen tilanteeseen.
4) Toistetaan portaat 1) - 2) - 3) kunnes kamppanja päättyy, ja siirrytään kohtaan 5)
5) Julkaistaan täysin pelituloksista riippumattomat lopputulokset, jotka GW:n kesätyöläiset kehittivät perjantai-iltana pubissa, ja joiden seurauksena fluffi palaa lähes tasan samaan pisteeseen kuin se oli ennen kampanjan alkua.
Kampanjan idea on siis:
1) Saada kasoittain rahaa julkaisemalla special campaign-only figuja
2) Saada GW:n raukoille työntekijöille mahdollisuus toteuttaa fluffillisia visioitaan, jotka lakkaavatkin taas pätemästä loppuratkaisun johdosta.
3) Pitää pelaajat tyytyväisinä parilla uudella, hassulla skenulla
4) Viihdyttää meitä, jotka tiedämme totuuden, muutamalla kohtalaisen kelvollisesti kirjoitetulla tarinanpätkällä parin illan ajan.
Muutamaa Globaalia olen seurannut, yhdestäkään ei oikein jäänyt suuhun merkityksen makua, enkä ainoaankaan ole osallistunut.
1) Julkaistaan kamppanja fluffeineen, kerrottaan armeijat, jotka saavat osallistua ja skenaariot, joita pelataan.
2) Otetaan vastaan pelaajien ilmoittamia tuloksia, yleensä lähinnä virallisista kampanjointitilaisuuksista, joissain tapauksessa myös netin kautta keneltä tahansa.
3) GW:llä deletoidaan kaikki lähetetyt tiedot, jonka jälkeen ne päättävät itse, kuinka homma jatkuu, tuloksista piittaamatta, ja julkaisevat uutta fluffia ja skenaariot, jotka nyt sopivat uuteen tilanteeseen.
4) Toistetaan portaat 1) - 2) - 3) kunnes kamppanja päättyy, ja siirrytään kohtaan 5)
5) Julkaistaan täysin pelituloksista riippumattomat lopputulokset, jotka GW:n kesätyöläiset kehittivät perjantai-iltana pubissa, ja joiden seurauksena fluffi palaa lähes tasan samaan pisteeseen kuin se oli ennen kampanjan alkua.
Kampanjan idea on siis:
1) Saada kasoittain rahaa julkaisemalla special campaign-only figuja
2) Saada GW:n raukoille työntekijöille mahdollisuus toteuttaa fluffillisia visioitaan, jotka lakkaavatkin taas pätemästä loppuratkaisun johdosta.
3) Pitää pelaajat tyytyväisinä parilla uudella, hassulla skenulla
4) Viihdyttää meitä, jotka tiedämme totuuden, muutamalla kohtalaisen kelvollisesti kirjoitetulla tarinanpätkällä parin illan ajan.
Muutamaa Globaalia olen seurannut, yhdestäkään ei oikein jäänyt suuhun merkityksen makua, enkä ainoaankaan ole osallistunut.
Codex-cityfight ei ole nykyedikan säännöille tehty. Cities of Death on itse asiassa uuden edikan kanssa yhteensopiva versio, eikä mikään lisäosa. Sen myötä Codex: cityfight lakkaa pätemästä. hyvä näin, siinä onkin muutamia nykyedikan kanssa ristiriidassa olevia raapustuksia.Coridus kirjoitti:Cities of Death (Cityfight 2)-lisäosa
In yer drreams!Coridus kirjoitti:Jos GW olisi tosissaan tällä kertaa?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.