Skrix kirjoitti:Violetti rätti kaipaisi voimakasta highlightia. Parantaisi figun yleisilmettä entisestään. Ihollekaan ei pieni highli pahaa tekisi.
Jätin ainakin ihon tarkoituksella laimeablendiseksi ja keskityin lähinnä smoothiuteen. Vasemmassa ohimossa (muistaakseni, nappi kun meni jo postiin tässä pari tuntia sitten

) blendien rajat ovat runsaasti voimakkaammat, mutta otsan, poskipäät ja kasvonpiirteet pidin suosiolla varsin tasasävyisinä.
Niin, ja violetista olisi aika äkäiseen tullut yhtään vaaleammalla pinkki, ja sitä en hakenut. Vahvempia sävynvaihdoksia loin enemmän nahkoihin, ja varsinkin metalliin.
Oikein mukavan oloinen neiti. Ongelmana on minusta simät - kierossahan ne ovat. Tietenkään korjaavat linssit eivät olleet yleisiä silloin joskus, joten realistinen aspektihan siinä sitten on.
Eivät näy kuvissa kunnolla. Livenä eivät olleet kieroa nähneetkään, sen verta osaan kuitenkin sanoa napistani sen kummemmin lesoamatta tai mitään.

Eli siis, silmiin olin jopa varsin tyytyväinen.
Base oli kiva. Mitäs siinä on? Mausteita?
Jätte mycket av basilikaa, pari pientä kiveä ja näiden päälle ihan GW:n flokkia. Semmoinen metsäinen alusta onnistui mielestäni, ja henkilökohtaisesti ei minulla ole valittamista siitä ainakaan.

Hiekkaa basessa ei siis ollut lainkaan.
edit\\
Väriteeman osalta mun pitäs ihmetellä, että mitäs nuo keltaiset osat mahtavat olla? Ne eivät mielestäni nimittäin toimi sitten missään määrin. Tavallinen keltainen, maalattuna mustan pohjamaalin päälel ja näyttäen likaiselta, vieläpä paikoissa jotka voisivat hyvinkin olla kultaa niin... öyh. Kultaa ilmeisesti eivät kuitenkana ole, koska teräkset ovat metallimaaleila. Olisin oikeastaan tässä tapauksessa ihan selkeyden pitänyt milteinpä keltaiset osat saman värisinä kuin se osa, mitä ne koristavat. Muuttaisi toki simppelimmäksi kokonaisuutta ja ehkä turhahko yksinkertaisuus voisi paikoin vaivata, mutta tämä ratkaisu peittämään moista ongelmaa, ei ole hyvä.
Hmm, voinee olla itseasiassa ihan totta. Itse ajattelin (muistaakseni) tekovaiheessa, etten tahtoisi liian pelkistettyä nappia maalata kun kerta viimeisteltyä lopputulosta haettiin alusta asti, mutta ehkä värisilmäni ja liian nopsa päätöksenteko potkaisivat taas päähän. Jos ei muuten, niin ruskeampaan keltaiseen olisi voinut nuo jättää, ettei ihan pelkkää keltaista olisi koristeisiin sutinut. Pitänee muistaa ensikerralla. Olisiko noihin ollut muuta vaihtoehtoa kuin perusväri? Kun figusta olisi mielestäni todella tullut ehkä hiukka pelkistetyn oloinen siinä tapauksessa, kuten sanoitkin.
Kilvestä voisin todeta myös, että itse olisin maalannut kilven sisäpinnan ainakin puuksi ja hihnan nahaksi. Tuollaisesta teräs hihnasta pito paljain käsin kun ei varmasti ole kovinkaan mukavaa ja tuollainen umpiteräksinen kilpi painaisi fantasiamaailmassakin turhan paljon tuolaiselle tyttöselle.
Jos kilven takapinnassa olisi ollut jotain syvennystä tai skulptia puulle, olisin sen varmasti maalannut, mutta nyt kilpi oli varsin jämäkästi yhdeksi kappaleeksi skulptattu. Ehkä sen olisi voinut free handailla puuksi, mutta ne eivät ole tunnetusti parasta osaamisen alaani.

Ja ihan rehellisesti en tajunnut ajatella sitä tuolta kannalta yhtään.