"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wysiwyg

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Itse näen WYSIWYG:in GW:n mahtavana tapana myydä pikkutilpehööriä korkeaan hintaan. Joten en tue sitä. Riittää että esim 40k, on special weapon kaverillä niin se saa sitten olla mitä tahansa flamerista, plasmaan ja meltaan. Sama idea myös raskaissa aseissa. Tärkeämpi asia on se koon samallaisuus ja että on helppoa erottaa mikä on mitä. Toisekseen on paljon mukavampi komvertoida mitä hassuimpia aseita yms ilman että tarvii miettiä miten tämän nyt sitten voi ostaa pelissä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hena kirjoitti:Itse näen WYSIWYG:in GW:n mahtavana tapana myydä pikkutilpehööriä korkeaan hintaan. Joten en tue sitä. Riittää että esim 40k, on special weapon kaverillä niin se saa sitten olla mitä tahansa flamerista, plasmaan ja meltaan. Sama idea myös raskaissa aseissa. Tärkeämpi asia on se koon samallaisuus ja että on helppoa erottaa mikä on mitä. Toisekseen on paljon mukavampi komvertoida mitä hassuimpia aseita yms ilman että tarvii miettiä miten tämän nyt sitten voi ostaa pelissä.
Toisaalta millä erotat mitkä ryhmä nyt omasikaan plasman ja mitkä omasivat flamerin jos aseet on vähän miten sattuu? Isommassa pelissä ei muisti oikein minulla ainakaan riitä jos ryhmät kaikilla identtisiä figuina.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hena
Viesti:

Juuri sillä että special weapon hepulla on siis joku muu kuin perusjatteri ase, mutta sen ei siis tarvitse olla se oikea, kunhan se on eri. Tai sitten maalataan esim baseen merkkiä. Näin toimittiin silloin 90 luvun alussa kun ei noita figuja ollut kun se parikymmentä peruskaveria :D.
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

On teillä muksuilla kans huvit. Ikään kuin Games Workshopin vääntämiä pelejä viitsisi pelata ilman pieteetillä duunattua figuelementtiä. Pelatkaa vaikka niitä kliksuja, jos ei sen vertaa jaksa säätää, että asentaa kans sen plasmapyssyn figulle jolle on sellaisen listassaan ostanut. Puuttuvat kilvet, epämääräiset aseet ja sensemmoiset voi vielä satunnaisesti hyvänä päivänä pistää nuorison laiskuuden, velttouden ja vallanhimon piikkiin, mutta siitä yhtään pidemmälle viety kitsastelu, veltostelu ja muu pelleily johtaa välittömään luovutusvoittoon ja kaljalle siirtyvään Guzlobiin. Ja tämä turneessa. Hupipeleissä, joissa nimen mukaisesti pitäisi olla hupia, en hyväksy sitäkään vähää sluibaamista.

(Jep, minulla oli conissa 2003 tyhjä base. Mutta olin toisaalta käynyt ahkerasti ennen, jälkeen ja tauolla kaljoittelemassa ja siinä välissä hukannut kys. figun.)
it is apparent the intent has been revealed
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Guzlob kirjoitti:On teillä muksuilla kans huvit. Ikään kuin Games Workshopin vääntämiä pelejä viitsisi pelata ilman pieteetillä duunattua figuelementtiä. Pelatkaa vaikka niitä kliksuja, jos ei sen vertaa jaksa säätää, että asentaa kans sen plasmapyssyn figulle jolle on sellaisen listassaan ostanut. Puuttuvat kilvet, epämääräiset aseet ja sensemmoiset voi vielä satunnaisesti hyvänä päivänä pistää nuorison laiskuuden, velttouden ja vallanhimon piikkiin, mutta siitä yhtään pidemmälle viety kitsastelu, veltostelu ja muu pelleily johtaa välittömään luovutusvoittoon ja kaljalle siirtyvään Guzlobiin. Ja tämä turneessa. Hupipeleissä, joissa nimen mukaisesti pitäisi olla hupia, en hyväksy sitäkään vähää sluibaamista.
Asiaa.

Jos ei senkään vertaa vaivaa jaksa nähdä, että tekee figulleen sen aseen mikä sille kuuluu, on syynä ainoastaan laiskuus.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

wysiwyg pystyy kiertämään fluffilla, ainakin pienemmät proxyt. Esim. jos mariini komentajalla on Terminator Honours, sen voi perustella taitona joka on karttunut vuosien varrella. Myös joitain isompia asiaoita voi myös käyttää niiden näkymättä figussa, kuten Rough Terrain Modificator Sentinelissä tai Dreadnoughtissa, taitoa kaikki... Useimmat demoniset voimat eivät näy kaaoksilla, paitsi selkeimmät, kuten panssari tai lentokyky.

Mutta jos yllämainitut sekä muut saa näkymäänfigussa ja vieläpä tyylikkäästi, se on kaikki plussaa. Ja muistakaamme ettei osia välttämättä tarvitse ostaa, GS on osaavan ihmisen käsissä vaikka koko figu.

-Guardsman
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Oikeastaan, olen niin itara ihminen, että jaksa käydä ostamassa toista Saurus poksia kaupasta, että voisin tehdä niitä keihäisiä Sauruksia, jos joskus tekisi mieli niitä käytää.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Pienet lisävarusteet tai ominaisuudet on enemmän näkyy-jos-näkyy, mutta aseistuksen tulisi minusta olla oikein, koska vastustajan näkökulmasta on erittäin ärsyttävää, kun armeijaesittely alkaa "nämä kolme plasmaa ovatkin meltoja, mutta tuo plasma on ihan oikeasti plasma ja noi sinihattuiset on lascannonilla varustettuja etc."

Harvinaisempaa onneksi on kokonaisten yksiköiden vaihtelu päikseen.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

No se onkin sitten taas huijaamista Iceman. Minusta pröxsyn ja huijaamisen välillä on suuri ero.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Tarvinneeko tällaisesta edes keskustella, kun pätee vain yksi sääntö, joka on se että pelaajat voivat sen keskenään päättää.

Virallisissa tapahtumissa kannattaa olla oikea figuuri, tai vähintään sitä kuvaava. En usko että valitetaan jos miekka pelataan powerfistinä tai toisinpäin.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Entä wysiwyg vs wanhat hywät figut,wanhoissa figuissa esim plasmat ja missilet ovat aivan eri näköisiä kuin uudet vastaavat,tai wanha dredini on neliö basella jne.Tai entäpä kuvaavat konversiot?
Minulle riittää että figut ovat jotenkin edes kuvaavia,tämä on vain peliä.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Behell

Viesti Kirjoittaja Behell »

Kraztog kirjoitti:Entä wysiwyg vs wanhat hywät figut,wanhoissa figuissa esim plasmat ja missilet ovat aivan eri näköisiä kuin uudet vastaavat,tai wanha dredini on neliö basella jne.Tai entäpä kuvaavat konversiot?
Minulle riittää että figut ovat jotenkin edes kuvaavia,tämä on vain peliä.
IMO Vanhoilla figuilla voi pelata sellaisenaa, mutta baset olisi ihan kiva saada oikeaan kokoisiksi, kun se ei pitäisi olla kovinkaan vaikeaa (elle se ole niin hienosti tehty, ettei siitä raaski luopua)

Toimiihan ne vanhat figut fluffilisesti, kun ennen oli eri malliset aseet ja haarniska, jne.
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse en ainakaan jaksaisi odottaa sellaista puolta vuotta että saan riittävästi rahaa figuihin, vaan mieluummin ostan niitä vähän kerrallaan, ja jos tarttee pelata, proxytän niitä ukkoja joita ei armeijassani viellä ole (ostettuna tai maalattuna ja kasattuna).
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

täytyypä kysyä niiltä jotka eivät anna tuuman neljännestäkään periksi wysiwyg:stä että oletatteko että teitä vastaan tulevalla pelaajalla on esim 10 erillaista chapter masteria jokaista erilaista aseistusta varten vai oletteko sitä mieltä että kun itse esim laitoin masterilleni storm boltterin ja lightning clawin(mikä mielestäni näytti tyylikkäältä) että minun tulee aina masteria käyttäessäni käyttää tätä varustusta vaikka se olisi kuinka epä-yhteensopiva muun armeijan kanssa

onhan se nyt ihan järjetöntä että pitäisi olla 5,000 pisteen edestä figuja että voisi pelata 1,000 pisteen armeijaa siten että voisi matsien välillä tehdä kunnon muutoksia armeijaan eikä kaveri saisi etua pelissä siksi että tietää ettet voi käyttää kuin tiettyä kokoonpanoa kun ei sinulla muita figuja ole ja kannattaa koittaa muistaa että vanhempien lompakolla harrastavien lisäksi on myös köyhiä opiskelijoita jotka kuitenkin mielummin syövät viikon kuin ostavat figuja armeijaan tuomaan wysiwig:ia, onko tällä foorumilla ihmisiä joiden mielestä figupelejä ei saa harrastaa jollei ahda rahaa figuihin 5 kertaa siitä mitä ulkoiluttaa peleissä, miksei saa ostaa niitä figuja mitä yleensä käyttää ja tehdä sitten pieniä wysiwyg rikkomuksia ettei kaveri tiedä tehdä armeija listaansa juuri sen mukaan mitä figuja tietää sinulla olevan

oma näkemykseni wysiwyg:tä on se että heavy-weapon on heavy-weapon oli figu sitten sinko tai multi-melta vaikka sääntöteknisesti se vaistasikin lascannonia tai heavy-boltteria, erikois-ase erikois-ase, characterilla saa olla mikä tahansa varustus (älkääkä nyt tulko selittämään demoni demonic staturesta tai vastaavista) ja vaikka tankilla olisikin se tykki mikä näyttää parhaalta saa se silti olla se toinen mikä sopii armeijaan paremmin

proxy on asia erikseen mutta miksi ostaa 35€ maksava treeman iahn vaan testatakseen sitä vain huomatakseen että tykkääkin käyttää waywatchereita koko rare slottien edestä

eli summary omasta mieleipiteestäni on se että wysiwyg palvominen on vain sitä että itseä ketuttaa(kirosana sensuroitu) kun on maksanut itsensä kipeäksi 100% tarkasta armeijasta ja sitten tulee vastaan henkilö joka ei jaa tätä pilkunnussimisen tärkeyttä, figuja kuuluu olla, itsekkään en jaksaisi katsella tyyppiä joka ei ostaisi muutakuin armeijakirjan/codexin ja sitten pelaisi paperilapuilla mutta voihan sillä aloittaa, onhan siitä sentään vähemmän päänvaivaa kuin ihmisistä jotka ostavat ensin figuja ja sitten tulevat kalastelemaan sääntöjä/kyselemään onko mikäkin nappi hyvä tai kannattava
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Huhhuh, rauhoitutaanpas. Melko pitkän lauseen sait tehtyä.

Mielestäni kaikki tarpeellinen vine ja pohdinta WYSIWYGIStä on jo tullut esiin topicissa. Sen rikkominen ei ole hyväksyttävää, mutta pikkuvirheet esim. sankarin wargearissa ovat ihan hyväksyttäviä ja yleisesti käytössä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Hän itse kirjoitti:No se onkin sitten taas huijaamista Iceman. Minusta pröxsyn ja huijaamisen välillä on suuri ero.
Yksiköiden vaihtelulla tarkoitin tilannetta, missä esim. normimarinet korvaavat terminaattorit yms., koska korvaavat figut ovat halvempia/paremman näköisiä. Ongelma korostuu, jos samassa armeijassa on samoja figuja käytössä ihan itsenäänkin.
Lok'har kirjoitti:omasta mieleipiteestäni on se että wysiwyg palvominen on vain sitä että itseä ketuttaa(kirosana sensuroitu) kun on maksanut itsensä kipeäksi 100% tarkasta armeijasta ja sitten tulee vastaan henkilö joka ei jaa tätä pilkunnussimisen tärkeyttä
Ongelma tulee, kun vastustajan pitäisi muistaa tukku poikkeuksia armeijastasi, koska on varsin merkittävää mikä ase on vastassa eri tilanteissa. Se onko jonkun charuun kädessä jokin hth-ase/tms. ei ole niin merkittävää kuin heavy/special-aseet, joilla on taktista merkitystä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Lok'har kirjoitti:oma näkemykseni wysiwyg:tä on se että heavy-weapon on heavy-weapon oli figu sitten sinko tai multi-melta vaikka sääntöteknisesti se vaistasikin lascannonia tai heavy-boltteria,
Mutta eikö sinusta ole ärsyttävää mikä noista esmes 12:sta ryhmästä nyt omasikaan minkä aseen jos figut itsessään on vähän mitä sattuu eikä lähelläkään sitä mitä olisi tarkoitus olla?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Jätetäänpä kiroilut pois.

Edelleen on osaaottavien päätettävissä. GW aina korostaa tätä seikkaa paljolti peleissään. Itse jos kohtaisin henkilön joka alkaisi valittaa kun Bolterini ei ole Lasgun vaikka niin listaan, en voisi kuin pidätellä naurua.:)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Onko niitä kaikkia optioita pakko käyttää, jos ei viitsi figua moiselle tehdä? Minunkin ungoreillani on aina kilvet, vaikkei siinä peliteknisesti ole mitään järkeä. Ne kuitenkin näyttävät paremmalta kilpien kanssa, ja jos minä häviän pelin parin kymmenen pisteen takia, niin voi minua. Luultavasti jotain meni pieleen muutenkin kuin ungorien varustelussa.

Jos taas vastustaja sanoo etukäteen pelaavansa jotain proxylistaa, niin minun puolestani pelatkoon vaikka pahvinpaloilla, ei voisi vähempää häiritä. Mutta jos johonkin turnaukseen tai muuten etukäteen vastustajaa varoittamattomaan peliin pitää jotain korvikkeita tuoda, niin aika heikkoa se minusta on.

Eivät pelit oikeasti kaadu siihen onko sauruksilla keihäät vai hand weaponit, ja sikäli kun figut eivät ole ikivahoja (niin ettei niiden varustus enää ole armeijakirjan kanssa yhteensopiva) en oikein näe mitään syytä miksi vakavassa pelissä pitäisi lähteä varustamaan joukot jollain muulla, kuin mitä selvästi figuilla varuteena on.

Mistään hahmojen varusteista taas ei kiinnosta pitää kirjaa kovin tarkasti. Jokatapauksessa aina kysyn mitä niillä on, ja muistin virkistykseksi kysyn uudelleen, jos vastaan on tulossa tilanne, jossa sillä on jotain väliä, kuten vaikka kun olen liikkumassa jotain moisen chargealueelle, tai olen itse moista rynnäköimässä.
Hena
Viesti:

Kun on pelannut joka editiota 40k:sta, niin en tasan jaksa ruveta muuttamaan armeijan varustusta joka armeijalistan vaatimalla tavalla. Siinähän joutuisi rukkaamaan armeijaa uusiksi muutaman vuoden välein. Ja kun nyt on noita conversion beam projectoreita figuilla niin en niitäkään ala irroittamaan vaan sen takia että kyseistä asetta ei sitten RTn jälkeen ole ollut. Tai kun puuttuu jump packit vain sen takia että ei niitä silloin aikaisemmin myyty figujen mukana.

Jos joku alkaa nillittämään sitten kaiken maailman säännöistä mitkä on tehty keräämään sen viimeisenkin rahan pois niin evvk. Itseäni kiinnostaa pelaaminen, ei arvosteleminen että nykyajan assault mariinit ei saa joka jannulle power weaponeita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”