"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua aloittamiseen! Kiitos!

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Gandalf The Grey

Apua aloittamiseen! Kiitos!

Viesti Kirjoittaja Gandalf The Grey »

Oon just alottanu LOTR:in ja päätin alottaa hyvillä.
Ongelma on se et en tiedä alottaisko Gondorilla vai Haltioilla.
Jos tietäisitte et voiko esim haltioiden joukkueessa olla koko saattue vai voiko siellä olla vaan saattueesta legolas?
Kiitos jos autatte!
Ja jos mietitte et ostais toi tyyppi sääntökirjan nii aijon ostaa ihan kohta alotuspakkauksen. (Sen siis jossa on sääntökirja, saattue, 25 örkkiä, morian raunioita, morian sääntökirja).
Nii ja sit onko ne haltiat kaks eri joukkuetta siis niinku Woodland Realms ja sit se toinen en muista nime, mut elrondin haltijat heaven elwes se oli nii onko ne sama joukkue tai voiko niitä kumpiakin olla samassa joukkueessa?
Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

kummalla haluat enemmän? haltioilla vai gondorilla...?
Aloituspakkaus on hyvä ensimmäiseksi pakkaukseksi, tietenkin. ;)
legolas ja co. riippuu siitä, mitä haltioita haluat..
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Gandalf The Grey

Haluisin ehkt haltioilla eniten :D
En oo ihan varma ku mulle on aika paljon väliä et mit sankareit sillä joukol on :D.
Mut voiko siis vaikka jos kerää Woodland Realmseja nii myös ostaa siihen joukkueeseen Gandalfin ja Aragornin?
Ja voiko siihen ostaa niitä 24 haltian pakkauksia vaik ne kyl ois Elwen Heavens :D?
Mut kiitti kaikest mit tiiät :D
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

Voit sekottaa mitä tahdot, mutta jos joskus pelaat turnauksessa, siellä on rajoitetut teemat listoilla.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Gandalf The Grey kirjoitti:Haluisin ehkt haltioilla eniten :D
En oo ihan varma ku mulle on aika paljon väliä et mit sankareit sillä joukol on :D.
Mut voiko siis vaikka jos kerää Woodland Realmseja nii myös ostaa siihen joukkueeseen Gandalfin ja Aragornin.
Tähänhän saat teeman rakennettua melko helposti. Esimerkiksi kun Gandalf ja Aragorn etsi Klonkkua. Eikös siellä ollut metsähaltioita etsimässä. Teemaan sopisivat parhaiten varmastikin Wood Elfit, joita muuten kohta (tämän vuoden aikana???) saa muovisina. Jos sitä ennen haluat voi tietysti ensin hankkia High Elfejä. Kyllä niihinkin jotenkin teeman saa. Sormusten herrassahan kun sattuu olemaan melkein mitä vain. Missä päin maailmaa muuten asut? Joltakin voit saada neuvoja ihan In Real Life. Tai sitten IRC ja sotu ovat vaihtoehtosi. :P
Lalalaa
Gandalf The Grey

Tässä Kuopion lähitienoilla tuota asun :D
Ja tuo oli kiva kuulla et voi ottaa nuo Saattuueen tyypit mukaan ja tuskin koskaan pääsen viralliseen peliin nii samapa tuo :D
Mun mul on kyl aika hyvät pohjat gondoriin ku mulla on nää LOTR tyypit nyt ku oon ostanu paketteja:
24 Gondorin miestä, Aragorn, Faramir, Theoden, Pippin, Eowyn, Klonkku, Frodo, yks samooja.
2 hukkaa (rautapihan), sharku, Witch-King.
Siin ne oli.
Et Gondoriin ois hyvät mahikset ja koht kai saan alotuspaketin joten Moriaankin ois mut pahoja en ala :D
Mut ehkä mää sit alan Haltioita tai Gondoria kerätä.
Haltioita mää kyl nyt uskon mutku on nuit Gondorin porukoit jonku verran mut jos tahon Haltioilla nii kannattaahan niillä alkaa nii ei myöhemmin haittaa :D
Mut haluun joukkueeseeni sit ainakin Gandalfin, Aragornin, Gimlin ja Legolasin, ei toi Boromirkaan ois pahitteeks ja teemaanhan toi sopii siihen kun Saattue tulee tuolta Morian luolista ja menevät Lothrieniin.
Paitsi vaan Gandalf ei oo siin mukana mut kai mä jonkoun teeman keksin :D
Ja muuten Valtsu, onko sulla meseä?
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Onhan minulla MSN. Tuossa viestin alla. [email protected].

Nuo Morian joukotkin on ihan hyvä olla olemassa, vaikkapa kaveria varten. Mikä onkaan parempi tapa saada kaveri innostumaan harrastuksesta, kuin hänen täydellinen musertamisensa ;). No ei nyt aivan, mutta ne ovat ihan hyvät olla olemassa, jos kaverillasi vaikka ei ole figuja.
Lalalaa
Gandalf The Grey

ei oo kamuil :D
Gandalf The Grey

En oo enää varma alanko kerätäkkään haltioita :P alan ehkt Gondoria mut pitää kattoo toisaalta kai mä nyt niit haltioit kummat on teist parempia?
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

No Gondori kattaa laajemman valikoiman erillaisia joukkoja jokaiseen makuun, että sinänsä ihan mukava kansa se. Lisäksi löytyy herojakin jokaiseen makuun , halvoista perus kapun tyylisistä heroista kalliisiin tappokoneisiin. Lisäksi gondoriin saa helposti liitettyä muita kansoja teemallisesti, ja esimerkiksi haluamasi Gandalfin ja Aragornin.

Toisinaan Haltioilla on vain niitä muutamia yksiköitä, eli woodelfit ja hig elfit jotka valitettavasti eivät sovi samaan tiimmiin. Mutta oma mielipiteeni on että kummatkin rivi sotilaat ovat ulkonäöltään hienompia kuin gondorin. Sekä Haltioiden herot ovat hienoimpia mitä pelistä löytyy, tämä tosin on mielipide kysymys.

Joten oikeastaan on melko sama kumman valitse, itse valitsisin sen mihin sinulla on jo paremmat valmiudet ja keräisin ensiksi armeijan sitä, jos sinulla ei ole kavereita ketkä voisit saada kiinnostumaan pelistä ja et usko pelaavasi turnauksessa, uskon että olet keräily mielessä? joten silloin et tarvitse huimia massoja perus massaa vaan kannattaa ostaa laajalti figuja ensin yhdestä sitten toisesta armeijasta. päätös on loppu peleissä yksin omaan sinun, koska vaikka kuinka täältä jengi kyselee apua armeijan valintaan, yleinen vastaus on siihen että kaikki on hyviä....me pystymme vain antamaan tietoa armeijoista näin teoriassa, mutta totuus on että jokaisella armeijalla pelaa ja pystyy voittamaan (rohan on tosin hieman heikoilla tässä :D).

Edit: Ja kuten joku joskus minulle on todennut (ehkäpä pahentaakseensa häviöni kärsimistä) että pelihän on "säkä" peli (nopat ratkasevat suurimman osan)
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

bottiins kirjoitti: Edit: Ja kuten joku joskus minulle on todennut (ehkäpä pahentaakseensa häviöni kärsimistä) että pelihän on "säkä" peli (nopat ratkasevat suurimman osan)
ja oikea versiohan tästäkin fraasista kuuluu "tää on tuuripelii" ;)
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Gandalf The Grey

Joo ku mä ajattelin että siin joukos pitää ainakin olla 24 ukon paketti joka maksaa 20 ku se on nii halpa :D
Mut vaan toisel haltiajoukol on semmonen paketti mut ei sit paljoo muuta ja toisel on mukavia sankareita aika lailla :D
Mut ehkä mä sit alan Gondoria kun on Gondorille jo 2 heroo ja 24 miestä :D
Ja jos teeman voi ottaa nii teemaks sopii hyvin Gondorin taistelu nii siten mää saan ängätyy mukaan Gandalfin, Aragornin, Legolasin, Gimlin, Boromirin, koska ne on ne tärkeet koska tykkään saattueesta nii paljon :D
Ja osalti keräilen vaan mut jos joskus joku kamu alkaa kerätä tai joku kysyy ottelua nii kyl mä sillon ottelisin koska se näyttäää hauskalta :D
Joten alan Gondoria ku se on halvempi ja melkein yhtä mukava tiimi :D
Muute mietin haltioita ku jos ne ois voinu yhistää mutku ei voi nii sit Gondor :P
se on must ihan hyvä ja siihen saa ängättyy parhaita tyyppejä. :D
Muute pitäis miettiä lisää ottasko haltiat vai gondorin mut jos haltia joukkoja ei voi yhistää nii ei sit niit :P
Mut ku katoin tota http://www.gamesworkshop.com nii siel oli semmonen teema ku Fall of the Necromancer ja siinä oli paketti jossa on 24 haltiaa Lothrienilta. Joten siit vois olla hyvät mahikset alkaa sitä ja jos saa eri heroja (kuten saattueen) tungettuu Lothrieniin nii sit haltioita pitää taas miettii :S:( :)
Githoniel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Githoniel »

Oberon_ kirjoitti:
bottiins kirjoitti: Edit: Ja kuten joku joskus minulle on todennut (ehkäpä pahentaakseensa häviöni kärsimistä) että pelihän on "säkä" peli (nopat ratkasevat suurimman osan)
ja oikea versiohan tästäkin fraasista kuuluu "tää on tuuripelii" ;)
Kyllä, mutta vasta siinä vaiheessa kun pelaajat ovat tarkalleen yhtä hyvät strategian ja armeijalistojen osalta. Muuten se enimmäkseen menee siihen, että kokeneempi voittaa sen, joka on vähemman kokeneempi.

Aloita haltiat.
Perusteluita asiaan ei tarvitse kaukaa hakea, haltiat ovat parempia ja maksavat huomattavasti vähemmän(ainoa ongelma on eturivin kilvet). Tirithissä ei ole muovisia yksiköita, joita kannattaisi käyttää(enkä laske knighteja muovi-yksiköiksi vain koska niillä on muovi hevoset.
Haltiat tarvitevat vähemmän strategiaa.
Pärjää aika hyvin sillä, että tietää nämä.

- armeija asetetaan kahteen riviin
- jouset -joilla myös keihäät- takariviin
- kilvet eturiviin
- heroiksi Elladan ja elrohir
- Elladan ja Elrohir ovat rakarivissä suojassa nuolitulelta siihen asti kun armeijat ovat lähitaistelussa
- ensimmäisellä vuorolla liikutaan puolet maksimista eteempäin ja ammutaan
- jatkossa ennen lähitaistelua puolet maksimista taakseppäin ja ammutaan
- lähitaistelussa tuet jousien keihäillä kilpiä
- veljekset saa riehua missä lystää, mutta niitä ei saa tapattaa liikaan massaan.

Eiköhän tuossa riitä jo suht. hyviä syitä ottaa ekaksi armeijaksi haltiat...
Sieni ei ole kasvi.
Gandalf The Grey

No ehkä sit haltiat mut kummat?
Wooden Realms vai Heaeven Elwes siinä onki se ongelma?
Ja sinne joukkoon pitää saada saattue se on pakko :D
Nii et mikä niistä ois hyvä vai voiko ne haltia joukot yhistää?
Githoniel
Viesti:

Saattuetta et saa mukaa edes omana armeijana(pyydän anteeksi Garoth). Puhuin tietysti Elven havens:ista, jos se tekstissäni selvinnyt. Metsä-haltiat toimivat huomattavasti huonommin kestävyytensä takia. Voit tehdä sekoitus armeijan siinä missä voit tehdä armeijan vaikka Hobit-Numenor armeijan, mutta turnauksessa sellaisesta armeijasta ei varmaankaan äärimmäisen paljon teemapisteitä heruisi...
Sieni ei ole kasvi.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Vaikka haltiat ovatkin tehokkaita ns. "perusmätössä", monet muut skenaariot eivät välttämättä suosi niitä. Haltioden pitää päästä hyötymään jousistaan, muuten vastustajan ylivoima voi koitua kohtalokkaaksi.

Muutenkaan haltialista ei minua houkuta, ainakaan se perus "Elven Havens" -lista, joska rivisotilaista on olemassa tasan yhdenlaisia, ja niistä saa aikaiseksi tasan yhdentyyppisen armeijan. Ainoa, mitä tuossa listassa sitten voi vaihdella on herot, mutta niistäkin ainakin Elladan ja Elrohir on sen verran muiden yläpuolella hintalaatusuhteessa, että niidenkin ottaminen on aikapitkälti automaatio.

Niinpa Githonielin luettelema lista o
n about ainoa tehokas variaatio, mihin perus "Elven Havens" lista taipuu. Minua ainakin tuon tyyppisellä listalla jatkuvasti pelaaminen alkaisi puuduttaa.

Tietysti Fall of the Necromancer saattaa tuoda uutta eloa haltialistoihin, mutta yleensä nuo vähäpanssariset haltia ovat pääsääntöisesti olleet huonompi ratkaisu kuin täysin panssaroidut, joten en usko että FOTN tuo muuta uutta kuin ehkä heroja.
Itse kyllä olen pitkään pelannut Minas Tirith -listaa. Tehoja löytyy ihan tarpeeksi, variaatiotakin mukavasti, joten tyytyväinen olen valintaani ollut

Minusta aikakin perus minassiboxista löytyy käytettävää ainakin se kaksi kolmasosaa. Kaikkihan tietävät, että niistä jousimiehistä ei juuri mihinkään ole, mutta keihäsmiehiä tarvitaan kuitenkin miltei joka listaan. Itse olen myös aina tehnyt kilpimuurini ihan perusminasseista, halpa hinta on taannut sen, että heroihin, parempiin jousiampujiin ja ratsuväkeen jää hyvin pisteitä. Ei noita nyt korvata oikeastaan kuin Dol Amrothin jalkamiehillä, mutta ne ovat rahassa ja pinnoissa suth kalliita, ja vaativat listaan Imrahilin toimiakseen optimaalisesti. Tämä taasen melko pitkälti lukitsee listaan yhteen kaavaan.

Vaikka perusmassani yleensä pysyykin samana, niin yleensä vaihtelen herokokoonpanoa melko usein, vaihtelu kun pitää listan tuoreena ja mieluisana pelata. Ja Gondorilla kyllä toimia heropaketteja löytyy.

Sitten noista Saattueen jäsenistä... Ei niistä kovin toimivaa listaa aikaiseksi saa, kokeiltu on... Eikä niitä toimivaankaan listaan saa kuin yhden tai kaksi kerrallaan. Saattueen jäsenet olivat kuitenkin Gondorilaisten tekemisissä paljon enemmän kuin haltia-armeijan kanssa, joten jos noiden käyttö kiinnostaa, niin siltäkin kannalta Gondor olisi minusta parempi vaihtoehto.

Mutta jos Saattuen jäsenillä pelaaminen on se, mikä kiinnostaan kaikkien eniten, niin ehkä armeijan kasaaminen onkin sinulle väärä lähestymistapa LOTR:iin. Tätä peliä kun tunnetusti pelataan kahdella eri tavalla. Enemmän kyllä näkee tätä, että pelaajat tekevät armeijat ja pelaavat "normaaleja" taisteluita.

Toinen vaihtoehto on, että pelataan elokuvan tai kirjan taisteluita valmiina skenaarioina, jossa käytettävät sankarit ja soturit on valmiiksi määritelty. Näissä skenaariossa minusta Saattue pääsee täyteen loistoonsa, koska osa valmiista skenaariosta on suunniteltu Saattuetta varten, toisin kuin "normaalit" taistelut.

Jos tuon tyyliset pelit kiinnostavat enemmän, niin suosittelen Fellowship of the Ring -skenaariokirjan ostamista Mines of Moria-paketin kaveriksi.
Phil Kelly says "No!"
Gandalf The Grey

Joo kyl mää kai Gondorin otan, vaikka tuohan on vain sinun mielipiteesi mutta tarkoituksenahan minun on saada mielipiteitä :D
Mut Gondroiin on hyvä liittää Legolas ja Gimli koska muuten siinä on jo koko saattue (jos ei hobitteja lasketa mut ne ei oo niin tärkeitä) koska Aragorn, Gandalf ja Boromir on jo muuten Gondorilla nii siin on ne tärkeet :D
Et saattue kiinnostaa paljon et vaik kaikki ei kävis joukkoon ottasin silti ne vaan keräily mieles :)
Mut Gondoriin mul on jo hyvä pohja nii sil mä alotan.
Nyt vielä ku löytyis pelikaveri :P
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

Mustaportti teemalla saa kaikki paitsi ei Boromiriä, Frodoa eikä Samia.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Ei taida olla kovin teemallista ottaa Gandalfia, Aragornia, Boromiria, Legolas ja Gimliä sekä Gondorin miehiä samaan joukkoon...Sitä paitsi normaaleissa 500-600 pisteen peleissä ei näiden herojen lisäksi paljoa joukkoja saa.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Githoniel
Viesti:

Garothille:

Ideanahan tuossa kommentissani oli esittää oikeastaan, että haltioista saa helposti rakennettua perusvarman listan joka ei tarvitse isompia taktiikoita.

Tirithit ovat selvästi jo taktiikkaa vaativa armeija, johon liittyy jo esim. ratsuväkeä, jonka käyttämisen oppiminen on haastavaa aloittelioille.

Minusta on huomattavasti järkevämpää maksaa kilpimiehiä yksi piste enemmän saadakseen +1 fightiin ja +1 courageen SkoDAn muodossa. Voitko kiistää, ettei se piste olisi joka tapauksessa sen väärti, että eturivisi on fight "4". Siitä on paljon hyötyä örkkejä ja uruk-haita vastaan pelatessa, jotka ovat yleisiä turnauksessa. Myös terrorin pelko on ukoilla pienempi.
Siinä olet oikeassa, että saattaa tarvita paria nistä keihäistä ampuja-keihäiden lisäksi. Mutta ostaako pakettia, joka maksaa 20€ vain 3-4 ukon tähden?
Sieni ei ole kasvi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”