INFO : Mastonin Matta Musta (121) ja vesiohenteiset maalit
INFO : Mastonin Matta Musta (121) ja vesiohenteiset maalit
Moro, kyselin Mastonilta "jos maalaan vesiohenteisilla akryylimaaleilla päälle mikä on odotusaika ?" ja vastaus : "Jos maalaa Mastonin matta mustan päälle vesiohenteisella maalilla,täytyy matta mustan olla pohjia myöten kuiva.Kuivumista voi jouduttaa lisälämmöllä. Ei tähän ole mitään tunnilleen vastausta.Kuivuminen riippuu maalikerroksen paksuudesta,kuivumislämpötilasta ja ilman kosteudesta.Kyllä siinä menee väh. 3 vuorokautta.Varmuuden asiasta saa,kun maalaa koekappaleen omissa olosuhteissaan ja raaputtelee vuorokauden välein maalikerrosta."
Mulle toi 3 vrk oli yllätys kun askartelukaupan setä sano 1 vrk.
Mulle toi 3 vrk oli yllätys kun askartelukaupan setä sano 1 vrk.
Itse olen maalannut päivän päästä, eikä maalausjälki ole enää pahemmin kärsinyt. Maston syö figuja...
Hiusten kuivaajalla kuivattaminen saattaisi olla hyvä idea, mikäli ranskalaisia on uskomista. Rackhamin julkaisemassa Cry Havoc! lehdessä oli artikkeli inkvisiittorin maalamisesta, jossa aloitettiin aivan perusteista. Tässä artikkelissa mainittiin hiustenkuivaajalla kuivattamisen parantavan pohjamaalin kestävyyttä.
Julmetun hyviä nuo CH!:iden maalausartikkelit muutenkin... R:llä tuntuu olevan hieman poikkeavia ideoita figumaalauksesta.
Hiusten kuivaajalla kuivattaminen saattaisi olla hyvä idea, mikäli ranskalaisia on uskomista. Rackhamin julkaisemassa Cry Havoc! lehdessä oli artikkeli inkvisiittorin maalamisesta, jossa aloitettiin aivan perusteista. Tässä artikkelissa mainittiin hiustenkuivaajalla kuivattamisen parantavan pohjamaalin kestävyyttä.
Julmetun hyviä nuo CH!:iden maalausartikkelit muutenkin... R:llä tuntuu olevan hieman poikkeavia ideoita figumaalauksesta.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
- Mr_Fineday
"Kuivaa" on kovin suhteellinen käsite. Maali voi olla kosketuskuivaa (2h), kaikkiin sisätiloissa tapahtuviin käytännön tarkoituksiin tarpeeksi kuivaa (24h), sen verran kuivaa ettei valmistaja ainakaan joudu ongelmiin aikalupauksiensa kanssa (72h) tai niin kuivaa että istuu figun pinnassa kuin tauti ja uhmaa kevyen sarjan maalinpoistoaineita (10 vuotta). Siitä vain valitsemaan mikä kenellekin riittää. Maalin kiinnittyminen ja rakenteen vakiintuminen ei ole mikään on/off-prosessi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Hands_of_blue
Kunhan muistaa, että liian kovalla teholla käyvä hiustenkuivaaja pehmentää muovifiguja aika huolella.Dracheny kirjoitti: Hiusten kuivaajalla kuivattaminen saattaisi olla hyvä idea, mikäli ranskalaisia on uskomista. Rackhamin julkaisemassa Cry Havoc! lehdessä oli artikkeli inkvisiittorin maalamisesta, jossa aloitettiin aivan perusteista. Tässä artikkelissa mainittiin hiustenkuivaajalla kuivattamisen parantavan...
Itselläni on ainakin ollut tuon mastonin harmaan primerin kanssa ollut tapana odottaa vuorokausi ennen maalaamisen aloittamista. Maston on kyllin kuivaa silloin kun pinta ei enää ole tahmea eli paljon maalia=pitkä kuivumisaika sopivasti maalia= lyhyempi kuivumisaika.
- Massiivinen
Joo no kyllä siis tuo mastonikin on kosketuskuiva jo noin 15min päästä.Gerulah kirjoitti:En kyllä ymmärrä mitä PERHANAN mastonia käytätte kun lyhyimmillään kuivua heikäläisillä 2h?! Itse kun maalaan figut, menee kuivumiseen max. 30 min..... omituista....
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
-
Elven-captain
- Viesti:
Ei todellakaan tarvitse olla sitä pohjamaalia, mulla on tyhjänä kellarissa 7 tyhjää matta mustaa eikä ole ollut mitään ongelmaa. Ja päälle olen maalannut noin 30min-60min päästä.
Join Gollum´s forces or die!
http://www.takeforum.com/klonkkupower/
http://www.takeforum.com/klonkkupower/
Jos pullon kyjlessä lukee Mastonin Matta Musta ja ehkä vielä luku 121 niin sillon se on tota maalia jota valmistaja suosittelee kuivutteleen vuorokausitolkulla. Jos taas purkissa lukee Maston Primer 520 Musta Pohjamaali, niin jo purkin kyljessä ohjeessa lukee "maalaa ohuita kerroksia muutaman minuutin välein ja pintamaalaa HETI kun pohjamaali kosketuskuiva" eli tää kama kuivuu minuuteissa tai tunneissa. Kyselin viä teknisisä speksejä valmistajalta.klonkku kirjoitti:Mistä ihmeestä tiedän, että onko se mun Mastonin spray tarkoitettu pohjamaalaukseen kun siinä lukee vain Maston matta musta. Ei varmaankaan. Mitä siinä pitäis lukea? Ja en ainakaan löytänyt Prismasta muuta kuin tota yhtä. Vastauksia?