"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranids 1500 pistettä

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Tezze

Tyranids 1500 pistettä

Viesti Kirjoittaja Tezze »

Eli taas olisi mukavia pieniä(ja vähän suurempiakin) Nidejä tässä tällä kertaa 1500 pisteen edestä. Ja huomautan jo valmiiksi että broodlordin ja sen genejen feeder tendrilit on tyylin ja pienoisen fluffin takia siellä. Ja ajattelin että tällä voisi osallistua johonkin turnaukseen, mutta huomautan että en halua että kommentoitte suoraan korjauksia niin että lista näyttää mahdollisimman juustoiselta. Ja termagantit ovat mukana sen takia että gauntitkin saisivat jotain aikaan necroneihin ja mariineihin. Ja nyt vielä mainittakoon että listalle on varmaan tulossa örkkien Speed Freakeja, Kuoleman kaarttia, marsilaisia necroneita ja myöhemmin mahdollisesti Maailman syöjiä ja Lankkenneita kaartilaisia(LatD). Ja nyt itse lista.

Tyranids 1500 Points. Strike Force

HQ 354ts.

Hive Tyrant 176pts. (Winged Nighmare)

Enchanted Senses
Winged
Warp Field
Synapse Creature
The Horror
Twin-Linked Devourer
Scything Talons

Broodlord & 5 Genestealer 73pts.+105pts. (Shadow Demon & Shadow Devils)

Rending Claws
Scything Talons
Feeder Tendrils

Genestealers
Rending Claws
Extended Carapace
Feeder Tendrils

Elites 99pts.

Tyranid Warrior Brood 3 99pts. (Greater Nighmares)

Enchanted Senses
Extended Carapace
Deathspitter
Rending Claws

Troops 550pts.

Genestealer Brood 8 160ppts. (Shadow Walkers)

Rending Claws
Extended Carapace

Hormagaunt 15 150pts. (Leaping Nightmares)

Scything Talons

Hormagaunt 15 150pts. (Leaping Nightmares)

Scything Talons

Termagant 15 90pts. (Small Nightmares)
Fleshborer

Fast Attack 135ts.

Tyranid Warrior Brood 3 135pts. (Flying Nightmares)

Enchanted Senses
Winged
Deathspitter
Rending Claws

Heavy Support 358pts.

Carnifex 164pts. (The Nightmare)

Enchanted Senses
Barbed Strangler
Crushing Claws
Reinforced Chitin
Spine Banks
Adrenal Glands (I)

Zoanthropes 3 195pts. (Shadow Devourers)

Toxin Miasma
Warp Field
Synapse Creature
Warp Blast

Units/Wounds in army: 70/88

Edit: risuja ja ruusuja tänne vain!
Viimeksi muokannut Tezze, La 01.04.2006 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Why try to live? you´ll die anyway

Paina tätä
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

Tokihan Broodlord tuollaisenaankin tappaa, mutta itse laittaisin ainakin Toxin Sacsit tuohon vielä - woundaat marinea kakkosella ja niitä Kuolon Kaartilaisia kolmosella. Jos vastapuolella on paljon multiwound modeleita, suosittelen myös Implant attackia. Ainoa ongelma tässä vain taitaa olla sama mikä itseänikin yleensä vaivaa, ettei listasta oikein löydy paikkoja joista niitä pisteitä voisi nipistää..

Siivekkäät Warrut ovat lähiksessä vuorolla kaksi. Tämä siis tarkoittaapi sitä, että pääset ampumaan niillä.. noh, maksimissaan kahdesti. Olettaen, että haluat niiden pysyvän hengissä kalleutensa takia ne todennäköisesti etsinevät reittinsä kohti vihollista mielellään piilossa pysytellen, jolloin ampumakertojen määrä voi pudota vielä entisestään. Itse taitaisin nuo siis optimoida siihen lähitappeluun, eli Sensesit ja Deathspitter pois ja Talonit sekä kenties Glandseja tilalle, kun osuvatkin noilla aseillaan vain nelosella eikä yhdestä napista lähde kuin yksi laaki. Toki jos olet napit tuommoisiksi jo kasannut, niin mikäs siinä sitten - eivätköhän ne nuinkin porukkaa pistä poikki ja pinoon :P.

Carnifexin Claweista taisin sanoa jo viimeksi, joten niistä ei sen enempää. Tuo init-morphi on piilofistien aikakaudella todennäköisesti oivallinen ratkaisu, kerkeääpähän ainakin löydä takaisin ennenkuin poistuu tästä ajasta. Hieman ehkä kallis kaveri siihen nähden, että ampuu ensimmäiset neljä tai viisi vuoroa yhden nelosella osuvan laakin vuorossa.

Vaikea tuosta on mitään pahaa mennä sanomaan, näkee että mies on Codexinsa tarkkaan puntaroinut :).
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Crushing claws on 17 pistettä atakin puolikkaasta, eli 34 pisteen ekstra atakki.

Warrut, fexi ja tyrantti näyttävät yrittävän tapella ja ampua samaan aikaan. En tiedä onko se hirveän järkevää, melkein voisi rending clawien hinnalla twinlinkata death spitterit.
zombie89

Viesti Kirjoittaja zombie89 »

Hurray ! En ole ainoa, joka on sitä mieltä, ettö nidistä tehdään joko lähistelijä tai ampuja, mutta ei molempia.

Mutta nyt siihen listaan...

Pistäppä ehdottomasti Broodlordin ryhmään kymmenen geneä, silloin ne ovat todella vaikeasti tapettavissa tai ainakin imevät hirvittävästi tulitusta.

Käveleviltä warruilta pois lähistely kampeet ja tee niistä ampujia.

Troop choicet näyttivät hyviltä ihanine 15 tyypin ryhmineen, joihin sitä tulitusta kuluu.

Lentäviltä warruilta pyssyt pois, kuten jo sanottiin.

Carnilta crushing claws ja spinebanks pois.

For the Horde ! ((tästä taisi tulla muuten juustoilua vaikka et sitä kaivannut))
''Mähän en kuole !'' Monkey.D.Luffy One Piece nro. 8
Tezze

Gwil kirjoitti:
kun osuvatkin noilla aseillaan vain nelosella eikä yhdestä napista lähde kuin yksi laaki. Toki jos olet napit tuommoisiksi jo kasannut, niin mikäs siinä sitten - eivätköhän ne nuinkin porukkaa pistä poikki ja pinoon :P.

Carnifexin Claweista taisin sanoa jo viimeksi, joten niistä ei sen enempää. Tuo init-morphi on piilofistien aikakaudella todennäköisesti oivallinen ratkaisu, kerkeääpähän ainakin löydä takaisin ennenkuin poistuu tästä ajasta. Hieman ehkä kallis kaveri siihen nähden, että ampuu ensimmäiset neljä tai viisi vuoroa yhden nelosella osuvan laakin vuorossa.

Vaikea tuosta on mitään pahaa mennä sanomaan, näkee että mies on Codexinsa tarkkaan puntaroinut :).
Eli warriorithan ampuvat kaksi kertaa koska deathspittereissä(niin kuin lähes kaikissa nidien aseissa) on assaultX joka tarkoittaa että esimerkiksi warrior jolla profilessa 2 attackia ampuu 2 kertaa tällä aseella. Tämä koskee tuota fexin stragleria myös. Ja noista siivekkäistä warruista vielä että nuo aseet on myös sitä varten kun ne käy uuden ryhmän kimppuun huomasin tuossa viikko sitten että kyllä nuo spitterit mukavast laittoi necroneita paskaksi kun olivat siihen veil of darknesilla tulleet(olisikohan ollut 6-8 necronia ammuskelusta ja lähiksessä genet repi loput rikki).

Ja en minä tuota carnifexiä ole oikeen halvemmaksi saanut(spine banks on lopulta base tyyli syystä.) ja kun tosiaan voin joutua tappelemaan samalla listalla örkkejä(jotka on kult of speediä) jotka on lähistely etäisyydellä viimeistään toisella vuorolla, ja sitten necroneita jotka taas ovat niin helvetin kaukana kun voi olla.
Zombie kirjoitti:Pistäppä ehdottomasti Broodlordin ryhmään kymmenen geneä, silloin ne ovat todella vaikeasti tapettavissa tai ainakin imevät hirvittävästi tulitusta.
muuten hyvä idea mutta 11 pään ryhmä on todella vaikea saada piiloon kun infiltroit heitä.

Mutta kiitos kommenteista katsotaan minkä laista säätöä tulee kun julkaisen 2000 pisteen tyranid armejan.

Edit:anteeksi Gwil. olen varmaan vielä liian väsynyt tähän hommaan.
Viimeksi muokannut Tezze, La 01.04.2006 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paina tätä
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Deathspitter = Assault 1
Barbed Strangler = Assault 1
Sopor Aeternus
Tezze

Nólimon kirjoitti:Deathspitter = Assault 1
Anteeksi en ollutkaan ennen huomannut kun viime codexissa olivat vielä assaultX :iä, anteeksi minu vahinko.

Paina tätä
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

Tezze kirjoitti:
Gwil kirjoitti:Pistäppä ehdottomasti Broodlordin ryhmään kymmenen geneä, silloin ne ovat todella vaikeasti tapettavissa tai ainakin imevät hirvittävästi tulitusta.
<pilknus> Minähän tuota en kirjoittanut, mutta kommenttia tulee silti.</pilknus> Itse olen ainakin huomannut Broodlordin ja retinuen infiltroinnin sinne yli 12 tuuman päähän melkoisen haastavaksi - ovela vastustaja depottaa siten ettei alle 18 tuumassa ole sopivaa maastonkappaletta jonka taakse porukan voisi piiloon saada ( voi toki johtua liian vähäisestä maaston määrästä pelaamissamme peleissä :P), eli yleensä olen joutunut porukan laittamaan joka tapauksessa sinne yli 18 tuumaan. Tämän takia itse voisin ainakin ihan hyvin peluuttaa täyteen ahdettua ryhmää, mutta...

...asianlaitahan on myös niin, että tuo Broodlordin porukka on auttamattoman hidas. Mikäli onnistut sen sinne yli 12 tuumaan saattamaan, niin tokihan ne silloin saattavat päästä toisella vuorolla assaulttimaan olettaen, ettei vastustaja tee lähimmillä yksiköillään taktista vetäytymistä, minkä todennäköisesti itse ainakin tekisi - on tuo 'lord + retinue kuitenkin sen luokan tappokone. Yli 18 tuumaan infiltroitaessa assault tapahtuu aikaisintaan vuorolla kolme, taas olettaen ettei vastustaja tee rynnäkköä itse tai ettei vetäytymisiä tapahdu. Pointtina tässä olisi nyt se, että jokainen retinueen viidennen jälkeen ostettu Gene voisi olla jo omassa porukassaan normaali trooppina. Tämä taas helpottaa Geneistä maksettujen pisteiden takaisinmaksua tapettuina vihuina, sillä kyllähän kaksi porukkaa, joista toisella on vielä fleet, tuo huomattavasti enemmän joustavuutta kuin yksi joka liikkuu sen 6" vuorossa. Tällä vältytään siis siltä, että sinulla olisi kentällä Broodlordin ~100 + Genejen 220 pistettä juoksemassa koko peliä vihujen perässä saamatta niitä koskaan kiinni.

Lisäpointtina se, että kun Broodlordin retinue on ammuttu biomassaksi on itse Broodlord sen jälkeen IC jolloin sitä ei voinut valita ampumisen kohteeksi, mikäli se ei lähin kohde ole (am i right?). Eli tuota retinueta voisi ajatella myös suojakilpenä, jolla itse tappokone saatetaan turvallisesti perille tekemään sitä, mitä se parhaiten osaa eli pistämään porukkaa poikki ja pinoon. Tokihan tämä taas tulee hieman kalliiksi: maksaa nyt 80 pistettä "turhasta" (eli 5 Geneä ilman mitään morpheja) - toisaalta taas tuon 80 pistettä kai voisi laskea mielessään lisäksi Broodlordin hintaan, jos tämä mitenkään helpottaa Genejen uhraamista :P.
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
Tezze

Gwil kirjoitti: Itse olen ainakin huomannut Broodlordin ja retinuen infiltroinnin sinne yli 12 tuuman päähän melkoisen haastavaksi - ovela vastustaja depottaa siten ettei alle 18 tuumassa ole sopivaa maastonkappaletta jonka taakse porukan voisi piiloon saada ( voi toki johtua liian vähäisestä maaston määrästä pelaamissamme peleissä :P), eli yleensä olen joutunut porukan laittamaan joka tapauksessa sinne yli 18 tuumaan. Tämän takia itse voisin ainakin ihan hyvin peluuttaa täyteen ahdettua ryhmää, mutta...

Lisäpointtina se, että kun Broodlordin retinue on ammuttu biomassaksi on itse Broodlord sen jälkeen IC jolloin sitä ei voinut valita ampumisen kohteeksi, mikäli se ei lähin kohde ole (am i right?). Eli tuota retinueta voisi ajatella myös suojakilpenä, jolla itse tappokone saatetaan turvallisesti perille tekemään sitä, mitä se parhaiten osaa eli pistämään porukkaa poikki ja pinoon. Tokihan tämä taas tulee hieman kalliiksi: maksaa nyt 80 pistettä "turhasta" (eli 5 Geneä ilman mitään morpheja) - toisaalta taas tuon 80 pistettä kai voisi laskea mielessään lisäksi Broodlordin hintaan, jos tämä mitenkään helpottaa Genejen uhraamista :P.
Juuh mutta yleensä kun pelejä pelataan kaveri porukalla niin saan itse laitettua niitä rakennuksia siihen keskustaan joka antaa loordille ja geneille mahdollisuuden päästä siihen yli 12 tuuman päähän... ja jos niitä örkkejä on vastassa niin ne eivät niin kauheasti ammuskele vaan enimmäkseen käyvät näiden niskaan ja yrittävät saada siellä muutamalta pään irti, joka tarkoittaa että niitä örkkejä sinne kaatuu ainakin muutama kun näillä mukaville geneillä on se I 6 ja Loortilla I 7.

ja sitten jos vihollinen joutuu purkamaan kauheasti ammuksia näihin saavat silloin hormagauntit tulla paljon mukavemmin vihollista kohti(huom. ne liikkuvat kahdessa vuorossa chargen kanssa min.26" 6+d6+6+d6+12)

Kiitos jälleen kommenteista. Lähettäkää vaan lisää.

Paina tätä
zombie89

Viesti Kirjoittaja zombie89 »

Mutta noita keskellä olevia maastoja vastustetaan aina kun mahdollista ;)
''Mähän en kuole !'' Monkey.D.Luffy One Piece nro. 8
Tezze

zombie89 kirjoitti:Mutta noita keskellä olevia maastoja vastustetaan aina kun mahdollista ;)
Mutta yleensä minä saan laittaa ainakin toisen maaston palan tai sitten ensimmäisen jolloin saan laitettua yhden ison maaston palan toiselle keski alueelle.

Paina tätä
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Tezze kirjoitti:
Nólimon kirjoitti:Deathspitter = Assault 1
Anteeksi en ollutkaan ennen huomannut kun viime codexissa olivat vielä assaultX :iä, anteeksi minu vahinko.
--- Kyllä ne DSpitter ja BStrangler ampuivat tasan saman määrän kolmannessakin edikassa, eli jos pelasit niitä aikanaan Assault X-aseina niin olisi syytä pyytää anteeksi silloisilta vastustajiltasi.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”