Dredin massasta...
Dredin massasta...
Onko GW julkaissut minkäänlaista fluffi kirjaa ajoneuvoista?Tai jossain muualla tietoa?Sillä tarvitsisin tiedon Dredin painosta(siis marsujen).
Itse en ole ko. opuksia lukenut, mutta Imperial Armour -kirjoista löytyy todennäköisesti jos jonkinmoista nippelitietoa noinkin kuvitteellisista vehkeistä.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
-
Snowtrooper
Imperial Armour vol. 2 (se uusi paksu kirja siis) antaa vastauksen sivuilla 133-134. "Tavallinen" (se kulmikas) dredi (twinlinkatulla lascilla ja miss-all launchalla) painaa 11 tonnia, Mk IV (pre-heresy) twin-linkatulla hevipultterilla ja miss-allilla painaa 12 tonnia.
Vaikkei opus sitä sano, niin minun mielestäni näitä lukuja voi säätää esmes aseistuksen mukaan (voisi kuvitella, että asscannonin panosvyöt painavat aikalailla). Ja fluffiosassahan (s. 131) mainitaan, ettei kukaan voi varmasti sanoa, kuinka montaa eri varianttia dredejä löytyy, kun aina voi jonkun Chapterin kellarista könytä esiin joku arkaainen variantti.
Taas muuten nähdään, miten naurettavaa oli, kun 'kytkoosta poistettiin nopeus (tai fluffikirjoittajien päästä aivot): dredi painelee tasamaalla maksimissaan huimat 10 km/h (pre-heresy 8km/h) ja maastossa roimat 5 km/h. Mitenkäs tuolla "chargetat"? Tai juokset kiinni ketään muita kuin jalkapuolen Kaartin raskasaseryhmän?
Toinen ihmeellisyys: säännöt sanoo, että dredin yläosa, jossa aseet ovat, kääntyy 180 astetta, IAvol2 sanoo jotta 360.
Vaikkei opus sitä sano, niin minun mielestäni näitä lukuja voi säätää esmes aseistuksen mukaan (voisi kuvitella, että asscannonin panosvyöt painavat aikalailla). Ja fluffiosassahan (s. 131) mainitaan, ettei kukaan voi varmasti sanoa, kuinka montaa eri varianttia dredejä löytyy, kun aina voi jonkun Chapterin kellarista könytä esiin joku arkaainen variantti.
Taas muuten nähdään, miten naurettavaa oli, kun 'kytkoosta poistettiin nopeus (tai fluffikirjoittajien päästä aivot): dredi painelee tasamaalla maksimissaan huimat 10 km/h (pre-heresy 8km/h) ja maastossa roimat 5 km/h. Mitenkäs tuolla "chargetat"? Tai juokset kiinni ketään muita kuin jalkapuolen Kaartin raskasaseryhmän?
Toinen ihmeellisyys: säännöt sanoo, että dredin yläosa, jossa aseet ovat, kääntyy 180 astetta, IAvol2 sanoo jotta 360.
tähän mäkin osaan vastata:dredin magneetti lanne pyörii täyden kierroksen ja enemmänkin,mutta eihän ihminenkään headshotteja pysty ampumaan lonkalta.Kokeilkaa itse,ottakaa sinko olkapäälle ja hypätkää niin että minne selkänne osoitti osoittaa nyt nenä ja yrittäkää soua siihen roskikseenSnowtrooper kirjoitti:Imperial Armour vol. 2 (se uusi paksu kirja siis) antaa vastauksen sivuilla 133-134. "Tavallinen" (se kulmikas) dredi (twinlinkatulla lascilla ja miss-all launchalla) painaa 11 tonnia, Mk IV (pre-heresy) twin-linkatulla hevipultterilla ja miss-allilla painaa 12 tonnia.
- Lihamestari
Ottaen huomioon sen että tölkillä ei ole polvia/tms. vaan jalat ovat koko ajan suorat kuin rautakanki, ei se varmaankaan kauhean nopeasti juokse.Anaheim kirjoitti:Ja veikkaan että kyllä dredi nopeampaa pinkoo,tuo taitaa olla vain perus marssi nopeus.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Hmm,tosiaan...ei tullut mieleenLihamestari kirjoitti:Ottaen huomioon sen että tölkillä ei ole polvia/tms. vaan jalat ovat koko ajan suorat kuin rautakanki, ei se varmaankaan kauhean nopeasti juokse.Anaheim kirjoitti:Ja veikkaan että kyllä dredi nopeampaa pinkoo,tuo taitaa olla vain perus marssi nopeus.
Aijaijai poijjaat.
Jos nyt vaikka otettaisiin se silmä kauniiseen, tai sitten ei, kääteen ja katsottaisiin niitä dredin koipia. Kyllä sieltä ne polvet löytyvät kun vähän aikaa tutkailee. Tosin ei GW:stä tiedä mitä ihme sarananivelennäköisiä motukoita niissä on, mutta polviksi nuo lukisin.
http://uk.games-workshop.com/spacemarin ... read1b.jpg jos tuossa ei ole polvea niin minä olen joulumuori,
Kiitos!
Jos nyt vaikka otettaisiin se silmä kauniiseen, tai sitten ei, kääteen ja katsottaisiin niitä dredin koipia. Kyllä sieltä ne polvet löytyvät kun vähän aikaa tutkailee. Tosin ei GW:stä tiedä mitä ihme sarananivelennäköisiä motukoita niissä on, mutta polviksi nuo lukisin.
http://uk.games-workshop.com/spacemarin ... read1b.jpg jos tuossa ei ole polvea niin minä olen joulumuori,
Kiitos!
-
Spongebob-Väyrynen
Oikeasti kukaan ei ikinä tekisi mitään vähänkään dredin näköistä vekotinta mihinkään muuhun kuin hupitarkoitukseen, kaikista vähiten sotimiseen. Mutta dredit on siistin näkösiä ja 40k:n tarkoituskaan ei ole olla joku scifi sotasimulaatio. Lähinnä vain huvittaa se, että nämä kaksi asiaa yhdistettynä luovat aina todella omituisia keskusteluja 40k vekottimien ja aseiden ominaisuuksista.Punainen kirjoitti:Joo ja alamäet on kätevä kieriä alas.Anaheim kirjoitti: mutta kai sen kokoinen sardiini tölkki vähän liike-energiaa saa juoksuunsa(siis käyttää ruhoa vastapainona eli periaatteessa hyppelehtii eteenpäin).
To be Ulverized...
Tsotsot,mielipiteeseen on oikeus mutta omani eroaa sinun mielipiteestäsi.applepie kirjoitti:Oikeasti kukaan ei ikinä tekisi mitään vähänkään dredin näköistä vekotinta mihinkään muuhun kuin hupitarkoitukseen, kaikista vähiten sotimiseen. Mutta dredit on siistin näkösiä ja 40k:n tarkoituskaan ei ole olla joku scifi sotasimulaatio. Lähinnä vain huvittaa se, että nämä kaksi asiaa yhdistettynä luovat aina todella omituisia keskusteluja 40k vekottimien ja aseiden ominaisuuksista.Punainen kirjoitti:Joo ja alamäet on kätevä kieriä alas.Anaheim kirjoitti: mutta kai sen kokoinen sardiini tölkki vähän liike-energiaa saa juoksuunsa(siis käyttää ruhoa vastapainona eli periaatteessa hyppelehtii eteenpäin).
Dredistä saisi todella tuhovoimaisen sotakoneen jos sen heikkouksia paikkailtaisiin.Kuolleen supersankarin kuolleista nostaminen ei olisi huono idea jos siihen lisätään yli-ihmisyys.Kyllä mulle kelpais
Ja mainittakoon että 40k EI TODELLAKAAN anna oikeaa kuvaa dredin voimasta taistelukentällä,mennään taas tälle linjalle,että pelitermeissä mariini ei ole paljon kaartilaista parempi,mutta sitten kun siirrytään tasolle inquisition niin yksi marsu tiputtelee muutamankomppanian Uusipaavalniemiä pelkällä harjalla.(uusiksella on kivet ja marsu seisoo pesässä
- figunarkki
Anaheim kirjoitti: mutta kai sen kokoinen sardiini tölkki vähän liike-energiaa saa juoksuunsa(siis käyttää ruhoa vastapainona eli periaatteessa hyppelehtii eteenpäin).
Loikkiva dreadnought. Kuulostaa tutulta. Joskus vielä konvertoin dreadin joka juuri loikkaamassa. Mahtaa olla aikamoinen näky.
Mutta miten käy kun dredi loikan jälkeen putoaa maahan 12 tonnin ruhollaan. Töppöjalat uppoavat varmaan aika syvälle.
Älä morkkaa Uusista. Uusis on niin kova jätkä että panee kivetkin pesään.Joku joka ei kunnioittanut uusista kirjoitti:(uusiksella on kivet ja marsu seisoo pesässä)
mammamia,kuka morkkaa mailman kovinta äijjää?Pois se minusta!!figunarkki kirjoitti:Anaheim kirjoitti: mutta kai sen kokoinen sardiini tölkki vähän liike-energiaa saa juoksuunsa(siis käyttää ruhoa vastapainona eli periaatteessa hyppelehtii eteenpäin).
Loikkiva dreadnought. Kuulostaa tutulta. Joskus vielä konvertoin dreadin joka juuri loikkaamassa. Mahtaa olla aikamoinen näky.
Mutta miten käy kun dredi loikan jälkeen putoaa maahan 12 tonnin ruhollaan. Töppöjalat uppoavat varmaan aika syvälle.
Älä morkkaa Uusista. Uusis on niin kova jätkä että panee kivetkin pesään.Joku joka ei kunnioittanut uusista kirjoitti:(uusiksella on kivet ja marsu seisoo pesässä)
Ja muistutan,miksei panssarivaunu uppoa vaikka painaa?Mitä isommalle alueelle paino jakautuu,sitä vähemmän se vaikuttaa ympäristöön
- Cannonball
Dredin töpöjalat ovatkin huomattavan laaja alue... Njet! 12 tonnia noilla jaloilla vaikka metrinkin korkeudesta hypyn lakipisteen jälkeen uppoaa vaikka teräkseen. Maahan se vetää lanteitaan myöten.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Heh, Dredi pomppaa mäen päältä tankin päälle. Taitaa tulla mukava kokistölkki siitä rhinosta...Cannonball kirjoitti:Dredin töpöjalat ovatkin huomattavan laaja alue... Njet! 12 tonnia noilla jaloilla vaikka metrinkin korkeudesta hypyn lakipisteen jälkeen uppoaa vaikka teräkseen. Maahan se vetää lanteitaan myöten.
"Viimeisin vierailu: To 25.12.2012 16:47"
Pah, ei ne nyt minkään Rhinon kimppuun käy, mielummin vaikka sen luokan tankkien kuin Landraider tai vastaava.Saunis kirjoitti:Heh, Dredi pomppaa mäen päältä tankin päälle. Taitaa tulla mukava kokistölkki siitä rhinosta...Cannonball kirjoitti:Dredin töpöjalat ovatkin huomattavan laaja alue... Njet! 12 tonnia noilla jaloilla vaikka metrinkin korkeudesta hypyn lakipisteen jälkeen uppoaa vaikka teräkseen. Maahan se vetää lanteitaan myöten.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
haballa miehet haballa...gawd kirjoitti:vähän on ot:tä , mutta laitanpa kumminkin...
http://www.orcheadthered.pwp.blueyonder.co.uk/
-
vompovompatti
Ei paha yhdellä kädellägawd kirjoitti:vähän on ot:tä , mutta laitanpa kumminkin...
http://www.orcheadthered.pwp.blueyonder.co.uk/
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
DW
Ehkä vähän asian vierestä mutta laitanpa jutun massasta. Norsu. Niin pojat elikäs elefantti(tai millä nimellä nyt tunnettekaan)painaa aikasta lailla ja tollanen iso uros norsu(afrikkalainen savanninorsu)painaa km.tommoset 5-7 tonnia ja suurin koskaan punnittu 10 tonnia.
Se tuottaa kuitenkin vähemmän painoa neliösenttiä kohden kuin ihminen(ja dredin räpylät näyttävät levittävän aika hyvin tota massaa)vaikka sen jalat ovatkin suhteessa pienehköt. Ja se on ainoa maaeläin joka ei pysty hyppimään(viitauksena hyppivään drediin).
Se kävelee about 5km/h mut kykenee juokseen hetkellisesti yli 40km/h. Eli eiköhän se dredikin(vaik onkin fiktiivinen laite)samaan kykene.
Ja vaikkakin dredin massa jakaantuisikin laajemmalle alueelle kuin ihmisen niin se 11-12 tonnia on kuitenkin 11-12 tonnia mut ei se teräkseen eikä maahan uppoais kuitenkaan. Linja auto painaa km. 11 tonnia(dredin verran siis). Jos sen pudottaa metrin korkeudelta maahan niin ei se uppoa mihinkään ja vielä vähemmän teräkseen luulen mä.
Ja tämän stoorin kirjoitin unenpuutteesta sekopäisenä ja jutun punaisen langan hukkasin jossain vaiheessa mut ilkeyttäni julkaisen tämän. Keisari antakoon minulle anteeksi.
Ja jos hirtätte niin rasvatkaa köysi. Kiitos.
Se tuottaa kuitenkin vähemmän painoa neliösenttiä kohden kuin ihminen(ja dredin räpylät näyttävät levittävän aika hyvin tota massaa)vaikka sen jalat ovatkin suhteessa pienehköt. Ja se on ainoa maaeläin joka ei pysty hyppimään(viitauksena hyppivään drediin).
Se kävelee about 5km/h mut kykenee juokseen hetkellisesti yli 40km/h. Eli eiköhän se dredikin(vaik onkin fiktiivinen laite)samaan kykene.
Ja vaikkakin dredin massa jakaantuisikin laajemmalle alueelle kuin ihmisen niin se 11-12 tonnia on kuitenkin 11-12 tonnia mut ei se teräkseen eikä maahan uppoais kuitenkaan. Linja auto painaa km. 11 tonnia(dredin verran siis). Jos sen pudottaa metrin korkeudelta maahan niin ei se uppoa mihinkään ja vielä vähemmän teräkseen luulen mä.
Ja tämän stoorin kirjoitin unenpuutteesta sekopäisenä ja jutun punaisen langan hukkasin jossain vaiheessa mut ilkeyttäni julkaisen tämän. Keisari antakoon minulle anteeksi.
Ja jos hirtätte niin rasvatkaa köysi. Kiitos.