Maksaisitko massiivisesta swowcase armeijasta 4000 euroa?
- hullukoira
Maksaisitko massiivisesta swowcase armeijasta 4000 euroa?
Tutkin taas mahdollisuutta elättää itseni figumaaluulla. Bisnesidea olisi tällä kertaa tämä:
-ostan fantsusta tonnilla figuja
-maalaan niistä massiivisen armeija, showcase tasolle (eli tuttuun maddog tyyliin!)
-möisin tämän armeijan 4000 eurolla nettisivustoni kautta.
-maksaisin verot ja muut, jonka jälkeen aloittaisin seuraavan massiivisen armeijan!
Hinnasta: hinta on 4000 koska jo figut maksaisi tonnin. ja verotuksen yli jäävä raha pitäisi elättää minut 4 kuukautta. maaluu näet kestää 4 kuukautta per armeija...
Armeijan koosta: mitä moinen armeija sitten sisältäisi? No kaiken! tässä esimerkkinä se mitä vaikkapa empire armeija sisältäisi 4000 eken hintaluokassa:
10 lordia/heroa, osa mounted, sekä yksi griffonilla
4 wizards 3 priests 3 engineers
luthor huss & balthasar gelt
12 knights, full command
12 knights, full command
12 knights (white wolf), full comand
3xgrand master for above units
30swodsmen, full command
30 halberdiers, full command
30 spears, full command
24 greatswords, full command
14 flagellants, full command
24 handgunners
24 militia
20 militia, full command
20 crossbows
20 bowmen
10 huntsmen
10 pistoliers
2 steamtanks
2 cannons
2 mortars
2 hellblasters
1 maneater (dog of war)
Eli armeijoissani olisi aina kaikki mitä löytyy armeijakirjasta, ja niin suurina unitteina ettei tartteisi lisäväkeä enää haikailla. tärkeimpiä unitteja olisi aina kaksin kappalein. samoin sotakoneita. Maalaisin sekä fabaa että 40Kta, sen mukaan mitä ittelle mieli tekisi...
No niin. ostaisitteko tällaista showcase tasolle maalattua mega-armeijaa 4000 eken hintaan? ja jos ostaisitte, niin mitä rotua armeijan pitäisi olla jotta olisitten siitä valmis maksamaan 4000 ekee? pitäisikö olla haltijoita, mariineita tai jotakin muuta?
Vastatkaa ihan vakavissanne, kiitos. Ja kiitos palautteesta jo etukäteen!
-ostan fantsusta tonnilla figuja
-maalaan niistä massiivisen armeija, showcase tasolle (eli tuttuun maddog tyyliin!)
-möisin tämän armeijan 4000 eurolla nettisivustoni kautta.
-maksaisin verot ja muut, jonka jälkeen aloittaisin seuraavan massiivisen armeijan!
Hinnasta: hinta on 4000 koska jo figut maksaisi tonnin. ja verotuksen yli jäävä raha pitäisi elättää minut 4 kuukautta. maaluu näet kestää 4 kuukautta per armeija...
Armeijan koosta: mitä moinen armeija sitten sisältäisi? No kaiken! tässä esimerkkinä se mitä vaikkapa empire armeija sisältäisi 4000 eken hintaluokassa:
10 lordia/heroa, osa mounted, sekä yksi griffonilla
4 wizards 3 priests 3 engineers
luthor huss & balthasar gelt
12 knights, full command
12 knights, full command
12 knights (white wolf), full comand
3xgrand master for above units
30swodsmen, full command
30 halberdiers, full command
30 spears, full command
24 greatswords, full command
14 flagellants, full command
24 handgunners
24 militia
20 militia, full command
20 crossbows
20 bowmen
10 huntsmen
10 pistoliers
2 steamtanks
2 cannons
2 mortars
2 hellblasters
1 maneater (dog of war)
Eli armeijoissani olisi aina kaikki mitä löytyy armeijakirjasta, ja niin suurina unitteina ettei tartteisi lisäväkeä enää haikailla. tärkeimpiä unitteja olisi aina kaksin kappalein. samoin sotakoneita. Maalaisin sekä fabaa että 40Kta, sen mukaan mitä ittelle mieli tekisi...
No niin. ostaisitteko tällaista showcase tasolle maalattua mega-armeijaa 4000 eken hintaan? ja jos ostaisitte, niin mitä rotua armeijan pitäisi olla jotta olisitten siitä valmis maksamaan 4000 ekee? pitäisikö olla haltijoita, mariineita tai jotakin muuta?
Vastatkaa ihan vakavissanne, kiitos. Ja kiitos palautteesta jo etukäteen!
Re: Maksaisitko massiivisesta swowcase armeijasta 4000 euroa
Luultavasti vastaus tulee olemaan paljolti: Ei.hullukoira kirjoitti:No niin. ostaisitteko tällaista showcase tasolle maalattua mega-armeijaa 4000 eken hintaan?
Jos haluat yrittää elättää maalauksella voisi kannattavampi idea ottaa maalausprojekteja asiakkailta pienemmissä erissä jotka maalaat. Syynä yksinkertaisesti se että harvempi tuskin on kertaheitolla 4000€ maksamassa. Ja viellä vähemmän jos kokoonpano on sinun ennaltamääräämä(esmes tuossa esimerkki listassa, jos olisin kiinnostunut empire armeijaa ostamaan, on 1 steam tank liikaa, liian vähän jalkaväki blokkeja(1 swordmen blokki? Tarttisi useampia...) per vaihtoehto jne jne).
Eli mielestäni suunnittelet liian isoa erää(näppituntumalta, voinpi olla väärässäkin
Mutta onnea yritykseen jokatapauksessa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Lähtökohtaisesti 4000 euroa ylittää liki jokaisen foorumikäyttäjän kuukausiansiot ja lohkaisee vuosituloistakin sellaisen osan, että potentiaaliset asiakkaat ovat aika harvassa. Lisäksi tarve hyvin suurella armeijalle on aika rajallinen ja monelle varmaan riittäisi normaaliturnauspistemäärä+joitain optioita-malli, jolloin hintakin tietysti tippuisi.
Nykyisellään itselläni riittää aikaa ja energiaa maalaamiseen sekä laatu on kelvollista, joten en maalauttaisi edes pienempää armeijaa, mutta voin hyvin uskoa tilanteen muuttuvan perheen myötä, joten tulevaisuudessa voin armeijan maalauttaakin. Tämäkin tosin riippuu siitä aionko enään hankkia kokonaan uutta armeijaa missään vaiheessa vai tyydynkö nykyisten pieneen muokkaukseen, jolloin tarvetta maalauttamiseen ei tulisikaan.
Nykyisellään itselläni riittää aikaa ja energiaa maalaamiseen sekä laatu on kelvollista, joten en maalauttaisi edes pienempää armeijaa, mutta voin hyvin uskoa tilanteen muuttuvan perheen myötä, joten tulevaisuudessa voin armeijan maalauttaakin. Tämäkin tosin riippuu siitä aionko enään hankkia kokonaan uutta armeijaa missään vaiheessa vai tyydynkö nykyisten pieneen muokkaukseen, jolloin tarvetta maalauttamiseen ei tulisikaan.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
eBay-viisaus on, että figut kannattaa myydä pienissä erissä, korkeintaan yksikkö kerrallaan.
Toisekseen, jos tuollaisella oikeasti aikoo leipää tehdä, niin kannattaa pistää firma pystyyn niin saa helpommin/paremmin vähennettyä materiaalikulut (esim. figut, liimat, maalit, pensselit).
Ja täytyy kyllä sanoa, ettei siltikään tollanen alle tonni kuussa bruttoansiona ole kovin hääppönen.
Toisekseen, jos tuollaisella oikeasti aikoo leipää tehdä, niin kannattaa pistää firma pystyyn niin saa helpommin/paremmin vähennettyä materiaalikulut (esim. figut, liimat, maalit, pensselit).
Ja täytyy kyllä sanoa, ettei siltikään tollanen alle tonni kuussa bruttoansiona ole kovin hääppönen.
//Mx
En ostaisi, koska moinen armeija on melkein tarkoitukseen kuin tarkoitukseen liian suuri.
Sen sijaan peli- (ja/tai turnaus-) kelpoisesta armeijasta saattaisin maksaa tuhannenkin euroa, _jos_ olisin kohtuutuloinen, perheellinen tai muuten kiireinen enkä ehtisi maalaamaan armeijaani itse.
Toisille maalattuja figuja myymällä tuskin saa itseään hääppöisesti elätettyä. Jonkinmoisesta lisätulosta se varmaan kävisi.
Ja tuttu faktahan on että Suomessa harva ostaa valmiiksi maalattuja armeijoita, joten tuotokset kannattaisi kylmästi myydä eBayn kautta ulkomaailman eläville.
Sen sijaan peli- (ja/tai turnaus-) kelpoisesta armeijasta saattaisin maksaa tuhannenkin euroa, _jos_ olisin kohtuutuloinen, perheellinen tai muuten kiireinen enkä ehtisi maalaamaan armeijaani itse.
Toisille maalattuja figuja myymällä tuskin saa itseään hääppöisesti elätettyä. Jonkinmoisesta lisätulosta se varmaan kävisi.
Ja tuttu faktahan on että Suomessa harva ostaa valmiiksi maalattuja armeijoita, joten tuotokset kannattaisi kylmästi myydä eBayn kautta ulkomaailman eläville.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Suomessa on muutenkin mitäänsaamattomat markkinat palkkamaalareille. Jos teet, niin eBay & CMON on ystäväsi, mutta massiivisista showcaseista kannattaa haaveilla vain, mikäli a) menet GW:lle maalaajaksi töihin b) saat tarpeeksi nimeä maalaajana muillakin foorumeilla ja c) olet tehnyt pienempiä tilaustöitä aikaisemminkin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tuskinpa moneltakaan löytyisi 4000e irroittaa moiseen. Luulen, että paremmin pärjäisit tekemällä jotain 100-200e ostoksia, joita sitten 500-1000e valmispaketteina myisit.
Listan tekoon kannattaa varmaan kuitenkin sitten oikeasti panostaa ennen hankintoja, jotta armeija vetoaa ostajaansa myös toimivuuden puolelta. Voihan mukaan sitten sopimuksesta vääntää yksikön tai kaksi tilaustyönä, jos ostaja niin tahtoo?
Listan tekoon kannattaa varmaan kuitenkin sitten oikeasti panostaa ennen hankintoja, jotta armeija vetoaa ostajaansa myös toimivuuden puolelta. Voihan mukaan sitten sopimuksesta vääntää yksikön tai kaksi tilaustyönä, jos ostaja niin tahtoo?
Yhdynpä edellisiin väitteisiin. Kävi tuossa kuitenkin mielessä, että jos figumaalaus ja pienoismallien rakentaminen kiinnostaa niin kannattaa ruveta tekemään erilaisia freelance-hommia esimerkiksi museoille ja vastaaville, jotka tarvitsevat eri näyttelyiden yhteydessä jotain esimerkkejä maalaiskylistä sun muista rahtilaivoista. Tuskin noita hommia kovin paljoa Suomessa riittäisi, mutta äkkiähän sitä voi laajentaa itseään ulkomaillekin. Ainakin minun korvaani kuulostaa hyvin yksitoikkoiselta jos täysipäiväisesti pitäisi ruveta maalaamaan ihmisille aina samoja figuureja (huom. monikko!) ja armeijoita. Museoiden projekteissa olisi ainakin enemmän vaihtelevuutta ja mahdollisuus kehittää harrastuksesta ihan oikea ammatti. Lisäksi luulen, että valmiiksi maalatuille figuille markkinat ovat hyvin pienet, oltiin sitten ulkomailla tai ei.
Toki he katsovat tarkkaan etteivät palkkaa minkäänlaista tunaria tekemään hommia, joten portfolioon kannattaa panostaa paljon ja kerätä paljon aikaisempaa työkokemusta itse alalta. En nyt ole varma, mutta en muistaakseni ole nähnyt minkäänlaista koulutuslinjaa Suomessa tällaiselle (ja jos on niin niitä tuskin on monia täysin samalle alalle), joten töitä voisi saadakin ilman koulutusta aina silloin tällöin jos vain taitoa riittää.
Toki he katsovat tarkkaan etteivät palkkaa minkäänlaista tunaria tekemään hommia, joten portfolioon kannattaa panostaa paljon ja kerätä paljon aikaisempaa työkokemusta itse alalta. En nyt ole varma, mutta en muistaakseni ole nähnyt minkäänlaista koulutuslinjaa Suomessa tällaiselle (ja jos on niin niitä tuskin on monia täysin samalle alalle), joten töitä voisi saadakin ilman koulutusta aina silloin tällöin jos vain taitoa riittää.
- Cannonfodder
Mallinrakennus artesaanin koulutusohjelma on ainakin olemassa.
http://www.lpkky.fi/ikata/malli/malli.html
http://www.salpaus.fi/haku/haku.html?ac ... rssiid=288
...Mutta itse kysymykseen: En ostaisi, ei näillä tuloilla.
http://www.lpkky.fi/ikata/malli/malli.html
http://www.salpaus.fi/haku/haku.html?ac ... rssiid=288
...Mutta itse kysymykseen: En ostaisi, ei näillä tuloilla.
"Only the dead have seen the end of war."
En maksaisi 4.000€ sillä se on summana liikaa kuten jo yllä todettiinkin.
Mutta maksan 100€ armeijasta 400€ jne.
Eli hinnoittelussa ei sinänsä ole vikaa, kun tiedän mitä saa. Lähtökohta on, että en tarvitse läheskään noin paljoa. Eli päätoimisena ei figumaalausta varmaankaan kannata tehdä, mutta sivutyönä uskoisin että saa hyvätkin rahat.
Tai sitten tarvitset itseni lisäksi 9 muuta, "samankokoista" asiakasta per kuukausi.
Huom, ostotarjoukseni työstä on validi. LaitaYV mikäli aikaa löytyy.
Muutama projekti etsii tekijäänsä.
Mutta maksan 100€ armeijasta 400€ jne.
Eli hinnoittelussa ei sinänsä ole vikaa, kun tiedän mitä saa. Lähtökohta on, että en tarvitse läheskään noin paljoa. Eli päätoimisena ei figumaalausta varmaankaan kannata tehdä, mutta sivutyönä uskoisin että saa hyvätkin rahat.
Tai sitten tarvitset itseni lisäksi 9 muuta, "samankokoista" asiakasta per kuukausi.
Huom, ostotarjoukseni työstä on validi. LaitaYV mikäli aikaa löytyy.
Muutama projekti etsii tekijäänsä.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
- Henri Ketonen
Tuommoisia rahoja tiputetaan vahingossa hissinlattialle matkalla omalle yksityiselle lentokentälle. Ainakin jotkut sulttaanit ovat suunnilleen niin rikkaita.Maelis kirjoitti:Onkohan Yhdistyneissä arabiemiraateissa yhtään gw:n liikettä..
Ei... Eipä tulisi oikeastaan mieleenkään, tuolla rahamäärällä ostaa figuureita kerralla.
Sieni ei ole kasvi.
En ainakaan te maksais, koska siinä maalauksessa ja muussa jujuilussahan se figujen idea on ja tietty pelaamisessa. Ulkomailta varmaankin löytys ostaja, mutta suomessa saattaa tiukkaa tehdä.. Tuommoisen armeija maalaamiseen menis kyllä showcase tasolla aika helkutin pitkään.. Mutta lopputulos olisi varmasti mahtava, ainakin jos maalata osaa
. Et kuitenkaan enää raskis luopua siitä armeijasta ku oot saanu sen valmiiks 
-
vompovompatti
Unohda suomen maa ja ostajia löytyy. Tää on se yksinkertainen totuus.
Ihan tosi, mä oon elättääkseni opiskelujani myyny 5500 eurolla vanhoja armeijoitani ja niissä ei yhteensä taida olla niin paljoa kamaa ku tossa sun esimerkissäsi. Kaikki ulkomaille.
Täällä oon saanu sellasia haista paska tarjouksia, että hinnalla ei sais edes figuja kokoamattomina kaupasta!!! Ja sakki loukkaantuu ku niille selittää asiat.
TOTUUS tosin on, että tuntipalkoille ei noissa hommissa pääse. Kun on oikeissa töissä, ni pakonomaiset armeijakaupat lähinnä naurattaa mustissa.
Ihan tosi, mä oon elättääkseni opiskelujani myyny 5500 eurolla vanhoja armeijoitani ja niissä ei yhteensä taida olla niin paljoa kamaa ku tossa sun esimerkissäsi. Kaikki ulkomaille.
Täällä oon saanu sellasia haista paska tarjouksia, että hinnalla ei sais edes figuja kokoamattomina kaupasta!!! Ja sakki loukkaantuu ku niille selittää asiat.
TOTUUS tosin on, että tuntipalkoille ei noissa hommissa pääse. Kun on oikeissa töissä, ni pakonomaiset armeijakaupat lähinnä naurattaa mustissa.
☠️
Vähän veikkaan että arvoisa hullu koira on jo tavoittanut tehokkaasti ne kaikki viisi henkilöä tässä maassa, joilta löytyy riittävä määrä väljää rahaa ja kroonista pelihimoa tällaisiin projekteihin. En tiedä, haluavatko nämäkään pistää neljää kiloa yhdellä kertaa pikku-ukkoihin. Lasken itseni jonkinlaiseksi figujen suurkuluttajaksi, mutta minullekin tuo olisi millä tahansa mittarilla laskien useamman vuoden figubudjetti kokonaisuudessaan. En edes kuvittele sijoittavani tuollaista summaa kerrasta mihinkään figuihin liittyvään, varsinkaan GW-muoviin.
Maalattava rotu ei liene vielä laisinkaan kiveen kirjoitettu, mutta en ainakaan suosittelisi Empireä. Sen figuissa alkaa jo ikä painaa. Hukkaan menisi hyvä raha ja vaiva niiden kirveellä veistettyjen hevosten ja onepose-keihäiden kanssa. Ei sillä ettei Empirestäkin saisi nättiä, mutta miltei mistä tahansa rodusta saa todennäköisesti nätimpää, etenkin sopivan kriittisellä figujen valinnalla. Kun Empiren powergeimarointi-kerroin on vieläpä melkoisen alhaalla, tyypillinen HC-pelaaja tekee saman tien u-käännöksen ja markkinat kapenevat jälleen.
Jos nykytilanteessa tahdot ostajia kotimaan puolelta, väsää 2000 pisteellä pegasuksia ja yritä pitää hinta alle tonnissa. Laadulla ei ole niin hirveästi väliä kunhan Fanaticista irtoaa suunnilleen täydet pisteet, jos ei muuten niin hyväveli-rutiinin kautta. Muunlaisten settien suhteen yleisön kiinnostus laskee kuin lehmän häntä. Ei täällä huvin vuoksi pelata tai hyllynkoristeeksi maalata/osteta. Väljää rahaa ei yksinkertaisesti ole muuhun kuin äärimmäisen vakaviin projekteihin tiettyä tarkoitusta varten.
Ihan sama miten paljon itse katsoisi oikeudenmukaiseksi tuntipalkakseen. Ei sellaista summaa tipahda taivaasta. Ainoa mahdollinen myyntihinta on se jonka joku markkina-alueella asuva kykenee maksamaan. 4000 euron ja Suomen osalta kohderyhmä rajoittuu pelkkiin lottovoittajiin, aika kirjaimellisesti. Tee tiiviimpää tai myy Ameriikkaan. Niille kelpaa kaikki.
Maalattava rotu ei liene vielä laisinkaan kiveen kirjoitettu, mutta en ainakaan suosittelisi Empireä. Sen figuissa alkaa jo ikä painaa. Hukkaan menisi hyvä raha ja vaiva niiden kirveellä veistettyjen hevosten ja onepose-keihäiden kanssa. Ei sillä ettei Empirestäkin saisi nättiä, mutta miltei mistä tahansa rodusta saa todennäköisesti nätimpää, etenkin sopivan kriittisellä figujen valinnalla. Kun Empiren powergeimarointi-kerroin on vieläpä melkoisen alhaalla, tyypillinen HC-pelaaja tekee saman tien u-käännöksen ja markkinat kapenevat jälleen.
Jos nykytilanteessa tahdot ostajia kotimaan puolelta, väsää 2000 pisteellä pegasuksia ja yritä pitää hinta alle tonnissa. Laadulla ei ole niin hirveästi väliä kunhan Fanaticista irtoaa suunnilleen täydet pisteet, jos ei muuten niin hyväveli-rutiinin kautta. Muunlaisten settien suhteen yleisön kiinnostus laskee kuin lehmän häntä. Ei täällä huvin vuoksi pelata tai hyllynkoristeeksi maalata/osteta. Väljää rahaa ei yksinkertaisesti ole muuhun kuin äärimmäisen vakaviin projekteihin tiettyä tarkoitusta varten.
Ihan sama miten paljon itse katsoisi oikeudenmukaiseksi tuntipalkakseen. Ei sellaista summaa tipahda taivaasta. Ainoa mahdollinen myyntihinta on se jonka joku markkina-alueella asuva kykenee maksamaan. 4000 euron ja Suomen osalta kohderyhmä rajoittuu pelkkiin lottovoittajiin, aika kirjaimellisesti. Tee tiiviimpää tai myy Ameriikkaan. Niille kelpaa kaikki.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.