Ordnance ja Ordnance Blast
Ordnance ja Ordnance Blast
Jepi, olen tässä ihmetellyt noiden kahden termin eroa (ei, en omista säätökirjaa, vielä...). Käytin hakua ja ei löytynyt vastausta. Joten, onko nuo sama asia "eri" nimellä vai onko niillä säännöllisiä eroja?
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
- Cannonball
Ordance on scatteroiva, isoa blastia paukutteleva ase joka ei tarvitse BS:ää osumiseen.
Ordance blast tunnetaan taas yleisemmin big blast markerina.
Ordance blast tunnetaan taas yleisemmin big blast markerina.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
- Half-breed
Noissa termeissä on hyvin suuri ero. Jos aseen tiedoissa lukee ordanance, niin se käyttää sääntökirjasta löytyviä ordanance sääntöjä. Jos taas aseen tiedoissa sanotaan ordanance blast, niin ase käyttää sitä isoa räjähdystemplaattia, mutta ei noudata mitään ordanancen sääntöjä.
Edit: Dämn, Cannonball oli nopeampi.
Edit: Dämn, Cannonball oli nopeampi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
vompovompatti
- The Captain
- Valvoja
Jos aseen tyyppi on esim. Heavy 1/Ordnance blast (kuten joissakin vanhemmissa codexeissa jotkin aseet on merkitty; nykyään pyritään selvyyden vuoksi käyttämään termiä Large blast), se ei käytä ordnancen sääntöjä, vaan toimii kuten heavy 1/blast, mutta ampuu ison kiekon. Sen sijaan asetyyppi Ordnance 1/Blast käyttää isoa kiekkoa ja ordnance-sääntöjä.vompovompatti kirjoitti:Itse asiassa ordnance blast tarkoittaa isoa lättyä ampuvaa asetta joka käyttää ordnance-sääntöä. Large blasti on sitten tuo iso lätty ilman ordnance-sääntöä.
Korjatkaa toki jos olen erehtynyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- The Captain
- Valvoja
Eikä joudu. Vai onko battle cannonin tyypiksi merkitty Heavy? Vai puhunko omiani, peli on muuttunut sitten vuoden 1993 tai minut on riivannut Tzeentchin demoni?Truupperi kirjoitti:Jep, eli Russi joutuu heittämään osumisen ja basin isotykki epäsuorana ei?
Kummamkin russi-variantin pääase on ordnance-tyyppinen. Eli näille ei heitetä osumista vaan käytetään samaa scatterointimenetelmää kuin basiliskilla ammuttaessa. Epäsuorana ampuminen vaikuttaa ainoastaan scatteroinnin etäisyyden määrittävien d6 noppien lukumäärään.Truupperi kirjoitti:Jep, eli Russi joutuu heittämään osumisen ja basin isotykki epäsuorana ei?
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
blast markerit ovat ne kaksi pyöreää lätyskää ja template on se pitkä lätyskä mitä käytetään flamereilla ammuttaessa.Truupperi kirjoitti:Jaa, vika taisi sitten olla puurosilmissäni... No käytän tilaisuutta hyväksi ja nobotan vielä yhden kysymyksen: Mitkä lasketaan blast markereiksi ja mitkä templateiksi?
- The Captain
- Valvoja
Toisinaan sanaa "template" käytetään merkitsemään noita kaikkia kolmea. Sanan yleismerkitys on siis "blastit ja flame template" ja erityismerkitys "flame template".exe ds kirjoitti:blast markerit ovat ne kaksi pyöreää lätyskää ja template on se pitkä lätyskä mitä käytetään flamereilla ammuttaessa.Truupperi kirjoitti:Jaa, vika taisi sitten olla puurosilmissäni... No käytän tilaisuutta hyväksi ja nobotan vielä yhden kysymyksen: Mitkä lasketaan blast markereiksi ja mitkä templateiksi?