"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Noppatuurisi

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Slaughter Master

Noppatuurisi

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Eli siis FB- alueelle oli ilmestynyt vastaava topic, mutta kun mietin, niin 40k:ssa heitellään kyllä siinä määrin erilaisemmissa tilanteissa noppia, joten päätin aloittaa tänne 40k- alueellekin topicin.

JA EI! En ole suinkaan mitenkään innostunut tekemään topikkeja! Vain nyt sattui hämäävästi 2 sellaistani syntymään lähekkäin.

Omat hyvät ja huonot puolet noppatuurissani:
+Ampumisessa osuminen (suorastaan mieletön tuuri! osun aina kun tarvitsee! huonollakin bs:llä)
+Medium armoursavet (jostain syystä vain 4+ ja joskus myös 5+ savet onnistuvat näissä käsissä hyvin)
+Armour penetration (nämä tuppaavat onnistumaan lähes aina)
+Leadership testit
+Difficult- ja dangerous terrain- testit
+Scatter dice (tässä olen erittäin hyvä heittämään hitin)
+Yleisesti woundaaminen

-Vehicle damage- heitot (AAARGH! AINA crew shaken tai crew stunned, koskaan ei voisi vaihteeksi vaikkapa räjähtää!)
-Rending
-Cover savet (ukkoni ovat PALJON paremmassa turvassa avomaastossa, kuin coverissa)
-Terminator- ja Power Armour savet (ei! älä edes mainitse noita sanoja!)
-Initiative- testit
-Massaosuminen klosiksessa
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Minunkin noppatuurini on todella ailahtelevainen.

*Ampumisessa osuminen: Osun yleensä örkeillä useammin kuin mitä todennäköisyydellä, ja kaaoksen plasma gunit sulavat rapid firaamallakin suhteellisen harvoin)

*Armoursavet: Örkkien body armour 6+ tulee yleensä aina vähintään kerran jos woundeja tulee lähärissä esim. 3 tai 4 :)
Death guardilla puolestaan joko onnistun naurettavan monessa seivissä tai sitten melkein koko ryhmä kaatuu :(

*Armour penetration/Damagerolls:
Minulla tuppaa olemaan tämä niin että jos saan jonkin osumaan ja läpäisemään niin se myös tuhoaa

*Leadership testit: Näiden suhteen on harvoin ongelmia, joskus tulee jopa insane heroismeja. Mutta Daemonic instability kusee aina ja kovaa.

*Difficultterraintestit: Joko jumitetaan kunnolla tai edetään kunnolla. Ei ikinä keskivertaista.. aina ääripäät.. Kummallista :)

*Scatter dice Joskus osuin defilerilläni lähes aina mutta nyt örkkien kanssa kun käytän russeja ja muita niin eivät tunnu osuvan mihinkään :(

*Cover savet: Aivan sama juttu minulla kuin sinulla paitsi örkkien kustom force field toimii tyydyttävästi

*Initiative- testit: Näissä minä heitän hyvin, ehkäpä välillä liiankin hyvin olen päässyt pakoon ini2 örkeillä ini4 gauntteilta aika monta kertaa verrattuna kuinka useasti se todennäköisyydessä tapahtuisi.
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

minullá scatterointi ja lähistely tuntuvat onnistuvan aika hyvin.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Jotain on pielessä kun en ampumalla tapa ketään mutta vetelen khornen berserkkerejä pannuun palosotilailla :).
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Terminaattorini ovat lähes kuolemattomia, mutta yleensä kaikki muu kusee aika rajusti mariineillani.
Ig:llä lasgun on todistanut vaarallisuutensa, mutta mikään jossa tarvitaan scatteria ei koskaan osu. Chimerat osuvat joka kaiken tai eivät mitään, mutta ketään eivät ole tappaneet vielä (en ainakaan muista)
Eldareilla lopetin pelaamisen, kun koko armeijan ainut yksikkö joka suoriutui hyvin oli bansheet. Parhaimmillaan kaverin deathwing kuoli ensimmäiseen vuoroon kun saivat kosketuksen. 2 termie ryhmää ja master saivat siis selkäänsä yhdeltä 8+exarch banshee ryhmältä yhdessä vuorossa. Yhtään termietä ei ollut kuollut ennen closista.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Jurpo

tällaisia juttuja

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Itse olen huomannut tällaisia ilmiöitä omassa CSM-armeijassani.

Khorne-dreadini riehuu joko koko pelin ajan tai sitten ei ollenkaan. Jos tietysti selviää siitä ensimmäisestä vuorosta vihollisen AT-ammuntaa. Panssariarvo 13 ei suojaa miltään, sillä glance kutonen tulee aina.

Obliteraattorit repivät ja ampuvat asiat suikaleiksi ottamatta naarmuakaan tai sitten kuolevat bolttereihin.

Mitä kovempi panssari - sen nopeammin se kuolee.

Viimeisessä pelissä kaksi hullunrohkeaa Deathwing-termistä rynnäköi Dreadaxea heiluttavan demoniprinssin päälle- kaikki lyövät ohi ja vielä seuraava prinssin vuoro on nyhjäystä.Sitten Termikset kuolivat. Samassa pelissä kyseistä prinssiä kiusattiin lascannoneilla ja siltikin selvisi vain naarmuilla ja pyyhki yksikköjä tieltään kuin viikate leikkaa ruohoa. Mastery petti kerran, mutta sekään ei satuttanut yhtään.

Legendaarinen lascannon-ampuja, Puusilmä ei osu mihinkään ja jos osuu, ei satuta mitään.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Eipä muuta kuin että Berzerkkini tuntuvat omaavan jonkun "Terminator Slayers" salaisen Veteran Skilling, kun aina pisloilla pistävät niitä päiviltä.

Ja tietenki lähtevät Blood Frenzyssä riehumaan juuri aina kun on se huonoin hetki. :)
Mattuman!

Viesti Kirjoittaja Mattuman! »

Omat Hyvat puolet noppatuurissa:

-osuminen joskus

Omat huonot puolet noppatuurissa:

- kaikki muu
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Jurpo kirjoitti:
Viimeisessä pelissä kaksi hullunrohkeaa Deathwing-termistä rynnäköi Dreadaxea heiluttavan demoniprinssin päälle- kaikki lyövät ohi ja vielä seuraava prinssin vuoro on nyhjäystä.Sitten Termikset kuolivat. Samassa pelissä kyseistä prinssiä kiusattiin lascannoneilla ja siltikin selvisi vain naarmuilla ja pyyhki yksikköjä tieltään kuin viikate leikkaa ruohoa. Mastery petti kerran, mutta sekään ei satuttanut yhtään.

Legendaarinen lascannon-ampuja, Puusilmä ei osu mihinkään ja jos osuu, ei satuta mitään.
prinssilläsi oli eilen tuuri mukana...oota vain huomista kauhulla ;)

ja puusilmä oli kyllä nimensä veroinen :D

omat plussat
-4+ invut onnistuu tosi hyvin
-2 ja 3+ armorit toimii yleensä ihan hyvin....
-woundaaminen yleensä

miinukset
-scatter testit ei oikein onnistu
-rendaus ei onnaa
-lähiksessä osuminen....onneksi chaplain auttaa vähän :D
-armor penetraation tulokset.....tankit tuhoutuu loppua kohen 2+
-5+ invut ei toimi ikinä
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Nacht

Viesti Kirjoittaja Nacht »

Suurin + = Save heitot.
Suurin - = Kumpi alottaa pelin heitto. (1,2 aina)
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Wallumarine kirjoitti:Suurin - = Kumpi alottaa pelin heitto. (1,2 aina)
Aiai minulla on sama kirous pääni yllä.
-Fanatic 2:ssa en saanut aloittaa YHTÄKÄÄN peliä.
-Fanatic 3:ssa sain aloittaa YHDEN PELIN.

Voitteko kuvitella?
Nacht

Viesti Kirjoittaja Nacht »

Slaughter Master kirjoitti:
Wallumarine kirjoitti:Suurin - = Kumpi alottaa pelin heitto. (1,2 aina)
Aiai minulla on sama kirous pääni yllä.
-Fanatic 2:ssa en saanut aloittaa YHTÄKÄÄN peliä.
-Fanatic 3:ssa sain aloittaa YHDEN PELIN.

Voitteko kuvitella?
Minä voin.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Enpä muista milloin en olisi saanut valita omaa lähtöpaikkaani ensimmäisenä. Tosin peliä en saa yleensä aloittaa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Itselläni on normaali noppatuuri tai todella huono.

Savet onnistuvat siten, että yleensä 1-3 tyyppiä kuolee per ryhmä.
Juuri kriittisimmillä hetkillä olen saanut pelastettua ryhmän saveilla.Es. oblini selviämään pelkän invun avulla 3-4 vuoroa.

Aloittaa saan silloin tällöin ja lähistelyssä noppatuurini on sitä 1-2 tai 5-6, eli ääripäissä.

Scatterointi onnistuu yllättävän harvoin oikeaan paikkaan, monesti olen saanut oblis ryhmän tai vastaavan kaikkoamaan difficult terrainiin tai suoraan vihollisten päälle, juuri silloin kun todennäköisyys siihen on ollut minimaalinen.

Invut onnistuvat todella monesti.

Dredi saa monesti raivonpuuskan oikeaan aikaan ja osuminen/haavoittaminen on sitä, että 1/3 kaikista woundaa tai osuu.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Jos ammun, niin menee joko hieman yli keskiarvon, älytön osuminen tai kukaan ei osu. Ehkä kerran joka toisessa pelissä on käynyt niin, että kun porukasta joku osuu, niin osumia tulee keskiarvoa vähemmän.

Aikoinaan kaikki meni yleisesti perselleen, kun pelasin tiimarin nopilla. Sitten ostin mustan suden turnauksessa uudet, oranssit nopat, minkä jälkeen kaikki on mennyt aina hieman keskiarvoa paremmin, ajoittaisia täysin uskomattomia alisuoriutumisia lukuun ottamatta Esimerkki: yksi terminaattori ottaa ampumista kolmesta railgunista, kuudesta plasmasta, 12 ohjuksesta, 20 pulse riflestä ja kuudesta burst cannonista. Suurimmalla osalla 4+ osumiseen, railguneilla ja bursteilla 3+, pulseilla ja bursteilla woundaus 3+, muilla 2+, railgun instakillaa... Termis joutui ottamaan yhden saven, ja sekin oli invu railgunia vastaan. Jäi henkiin ja pisti parilla sadalla pinnalla palomiehiä pakettiin.

Onneksi sentään saan aloittaa 80% matseistani.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

mr.tp kirjoitti:Jotain on pielessä kun en ampumalla tapa ketään mutta vetelen khornen berserkkerejä pannuun palosotilailla :).
ei tuo mitään huonoa tuuria, ehei. Tuo on koulutuksen tulosta, ja henkistä kanttia usko pois.
Omat Taukkini myösen osaavat lähistellä pelottavan hyvin, mm. örkit ja Blood Angelit lyöty lähietäisyydeltä.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Saunis

Viesti Kirjoittaja Saunis »

Plussat:
+Hittaus
+Ampuminen
+Woundaus
+Str boonukset vehicleille

Miinukset:
-LD testit
-Mob rule
-Waaagh! rollit
-Armour savet
"Viimeisin vierailu: To 25.12.2012 16:47"
willownen

Viesti Kirjoittaja willownen »

Cannonball kirjoitti:Aikoinaan kaikki meni yleisesti perselleen, kun pelasin tiimarin nopilla.
Minullakin on muutama tiimarin noppa. Alkoi sitten ketuttamaan joskus kun tuli vain 1 ja 2 niistä. Heitin nopan lattialle ja siitä irtosi yksi sivu. Kurkkasin sisään ja huomasin että 6 päällä on reippaasti enemmän liimaa kuin muiden numeroiden. Noppa on siis lievästi painotettu.

Asiaan. Ld testit onnistuvat lähes aina, mutta jos ne kerran munataan, niin sankarini juokset ja lujaa. Vähintään 9 tuumaa joka vuoro. Minultahan ei siis regroup onnistu ikinä. Incubien 3+ onnistuvat hyvin harvoin. Jos 3+ ja 5+ saveja pitää verrata, molemmat onnistuvat lähes yhtä hyvin. Suurin murhekryyni on Shadow Field. Kyseinen "hyödyke" pettää viimeistään toiseen heittoon. Aivan sama mikä siihen kalahtaa. Varsinkin jos jostain syystä vain yksi vihollinen pystyy hyökkäämään Archoniin.
Hakaneula on yksinkertaisuudessaan niin hieno keksintö, ettei mikään tuotekehittely voi sitä parantaa.
Göbö

Viesti Kirjoittaja Göbö »

Hyviä puolia:

*osun/Woundaan aika hyvin.
*Purukka tulee reservistä hyvin.
*Scatteroityminen onnaa...
*Vastus ei osu millään...

Huonoo:
*...vaikka kerran tokalla vuorolla tullut lance srike tappo pelis vaan oman eversorin.
*...Mut sit kun osuu niin boltteritkin kaataa mun termiksii 2+ armor savekin epäonnistuu koko ajan. Varmaan keskimäärin kymmenestä 3+ armorist feilaa 6!
Mulle sopis parhaiten örkit ja IG:t jaa muut jolla on massa mut huono armori kun se KOKOAJAN muutenkin epäonnistuu. (mikshän en kerää)
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Noopatuurini on viime aikoina ollut aivan kauhea.
Ks. tämän topicin vastaukseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=53830

Olen hävinnyt kahdeksan viime peliä aivan pystyyn käsittämättömän huonon noppatuurin takia. Ainoat heitot missä olen onnistunut ovat olleet Leman russin heavy bolter laukaukset ja IG:n ld testit, kaikki muu on mennyt aivan persiilleen. Kun vielä otetaan huomioon, että kaverini noppatuuri on aivan uskomaton ei paljon mahdollisuuksia ole jäänyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”