"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Krootit vai Markerlightit?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Truupperi

Krootit vai Markerlightit?

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Juuh, eli mietiskelin tuossa mahdollisia muutoksia listaani ja Krootien poisto tuli mieleeni (jokuhan sitä ehdottikin). Sitten pähkäilin mahdollisia vaihtoehtoja ja tuli mieleen ottaa oikein raskaasti markerlightejä.Joten,
12 krootia (84p) vai 2 shas'ui:ta markerlighteilla, target lockeilla ja markerdroneilla (90p, shas'uit on jo listassa).
Listani sisältää seuraavat (ilman krooteja):
Shas'el fireknife+fusion
3xFireknife XV-8
5xStealt Suit targeting arreylla
2x12 Fire Warriors, shas'uit
8xGun Drones
8xPathfinders, shas'ui target lockilla, kalassa decoy,multi-t
Railhead + "pakolliset" upit
2xXV-88 shield droneilla.

Muitakin ehdotuksia noille pisteille saa sanoa ja krootien/markerlightien (ko. muodossa)hyviä ja huonoja puolia.

Itse olen pohdiskellut, että krootit on kiva pikku vastapallo, tuo halpaa tulivoimaa, tuo yhden yksikön lisää ja osaa infilitroida. Mutta, ne ei kestä, niitä on ehkä liian vähän, infilitrate ei ole joka skenussa ja aseiden "lyhyt" kantama yhdistettynä hitaaseen liikkeeseen on huono juttu.
Markerlightit taas tuovat kivoja plussia ja ei haittaa niin paljoa, jos(/kun) pathfinderit kuolevat. Toisaalta ne on heavyaseita, eli ei madella mihinkään, se syö tulivoimaa (kokonaiset kaksi pulse rifle kutia) ja palomiehille tulee hintaa melko paljon ja ne ovat melkolailla ainoita yksiköitä näkyvillä.

Tattikset avusta jo ennakkoon.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No itse suosisin markereita, palomiehesi pysyvät kuitenkin paikallaan, joten ne voivat ampua niitä koko ajan ja ei se yhden laukauksen menettäminen niin ikävää ole, jos markerin avulla saat tuhottua tankin ja jos vihollinen pääsee lähelle, niin voit ampua ihan hyvin ne kaksi laukausta. Mainitsit myös, että palomiehet ovat ainoa näkyvissä oleva yksikkö vihollisen vuorolla. Huomaa tällöin, että ne saisivat paljon tulta itseensä riippumatta siitä onko niissä paljon pisteitä, tai ei.

Kroottejen hyviksi puoliksi voisi sanoa jonkinlainen lähisteho ja kohtuullinen ampuminen ja näiden poistaminen metsistä on tuskaa vihulle. Tosin ongelmana on tietysti näiden pieni save ja T jolloin ne ottavat osumia erittäin kovasti ja yhdistettynä näiden pieneen kokoon, saamme tulokseksi hyvin vähän kestävän yksikön.

Eli kuten aluksi sanoin, niin ota markerligteja, ellet sitten ota paljon enemmän krootteja.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”