Necrons vs. Blood Angels...?
-
Necron Loiri
Necrons vs. Blood Angels...?
Ittelläni on n. 1000 pisteen Necron-armeija, jossa on warrioreit, scarabeja, 2 H. Destroyeria ja yks Necron Lord. Oon usein pelannu Blood angeleita vastaan ja hävinny lähes aina. Niiden lähitaisteluun erikoistunut Death company ja Chaplain jyrää taistelukentällä piesten kaiken joka liikkuu. Oon yrittäny pakoilla niitä H. Destroyerien turbo boostereilla ja necron lordin Veil of Darknesilla, mut Death company saa solttuni aina kiinni. Oisko taktiikka ehdotuksii?
Blood Angelit on kyllä yksi pahimmista vastustajista mitä Necronit voi vastaansa saada, juuri Death Companyn takia. Käytännössä se pitää tappaa ennen kuin on toivoakaan pelin voittamisesta, pakoilukaan ei yleensä riitä.
Kaikella siihen ampuminen kunnes viimeinen mieskin on kuollut on tietenkin ensimmäinen vaihtoehto, lähiksestä poistutaan Veilillä tai Monolithilla ja sitten ammutaan lisää. Jos mahdollista niin Monolithin Particle Whip on todella hyvä jos sillä saa paljon osumia. Yksi vaihtoehto on ottaa monta Tomb Spyderiä kyttäämään joukkojesi taakse, ja tehdä niillä vastahyökkäys - yhden pitäisi chargevuorolla tappaa noin 2 Death Companyn jäsentä.
Kaikella siihen ampuminen kunnes viimeinen mieskin on kuollut on tietenkin ensimmäinen vaihtoehto, lähiksestä poistutaan Veilillä tai Monolithilla ja sitten ammutaan lisää. Jos mahdollista niin Monolithin Particle Whip on todella hyvä jos sillä saa paljon osumia. Yksi vaihtoehto on ottaa monta Tomb Spyderiä kyttäämään joukkojesi taakse, ja tehdä niillä vastahyökkäys - yhden pitäisi chargevuorolla tappaa noin 2 Death Companyn jäsentä.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Re: Necrons vs. Blood Angels...?
Itelläni oli sama tilanne.NECRON LORD kirjoitti:Ittelläni on n. 1000 pisteen Necron-armeija, jossa on warrioreit, scarabeja, 2 H. Destroyeria ja yks Necron Lord. Oon usein pelannu Blood angeleita vastaan ja hävinny lähes aina. Niiden lähitaisteluun erikoistunut Death company ja Chaplain jyrää taistelukentällä piesten kaiken joka liikkuu. Oon yrittäny pakoilla niitä H. Destroyerien turbo boostereilla ja necron lordin Veil of Darknesilla, mut Death company saa solttuni aina kiinni. Oisko taktiikka ehdotuksii?
The Captainin Death Company Chaplainilla jyräsi varmaan puolet necron armeijastani.
-
Necron Loiri
ei ihan
Tonnin armeijassa Nightbringer on yli kolmasosa pisteistä.
Ja ei todellakaan kannata käyttää tonnin pelissä. Vastapuoli välttelee sitä ja ampuu kaikki joukkosi pois, jolloin phase out hoitaa sen pois jaloista.
Ja ei todellakaan kannata käyttää tonnin pelissä. Vastapuoli välttelee sitä ja ampuu kaikki joukkosi pois, jolloin phase out hoitaa sen pois jaloista.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
- The Captain
- Valvoja
Re: ei ihan
Sekä necroneilla BA:ta että BA:lla necroneita vastaan pelanneena täytyy todeta, että BA:lla on selkeä etulyöntiasema, mitä tulee armeijan kokoonpanoon.
Death company on oikeasti paha juttu. Necroneilla ei ole oikeastaan mitään varmaa tätä vastaan, paitsi monoliitti, jolla taas on omat heikkoutensa. Spyderit WS2:nsa kanssa saattavat vahingossa tappaa muutaman, mutta saavat kyllä nenilleen fisteiltä ja pastorilta. Ja koska DC on nopea, en luottaisi siihenkään, että saisin edes assaultin spydereillä, jolloin jo rivi-DC-jannuilta tulevat iskut sattuvat liikaa.
Muutamankin äijän kokoinen Death company imee parhaimmillaan koko necron-armeijan tulen ja saa vielä olennaisimmat äijänsä (pastorin ja fistit) perille käsikähmään. Kaikkia yksiköitä ei pakoon saa - veili vie vain yhden yksikön, ja monoliitti saa samaan aikaan silmilleen lascannoneista.
Tähän tosiaan täytyy lisätä vielä sekin fakta, että Death company ei ole koko BA-armeija. Seassa on vielä iso liuta mainioita punapukuisia miehiä tekemässä pahojaan. Jo scoutit Furious chargensa kanssa ovat kova pala lähiksessä, joskin AP4 aseita ne tottelevat kiltisti. Ja koska scoutit pääsevät infiltratella hyvinkin lähelle, suosittelen eliminoimaan ne hetimiten.
Myös terminaattorit ovat nykyään aika suosittuja assault cannoneineen. AP2-aseet ovat necroneilla kortilla (enkä kehtaa suositella heavy destroyereita, koska ne ovat vielä enemmän vastustajan pussiin pelaamista), joten tarvitset paljon dakkaa näiden kaatamiseen. 12 warrioria rapid firettää keskimäärin yhden terminaattorin kuoliaaksi, mutta BA-pelaajia ei ole yleensä siunattu kummoisella noppatuurilla. Muista, että jos päätät ampua näitä, se tulitus on pois death companysta, ja jos olet rapid fire -kantamalla, terminaattorit ovat charge-etäisyydellä. Mieluummin siis pysyisin reilusti yli 12" päässä terminaattoreista ja ampuisin jotakin muuta - muutama rending-laaki ei vielä päivääsi pilaa, mutta ne fistit...
Blood Angeleiden heikkous on tulituki. Koska black rage tekee yksiköistä epävakaita pakkoliikkeineen, BA-pelaajien tulituki on useimmiten konemaista predatorien ja dreadnoughtien muodossa. Näitä vastaan necronit kyllä pärjäävät.
Siten tätä yleistaktiikkaa Necroneilla: opi luottamaan kestävyyteesi ampumista vastaan. Immortalit eivät tarvitse orbia lähelleen, koska T5 estää instakillin käytännössä kaikilta aseilta. Jos sinulla on lordi veilillä ja orbilla, ota sen mukaan mieluummin warrioreita kuin immortaleja - pääset helposti rapid firettämään ja suojaat samalla yhtä warrior squadia orbilla.
Destroyerit ovat paras tulivoimasi. Älä anna näiden kuolla. käytä maastoa ja nopeutta hyväksesi ja asetu paikkoihin, joista voit tuhota squadin kerrallaan ottamatta liikaa tulta puoleesi. Älä hajauta destroyereitasi liikaa - jos vastustaja pudottaa ryhmän, huolehdi siitä, että saat WBB:n toiseen ryhmään. Pidä destroyereitasi viiden hengen ryhmissä - yhden pudotus ei aiheuta morale testiä, ja koko ryhmän tuhoaminen on hankalaa - kolmen hengen squadi putoaa jo yhden predatorin tuurilaakiin.
Death company on oikeasti paha juttu. Necroneilla ei ole oikeastaan mitään varmaa tätä vastaan, paitsi monoliitti, jolla taas on omat heikkoutensa. Spyderit WS2:nsa kanssa saattavat vahingossa tappaa muutaman, mutta saavat kyllä nenilleen fisteiltä ja pastorilta. Ja koska DC on nopea, en luottaisi siihenkään, että saisin edes assaultin spydereillä, jolloin jo rivi-DC-jannuilta tulevat iskut sattuvat liikaa.
Muutamankin äijän kokoinen Death company imee parhaimmillaan koko necron-armeijan tulen ja saa vielä olennaisimmat äijänsä (pastorin ja fistit) perille käsikähmään. Kaikkia yksiköitä ei pakoon saa - veili vie vain yhden yksikön, ja monoliitti saa samaan aikaan silmilleen lascannoneista.
Tähän tosiaan täytyy lisätä vielä sekin fakta, että Death company ei ole koko BA-armeija. Seassa on vielä iso liuta mainioita punapukuisia miehiä tekemässä pahojaan. Jo scoutit Furious chargensa kanssa ovat kova pala lähiksessä, joskin AP4 aseita ne tottelevat kiltisti. Ja koska scoutit pääsevät infiltratella hyvinkin lähelle, suosittelen eliminoimaan ne hetimiten.
Myös terminaattorit ovat nykyään aika suosittuja assault cannoneineen. AP2-aseet ovat necroneilla kortilla (enkä kehtaa suositella heavy destroyereita, koska ne ovat vielä enemmän vastustajan pussiin pelaamista), joten tarvitset paljon dakkaa näiden kaatamiseen. 12 warrioria rapid firettää keskimäärin yhden terminaattorin kuoliaaksi, mutta BA-pelaajia ei ole yleensä siunattu kummoisella noppatuurilla. Muista, että jos päätät ampua näitä, se tulitus on pois death companysta, ja jos olet rapid fire -kantamalla, terminaattorit ovat charge-etäisyydellä. Mieluummin siis pysyisin reilusti yli 12" päässä terminaattoreista ja ampuisin jotakin muuta - muutama rending-laaki ei vielä päivääsi pilaa, mutta ne fistit...
Blood Angeleiden heikkous on tulituki. Koska black rage tekee yksiköistä epävakaita pakkoliikkeineen, BA-pelaajien tulituki on useimmiten konemaista predatorien ja dreadnoughtien muodossa. Näitä vastaan necronit kyllä pärjäävät.
Siten tätä yleistaktiikkaa Necroneilla: opi luottamaan kestävyyteesi ampumista vastaan. Immortalit eivät tarvitse orbia lähelleen, koska T5 estää instakillin käytännössä kaikilta aseilta. Jos sinulla on lordi veilillä ja orbilla, ota sen mukaan mieluummin warrioreita kuin immortaleja - pääset helposti rapid firettämään ja suojaat samalla yhtä warrior squadia orbilla.
Destroyerit ovat paras tulivoimasi. Älä anna näiden kuolla. käytä maastoa ja nopeutta hyväksesi ja asetu paikkoihin, joista voit tuhota squadin kerrallaan ottamatta liikaa tulta puoleesi. Älä hajauta destroyereitasi liikaa - jos vastustaja pudottaa ryhmän, huolehdi siitä, että saat WBB:n toiseen ryhmään. Pidä destroyereitasi viiden hengen ryhmissä - yhden pudotus ei aiheuta morale testiä, ja koko ryhmän tuhoaminen on hankalaa - kolmen hengen squadi putoaa jo yhden predatorin tuurilaakiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Necron Loiri
Joo nykyään pärjään aika hyvin, kun olen ostanu lisää figuja. Mul on nyt 44 warruu, 11 scarabii, necron lord, 5 dessuu, yks h. dessuu (en tiiä mistä se kakkonen siihen ekaan viestiin tuli) ja 3 wraithia. Taktiikkani on tällanen: Pistän scarabit reserviin (jos skenaario sallii DS:n). Muodostan armeijani taistelukentän kulmaan. Dessut taakse, warrut ja lord eteen lihamuuriks (vai pitäiskö sanoo peltimuuriks:)). Wraithit warrujen taakse, koska niitä ei voi ampua sieltä ilman onnistunutta Ld-testiä. Kun Scarabit tulee reservistä pistän ne kiinni lihaan jumittamaan jotain yksikköä. Sitten vaan ammuskelen kaikilla niitä, jotka tulevat liian lähelle. Ja sopivassa paikassa pistän etulinjan ja wraithit klosiksee (vaikka onkin hullua mennä lähitaisteluun Ba:ta vastaan, menen silti lähitaisteluun, koska otan mielummin itse chargebonuksen kun annan sen BA:lle). Yleensä lähitaistelut alkaa vasta kolmannen vuoron jälkeen, joten olen saanut jo niin paljon victory pointseja, että Blood Angelien pisteet eivät riitä voittoon. Osittain tää taktiikka perustuu necron codexin esittämään taktiikkaan.
Ammuntaa, ammuntaa, close combat on murhaa,
siinä mä turpaani sain,
häpeän sitä ain,
death company päälle pukkaa,
en niille haistata kukkaa,
vaan kaikella ammun,
ja C´tanilla päälle painun,
siinä menee marsun vintistä valo,
kun päällä on yöntuoja jalo.
Jos kaikki tuo epäonnistuu
niin phase-outataan pakoon
ja kokeillaan ensi kerralla uudestaan.
tuoollainen runomuodossa oleva taktiikka neuvo minulta
siinä mä turpaani sain,
häpeän sitä ain,
death company päälle pukkaa,
en niille haistata kukkaa,
vaan kaikella ammun,
ja C´tanilla päälle painun,
siinä menee marsun vintistä valo,
kun päällä on yöntuoja jalo.
Jos kaikki tuo epäonnistuu
niin phase-outataan pakoon
ja kokeillaan ensi kerralla uudestaan.
tuoollainen runomuodossa oleva taktiikka neuvo minulta
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu. Ainakin tässä onnistuu
http://www.youtube.com/watch?v=P3cDsv0fsVg&search=40k
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
Sattuvat olemaan Blood Raveneita, jotka ovat eri asia kuin Blood Angels. Ja DoW on eri asia kuin laudalla.leevizer kirjoitti:Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu. Ainakin tässä onnistuu
Hankit paljon tulivoimaa esim. Monolith. Minulla on vähän samanlainen ongelma Khorne vastaan. Sillä Deamon Prince on niin yber siinä, iskee n.12 kertaa ja se lentelee niin pelottavan nopeasti closikseen. Jos en tapa sitä koko peli on kussut, sillä se tappaa kaikki paitsi tietysti Nightbringerin tappo ei oikein onnistu. Mutta muuten se tuhoaa kaiken mikä sen eteen tulee. Olen yrittänyt selvitä siitä ampumalla sitä kaikella mahdollisella, mutta minulla ei ole tällä hetkellä vielä Heavy Destroyereita niin siitä tappamisesta ei oikein tule mitään, kun sillä on 2+ save ja 5+ tai 4+ invu save ja 4 woundia niin sitä on mukava sitten tappaa
. Mutta ammu täysillä yber äijät aluksi niin loppu ei ole sitten enää vaikeaa.
Pikku töherryksiäni löydät osoitteesta: http://galleria.sotavasara.net/galleria/165/
Main Army: Necrons
Second: Eldars
Third: Space Marines ( Myymässä pois,kysykää lisätietoa YV:llä)
Mulla taas kun heitän noppaa tulee muutamia 6 sanotaanko 3-6, sitten mennään woundaukseen tulee muutama kutonen lisää ja sitten mennään savejen heittoon niin se seivaa kaikki melkein aina, kyllä joskus muutama 1 tulee, mutta se ei riitä. Sitten se tulee closikseen ja tappaa kaikki Warriorit ekalla lyönnillä eli ei voi Veilatakkaan pois siitä, joten se on kyl iso propleema mun peleis. Mutta kyllä mä siitä yleensä saan tasapelin.Monolith kirjoitti:Minä ainakin saan demon prinssin kaatumaan warrioreitten rapid fireen, koska sieltä noppien kätköstä paljastuu aina muutama ykkönen savessa.
Pikku töherryksiäni löydät osoitteesta: http://galleria.sotavasara.net/galleria/165/
Tomb spidut kun ovat eri yksiköissä aina saa jopa lähikses tuhoa aikaan, pist 4 spiduu sitä vastaan, kaveri ei voi jakaa iskujaan ja saa siis tyytyä yhteen tappoon ja joutuu ottamaan vastaan 3 spidult takas.
Ei kai siin muutakaan voi, ellei sitä saa esim heavy dessul tai monol instakillattua tai perus dessuil/immortalail ammuttua, scarabit on fearless niin toimii sitojina jos tarve vaatii, max coherency niin ainoastaan 2 on ikinä killzones charge vuorol. 3 scarabia siis sitoo kaverin 2 assualt vuoroksi suht ilkeesti (tosin no retreat aiheuttaa vikalle scarabille 3 savea eli 4 ottaminen voi ehkä olla se turvallisempi ratkaisu)
Ei kai siin muutakaan voi, ellei sitä saa esim heavy dessul tai monol instakillattua tai perus dessuil/immortalail ammuttua, scarabit on fearless niin toimii sitojina jos tarve vaatii, max coherency niin ainoastaan 2 on ikinä killzones charge vuorol. 3 scarabia siis sitoo kaverin 2 assualt vuoroksi suht ilkeesti (tosin no retreat aiheuttaa vikalle scarabille 3 savea eli 4 ottaminen voi ehkä olla se turvallisempi ratkaisu)
Niillä ei ole mitän 6 auto woundi osumisessa sääntöä jos sitä tarkoitat.Somebody kirjoitti:Mulla taas kun heitän noppaa tulee muutamia 6 sanotaanko 3-6.Monolith kirjoitti:Minä ainakin saan demon prinssin kaatumaan warrioreitten rapid fireen, koska sieltä noppien kätköstä paljastuu aina muutama ykkönen savessa.
Chicken and corn!
- The Captain
- Valvoja
No tuo nyt on vähän sanamuotojen hyväksikäyttöä, mutta totta kyllä - sääntökirjassa sanotaan, että "must allocate its attacks against a unit it is in base contact with".BugsOwn kirjoitti:Tomb spidut kun ovat eri yksiköissä aina saa jopa lähikses tuhoa aikaan, pist 4 spiduu sitä vastaan, kaveri ei voi jakaa iskujaan ja saa siis tyytyä yhteen tappoon ja joutuu ottamaan vastaan 3 spidult takas.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?