monta eri liimaaa
monta eri liimaaa
tarttuuko normaaali liiima metalliiiin ???[/img]
Mitä on normaali liima?
Aina kun vähintään toinen osa on metallia, käytä superglueta eli syanoakrylaattia. Jos molemmat osat on muovia, käytä muoville tarkoitettua liimaa. Huokoisten materiaalien (hiekka, static grass, kipsi etc) liimaukseen soveltuvinta on PVA-liima eli esimerkiksi erikeeper.
Aina kun vähintään toinen osa on metallia, käytä superglueta eli syanoakrylaattia. Jos molemmat osat on muovia, käytä muoville tarkoitettua liimaa. Huokoisten materiaalien (hiekka, static grass, kipsi etc) liimaukseen soveltuvinta on PVA-liima eli esimerkiksi erikeeper.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
öö itse käytän mettalliin pvc liimaa...en tierä mist johtuu mut se liimaa tinaa loistavasti (kai se olomuoto jotenkin vaikuttaa)
ja ne figut jotka oon kasanut pvc:llä niin ne on kestänyt pahojakin kolhuja...ongelmaks ilmenee vain paksuus joka syntyy liiasta liimasta...
tavalliset vesi/muovi liimat eivät yleensä tunnu pitävän mitään vigua kasassa (ellei figu oo muovia)
nykyään tykkään jopa kasata "pvc:llä" tina figuja...
ja ne figut jotka oon kasanut pvc:llä niin ne on kestänyt pahojakin kolhuja...ongelmaks ilmenee vain paksuus joka syntyy liiasta liimasta...
tavalliset vesi/muovi liimat eivät yleensä tunnu pitävän mitään vigua kasassa (ellei figu oo muovia)
nykyään tykkään jopa kasata "pvc:llä" tina figuja...
Itse joitakin pieniä osia olen koittanut muoviliimalla liimata figuun kiinni, mutta olen todennut että pienten osien liimaamiseen Cyanoakrylaatti (Kai se kirjoitetaan C:llä?) on huomattavasti parempi. Samoin metalliosat liimaan kaikki Cyanoakrylaatilla, ja hyvin ovat kestäneet. Hiekat, Static Grassit ja kaiken maailman maastot olen taas liimannut Erikeepperi nimisellä valkoisella tökötillä. Ainoana poikkeuksena on olleet muutamat pikaliimaukset ("Voi ei, kohta on peli ja örkki on irti basestaan" "Voi ei! Kyltti on hajonnut ja kohta on peli!" tyyliset liimaukset) olen suorittanut Cyanoakrylaatilla.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Kaapelikala
Kyllä suomessa syanoakrylaatti kirjoitetaan ihan S:llä.
Ja aiheeseen:
Muovi + muovi, käytä muoviliimaa, eli polystyreeniliimaa, siis sitä, joka sulattaa muovia, muttei muuta.
Muovi + metalli, käytä pikaliimaa (superglue, syanoakrylaatti, you decide).
Metalli + Metalli, pikaliimaa.
Hiekka, ruoho, yms. PVA-liimalla, esim. Erikeeper.
Jos liimailet oikein isoja paloja pinnaamatta, käytä jotain muuta, esim. epoksia.
Auttoiko?
Ja aiheeseen:
Muovi + muovi, käytä muoviliimaa, eli polystyreeniliimaa, siis sitä, joka sulattaa muovia, muttei muuta.
Muovi + metalli, käytä pikaliimaa (superglue, syanoakrylaatti, you decide).
Metalli + Metalli, pikaliimaa.
Hiekka, ruoho, yms. PVA-liimalla, esim. Erikeeper.
Jos liimailet oikein isoja paloja pinnaamatta, käytä jotain muuta, esim. epoksia.
Auttoiko?
Aihetta on sivuttu joskus aiemmin, mutta syanoakrylaateissakin on huomattavan paljon eroja. Itse suosin Loctiten "Super Attack" liimoja koska olen ne havainnut parhaiksi niistä mitä olen kokeillut, mutta esim. Zap-a-Gap liimoista olen myös kuullut paljon hyvää, vaikken niitä ole kokeillutkaan.
Olennaista liimauksessa on käyttää riittävästi muttei näkyvästi liimaa, jottei figun yksityiskohdat kärsi - jos jää rakoja, niin ne on parempi täyttää GS:llä, tai jos haluaa oikeasti hyvää tavaraa, niin Magic Sculp on käsittelyominaisuuksiltaan GS:ää parempaa, ellei ylivertaista ("tuore" GS kun on saatavuudeltaan vastaavaa kuin raikas vesi saharan autiomaassa).
Muoviliimoista suosittelisin revelliä sen tarkkanokan ansiosta, pva-liimat (erikeepperit, puuliimat yms) ovat kuta kuinkin identtisiä, joskin erikeeper on mielestäni laadukkainta.
Olennaista liimauksessa on käyttää riittävästi muttei näkyvästi liimaa, jottei figun yksityiskohdat kärsi - jos jää rakoja, niin ne on parempi täyttää GS:llä, tai jos haluaa oikeasti hyvää tavaraa, niin Magic Sculp on käsittelyominaisuuksiltaan GS:ää parempaa, ellei ylivertaista ("tuore" GS kun on saatavuudeltaan vastaavaa kuin raikas vesi saharan autiomaassa).
Muoviliimoista suosittelisin revelliä sen tarkkanokan ansiosta, pva-liimat (erikeepperit, puuliimat yms) ovat kuta kuinkin identtisiä, joskin erikeeper on mielestäni laadukkainta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Joo silveri minäkin pidän tuosta loctiten Super-attackista...loppu kyllä aika äkkiä,mutta maksoi vain tavallisen pikaliima tuubin verran..Veljekset keskiseltä ostin 
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Itseasiassa se tuli jonkun koottavan mukana, ja en itseasiassa ostanut sitä, sillä synnyin vuonna 1991... No jaa, ajat ovat muuttuneet, ei tuolla liimatut osatkaan meinaa välillä pysyä kasassa.mauno kirjoitti:Sittenpä olet vuonna 1990 ostanut vääränlaista Revelliä.Ratovaari kirjoitti:Ei meikällä vaan mitään tarkkanokkaa tullut mukana silloin vuonna 1990.Silveri kirjoitti:Muoviliimoista suosittelisin revelliä sen tarkkanokan ansiosta.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
ei missaan nimessa
Ei tosiaan kaan. Oon kayttany muovi osien liimailuun vain ja ainoastaan(tavallista)muovi osien liimaa.KAYTTAISIN ITE RAUTA OSIEN LIIMAILUUN RAUTA LIIMAA
Re: ei missaan nimessa
Umm...? Suomeksi kiitos.samba kirjoitti:Ei tosiaan kaan. Oon kayttany muovi osien liimailuun vain ja ainoastaan(tavallista)muovi osien liimaa.KAYTTAISIN ITE RAUTA OSIEN LIIMAILUUN RAUTA LIIMAA
Ite pistän epoksia joka paikkaan ja sitten maastoon pva-liimaa.
Gw:n liimat on sitten ihan paskoja litkuja ja niitä en kellekkään suosittele.
Super attack on ihan ässä liima mutta sitä ei enään löydy täältä Torniosta mistään. Nyt tulee käytettyä pahimpiin kohtiin semmosta liimaa ku Wurth Sabesto pikaliima, pieni punanen purkki. Ihan helvetin tehokasta litkua.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
-
Janne Forsell
- Viesti:
Höp höp, tutkimatta taas hutkitaan - uusi sudittava liima on suorastaan loistavaa.Beowulf kirjoitti:Gw:n liimat on sitten ihan paskoja litkuja ja niitä en kellekkään suosittele.
Uusi? En tiennytkään että ne jotain uutta väline sektiossa on julkassu.Janne Forsell kirjoitti:Höp höp, tutkimatta taas hutkitaan - uusi sudittava liima on suorastaan loistavaa.Beowulf kirjoitti:Gw:n liimat on sitten ihan paskoja litkuja ja niitä en kellekkään suosittele.
Vanhat kummiskin ihan paskoja.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
- The Captain
- Valvoja
Eipä ole minua vakuuttanut suorassa vertailussa Super Attackiin. Suti on joissakin tilanteissa kätevä, mutta liima on liian valuvaa litkua.Janne Forsell kirjoitti:Höp höp, tutkimatta taas hutkitaan - uusi sudittava liima on suorastaan loistavaa.Beowulf kirjoitti:Gw:n liimat on sitten ihan paskoja litkuja ja niitä en kellekkään suosittele.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- The Captain
- Valvoja
Riippuu, mitä tarkoitat suhrimisella. Liimasuti on kohtalaisen leveä ja helposti harittava, eli nestemäisen liiman saa turhan helposti myös paikkoihin, jonne sitä ei haluaisi. Parhaaksi tekniikaksi olen todennut liimattavan osan pitämisen ylösalaisin ja liimasiveltimen käytön sen alapuolelta, jolloin liima ei lähde valumaan osaa pitkin.Swarmp kirjoitti:saakas sill sudittaval liimal hianot yksityiskohrat helposti suhrittua (siis pienet osaset)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
monta eri liimaaa
Onko kukaan kokeillut pikaliiman ja GS:n seosta? Jenkki-GW:n sivuilla törmäsin tähän.
"When super glue and green stuff combine, they create one of the strongest bonds you’ll ever see."
"When super glue and green stuff combine, they create one of the strongest bonds you’ll ever see."