"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

7th edition

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Grollix

Viesti Kirjoittaja Grollix »

Gilaelin kirjoitti:Miettikää nyt: musta-punainen high elves armeija tuomassa kukkia ja rauhaa maailmaan...ei.
Hei, tuohan on hyvä idea.... *soitaa kaverille ja haluaa ostaa tämän vanhat helffit* :D
Karu kirjoitti:
Pelimestan turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Hän itse kirjoitti: Kuitenkin haluan että hyvikset pysyy hyviksinä ja pahikset pahiksina.
Ammu itsesi, toivottavasti näin ei käy en halua nähdä mitään ****** Tolkien allianssia jossa kaikki hyvät ovat maailman hyvän takana ja kaikki pahat haluaa valloittaa maailman. !"%¤#/%¤ Pitäkää ne haltiat ylpeinä rosvoina jotka vie muinoin hukkaamansa taikakalun ihmisistä piittaamatta. Annetaan empiren olla vallanhaluisten ihmisten tyyssija, jossa kaikki ajavat omaa etuaan. Vielä kun saataisiin keisari kävelemään kohti bretonniaa turvatakseen maailman rauhan niin olisi täydellistä.

Tämä pelimaailma kuuluu olla neutraali, ja SoC vesitti sen pahasti, toivottavasti nyt alkaa kuulumaan toinen ääni.
Enkä ammu itseäni, lälläs lää. Tästäkin on erikuvakulmia. Ihmiset ja Haltiat ja kaikki muut saavat pitää paheensa, mutta en halua tästä Old Worldistä niin surkeaa paikkaa, missä jokaisella kylällä on päivittäinen tapaaminen läheisen beast herdin kanssa ja ellei joku Valten kakara synny perheeseen kaikki kuolee tai "In the grim fantasy, there is only war!"
No anteeksi, minulla on vaikeuksia ilmaista itseäni, mutta turha noin kiihtyä kuin "Ammu itsesi!!!!"
Se mikä on minusta neutraalia, ei ole se, että kaikkialla on pelkää kuolemaa ja rikollisia. Se menee IMO jo synkistelyn puolelle, olkoon kuinka rappeutunut Empire. Old World on paskapaikka ihmisille elää, miksi tehdä siitä vielä paskempi.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Goottisynkistely on kyllä ainakin omasta mielestäni melko lapsellista ja ainoa syy miksi sitä voisi fabaan vielä lisätä on lasten houkuttelu pelaamaan. Nykylapsille kun kaiken pitää olla mustaa ja angstista. Empirellä ei pidä viedä renessanssi vaikutteista röyhelöisyyttä yhtään mihinkään, Empire ei ole ollut faban fluffissa ikinä paha paikka, vaan melko suvaitsevainen hippilandia. Siinä missä 40K:n maailma on jopa suhteellisen omaperäinen ja hienolla tavalla synkkä, faban maailma on aina ollut peruskaura fantsua. Faban tyyliin on tähän mennessä sopinut vallan mainiosti hyvät vs. pahat. Kirkkaat värit sopivat joillekin roduille vallan mainiosti ja antavat mukavasti vaihtelua maalaukseen. Kaiken maailman pääkallot ja purity sealit ovat ihme töhkää, enkä halua nähdä niitä yhtään enempää. Jo 5. edikan aikana yksi kaveri sanoi, että ota kokoelmastasi mitkä tahansa 5 figua ja voit olla varma, että 4:ssä on jossain pääkallo. Ja lisää meinaavat puskea. Jotkut ovat täällä toivoneet niistä enemmän oikean sotilaan näköisiä. Mielestäni purity sealit ja pääkallot eivät tätä asiaa paljoa auta.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Myös minä suhtaudun hieman epäilevästi liialliseen synkistelyyn lisäykseen Fabassa; minuun ainakin vetoaa Empiren tapauksessa enemmän ajatus suht' normaalin näköisestä (myöhäis)keskiaikaisesta keisarikunnasta jossa on vahva kirkko, ihmiset ainakin ulospäin arvostavat hyveellistä elämää ja pyrkivät ottamaan raskaasta elämästä iloa irti, mutta arkkitehtuuri ja muu kuvakieli ja symboliikka kielivät jostain pinnan alla olevasta angstista ja pelosta ympäroivää maailmaa kohtaan.

Eli mieluummin niin että värikkäitä univormuja ja kiiltäviä panssareita kyllä löytyy, mutta esim. lipuissa ilkeän näköiset kallot ja pirut mulkoilevat ihmisiä uhkaavasti kuin että kaikki kulkisivat likaisissa ryysyissä suupielet jatkuvasti alaspäin kääntyneinä.

Se olisi mielestäni melko järjetöntä että Empire kuvattaisiin yhtäkkiä täysin valottomaksi ankeuden ahjoksi, melkeinpä keskitysleiriksi jossa ihmiset vain odottavat hiljaa kuolemaa tuhkan ja loan peitossa - eihän kukaan jaksaisi tuollaisessa paikassa elää tai sitä vihollisia vastaan puolustaa.

No, odotellaan uutta kirjaa ja katsotaan ennen kuin ratsataan.
Viimeksi muokannut TietoPredator, Ti 11.04.2006 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Markkinamiesten mielestä synkistely on nyt in. Se näkyy kaikessa viihteen muodoissa ja varsinkin peliteollisuudessa. If you can't beat them, you must join them.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Executioner

Viesti Kirjoittaja Executioner »

Ratovaari kirjoitti:
Teloittaja kirjoitti:Aivan, hyvä-paha-asetelma on aivan liian selvä Warhammerissa. Enemmän vapaita tulkintoja mukaan. Ei mustien haltioiden ole pakko käyttää mustia vaatteita ja esiintyä verenhimoisina tappajina, eikä vampyyrien tarvitse olla aina tappamassa tai valloittamassa maailmaa ;)
Jos nyt puhutaan selvästä hyvä-paha-asetelmasta, kannattaa katsastaa LOTR. Siinähän on tasan 2 joukkoa, Hyvät ja Pahat, notta silleen. Mutta tosiaankin, miksei voisi olla jotakin hyvää örkkishamaania, josta on kehittynyt jopa normaalia ihmistä älykkäämpi ja siksi osaa väistää kaikkea örkkimäistä käytöstänsä, tai Chaos Dwarffia joka elää samassa paikassa Dwarffien kanssa tai miksi kummitusten pitää olla pahoja? Suoraan sanottuna Snotlingit ainakin on figuina niin ihqja että niitä on hankala ajatella pahoina otuksina.
Oletkos lukenut Silmarillionia? Mielestäni ainakaan siinä ei hyvä-paha ole *niin* selvä, vaikka selvä onkin. Ja koska Silmarillion on Tarun "esiaste", ei Taruakaan voida aivan niin selvänä pitää. Sauron ei edes ollut paha, Morgoth vain lupasi, mitä päähän pälkähti, ja korruptoi Sauronin. Örkkejä taas oli Viimeisessä Liitossa haltioiden & örkkien puolella. Jotenkin näin se meni kirjassa: "Ja kummallakin puolella oli kaikkia eläväisiä, ainoastaan haltioita ei pimeyden joukoilla ollut".
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

Voisinkohan minä täällä kysyä, että ovatko örkit muuttumassa uuden ediikan myötä mihinkään? Tiedän että Gobbojen ulkonäkö muuttuu ja uusi trolli tulee, mutta onko muita muutoksia luvassa, tietääkö kukaan?
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

klonkku kirjoitti:Voisinkohan minä täällä kysyä, että ovatko örkit muuttumassa uuden ediikan myötä mihinkään? Tiedän että Gobbojen ulkonäkö muuttuu ja uusi trolli tulee, mutta onko muita muutoksia luvassa, tietääkö kukaan?
Kannattaa katsoa Warseerin Rumour round-upista. Siellä oli aika paljon huttua uusista örkeistä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Klonkku

Ok. Pitääpä katsoa.
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

klonkku kirjoitti:Voisinkohan minä täällä kysyä, että ovatko örkit muuttumassa uuden ediikan myötä mihinkään? Tiedän että Gobbojen ulkonäkö muuttuu ja uusi trolli tulee, mutta onko muita muutoksia luvassa, tietääkö kukaan?
Ainakin figuja ollaan (yllätys yllätys) synkentämässä, eli nämä nykyiset ''huumorifigut'' saavat lähteä, ja tilalle tulee jotain ''realistisempaa'' (ks. uudessa aloituspaketissa tulevat ngobbot, shamaanit ja trollit). Tiedä sitten muuttuuko myös fluffi?
Klonkku

Mutta muuttuvatko itse örkit, kun olen niitä tässä lähiaikoina kaverilta ostamassa?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

klonkku kirjoitti:Mutta muuttuvatko itse örkit, kun olen niitä tässä lähiaikoina kaverilta ostamassa?
Figut todennäköisesti muuttuvat suurelta osin, mutta mikä silti estää pelaamasta vanhan edikan figuilla? On minun kääpiöarmeijassanikin 6 edikan warruja, 6 edikan kyro, Reaperin Daini Thanena ja 7 edikan thunderereja, eikä ole toistaiseksi yksikään vastustaja valittanut.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Puhumattakaan niistä joilla on hyvässä lykyssä 4 edikan figuja.
Ei se ikä vaikuta mitenkään. Ei ainakaan negatiivisesti. Itse asiassa vanhoilla figuilla kerää rispektiä ;)
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Klonkku

No juu, onhan se noin. Mutta jotenkin olen niin pedanttinen, ettei vanhemman ja uuden ediikan figuja voi sekoittaa keskenään. Huoh... Olen toivoton.:)
Ratovaari

Teloittaja kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Teloittaja kirjoitti:Aivan, hyvä-paha-asetelma on aivan liian selvä Warhammerissa. Enemmän vapaita tulkintoja mukaan. Ei mustien haltioiden ole pakko käyttää mustia vaatteita ja esiintyä verenhimoisina tappajina, eikä vampyyrien tarvitse olla aina tappamassa tai valloittamassa maailmaa ;)
Jos nyt puhutaan selvästä hyvä-paha-asetelmasta, kannattaa katsastaa LOTR. Siinähän on tasan 2 joukkoa, Hyvät ja Pahat, notta silleen. Mutta tosiaankin, miksei voisi olla jotakin hyvää örkkishamaania, josta on kehittynyt jopa normaalia ihmistä älykkäämpi ja siksi osaa väistää kaikkea örkkimäistä käytöstänsä, tai Chaos Dwarffia joka elää samassa paikassa Dwarffien kanssa tai miksi kummitusten pitää olla pahoja? Suoraan sanottuna Snotlingit ainakin on figuina niin ihqja että niitä on hankala ajatella pahoina otuksina.
Oletkos lukenut Silmarillionia? Mielestäni ainakaan siinä ei hyvä-paha ole *niin* selvä, vaikka selvä onkin. Ja koska Silmarillion on Tarun "esiaste", ei Taruakaan voida aivan niin selvänä pitää. Sauron ei edes ollut paha, Morgoth vain lupasi, mitä päähän pälkähti, ja korruptoi Sauronin. Örkkejä taas oli Viimeisessä Liitossa haltioiden & örkkien puolella. Jotenkin näin se meni kirjassa: "Ja kummallakin puolella oli kaikkia eläväisiä, ainoastaan haltioita ei pimeyden joukoilla ollut".
Minä puhuinkin GW:n miniatyyripelistä nimeltä The Lord of The Rings, EN siitä kirjasta, ja kyllä, olen lukenut Silmarillionin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Executioner

Viesti Kirjoittaja Executioner »

Ratovaari kirjoitti:
Teloittaja kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Minä puhuinkin GW:n miniatyyripelistä nimeltä The Lord of The Rings, EN siitä kirjasta, ja kyllä, olen lukenut Silmarillionin.
Mutta Games Workshop onkin ite Piru, joka aina sössii kaiken hyvän ;)
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Onhan Bretonnian talonpojatkin kantaa kaikkea uskonnollista ynm krääsää mutta ei se empirekään enään mikään onnellinen muumimaailma ole jos kerran Empiren kaupunkien kaduillakin liikkuu mutantteja ynm muita kaaoksen örmöjä etenkin ton storm of Chaos kampanjan jälkeen.Osa empirestä (pohjoisosasta) on kaaoksen ynm muiden pahuuden otusten vallassa tällä hetkellä. Kaippa empire ihan syystä on muuttunu synkemmäksi paikaksi. ja empiren pohjoisosassahan muutenkin pelätään kaaoksen uutta invaasiota joka varmasti synkentää ihmisten maailmaa empiressä. Mutta sen näkee sit kun kirja ja uudet figut tulee.

olen kuullu huhuja että 7: laitokseen tulis 4 vuoden sisällä jopa uus armeija warhammeriin. Moni jo tietääkin. Cathaysta on kuulemma puhuttu ja vihjattu paljon. Mutta se että ne ei olisi ihmisiä niin sotii fluffia vastaan mikä on lizardmanien kirjassa.

Mutta järvenneidon nimessä toivon että veli sigmarin yhdistämä maa ei muuttuisi liian synkäksi paikaksi.

Hyvä ja paha? kaikkihan on pahoja... mun kaveri Ylösen Eero väittää että muiden rotujen jumalat on eri hahmoissa olevia kaaos jumalia jotka ohjaavat erirotuja oman tahtonsa mukaan.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Ei angstissa sinällään mitään pahaa ole, mutta minä ainakin pidin tätä uskonvapaiden sveitsiläisten maata ihan jees-hommana. Mutta veikkaanpa että tulevaisuudessa tullaan joka tapauksessa menemään SoCin osoittamaa tietä. Brändi kasvaa, joten siitä täytyy tehdä hotimpi 13-vuotialle pojille..

Ja ei se uusi armeija ole enää suunnittelupuolelle mikään tabu, ei enää ogrejen jälkeen :D
Ratovaari

Teloittaja kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:
Teloittaja kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti: Jos nyt puhutaan selvästä hyvä-paha-asetelmasta, kannattaa katsastaa LOTR. Siinähän on tasan 2 joukkoa, Hyvät ja Pahat, notta silleen. Mutta tosiaankin, miksei voisi olla jotakin hyvää örkkishamaania, josta on kehittynyt jopa normaalia ihmistä älykkäämpi ja siksi osaa väistää kaikkea örkkimäistä käytöstänsä, tai Chaos Dwarffia joka elää samassa paikassa Dwarffien kanssa tai miksi kummitusten pitää olla pahoja? Suoraan sanottuna Snotlingit ainakin on figuina niin ihqja että niitä on hankala ajatella pahoina otuksina.
Mutta Games Workshop onkin ite Piru, joka aina sössii kaiken hyvän ;)
Niin, 2 joukkoa koko pelissä on aikas tylsää.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

klonkku kirjoitti:No juu, onhan se noin. Mutta jotenkin olen niin pedanttinen, ettei vanhemman ja uuden ediikan figuja voi sekoittaa keskenään. Huoh... Olen toivoton.:)
Mitenköhän mahtaisit suhtautua minun epic armeijoihini joissa ihka ensimmäisiä figuja ja uusimpia figuja on iloisesti rintarinnan :-)

Wanhat figut kunniaan!
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”