"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW: sudittavat lakat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Finklestein

GW: sudittavat lakat

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

Tämän päivän lopetus oli kerrassaan unohtumaton. Ensiksi liimat pettävät ja sen jälkeen sudittava matt varnish lakka.

Ostin tänään matt varnish sudittavaa lakkaa ja sudin sitä n. 10 min sitten. Sudittuani siinä hetken huomasin, että figu alkoi likaantua. Tarkastin siveltimen. Se ei ollut likainen. Puhdistin figun ja aloin taas sutia. Sen jälkeen alkoi layeröinnit paljastua kerros kerrokselta ja lopuksi tuli esiin metalli.

Tuli siinä pari kertaa kiroiltua ja paiskottua figu seinään ja lopuksi dippasin sen jarrunesteeseen. Ei siinä mitään, mutta olin uhrannut kyseiselle figulle n. 2+ tuntia.

Olen ennenkin käyttänyt sudittavaa gloss varnishia veren "elostamiseen" ja muuhun mukavaan, mutta nyt matan kanssa tuli ongelmia.

Miten ihmeessä matta lakka voi toimia maalinpoistajana?!

Vai pitääkö figu ensin sutia gloss varnishilla ja vasta sen jälkeen matt varnishilla?

Menen hirttämään citadelin maalikemistit...kop kop kop. KUOLKAA EPÄSIKIÖT...cough cough...
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Oletko varma että se varmasti oli lakkaa? Oliko figu maalattu millä väreillä? Oliko maali kuivunut? Ei tuo +2h ole paljoakaan figulle, itse olen tuolle yhdelle figulle uhrannut +5h, enkä ole viellä päässyt edes maalaamaan sitä...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Finklestein

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

Ratovaari kirjoitti:Oletko varma että se varmasti oli lakkaa?
Se taisikin olla jarrunestettä *huah* ( matt varnishan tunnetusti tarkoittaa maalinpoistoainetta)
Ratovaari kirjoitti:Ei tuo +2h ole paljoakaan figulle, itse olen tuolle yhdelle figulle uhrannut +5h
kattaisiko vaihtaa harrastusta vaikka pitsinnyplääjiin?
Ratovaari kirjoitti:Oliko figu maalattu millä väreillä?
Vesiväreillä... Voi herra isä.
Ratovaari kirjoitti:Oliko maali kuivunut?
oli joo.. piti raaputtaa se figun päälle purkista.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Rauhallisesti, vaikka kuinka ketuttaa niin muille käyttäjille ärhentely ei asiaa auta.

Hyvin outo reaktio ja uskoisin Ratovaarin tiedustelleen oliko maalauspinta figussa kuivunut, koska itselläni on joskus käynyt maalatessa ( ei lakatessa ) että kuivumaton kerros liikkuu. Tätä edesauttaa, jos lakan levitykseen käytetty sivellin on jo aiempien lakkausten myötä kovettunu, jolloin se "raapii " figua. Mahdollinen pohjamaalien puuttuminen saattaisi vielä edesauttaa tätä ongelmaa,

Ainoat ongelmat itselläni lakan kanssa on ollut, kun MP:n lakka oli päässyt käymään vähiin ja purkin loput kuivuivat selkeäksi vaaleaksi pinnaksi figujen päälle.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”