Kameran Linssin Putsaaminen
Kameran Linssin Putsaaminen
Kun sotavasaralaiset on aina olleet niin viisaita niin olen laiska ja laitan tänne. Eli miten putsataan digikameran linssi? Tyyliin pikkaisen räkää on tullut kun olen puhaltanut ja lisäksi pölyä. Voiko painaa (edes vähän) ja voiko käyttää mikrokuituliinaa, samanlaista kuin rillien linsseihin?
-a
-a
- pikkupoika
Ei kai ne nyt niin paperisia ole, että jos linssiin tulee tahra pitää ostaa uus kamera kun sitä ei voi putsata.
Järki kädessä vaan jollain pehmeällä liinalla sen verran putsailet, että kiiltää kuin uusi, niin mä ainakin oon tehny.
Älä mua kuitenkaan tule vainoamaan jos kameras tollaseen tuhoat.
Järki kädessä vaan jollain pehmeällä liinalla sen verran putsailet, että kiiltää kuin uusi, niin mä ainakin oon tehny.
Älä mua kuitenkaan tule vainoamaan jos kameras tollaseen tuhoat.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Jos aine vain ei jätä mitään "suojaavaa kalvoa" puhdistettavaan pintaan, on se ihan ok. Paitsi että suurin osa ns. lasinpuhdistusaineista kyllä jättää tuollaista "likaa hylkivää" tjs p*askaa.
Tuo mikrokuituliina on hyvä veto, mutta sitten ei saa kyllä olla isoja teräviä hiukkasia (esim hiekkapölyä) siinä linssissä. Mutta tuollaset sormen rasvat sillä kyllä lähtee.
Parasta on väliajoin pyyhkiä linssi kameraliikkeistä saatavilla puhdistuspyyhkeillä. Noita joskus itse käytän, mutta aika harvoin.
Uskaltaudun itse kyllä välillä pyyhkimään paidankulmalla linssiä. Ei hyvä.
Tuo mikrokuituliina on hyvä veto, mutta sitten ei saa kyllä olla isoja teräviä hiukkasia (esim hiekkapölyä) siinä linssissä. Mutta tuollaset sormen rasvat sillä kyllä lähtee.
Parasta on väliajoin pyyhkiä linssi kameraliikkeistä saatavilla puhdistuspyyhkeillä. Noita joskus itse käytän, mutta aika harvoin.
Uskaltaudun itse kyllä välillä pyyhkimään paidankulmalla linssiä. Ei hyvä.
- TietoPredator
Puhdas mikrokuituliina (eli sama millä kannatta pyyhkiä silmälasitkin) on paras, etukäteen vaikka puhaltelee linssiin sen verran ettei tosiaan millään hiekanjyvillä hio itselleen uutta linssiä...
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas