"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sm scoutti kessu

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
vompovompatti

Sm scoutti kessu

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Tossa mariini codexia luin ja huomasin että scouttien kohdassa sanotaan että: "jokaiselle modelille (kersantti mukaanlukien) voi ostaa aseen x hintaan a. Tämän lisäksi voit ottaa yhdelle modelille aseen y hintaan g."

Aseen y ollessa vaikka heavy bolter voin tehdä scoutti veteraani kessun heavy boltterilla, terminator honoureilla ja vaikka power aseella, vai?

Toivoisin muiden näkemystä asiasta.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Hyvä yritys, mutta ei.

Ryhmän upgradet eivät koske sitä johtavia kessuja/aspoja/yms.
Se, että scout kessu saa aseen x johtuu vain ja ainoastaan sitä, että se on erikseen mainittu. Tämä on siis poikkeus joka rikkoo sääntöä, mutta mitään HvyBolteria et sille voi ostaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Asia selvä. Tulipahan tuokin kysyttyä :D
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

En lähde väittämään vastaan, noin se menee, mutta onko se mainuttu/erratoitu jossain koska codexisssa oleva muoto "one model may be armed..." ei sulje kessua pois vaikka esim snipun kohdalla kessu onkin erikseen mainittu
BadSam

Viesti Kirjoittaja BadSam »

En tiedä mutta olin tavaavinani seuraavaa
lainaus
SM codex sivu 5 "If squad is allowed to have models with upgraded weaponry (ie heavy weapons, plasma guns, etc) then these may onle be taken by ordinary squad members, NOT THE SERGEANT.

pahoitteluni jos olen väärässä

ps. veteran kessulle ei oo mitää hyötyy terminator honourist

edit. järkeen käypää jos miettii et sen kessun pitää johtaa sitä porukkaa eikä rytkyttää millää heavyl ;)
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

BadSam kirjoitti:En tiedä mutta olin tavaavinani seuraavaa
lainaus
SM codex sivu 5 "If squad is allowed to have models with upgraded weaponry (ie heavy weapons, plasma guns, etc) then these may onle be taken by ordinary squad members, NOT THE SERGEANT.

pahoitteluni jos olen väärässä

ps. veteran kessulle ei oo mitää hyötyy terminator honourist

edit. järkeen käypää jos miettii et sen kessun pitää johtaa sitä porukkaa eikä rytkyttää millää heavyl ;)
sinulla on vanha codex tuommoisen tapainen lausahdus on kyllä, löysin kun tarkistin väitettäsi, mutta se on sivulla 27 ja hieman eri tavalla sanottu

ja onhan muitakin vaihtoehtoja eihän sen kessun välttämättä tarvitsisi heavy-asetta ottaa voisihan se ottaa vaikka fleikan ja komentaa ryhmää sen edetessä ja sitten hönkiä lisää taistelu tahtoa ryhmään kärventämällä vihollisia lähikseen mentäessä, ja toki sille voisi antaa sen combi-fleikan mutta kun se nyt maksaa liikaa
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Asiaan liittyen, mites noitten kaao terminaattori aspojen kamat menee? http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=53145
Maugan

Viesti Kirjoittaja Maugan »

"Any models (including sergeant) may replace their standard weaponswith either .......Up to one model may be armedwith heavy bolter at +5 pts ..."

Eihän kohdassa "Up to one model" syödä lausetta "(including sergeant)", eli mielestäni sergeant ottaa mieluusti vastaan raskaan boltterin.

Kertokaa jos olen väärässä, ei tuo kielitaito hääppöinen ole :)
War is my master, death is my mistress.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Maugan kirjoitti:"Any models (including sergeant) may replace their standard weaponswith either .......Up to one model may be armedwith heavy bolter at +5 pts ..."

Eihän kohdassa "Up to one model" syödä lausetta "(including sergeant)", eli mielestäni sergeant ottaa mieluusti vastaan raskaan boltterin.

Kertokaa jos olen väärässä, ei tuo kielitaito hääppöinen ole :)
SM kodeksin sivulla 27 todetaan, etteivät characterit saa weapon upgradeja, vaan ne on annettava yksikön tavallisille jantteroille. Tämä on siis pääsääntö. Scouttien kohdalla taas kerrotaan, että joukkue (mukaanlukien kersantti) voi vaihtaa aseistuksensa pulttipyssyyn, haulikkoon tai kiikarikiväärin. Sen jälkeen tulee piste, eli lause loppuu ja uusi alkaa. Uudessa lauseessa kerrotaan, että yksi modeli voi vaihtaa aseensa raskaaseen pulttipyssyyn tai sinkoon ja kessun erikoisvapauksista pääsännöstä ei puhuta mitään. Siis, sillä "including sergeant" sulkulausekkeella viitataan vain siihen lauseeseen, missä puhutaan haulikoista ym. Raskasaselauseessa ei mainita kessun erikoisvapauksia, se oli edellisessä lauseesa ja koski sitä. Hän ei voi siis raskasta asetta ottaa, koska sivun 27 sääntö kieltää sen.
Maugan

Viesti Kirjoittaja Maugan »

Aivan juu. Pahoitteluni väärän tiedon antamisesta
War is my master, death is my mistress.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”