"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wood elwien stone of rebirthistä..

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Eltharrion

Wood elwien stone of rebirthistä..

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Niin, eli ihmettelin kerran kaverini kanssa tämän nimeltämainitun itemin asiaa. Pelasin woodeilla, olin saamassa leadblechereiltä täyslaidallisen. Charrullani oli vain yksi woundi, jonka aikana kirjan mukan itemi antaa 2+ wardin. Ihmettelen vain sitä One use only siellä ylhäällä. Tarkoittaako, että stone antaa vain tasan kerran YHTÄ hyökkäystä vastaan sen 2+ wardin, vai onko sääntö saman lainen kuin tyrionin ja teclicin kuuluisa "2+ wardi niin kauan kuin on 1 woundi"?
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

Siitä hetkestä eteenpäin kun hahmon woundit laskevat nollaan, tämä esine antaa 2+ ward saven. Lähes tarkka suomennos.
Eli siis se on siitä lähtien voimassa, kaiketi olisi voimassa vaikka hahmo saisi woundit takaisinkin jonkun härpäkkeen avulla, en ole kyllä varma löytyykö Welffeiltä tälläista.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

One use only. Se kanssa tarkoittaa ettei esinettä käytetä kuin kerran että ei ole mikään Tyrion kakkonen nousemassa Athel Lorenista.
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:One use only. Se kanssa tarkoittaa ettei esinettä käytetä kuin kerran että ei ole mikään Tyrion kakkonen nousemassa Athel Lorenista.
Ups... Taidan olla väsynyt... En huomannut tuota kertakäyttöisyyttä...
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Älä ota sitä esinettä. Kukaan ei tiedä miten se toimii, eikä miten sen olisi tarkoitus toimia. Nythän se maksaa tavattomasti mutta antaa vain yhden kerran 2+ wardin jos woundisi tippuvat TASAN yhteen. Mutta jos esim. kanuuna tekee sinuun 3 woundia et saa käyttää kiveä ollenkaan... Designers intent on kyllä aika hakusessa tämän esineen kanssa. Direwolf FAQ:issa taisi olla lisää juttua, katsopas sieltä vaikkei se virallinen olekaan.
Mayhemia

Pannukakku kirjoitti:Älä ota sitä esinettä. Kukaan ei tiedä miten se toimii, eikä miten sen olisi tarkoitus toimia. Nythän se maksaa tavattomasti mutta antaa vain yhden kerran 2+ wardin jos woundisi tippuvat TASAN yhteen. Mutta jos esim. kanuuna tekee sinuun 3 woundia et saa käyttää kiveä ollenkaan... Designers intent on kyllä aika hakusessa tämän esineen kanssa. Direwolf FAQ:issa taisi olla lisää juttua, katsopas sieltä vaikkei se virallinen olekaan.
Designer's inention taitaapi olla Tyrionin wardi kertakäyttö kamana, ja sillei minä pelaisin sitä. Paitsi tietenkin turnauksessa, jossa en antaisi käyttää mokomaa missään tilanteessa. :)
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

Itse olisin tulkinnut sen sillain, että se toimii yhden vuoron ajan kun on vain yksi wound jäljellä. Eli saisit kaikkiin leadbelchereiden osumiin wardin, mutta seuraavalla vuorolla se olisi täysin turha.
Mayhemia

Lord_Fudginton kirjoitti:Itse olisin tulkinnut sen sillain, että se toimii yhden vuoron ajan kun on vain yksi wound jäljellä. Eli saisit kaikkiin leadbelchereiden osumiin wardin, mutta seuraavalla vuorolla se olisi täysin turha.
No yksi mikä on varmaa niin noin se EI toimi.
Lord_Fudginton

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Lord_Fudginton kirjoitti:Itse olisin tulkinnut sen sillain, että se toimii yhden vuoron ajan kun on vain yksi wound jäljellä. Eli saisit kaikkiin leadbelchereiden osumiin wardin, mutta seuraavalla vuorolla se olisi täysin turha.
kerro ihmees miksi? Ja tarkoitin että kun käyttäjällä on yksi woundi jäljellä, saa hän päättää yhden vuoron jolloin käyttää tota wardia, täten one use only.

Omasta mielestäni tämä on harvinaisen kurko tulkinta, ja minulle pitäisi antaa nobelin rauhan palkinto.
Khordon

Viesti Kirjoittaja Khordon »

Itse taas olen ymmärtänyt sen seuraavasti: Kun haavat yhteen tipahtaa, niin 2+ wardi on koko pelin ajan, paitsi jos käyttäjä saa lisää haavoja jostain (esim. parannustaika), jolloin se lakkaa toimimasta koko pelin ajaksi. Tiedä nyt miten sen on tarkoitettu toimivan, mutta näin täällä päin.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
Lord_Fudginton

Mikä on muuten itemin piste hinta?
Mayhemia

Lord_Fudginton kirjoitti:
Nazreg Moonsinger kirjoitti:
kerro ihmees miksi? Ja tarkoitin että kun käyttäjällä on yksi woundi jäljellä, saa hän päättää yhden vuoron jolloin käyttää tota wardia, täten one use only.

Omasta mielestäni tämä on harvinaisen kurko tulkinta, ja minulle pitäisi antaa nobelin rauhan palkinto.
Siinä ei sanota että se kestäisi yhden vuoron. One use only 2+ wardia ei käytetä enempää kuin kerran pelin aikana. Oli sitten millainen romu tahansa. One turn only on aivan eri asia, samoin kuin lasts to the end of bearers turn etc. etc. etc.

Kuvittele One use only 2+ wardi. Sitten otat osuman, ja käytät sitä. Nyt voisit laskea yhteen 1+1 luulenpa että saat 3.
Lord_Fudginton

No mut eihän sellaisesta itemistä olisi kerta kaikkiaan mitään hyötyä jos se blokaisi vain yhden iskun, ja voisiko joku kertoa pistehinnan jotta voisi sen perusteella ajatella että kuinka kova kyseinen itemi on.
Mayhemia

Lord_Fudginton kirjoitti:No mut eihän sellaisesta itemistä olisi kerta kaikkiaan mitään hyötyä jos se blokaisi vain yhden iskun, ja voisiko joku kertoa pistehinnan jotta voisi sen perusteella ajatella että kuinka kova kyseinen itemi on.
En jaksa kaivaa welffi kirjaa, mutta sen sai tavalliselle sankarille.

Tuommoisia esineitä on vaikka kuinka monta jotka blokkaavat vain yhden iskun, tosin gem of blood on vähän parempi. :)
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Hah, minähän sanoin teille, jokainen tulkitsee tuon säännöt erilailla. Toistan, älkää ottako sitä. Jokaisella tähän ketjuun osallistuneella on ollut erilainen tulkinta ko. esineen säännöistä. :)
Mayhemia

Pannukakku kirjoitti:Hah, minähän sanoin teille, jokainen tulkitsee tuon säännöt erilailla. Toistan, älkää ottako sitä. Jokaisella tähän ketjuun osallistuneella on ollut erilainen tulkinta ko. esineen säännöistä. :)
Ei se mitään, minä en ole vielä saanut perusteita siitä miksi se wardi olisi loputon/vuoron kestävä. One use only on harvinaisen selvä.
T-Moe

Viesti Kirjoittaja T-Moe »

Kyllä se vain yhtä iskua vastaan toimii. Tai sitten mm. Dwarfien Rune of Fate sai aika kovan boostin juuri :)
Loose Change 2nd Edition - "It's not a theory if you can prove it"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

One use only on kyllä varsin yksiselitteinen käsite.

Tasan ja vain ja ainoastaan yhden (1) ainoan kerran per peli. piste.

Käsittääkseni pitäisi toimia myös multiwoundeja vastaan jollain kikalla, ainakin näin brettien vastaava lelu.. En tosin jaksa muistaa mitä welffikirjassa sanottiin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Deetwo kirjoitti:One use only on kyllä varsin yksiselitteinen käsite.

Tasan ja vain ja ainoastaan yhden (1) ainoan kerran per peli. piste.

Käsittääkseni pitäisi toimia myös multiwoundeja vastaan jollain kikalla, ainakin näin brettien vastaava lelu.. En tosin jaksa muistaa mitä welffikirjassa sanottiin.
Tuossa multiwoundissahan asia menee AINA niin, että ensin katsotaan vahingoittaako isku (eli heitetään to hit, to wound, armour and WARD savet) sitten tarkistetaan montako woundia tyyppi kärsii. Tietysti jos tulee se 20 iskua niin torjuu vain sen yhden, mutta boltteja, kanuunoita ja siegebreakeria (siis jos oikein muistan ogrejen itemi, great wepa, antaa 3+ strenan, D3 woundia) ym. ym. vastaan toimii torjuen vaikka 6 woundia, jos silleen sattuu (pelastin kerran high elvien mageni kanuunalta tämän avulla. Ja vieläpä kuuluisalla 6+ "lelu"wardin antavalla Talisman of protectionilla. Älkää siis haukkuko kyseistä itemiä!)...

Ja hinta on kokonaiset 30 pistettä!! Eli täytynee sopia kaverini kanssa tästä lähtien miten se toimii, viimeksi totesimme että se saa suojata koko loppupelin... Tiedän, se meni väärin, mutta voin myös kertoa että kyseinen characteri mokasi heittonsa n. 2 vuoroa wardin voimaanastumisen jälkeen. Periaatteessa omasta mielestäni se toimii yhden vuoron, esim. ampuma, magia tai rähinävuoron (outo idea mutta voisi toimia :D)
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”