"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Skinkkien käyttö

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Karjupeto

Skinkkien käyttö

Viesti Kirjoittaja Karjupeto »

Miten olette käyttäneet skinkkejä yleensä? Laitatteko ne scouttaamaan jonnekin vai suojelemaan muita yksiköitä. Skinkit ovat kuolleet itseltäni monesti kun ne ovat olleet väärässä paikassa kykkimässä. Minulla on skinkkejä 30.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Haulla löytäisit varmasti monia keskusteluja skinkeistä.
Tässä niiden hyviä puolia ja käyttöohjeita:

• Muista poisonkuutoset, muistuta noppiasi poisonkuutosista
• Skinkit osuvat parhaiten vain poisonilla, joten voit liikkua niillä screeninä huoletta ja sylkeä blowpipeilla kaksi kertaa, yhden kerran, jos vihollien on long rangen päässä. Silloin tarvitset kuutosia osuaksesi, mitkä woundaavat automaattisesti, älä koskaan ammu kahdesti, jos tarvitset > seiskoja osumiseen, sen sijaan maksimoi poisonshottien määrä.
• Skinkkejä käytetään screenaamaan muut yksiköt ampumiselta
• Jos skinkit ovat screeninä, älä huoli niiden kuolemista. Toinen vaihtoehto on, että screenattava yksikkö kärsisi vastaavat vahingot.
• Muista cold-blooded, silloin Ld5 ei tunnu läheskään niin huonolta
• Muista kroxigorien skirmish screen -erikoissääntö
• Skinkeillä voi sniputtaa vihollisen maageja ja sotakoneita (erityisesti scouttivat)
• Muista aquatic special rule ja muista, että skirmisherit eivät kärsi metsässä liikkumisesta movement penaltyä
• Jos skinkit kuolevat heti pelin alussa, mieti: "Mitä jos skinkkejä ei olisi ollut, kuka silloin olisi lahdattu!?"
• Nopeus, 6''/12'', LOS 360 astetta, ei manööverejä. Todella mobiili yksikkö.
• Voivat kaikki ampua kiitos skirmishin (näkevät toistensa läpi)
Possu
Karjupeto

Viesti Kirjoittaja Karjupeto »

Kiitos tuosta.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Asiaa on, mutta olet jättänyt javelinit huomiotta.

Javelinit:
-Eivät kärsi movement eikä long range penaltyja, joten osuvat useimmiten 4+. Vaikka se on se poison, joka tappaa, ei 4+ osumista kannata vähätellä.

-omaavat 5+ saven kilven ansiosta, esim. sotakoneiden miehistöjä vastaan.

-blowpipen tupla shotit olivat ainakin minulle suht harvinaisia, sillä 6" ei kanna juuri minnekään, joten niiden hyöty on kyseenalainen.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Viiksivallu

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Antrax kirjoitti:-blowpipen tupla shotit olivat ainakin minulle suht harvinaisia, sillä 6" ei kanna juuri minnekään, joten niiden hyöty on kyseenalainen.
12" liike auttaa tässä asiassa, jos vastustajasi saa ensimmäisen vuoron niin nämä veijarit pääsevät ampumaan heti ja tuplat ovatkin sitten se ikävämpi puoli 20 noppaa ja siitä vaan toivomaan kuutosia.
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Joskus auttaa, joskus se silti jää vajaaksi.

Ja jos saat 20 blowpipen ammuksella keskimäärin 3,3 woundia, saat javelineilla 2,7 woundia T4 ukkoja vastaan ja 3,8 T3 ukkoja vastaan.

Kannattaa kokeilla ja katsoa mikä toimii.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Zanfa

Viesti Kirjoittaja Zanfa »

Itse olen huomannut että blowpipe ryhmät tekevät enemmän woundia mutta ne taas eivät kestä mitään mutta massaa vaan niin hyvä tulee joku 20 skinkkii tupla shotilla niin se on se 40 noppaa :D
Voimmeko muuttaa maailmaa? Emme , mutta totta helvetissä voimme aina yrittää.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

niin siis nyt kysyisin tähän vaiheeseen, että miten poisoni toimii, kun on se 7+to hit (tai isompi)..

juup
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Mikä ihmeen Javelin? Luuleeko joku tosiaan löytävänsä tilanteen jossa javelin on parempi? Lähitaistelu tulee ainoana mieleen, sitten voitaisiinkin miettiä mitä helkettiä ne skinkit tekee lähiksessä.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Mikä ihmeen Javelin? Luuleeko joku tosiaan löytävänsä tilanteen jossa javelin on parempi? Lähitaistelu tulee ainoana mieleen, sitten voitaisiinkin miettiä mitä helkettiä ne skinkit tekee lähiksessä.
Lähitaistelu?
Minulla tulee mieleen Skirmareiden/sankarien ampuminen.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Sir Trousar

Viesti Kirjoittaja Sir Trousar »

Kasvi, poison ei toimi jos on yli 6+ osumiseen. Ja tietenkin blowpipet ovat parempia kaikissa suhteissa, jos niitä muits skirmishereitä oikeasti alkaa heittämään keihäillä niin sehän on vain itsemurhaa. Yhden javelinryhmän voisin korkeintaan itse ottaa ja senkin laittaisin scouttaamaan että ne pärjäisivät edes maagilla tappelussa (jos saavat kiinni. :P)

-Osku
A small mind is easily filled with hope. Hope is the first step on the road of dissapointement.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”