"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chaos force

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
white dwarf

Chaos force

Viesti Kirjoittaja white dwarf »

Ajattelin lähiaikoina siirtyä 40k:n maailmaan nyt, kun olen Fabaa pelaillut. Suunnitelmissä olisi jonkin sortin chaos force, joten kysyisin pientä vinkkiä armeijan kokoonpanoa varten ennenkuin alan figuja ostaa.
Minun oikeus on ottaa kaikki mikä minulle kuuluu...

T. Rautianen&Trio Niskalaukaus
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Oma vinkkini olisi, ihan cooliuden ja hauskuuden pohjalta World Eaters. Koostuu ainoastaan Mark of Khornen omaavista yksiköistä, maagia ei voi olla mutta mm. tavallinen Berzerker yksikkö heittää lähitaistelussa 60 noppaa, joka useimmiten johtaa vihollisen täydelliseen tuhoutumiseen ekan tai tokan vuoron aikana. Tietenkään ammuskelu ei hepuilta suju yhtä hyvin, mutta Khornen giftit pitävät asiasta yleensä huolen.
Toinen on hybridi, jota itse pelaan. Sitä johtaa Mark of Khornen omaava HQ Luutnantti, mutta se ei ole World Eaters armeija, joten maagit, ja muut ampuvat yksiköt ovat sallittuja. Kaukaa keskitehoinen, ja läheltä totaalituho armeija.

Jos taas tahdot kestävempiä hahmoja, valitse Nurgle. Hauskoja tautikikkoja ja toughnessin kasvatus menetelmiä.
Jos magia on mieleesi, Tzeench. Chaos Undividedia en itse ottaisi, on aika basic.

Chaos Marineille on yhtä hyvät savet kuin Space Marineilla, joten ovat kestäviä ja siksi sopeutuvat lähitaistoon hyvin. Tankeista voi huolehtia Obliteraattoreilla, tai yksinkertaisesti ottamalla strenght kamoja ja giftejä niin paljon että esim. HQ valintasi pistävät tankit säpäleiksi paljain käsin. ;)
Jurpo

mielteet

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Kaaos on erittäin monipuolinen armeija. Voit luonnollisesti tehdä "puhtaan" CSM-joukon, mutta riesana on silloin powerarmoroitujen armeijoiden määrä kohoaminen yhdellä. Muutenkin yli puolet KAIKISTA armeijoista on powerarmoroituja.

Toinen vaihtoehto kaaokselle on Lost & the Damned. LatD on sekalainen seurakunta, joka koostuu petturisotilaista, mutanteista, kaaosmariineista ja muista sekalaisemmista tappolaitteista. Se saa Imperial Guardin varusteita käyttöönsä, mikä tekee siitä varsin monipuolisen. Lisäbonuksena voit hyödyntää esim. beastmaneja kaaosmutantteina.

Kannattaa hankkia se codex.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
white dwarf

Kiitos näistä, palaan asiaan myöhemmin.

white dwarf

Joo, nyt olis codex hankittu ja muutaman kerran selattu läpikin.

Aluksi meinasin kasata jonkin sortin Combat patrol listan, johon sisältyisi
Luuntantti, pari yksikköä CSM:ja, sekä mahdollisesti rhino(mikäli listaan mahtuu.)
1)En kuitenkaan tiedä millä äijät varustaa, kun pää asiassa vastaan asettuu Blood Angels, Tau, Orks tai IG lista. Pientä vinkkiä kiitos.
2)Minkälaisia kokemuksia muilla on puhataasta CSM tai Demoni tai CSM+Demoni listalla pelaamisesta. Helppoja voittoja vai niskalimassa vääntämistä.

Tässä olis nyt hieman kysymiyksiä, lisää tulee kunhan tutustun tarkemmin codexiin.

Tanara

Viesti Kirjoittaja Tanara »

white dwarf kirjoitti: 1)En kuitenkaan tiedä millä äijät varustaa, kun pää asiassa vastaan asettuu Blood Angels, Tau, Orks tai IG lista. Pientä vinkkiä kiitos.
2)Minkälaisia kokemuksia muilla on puhataasta CSM tai Demoni tai CSM+Demoni listalla pelaamisesta. Helppoja voittoja vai niskalimassa vääntämistä.
1)
tärkeimpänä pointtina tässä on pitää silmällä heavy weapon - ja special weapon -skaalan strenaa ja AP-arvoa.
SpaceMarineilla on T4 ja Sv 3+, noin normiäijällä. Näistä pitää päästä läpi, mitä reilummin sitä parempi.
Aseissa pitää tasapainoilla laukausten määrän ja tehon välillä. Itse käytän autocannonia ja missile launcheria hevyinä (tiedän että osa on tuota AC:ta vastaan ...).
Plasma-gunit ja -pistoolit ovat harkinnan varaisia, gets hot juu nou.
Muita armeijoita vastaan mieluummin paljon ampuvia hevyjä ja bolttereita.

Jos et saa/ota Heavy sectionille esim. obliteraattoreita saatannee SpaceMarinet olla kyllä aikamoinen ongelma.

Tuossa perusideaa, muut saavat täydentää ...

2)
En suosittele lähtemään pelkälle Daemon-linjalle. Itse en ole kyllä moista kehdannut yrittääkkään, ainoastaan spekulointi-asteelle on jäänyt.
Sellaista armeijaa on erittäin vaikea tasapainottaa erityyppistä vihollista vastaan.
Daemonit ovat erinomainen lisä kun päästään closecombat-etäisyydelle. Mikäli ne ilmestyvät peliin tätä ennen ne kyllä ammutaan hajalle äkkiä.
Summoningia varten tulee ottaa reilu määrä Chaos Iconeita unitteihin mukaan, jotta yllätysmomentin saa maksimoitua, eli daemonit saa pulpahtamaan edulliseen ja yllättävään paikkaan taktisesti.

Itselläni on muutama loistava onnistuminen näiden kanssa, mutta harmittavan usein käy niin, että daemonit tulevat täysin turhassa tilanteessa kentälle ja palloilevat sitten vihollisen tuleen.

Eli näitä pitäisi ottaa järkevä määrä, vähän vihollisen tehosta riippuen.

Siinä ny vähän alkua. Codexin läpikäyminen ei tosiaan välttämättä avaa ihan kaikkia saloja Chaoksen konffailusta, pientä testipeliä tarvitaan ...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”