Hive Tyrantin varustelu
Kysymys: Mikä on AV?
Itse olen juuri varustamassa omaa Hive Tyranttiani, ja mietin että kumpi on tehokkaampi yhdistelmä armeijassani:
-Venom Cannon + Twin-Linked Devoureroitu Hive Tyrant
-Zoantropeja jotka paukuttavat riskiä AP2 warpshottia
-Carnifexeja ampumisvarusteilla
-Paljon Termagauntteja Fleshborereilla
-Deepstrikeävät Sporemiinat
-Warrioreita ampumisvarustein
Vai
-Lentävä viipaloiva Hive Tyrant
-2 squadia Deep Strikeäviä Ravenereita viipalointivarustein
-Infiltroiva Broodlord ja sen Genestealer kaverit
-Genestealereita
-2 Carnifexiä viipalointivarustein
-Warrioreita viipalointi+venomcannon varustein
Kumpi näistä ( meelee ja ranged) lista olisi teistä parempi?
Itse olen juuri varustamassa omaa Hive Tyranttiani, ja mietin että kumpi on tehokkaampi yhdistelmä armeijassani:
-Venom Cannon + Twin-Linked Devoureroitu Hive Tyrant
-Zoantropeja jotka paukuttavat riskiä AP2 warpshottia
-Carnifexeja ampumisvarusteilla
-Paljon Termagauntteja Fleshborereilla
-Deepstrikeävät Sporemiinat
-Warrioreita ampumisvarustein
Vai
-Lentävä viipaloiva Hive Tyrant
-2 squadia Deep Strikeäviä Ravenereita viipalointivarustein
-Infiltroiva Broodlord ja sen Genestealer kaverit
-Genestealereita
-2 Carnifexiä viipalointivarustein
-Warrioreita viipalointi+venomcannon varustein
Kumpi näistä ( meelee ja ranged) lista olisi teistä parempi?
AV = Armour Value (löytyy tankeilta)
Paras on hybridi noista yhdistelmistä:
Molemmat tyrantit mukaan.
Zoanthropet ovat hyviä.
Carnifexit ampumaan.
Sekä hormagauntit että termagantit ovat hyviä jos armeijassa on riittävästi synapsea.
Ravenerit ovat hyviä kun ne ottaa yksittäisinä (1/slot) eikä laita deep strikeen, ovat nopeampia ilman.
Warriorit voi laittaa kokonaan lähistelemään tai sitten osittain ampumaan, Näille kuitenkin aina leaping ja rending clawit. On itsestäsi kiinni haluatko ampua matkalla
.
Oman kokemukseni mukaan genestealerit ja broodlord toimivat vain jos armeija koostuu lähes yksinomaan niistä. Muuten ovat liian hitaita, heikkoja ja kalliita.
Paras on hybridi noista yhdistelmistä:
Molemmat tyrantit mukaan.
Zoanthropet ovat hyviä.
Carnifexit ampumaan.
Sekä hormagauntit että termagantit ovat hyviä jos armeijassa on riittävästi synapsea.
Ravenerit ovat hyviä kun ne ottaa yksittäisinä (1/slot) eikä laita deep strikeen, ovat nopeampia ilman.
Warriorit voi laittaa kokonaan lähistelemään tai sitten osittain ampumaan, Näille kuitenkin aina leaping ja rending clawit. On itsestäsi kiinni haluatko ampua matkalla
Oman kokemukseni mukaan genestealerit ja broodlord toimivat vain jos armeija koostuu lähes yksinomaan niistä. Muuten ovat liian hitaita, heikkoja ja kalliita.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
--- Armour Value, eli ajoneuvojen panssariarvo.Minorith kirjoitti:Kysymys: Mikä on AV?
--- Tyrantille tuppaan ottamaan VCn ja BStranglerin, koska molemmat ampuvat samalle kantamalle. Lisäksi jos ajoneuvot lakkaavat uhkaamasta, niin voi paukutella jalkaväkeä (joka lakoaa yleensä nätisti jos eivät satu olemaan Avaruusmarsun vastineita tai Tauta).Lista 1
TL Devourer on kuitenkin ihan näpsäkkä lisä tulinopeutensa ansiosta.
Zoanit aina käteviä, Synapse mukaan WBlastin lisäksi niin eivät edes kuole ensimmäiseen LasCannoniin. Paras parittaa 'Fexien kanssa: Zoanit pitävät 'Fexit Synapsissa, 'Fexit blokkaavat LOSin Zoaneihin kunnes ollaan WBlast-etäisyydellä. Tiedän, epäteodennäköistä että 'Fexit sekoavat vaistoihinsa, mutta mahdollisuus on olemassa.
'Fexit ampumisvarusteilla ehdottomia. VCannon raskaita ajoneuvoja vastaan, kakkosaseeksi otan joko BStranglerin massaa vastaan tai pisteitä säästeltäessä TL Devit tai ScyTalit. ScyTit kuitenkin suht halpoja ja kuitenkin hyödyllisempiä kuin RenClws joka olisi halvin.
Termat tai Spinet aina hyödyllisiä halpaan massaan. =)
Itse en ole noita DS-sporeja käyttänyt... Voivatpa ihan OK ollakin, jos saat ne kentälle sopivassa vaiheessa hiljentämään vihumassoja tai ajoneuvoja (en tosin luottaisi, happomiinat ovat edelleen turhan satunnaisia).
Ampuvat Warrut kevyempiä ajoneuvoja vastaan... Rhinot tai Landspeederit voi saada mukavasti hiljaisiksi jos nopat suosivat, ja satunnaisen Dreadnoughtinkin voi saada napsittua.
--- Nopea ja tappava Tyrant, kunhan vihut eivät saa sitä niputettua ennen lähistä.Lista 2
Ravenerit (oletus ScyT ja RenC) ovat ihan hauskoja, mutta käytän itse näitä enemmän kikkayksikkönä ja tulenvetäjänä kuin pistetienaajina.
BLord ja retinue tuovat lisää Synapsia kentälle, ja pääsevät melko nopeasti lähelle. Sama kuitenkin kuin Tyrantin kanssa, parempi varoa kuin katua.
Pelkkiä 'Stealereitä trooppiin ei omasta mielestäni ole hyvä valinta... Armeijassasi ei tunnu olevan mitään varsinaisesti uhrattavia yksiköitä. Koska omaat sekä siivekkään Tyrannin että BLordin, uskallan suositella Hormagauntteja sitomaan vihollisen etulinjaa ja vaikeuttamaan ammuskelua. 'Stealerien pitäisi päästä sitten hiukan vähemmällä. =)
Ei CC-'Fexejä. Warrut eivät riitä vaientamaan raskaampia ajoneuvoja, vain Carnifexit (tai Tyrantit) voivat sen tehdä. Lähis-'Fexit ovat hitaita eivätkä loppujen lopuksi hirvittävän tehokkaita alhaisesta Initistä johtuen, joten nämä viettävät suurimman osan aikaa yrittäen päästä lähikseen samaan aikaan kun vihut voivat keskittyä ampumaan muita yksiköitäsi. Lisäksi CC-morfien pinoaminen tuppaa tekemään niistä kalliita suhteessa oletettavaan tehoon. Isossa listassa saattaisin harkita halpoja Elite 'Fexejä puhtaasti lähistä varten, mutta kantamahyökkäykset ovat ykkösprioriteetti.
Warriorit yleensä erikoistan tiettyihin hommiin... ScyTalit tulevat kyllä ampujillekin kakkosaseiksi halpuutensa vuoksi, mutta sen kummemmin en niille lähistä helpottavia morfeja anna. Jos ne päätyvät lähikseen, ne kalliit kantama-aseet ovat hyödyttömiä. Toisaalta myönnän että kun kevyet ajoneuvot on napsittu, näille ei ole hirveästi muuta käyttöä (paitsi Synapsi), jolloin lisääntynyt lähisteho voi auttaa kentän putsauksessa.
Itse pelaan mieluiten listoja joissa on sekä kantamaa että lähistä... Vain toiseen painottaminen on mielestäni hiukan hölmöä, koska aina saattaa tulla vastaan vihuja joita joko ei pysty pudottamaan lähiksessä (esim Skimmerit) tai joita ei kantamalta tapa (Marsuvastineet).
Mutta kokeile toki vapaasti, ja suosikoon noppaonni! =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
--- Ravenerit ovat heikkoja, ja yksi ainoa tulittava Marsuyksikkö voi helposti tappaa molemmat. Jakamalla ne kahteen yhden ryhmään vihu joutuu ampumaan molemmat erikseen... Ja jos molemmilla on ST + RC, niin ovat vielä kohtuullisen uhkaaviakin.Minorith kirjoitti:Ahaa. Mutta mitä varten vain 1 ravenen per slot? Eli yhteensä 2? Mikäs siinä on järkenä?
--- Sivu 33, Winged.Ja missä muuten sanotaan ettei saisi Extended Carapacea lentävälle Hive Tyrantille? Codex sivu kiitos.
Kommenttina Tyrantin ja 'Feksin varustelusta: Kunnon magneetit (rare earth magnet) helpottavat hommia kun aseita voi vaihdella. Saanee rautakaupoista ja mahdollisesti muualta, mutta ainakaan esim. Helsingin Hobby Pointista en saanut kuin jotain järkyttävän kokoisia tavallisia magneetteja tai suhtheikkoa magneettinauhaa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ei oikeastaan.Minorith kirjoitti:Mutta miksei kahta -ryhmää- Ravenereita? Eikö 2x6 raveners ole parempi kuin 2x1?
Yksittäinen ravener on erittäin halpa ja joustava.... kun taas kuuden mokoman ryhmä maksaa törkeän paljon pisteitä, kuolee suht helposti ampumiseen ja on varsin hankala piilottaa.
Pisteitä kun pitäisi riittää kaikenlaiselle muullekkin tavaralle, erityisesti monstrous creatureille.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Koska Ravenerit kuolevat kun joku katsoo niihin ilkeästi tai koivunlehti tippuu niitten päälle. Yksinäinen Ravener on tehokas koska sen tappamiseen joutuu uhraamaan kokonaisen ryhmän tulivoiman ja koska Ravenerin ST+RC yhdistelmää ei oikein voi jättää huomiottakaan on se melkein pakko tiputtaa. Useampi kuin yksi Raveneri/ryhmä on vain ilmaisia pisteitä vastustajalle.Minorith kirjoitti:Mutta miksei kahta -ryhmää- Ravenereita? Eikö 2x6 raveners ole parempi kuin 2x1?
- merimakkara
Ite teen semmose tyrantin jolla venomgannon myrkky kassien kera jolloin se saa ampua kolme kertaa 8s ja osuu 4+. Olkapäihin tietty extended carapace. Compat weaponeiksi lashwip joka alentaa viholaisen weabon skilliä yhellä. Toiseen käteen bonesword jolla saat catalystin eli vaikka tyrant ja kuuden tuuman säteellä olevat kaverit kuolis close compatissa ne saa silti lyyä takas. Lisäksi melko halpa toxin miasma joka alentaa kans vihun WS. Lisäksi 2 tai 3 tyrant guardia ympärille pyörimään jotka sitten ottaa woudit tyrantin puolesta ja näin antaa paremmat mahollisuudet päästä lähi tappeluun. Sitä paitsi HQhun kanttee panostaa. 
Ite teen semmose tyrantin jolla venomgannon--- ja osuu 4+.
--- Jos ampuvan Tyrantin ottaa, niin silloin kyllä on syytä ottaa aina EnhSen. Tyrant voi olla tarkin ampuja koko armeijassa, joten sitä on mielestäni turha tuhlata.
WBlastin kanssa voi olla toinen juttu, mutta kantamalla varustettujen bioaseiden kyytipojaksi EnhSen on aika ehdoton.
Compat weaponeiksi lashwip joka alentaa viholaisen weabon skilliä yhellä. Toiseen käteen bonesword jolla saat catalystin eli vaikka tyrant ja kuuden tuuman säteellä olevat kaverit kuolis close compatissa ne saa silti lyyä takas.
--- Ei ja ei. LshWhp ei vaikuta WSään mitenkään. BneSwd toimii melkein noin, muttei ihan. Kodeksin sivulla 31 nuo molemmat selvennetään, BneSwd vasen palsta, kolmas kappale, "A Hive Tyrant with...", tarkemmin toinen lause (kyky ei ole aivan automaattinen kuten annat ymmärtää) ja LshWhp oikea palsta, toinen kappale, "Models in...".
Itse en tosin BneSwd&LshWhp-kombosta juurikaan perusta, teen Tyrantista mieluummin tappavamman ottamalla ScyTalit. Lisäksi miekka ja ruoska näyttävät hölmöiltä, jos kohta konvaamalla niistä saisi varmaan siedettävät.
--- Tässä olen samaa mieltä. =)Sitä paitsi HQhun kanttee panostaa.
- merimakkara
- The Captain
- Valvoja
Mun hive tyranttilla on VC ja bonesword/lashwhip, enhsen vähän pakkolisena tohon ampusineen ja toxsacs tietysti. molemmat adrG että se pärjäis lähitappelus ja warp field tietenkin. ei se 6+ inva save niin huono ole, itse olen pelastanut itteni sillä monta kertaa. toxmiasma on myös ja imp koska yleensä rynnin sillä lähitaisteluun. siipiä en osta, tulis liian kalliiks. joitain muitankin parannuksia on, hintaa tulee yleensä 244 pojoo mut se rynnii läpi kaikesta. kaiken lisäksi os laittaa fexin kulkeen tos vierel niin se saa aina lyödä takasin vaikka se olis kuollut. siitä on hyötyy jos on lähitappelijafexi niinkuin minulla. plus, os hive tyrant ja carnifex kulkee rinta rinnan ne on aika verratomia luotimagneetteja jolloin broodlordia ammutaan vähemmän.
-
Metsämies
ongelmaksi syntyy taas tämä "iso, hidas mättömonsu" syndrooma, eli tuo ei pääse lähikseen koskaan, ilman vastustajan hyväuskoista opastusta. jos klosis tyrantin haluat, sille annetaan aina siivet.gargoyle kirjoitti:Mun hive tyranttilla on VC ja bonesword/lashwhip, enhsen vähän pakkolisena tohon ampusineen ja toxsacs tietysti. molemmat adrG että se pärjäis lähitappelus ja warp field tietenkin. ei se 6+ inva save niin huono ole, itse olen pelastanut itteni sillä monta kertaa. toxmiasma on myös ja imp koska yleensä rynnin sillä lähitaisteluun. siipiä en osta, tulis liian kalliiks. joitain muitankin parannuksia on, hintaa tulee yleensä 244 pojoo mut se rynnii läpi kaikesta. kaiken lisäksi os laittaa fexin kulkeen tos vierel niin se saa aina lyödä takasin vaikka se olis kuollut. siitä on hyötyy jos on lähitappelijafexi niinkuin minulla. plus, os hive tyrant ja carnifex kulkee rinta rinnan ne on aika verratomia luotimagneetteja jolloin broodlordia ammutaan vähemmän.
ja silti se boneswordin catalyst tarvitsee sen psychic-testin
kaiken lisäksi, tuo on kallis ja turha. itse näen tyrantille max. pistemääräksi 225 ja sekin on vähän yliammuntaa
joko teet lähistelevän tyrantin siivillä, tai 2x twinlinked dewourerilla
tai ampuvan tyrantin vc/bs/senses-combolla.
minäkään en ole yli kahta viikkoa 'nideillä pelannut. mutta yleisen kokemuksen (ja muiden ihmisten neuvojen) avulla ihmisiä neuvon
acid maw on ok. mutta vähän turha. bio plasmaa ei oteta kenellekkään monstrous-creaturelle vapaaehtoisesti, koska silloin vastustaja voi ottaa ainoan modelin btb kontaktissa tyrantin kanssa pois, jolloin tyrant ei pääse lyömään.Aabe kirjoitti:itsekin aion hankkia flyrantin ja kysyisin että toimiiko bio plasm. tai ac.maw pelillisesti edellä mainitulla???
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
-
Metsämies
Kiitos tiedosta. Halusinkin jommankumman vain erään päässäni pyörivän konffi idean takiaSephirot kirjoitti:
acid maw on ok. mutta vähän turha. bio plasmaa ei oteta kenellekkään monstrous-creaturelle vapaaehtoisesti, koska silloin vastustaja voi ottaa ainoan modelin btb kontaktissa tyrantin kanssa pois, jolloin tyrant ei pääse lyömään.
- Terminator Sergeant
no vielä noihin listoihin palatakseni esim. IGtä vastaan DP sporet on must. Itse olen kaverin armeijaa tuhonnut yksikkö per spore läjä.
t3 jalkaväkeä vastaan kolme s4 ap5 blastia saa julmaa jälkeä aikaan.
t3 jalkaväkeä vastaan kolme s4 ap5 blastia saa julmaa jälkeä aikaan.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan