"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Meltan maksimointi

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
QQ3

Meltan maksimointi

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Olen tässä laskeskellut, että saisin 2500 pisteen marsu armeijaan n.30 melta-asetta olisikohan tämä kannattavaa.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Melta ei vain oikein kanna minneen, mutta kyllä kova S ja AP tekee tuhoa lähes kaikkeen. Ongelmana myös heikon rng lisäksi tulee hidas tulivoima.

Tärkein ongelma mikä tulee min/maxaamisessa on monipuolisuuden puute.
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

Sopivilla doktriineilla IG:lle

HQ:
command squad: 4 meltaa
Special weapon squads*2: 6 meltaa
Elites:
Hardened veterans*3: 9 meltaa
Troops*2:
platoon hq: 8 meltaa
inf. squads*2: 4 meltaa
laitetaan vielä remnantit edellisille: 2 meltaa
Fast atttack:
rough riders*3: 6 meltaa
=39 meltaa

ja nämä saa 1500 pisteeseen..Vaihdetaan kaikki mahdolliset plasmoiksi: 33 plasmaa..Tulivoima ja ig kulkevat käsi kädessä.
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Mitä v***ua sinä tänne kaartia tunget minä puhuin marusuista. ja ettei kukaan loukkaannu niin laitetaan hymiö :) pistetään vielä toinenkin :D
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Meltan ongelma on se, että pitää juosta vastustajan luo ampumaan. Varsinkin jos se vastustaja kurmoottaa kun juokset kohti.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

QQ3 kirjoitti:Mitä v***ua sinä tänne kaartia tunget minä puhuin marusuista. ja ettei kukaan loukkaannu niin laitetaan hymiö :) pistetään vielä toinenkin :D
Todensin vain että 30 2500 pisteen pelissä ei ole paljoa..
Mitä marsuihin tulee niin en itse näe ideaa useammalle kuin meltalle tai parille minkäänlaisessa tilanteessa, liian lyhyt kantama ja ja liian vähän laukauksia. 30 plasmaa toisaalta saisi marsut kuin marsut itkemään ensin ja kuolemaan sitten..
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Lihamestari kirjoitti:Meltan ongelma on se, että pitää juosta vastustajan luo ampumaan. Varsinkin jos se vastustaja kurmoottaa kun juokset kohti.
Sitä varten on rhino. Ajetaan lähelle ja gangsta marsut suorittaa drive-by shootingia.
Toinen on drop pod jolla päästään suoraan iholle.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

bbckamaja kirjoitti:Sopivilla doktriineilla IG:lle

HQ:
command squad: 4 meltaa
Special weapon squads*2: 6 meltaa
Elites:
Hardened veterans*3: 9 meltaa
Troops*2:
platoon hq: 8 meltaa
inf. squads*2: 4 meltaa
laitetaan vielä remnantit edellisille: 2 meltaa
Fast atttack:
rough riders*3: 6 meltaa
=39 meltaa

ja nämä saa 1500 pisteeseen..Vaihdetaan kaikki mahdolliset plasmoiksi: 33 plasmaa..Tulivoima ja ig kulkevat käsi kädessä.
Last Chancerit saisivat reilu 600 pisteellä 20 meltaa. Eri asia sitten, onko tuossa yhtään mitään järkeä.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Nohnoh! Eipäs yritetä ujuttuu järkeä samaan lauseeseen WH40k:n kanssa :)
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

daider kirjoitti:Sitä varten on rhino. Ajetaan lähelle ja gangsta marsut suorittaa drive-by shootingia.
Toinen on drop pod jolla päästään suoraan iholle.
Kokemuksen perusteella rhinolla harvemmin pääsee iholle asti. Sanovat poks poks ekalla ampumisvuorolla.

Drop pod sen sijaan on oiva keino saada melta kantamalle. Meltojen ongelma vaan on se dakkan vähyys. Yksi laukaus per mies ei paljon lämmitä, jollei vastustajana sitten ole se Armoured Company.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
robo

joo kandee

Viesti Kirjoittaja robo »

itse en pidä meltoista mun kamu tuhoo aina koko mun pirun armeijan sil tuho tykil. mun ei auta ku yrittää tuhota sitä kaukaa ku sen rng on nii pien...
The Captain
Valvoja

Re: joo kandee

Viesti Kirjoittaja The Captain »

robo kirjoitti:itse en pidä meltoista mun kamu tuhoo aina koko mun pirun armeijan sil tuho tykil. mun ei auta ku yrittää tuhota sitä kaukaa ku sen rng on nii pien...
Asiaan voi auttaa omalla armeijakokoonpanolla. Oma täysin jalkaväestä koostuva IG:ni ja jalkaväestä ja night shield -leijoista koostuva Dark eldar -armeijani vain nauravat melta-maksaajille.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
sortaja

Viesti Kirjoittaja sortaja »

Meltassa on se vika juuri että säälittävä kantama tarkoittaa lähelle menemistä joka ei onnistu käytännössä ilman transporttia ja esim. Podaavat yksiköt ampuvat sen yhden vuoron meltansa jostain hive tyrantista ohi ja sitten itketään kun kyseinen kaveri istuu päälle. Toinen ongelma on sitten massa-armeijoita vastaan.

Ja ei niitä meltoja kuitenkaan kannata ottaa koska tunnettu faktahan on että meltalla vaan ei voi osua mihinkään IG-jannua isompaan ja kalliimpaan :).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”