kannattaako figut lakata ?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Reiklander

kannattaako figut lakata ?

Viesti Kirjoittaja Reiklander »

otsikko kertookin jo ongelman...
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Jos haluaa maalipinnan kestävän, joo, mutta se ei ole välttämätöntä. Muovifiguissa on maalit ainakin minulla hyvin pysyneet kunhan on pohjamaalannut, ja metallisissakin, jos on pohjamaalannut, mutta metallisissa hieman huonommin, mutta sanottaisko silti että jos haluat todella hyvin kestävän maalipinnan niin joo. Samoin ylimääräisiä kiiltoja/epäkiiltoja on hyvä säädellä lakalla. Esim: Jos on käyttänyt paljon inkkejä figussa, jonka ei ole tarkoitus kiiltää, voi käyttää mattalakkaa, tai jos dippaa figut, silloin mattalakka on lähes aina pakkohankinta.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
simppaa

Viesti Kirjoittaja simppaa »

Jospa jaksaisit nostaa katsettasi vähän ylemmäs. Löytyi tuommone kuin "Lakata, vai eikö lakata.." tiedote. Ei siinä ole varmaan mitään hyödyllistä.

Mutta kun taidat olla hieman laiska
Save a tree, eat a beaver.
Tozenator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tozenator »

Tuleeko lakasta kiiltävä väri...?
I am the one who sails the stars. I am the Arch-Smurf.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tozenator kirjoitti:Tuleeko lakasta kiiltävä väri...?
Riippuu ihan lakasta kiiltääkö figu lakkauksen jälkeen vai ei. Vallejon mattalakka tuntuu tappavan kiillon todella hyvin. Myös Testrosin ja Talensin mattalakat ovat varsin kelpo kamaa mattapintaisuuden suhteen, vaikkakaan eivät ehkä ihan yhtä hyviä kuin aiemmin mainittu Vallejon mattalakka. Jokusen aikaa myös lakkasin itse figut Värisilmän mattalakalla ja sekin toimi ihan ok, kuin myös Winsor&Newtonin mattalakka. Kahden jälkimmäisen kohdalla tosin todettava on, että pikkulinnut lauloivat, että laatu saattaa vaihdella putelittain melkoisestikin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Matti kirjoitti:
Tozenator kirjoitti:Tuleeko lakasta kiiltävä väri...?
Riippuu ihan lakasta kiiltääkö figu lakkauksen jälkeen vai ei. Vallejon mattalakka tuntuu tappavan kiillon todella hyvin. Myös Testrosin ja Talensin mattalakat ovat varsin kelpo kamaa mattapintaisuuden suhteen, vaikkakaan eivät ehkä ihan yhtä hyviä kuin aiemmin mainittu Vallejon mattalakka. Jokusen aikaa myös lakkasin itse figut Värisilmän mattalakalla ja sekin toimi ihan ok, kuin myös Winsor&Newtonin mattalakka. Kahden jälkimmäisen kohdalla tosin todettava on, että pikkulinnut lauloivat, että laatu saattaa vaihdella putelittain melkoisestikin.
Entä onko Mastonin mattalakasta kokemuksia? Itse olen ainakin kuullut että se ei kiiltäisi yhtään.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Ei kiillä, jos jaksaa levittää sen ohuina kerroksina. Itse olen tykästynyt kovasti tähän varsinkin metallifigujen kohdalla.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ratovaari kirjoitti: Entä onko Mastonin mattalakasta kokemuksia? Itse olen ainakin kuullut että se ei kiiltäisi yhtään.
On kokemuksia, ja sen saa kiiltämään hyvinkin reippaasti, jos ruiskuttaa paljon. Ohuina, hillittyinä kerroksina ei tosiaan juurikaan kiillä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”