"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maksaisitko massiivisesta swowcase armeijasta 4000 euroa?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Muun armeijan voi piiloittaa pöydän alle maalausarvostelun ajaksi. :D
Muistan jostain muutaman vuoden takaisesta turnauksesta tilanteen, jossa pelaajalla oli yksi maalattu figu armeijassa. Pakkasi loput salkkuun arvostelun ajaksi ja uskotteli muun armeijan olleen maalattu samalla tasolla. Sai vissiin jokusen maalauspisteen...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Silveri kirjoitti:Suomessa on muutenkin mitäänsaamattomat markkinat palkkamaalareille.
Perusongelma on se, että Suomi on niin tasa-arvoinen maa, että täällä ei kenelläkään saa olla varaa palkata toista -- sehän tarkoittaisi kauheaa piikayhteiskuntaa! Työnantajan pitää aina olla kasvoton yritys, ei koskaan toinen ihminen.

Hyvin on tämä indoktrinointi ihmisiin uponnut täälläkin esitetyistä kommenteista päätellen.

Neljä donaa on tavalliselle taatelintallaajalle paljon rahaa, kyllä. Mutta vähennetään dona materiaalikuluja niin jos oikeasti siihen maalaushommaan menee kolme kuukautta oikeita täysiä työpäiviä 7.5h/kpl, niin ei se ole kuin tonni kuussa bruttona (karvan yli minimipalkan). Verot vielä pois niin eipä juuri juhlita.

Tekisitkö itse täysipäiväistä duunia tonnilla kuussa? Tuskin, ainakaan siinä vaiheessa kun pitää itse maksaa asunto ja safkat.

Perusongelma on, että Suomessa ei juuri kenelläkään ole varaa palkata toista ihmistä tekemään yhtään mitään pitkäkestoista. Jopa täällä väläyteltyjen ökyporvareiden jne. rahassa mitattuna kannattaisi mieluummin jäädä töistä pois ja rakentaa itse talonsa kuin palkata kirvesmies sitä tekemään.
//Mx
The Captain
Valvoja

maxxon kirjoitti: Tekisitkö itse täysipäiväistä duunia tonnilla kuussa? Tuskin, ainakaan siinä vaiheessa kun pitää itse maksaa asunto ja safkat.
Kyl. Koettu on. Parempi jokin työ ja paska palkka kuin ei lainkaan työtä. Onneksi Kouvolan hintatasolla silläkin eli. (Ei silti, että tässä vieläkään oltaisiin lähelläkään kakkosella alkavaa lukua...)
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

The Captain kirjoitti: Kyl. Koettu on.
Etkä ollut enää opiskelija?

Toi on nimittäin vain himpun enemmän kuin peruspäiväraha.

Edit: Puhuin läpiä päähäni. Peruspäiväraha on 23,50. Minimipalkka on 40 kertaa päiväraha, eli käytännössä n. tuplat.
Viimeksi muokannut maxxon, Pe 21.04.2006 13:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
//Mx
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Kunhan tuossa joskus tulee paperit ulos ja ehtii alkaa rahaa ansaitsemaan täyspäiväisesti, en pidä mahdottomana että hommaisin pro-painted armeijan. Uskoisin että kuitenkin paras resepti olisi tehdä "core-unitteja" 1500 pistettä ja sitten tarjota armeijaa diilillä, että siihen sitten sopivat characterit/bonusunitit kaupan päälle. 4000 euron lähtöhinta säikäyttäisi esim. minut, mutta jos puhuttaisiinkin vaikka "1500 euroa 2000 pistettä 4 charrulla" ja siihen voisi sitten sopia mieltymyksen mukaan kamaa päälle olisi tarjous paljon houkuttelevampi.

Eli peliarmeijaa itselleni ajattelisin, showcaseen 4000 eurolla on tosiaan suomalaisella palkkatasolla hiukan härskiä ja hooseetä. Tietysti voi olla että vaikka itselleni valmista armeijaa etsisin, tyytyisin hieman sinun tasoasi matalampaankin, ns. excellent tabletop standardiin puhtaan showcasen sijasta. Tällaiselle saattaisi olla myös enemmän markkinoita. Tosin siitä tiedät varmaankin itse enemmän alalla toimineena.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Barbaari

Viesti Kirjoittaja Barbaari »

Regimentti kerrallaan maalatut yksiköt eivät toimi armeijan yhtenäisyyden kannalta. Mikä järki on siinä, että esim. yksi ritariyksikkö on maddogin showcase-tasoisesti maalattu, ja muu armeija jonkun random-pelaajan itse tuhertamia?
-Siinä on tietysti pointtia, mutta jos hän haluaa päästä edes lähelle sitä 4000€, niin...
The Captain
Valvoja

maxxon kirjoitti:
The Captain kirjoitti: Kyl. Koettu on.
Etkä ollut enää opiskelija?

Toi on nimittäin vain himpun enemmän kuin peruspäiväraha.
En ollut enää opiskelija, en. Palkka oli 1050 euroa kuussa. Juu, myönnetään - onhan se reilusti yli tonni... Mutta kun oli opiskelijana tottunut saamaan sen 1540 markkaa kuussa + vajaa seitsemänsataa asumislisää ja maksamaan siitä oman elämisensä (solukämpässä tosin), niin olihan tuo paljon rahaa. Nythän tässä odotetaan, että UPJ toisi tullessaan ihan oikean palkan - huonoinkin mahdollinen arvio työnantajalta toisi noin satasen lisää palkkaa kuussa, realistinen arvio aika monta satasta lisää.
Runetotem

Re: Maksaisitko massiivisesta swowcase armeijasta 4000 euroa

Viesti Kirjoittaja Runetotem »

hullukoira kirjoitti:Tutkin taas mahdollisuutta elättää itseni figumaaluulla. Bisnesidea olisi tällä kertaa tämä:
-ostan fantsusta tonnilla figuja
-maalaan niistä massiivisen armeija, showcase tasolle (eli tuttuun maddog tyyliin!)
-möisin tämän armeijan 4000 eurolla nettisivustoni kautta.
-maksaisin verot ja muut, jonka jälkeen aloittaisin seuraavan massiivisen armeijan!

Hinnasta: hinta on 4000 koska jo figut maksaisi tonnin. ja verotuksen yli jäävä raha pitäisi elättää minut 4 kuukautta. maaluu näet kestää 4 kuukautta per armeija...

Armeijan koosta: mitä moinen armeija sitten sisältäisi? No kaiken! tässä esimerkkinä se mitä vaikkapa empire armeija sisältäisi 4000 eken hintaluokassa:
10 lordia/heroa, osa mounted, sekä yksi griffonilla
4 wizards 3 priests 3 engineers
luthor huss & balthasar gelt
12 knights, full command
12 knights, full command
12 knights (white wolf), full comand
3xgrand master for above units
30swodsmen, full command
30 halberdiers, full command
30 spears, full command
24 greatswords, full command
14 flagellants, full command
24 handgunners
24 militia
20 militia, full command
20 crossbows
20 bowmen
10 huntsmen
10 pistoliers
2 steamtanks
2 cannons
2 mortars
2 hellblasters
1 maneater (dog of war)

Eli armeijoissani olisi aina kaikki mitä löytyy armeijakirjasta, ja niin suurina unitteina ettei tartteisi lisäväkeä enää haikailla. tärkeimpiä unitteja olisi aina kaksin kappalein. samoin sotakoneita. Maalaisin sekä fabaa että 40Kta, sen mukaan mitä ittelle mieli tekisi...

No niin. ostaisitteko tällaista showcase tasolle maalattua mega-armeijaa 4000 eken hintaan? ja jos ostaisitte, niin mitä rotua armeijan pitäisi olla jotta olisitten siitä valmis maksamaan 4000 ekee? pitäisikö olla haltijoita, mariineita tai jotakin muuta?

Vastatkaa ihan vakavissanne, kiitos. Ja kiitos palautteesta jo etukäteen!
Ja saisit 3000 voittoa? Kyllä minä ihan itse ne figut ostaisisin ja maalaamiseen käytän paljon aikaa, että niistä jotakin söhellystä tulee.
En alkaisi maksamaan 3000€ liikaa, jos vain käytän vähän aikaa
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Runetotem kirjoitti: Ja saisit 3000 voittoa? Kyllä minä ihan itse ne figut ostaisisin ja maalaamiseen käytän paljon aikaa, että niistä jotakin söhellystä tulee.
3000€ liikaa? Ajatteleppas sitä minkälaiset materiaalikulut ym. tuosta tulisi.
(Mikä oisi sitten kelpo hinta?)
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Synnin niittäjä kirjoitti:
Runetotem kirjoitti: Ja saisit 3000 voittoa? Kyllä minä ihan itse ne figut ostaisisin ja maalaamiseen käytän paljon aikaa, että niistä jotakin söhellystä tulee.
3000€ liikaa? Ajatteleppas sitä minkälaiset materiaalikulut ym. tuosta tulisi.
(Mikä oisi sitten kelpo hinta?)
materiaali kulut nyt eivät kovin paljoa ole mutta maalauksen taso on sellaista mihin moni suomalainen tuskin koskaan pystyy ...
The Captain
Valvoja

Jos tarkoitus on elättää itsensä ko. maalaukseen kestävien kolmen kuukauden ajan maalauksesta saatavilla tuotoilla, niin ei tuo mitenkään kohtuuton "voitto" ole.

Ja herra on hyvä ja maalaa yhdenkin figun sillä tasolla, jolla maddog maalaa kokonaisen armeijan, niin voi alkaa väittää hinnan olevan kohtuuton.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Sinänsä ideana tuo ison satsin kerralla maalaus on hyvä, mutta minusta asiakkaan pitäisi saada päättää mitä hän armeijaansa haluaa. Eli sopisit asiakaskohtaisesti aina mitä figuja kunkin armeijaan ostat ja maalaat, ja sitten jotenkin määrität sille hinnan. Eli jos ostaja vaikka on powerplay listoihin päin, ei hän todennäköisesti halua vaikka hilparimiehiä listaansa etc.

Ihan vaan ideana heitin, mutta ainakin jos itse maalauttaisin armeijan, niin haluaisin kyllä päättää mitä siihen tulee.
To be Ulverized...
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

mitä enemmän maddogin malaamia armeijoita saadaan laudalle niin sitä parempi :-) Ne ovat kyllä niin hyvännäköisiä että kelpaa pelata.

Tuo 4000e on tosin yksittäisenä maksuna vaan niin kova summa, että suomesta tosiaan löytyy vain harvoja joilla pätäkkä riittää. Tiedä sitten pelaavatko nämä herrat figuilla vai ei.

Itse tykkään maalauttaa nappuloita, mutta kyllä armeijan kokoonpanon täytyy olla minun käsissäni tälläisissä tapauksissa.

Make
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
VonLexuza

Viesti Kirjoittaja VonLexuza »

Tässä topikissa alkaa maistumaan toiston maku. ;)
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Voisit maalata vaikka semmosen n. 30 modellin tzeench(miten nyt kirjotetaankin :D) armeijan. Olisi semmonen 4k:ta siinä ja sitten myyt sen jonnekkin ulkomaille jollekkin herkkä uskoselle 4000€:llä :D. Ei menis pitkään ainakaan maalatessa!
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

Tässä vaiheessa sanon että kyseinen idea on täytynyt hylätä. Alkavat näet kädet olla siinä mallissa, että massa-armeijan maalaaminen luultavasti rampauttaisi minut loppiäksi. Varsinkin jos sen yrittäisi maalata neljässä kuukaudessa...
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

The Captain kirjoitti: Ja herra on hyvä ja maalaa yhdenkin figun sillä tasolla, jolla maddog maalaa kokonaisen armeijan, niin voi alkaa väittää hinnan olevan kohtuuton.
En nyt oikein ymmärrä tätä hullukoiran statusta, välillä on se kunnioitettu käyttäjä joka osaa maalata ja toisaalta 5 kertaa eri foorumeilta bännitty häirikkö.

Selvennystä?
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Ei se maalaustaito ole suhteessa foorumikäyttäytymiseen, eihän.

Hullukoira ehkäpä osaa maalata pirun hyvin, mutta joskus hällä taitaa olla tuo foorumikäyttäytyminen päässyt unohtumaan tunnetilojen purkauksessa. Ei figuilijat mitään tervettä porukkaa ole, pikku-ukoillakin vielä leikkivät.
- Kynä-ääliö
The Captain
Valvoja

Minorith kirjoitti: En nyt oikein ymmärrä tätä hullukoiran statusta, välillä on se kunnioitettu käyttäjä joka osaa maalata ja toisaalta 5 kertaa eri foorumeilta bännitty häirikkö.

Selvennystä?
Se on eri foorumeilta bännitty häirikkö, joka nyt vaan osaa maalata pirun hyvin. En näe ristiriitaa.
Barbaari

Viesti Kirjoittaja Barbaari »

Mielenkiintoinen olisi tuo sinun listasi kyllä, mutta...

...tämä niin sanottu "myyntiilmoitus" nyt vaan kaikuu jo tyhjille seinille!

-hakekaa pankista lainaa :/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”