Nimenomaan. En minäkään loppujen lopuksi halua, että ratsuväestä tehdään yhtään huonompaa - niiden pitääkin voida juosta yli halvasta ravasta pahemmin hengästymättä. Tämä vaatisi kuitenkin äkillisen korjauksen melkein jokaiseen armeijakirjaan, koska sääntökirjaan tuskin kirjoitetaan sääntöä "tästä eteenpäin kaikki cavalry maksaa 50 % enemmän kuin armeijakirjassa sanotaan".ComboBreaker kirjoitti:Paljon on ollut puhetta ,että ratsuväkeä on heikennettävä, vaan paljon järkevämpää olisi tehdä siitä kalliimpaa suhteessa jalkaväkeen. 5-edikan silver helmit maksoi kaikella herkuilla 42pst per lärvi. sopiva hinta olisi minusta siinä 30pst tuntumassa. ratsuväkeen pitäisi suhtautua enemmän eliitti yksikön näkökulmasta kuin perus-ravan.
7th edition
- The Captain
- Valvoja
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
hmm, mistä lähtien ratsuväki olisi painanut jalkaväestä läpi hengästymättä?
Minä olen ollut ulkona scenestä varmaan vuoden ajan, mutta onko jalkaväki tosiaan ollut niin pitkään poissa ihmisten listoista, että kaikki ovat unohtaneet, että melkein mikä tahansa jalkaväkiblokki täysillä bonareilla (+5) pysäyttää kyllä suurimman osan pelin ratsuväkiyksiköistä ilman kovaa sankaria.
Koko ajan on ollut trendinä, että armeijasta pitää saada nopeampi jne. Mutta kyllä minulla joka armeijassa on tilaa jalkaväelle blokkien muodossa helffeja, welffeja ja brettejä lukuunottamatta. Bretonniallekkin meinasin sellasia pistää mutta se jos mikä on The ritariarmeija niin tulin toisiin aatoksiin. En vaan näe miksi jalkaväki on muka niin paskaa, mutta otan parannukset silti ilolla vastaan jotta sitä näkyisi lisää. Toivottavasti siitä ei kuitenkaan tehdä liian hyvää, gw:hän tykkää korjata "virheet" mahdollisimman yliampuvalla tavalla jotta pelitasapainosta ei voitaisi puhua.
edit: myönnettäköön, että liian suuri osa jalkaväestä on ylihintaista. Jopa saurukset, jotka ovat kyllä hyviä, saisivat olla edullisempia.
Minä olen ollut ulkona scenestä varmaan vuoden ajan, mutta onko jalkaväki tosiaan ollut niin pitkään poissa ihmisten listoista, että kaikki ovat unohtaneet, että melkein mikä tahansa jalkaväkiblokki täysillä bonareilla (+5) pysäyttää kyllä suurimman osan pelin ratsuväkiyksiköistä ilman kovaa sankaria.
Koko ajan on ollut trendinä, että armeijasta pitää saada nopeampi jne. Mutta kyllä minulla joka armeijassa on tilaa jalkaväelle blokkien muodossa helffeja, welffeja ja brettejä lukuunottamatta. Bretonniallekkin meinasin sellasia pistää mutta se jos mikä on The ritariarmeija niin tulin toisiin aatoksiin. En vaan näe miksi jalkaväki on muka niin paskaa, mutta otan parannukset silti ilolla vastaan jotta sitä näkyisi lisää. Toivottavasti siitä ei kuitenkaan tehdä liian hyvää, gw:hän tykkää korjata "virheet" mahdollisimman yliampuvalla tavalla jotta pelitasapainosta ei voitaisi puhua.
edit: myönnettäköön, että liian suuri osa jalkaväestä on ylihintaista. Jopa saurukset, jotka ovat kyllä hyviä, saisivat olla edullisempia.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Minusta Ratsastajista ei tarttisi tehdä yhtään parempia, varusteetkin saisivat olla huonompia, esim: Empiren perusritarilla on "harvinaisia" Full Plate panssareita, jotka ovat huomattavasti parempia mitä peruskääpiöiden "maailman parhaimpiin luokiteltavat" panssarit. Ja muutenkin ratsastajia voisi heikentää, ja jalkaväkeä voimistaa. Tämä olisi hyvä asia esimerkiksi meille kääpiöpelaajille. No jaa, siitä huolimatta onneksi viellä 10pts maksavilla kääpiöwarruilla Great Weaponeilla (tiedän kyllä että käppäwarrut ei maksa niin paljoa, mutta GW:tkin maksaa) on rautaa, vaikka silti ratsastajien 1+ save ja ratsujen hyökkäykset on vähän liikaa, varsinkin kun koko armeijan voi rakentaa niistä ainakin Empirellä ja Bretonnioilla. Kääpiöt eivät juuri ratsujen puutteen takia välillä pärjää, kun ovat muutenkin hitaita, mutta onneksi on ampujia, jotka nekään eivät osu +1 osumiseen jutusta huolimatta, ja ampujatkaan eivät kyllä ole mitään kaikkein halvimpia.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
hmm, tiputappa ne gw:t pois. Ei sun pidä tappaa yhtäkään ritaria ja voitat jo jokaisen combatin ritareita vastaan. Perus kyykäblokki voittaa helposti 90% pelin ratsuväkiyksiköistä jos pisteet menevät edes vähän tasan.
t4, 3+ save ja ws4 on murhaa ratsuväkeä vastaan jos pohjalla on se perus +5 combat resoa.
Näinhän se pitää tosin ollakkin koska ratsuväki maksaa nopeudestaan
t4, 3+ save ja ws4 on murhaa ratsuväkeä vastaan jos pohjalla on se perus +5 combat resoa.
Näinhän se pitää tosin ollakkin koska ratsuväki maksaa nopeudestaan
- Henri Ketonen
Siitä lähtien kun oli Warhammer Armies : Power Armour (Bretonnia).MakeH kirjoitti:hmm, mistä lähtien ratsuväki olisi painanut jalkaväestä läpi hengästymättä?
Myös juurikin ne supersankarit ja joku kärry-pari tuntuvat kovasti tekevän pilkkaa siitä jalkaväen vitosesta. Mutta liian monilla armeijoilla kärryjen liian laaja saatavuus juuttuu ehkä pahemmin hampaankoloon kuin se ratsuväki, mm. kaaoksen core-chariotit (mitkä ovat onneksi hitaita ja kalliita kummatkin), haltioiden 8 ferraria ja goblinien vastaavat...
zqmfgb
On se kumma juttu kyllä että brettien vauhtijyrä on sitten niin jumalattoman ylivoimainen ja juoksee kaikesta heittämällä yli, mutta ei noita juurikaan näy turnausten kärjessä.. Eikä sen puoleen muutenkaan.
Itseä ei ainakaan lancet järin pelota.. Toki pegasukset on hieman överiä kamaa tietysti, mutta kyllä niistäkin eroon päästään vähän yrittämällä.
Noh, saa nähdä.. seuraavaan fabaturnaukseen lähdetään armeijalla jossa on tasan yksi modeli ratsun selassä, loput sitten ihan tonttujalkaväkeä ja jokunen demoni kaverina.
Itseä ei ainakaan lancet järin pelota.. Toki pegasukset on hieman överiä kamaa tietysti, mutta kyllä niistäkin eroon päästään vähän yrittämällä.
Noh, saa nähdä.. seuraavaan fabaturnaukseen lähdetään armeijalla jossa on tasan yksi modeli ratsun selassä, loput sitten ihan tonttujalkaväkeä ja jokunen demoni kaverina.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Jopa yksi turnausvoittoNazreg Moonsinger kirjoitti:Voitti turkufanaticin.
Oi, voi. Eihän sille bretonnialle pärjää KUKAAN!
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Paitti meikä GW-kääpiöiden kanssa, jota vastaa bretonnioitten ritarit saa sen kirotun wardin...Deetwo kirjoitti:Jopa yksi turnausvoittoNazreg Moonsinger kirjoitti:Voitti turkufanaticin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Minä luulen että teikän kääpiöt ei paljoa mahtaisi geeweineen kun bretit tulisi yli. S5 on brettejä vastaan aika raapimista muutenkin.Ratovaari kirjoitti:Paitti meikä GW-kääpiöiden kanssa, jota vastaa bretonnioitten ritarit saa sen kirotun wardin...Deetwo kirjoitti:Jopa yksi turnausvoittoNazreg Moonsinger kirjoitti:Voitti turkufanaticin.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Kuulin, että lahden fanaticissa joku pärjäs aika hyvin bretonnialla...
mut ei se bretti armeija mikään mauton ole. Ja saahan pelissä yksi hyvä cavalry armeija olla. Jos puhutaan ratsuväestä yleisesti niin pitäähän heti jonkun sopulin ottaa esille bretonnia vaikka se on oikeasti SELKEÄ poikkeus koska saa kaikki jalkaväen ja ratsuväen bonarit ritareilleen.
mut ei se bretti armeija mikään mauton ole. Ja saahan pelissä yksi hyvä cavalry armeija olla. Jos puhutaan ratsuväestä yleisesti niin pitäähän heti jonkun sopulin ottaa esille bretonnia vaikka se on oikeasti SELKEÄ poikkeus koska saa kaikki jalkaväen ja ratsuväen bonarit ritareilleen.
- Lord of Carcassonne
Öhöm, taasko mennään tähän et " Bretit on ylivoimaisia, niitä pitäis heikentää".Hän on turneessa osannu pelata bretti armeijallaan ja voittanut. ja kukaan ei ulise siitä että suurhaltijat heittää lähes 4 comet of casandoraa samalla vuorolla melkein irresistible voimalla ja se että chaos ritarit ilman peitsiäkin hakkaa joka vuoro S5:ella 2-3 attackilla riippuen ovatko khornen ja/tai choseneita. Ne on edelleenkin samat heput jotka ulisevat Bretonniasta jälleen. Te olette TOSIAAN toivottomia tapauksia joten ehdotan että nämä henkilöt vaihtavat fantsun 40K:hon ja luokoot uber IG armeijan jos voitto on noin tärkeä. Warhammer FB on tarkoitettu ajan vietteeksi ja hauskan pitoa varten. Jotkut vaan ovat sellaisia jotka pelaa verta suunpielestä valuen ja irvistävät örkkimäisesti / tai aggressiivisesti kuin animessa. Bretit on pieni paha pelis loppujen lopuksi. Captain ja monet muut FB Veteraanit ovat varmaan mun kans samaa mieltä siitä että Bretit voidaan voittaa siinä missä muutkin armeijat kunhan osaa taktikoida ja pelata oikein.
Kun tää taas meinas mennä sivuraiteille tästä topicista niin palataan tähän.
Mitä warseerista luin niin...
- Muoviset Characterit!( eli saat osia kuten space marine commander spruessa)voit tehdä oman näköisen characterin osista. Ekat armeijat jotka muoviset character boksit saa ovat Orcs and Goblins, kääpiöt ja Empire.
- Plastic Dragons! (eli tulee jättiläisen tapaa boksi jossa on eri osat eri rotujen löhikäärmeeseen).
Mutta jos oli epäselviä niin kannattaa lukea warseerista.
Pelailemisiin!
Kun tää taas meinas mennä sivuraiteille tästä topicista niin palataan tähän.
Mitä warseerista luin niin...
- Muoviset Characterit!( eli saat osia kuten space marine commander spruessa)voit tehdä oman näköisen characterin osista. Ekat armeijat jotka muoviset character boksit saa ovat Orcs and Goblins, kääpiöt ja Empire.
- Plastic Dragons! (eli tulee jättiläisen tapaa boksi jossa on eri osat eri rotujen löhikäärmeeseen).
Pelailemisiin!
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Teonanacatl
Pitääköhän ratsastaja ostaa erikseen, vai tuleeko boksissa nekin?Lord of Carcassonne kirjoitti: - Plastic Dragons! (eli tulee jättiläisen tapaa boksi jossa on eri osat eri rotujen löhikäärmeeseen).
Pelailemisiin!
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- The Captain
- Valvoja
Jep. Kyllä kunnon kääpiöblokki vielä ottaa KotR-lancen edestäpäin vastaan ja selviää. WS4, T4 ja 3+ save pysäyttää jos kelpo osan hyökkäyksistä - jos laskemaan lähdetään, yhdeksän bretin lance lyö chargatessaan 8 WS4 S5 hyökkäystä, eli neljä osuu, kolme woundaa ja kaksi tappaa. Hevoset osuvat kolmesti, woundaavat kerran ja se pysähtyy seiviin. Oletetaan, että kääpiöiden kolme S3 hyökkäystä eivät tapa ketään. Jos kääpiöitä oli alun perin 20, kummankin US on 18, eli ei outnumberia suuntaan tai toiseen. Molemmilla on lippu. Kääpiöillä oli kolme riviä, breteillä kaksi. Kääpiöt häviävät yhdellä - ei mikään katastrofi.Lord of Carcassonne kirjoitti: Bretit on pieni paha pelis loppujen lopuksi. Captain ja monet muut FB Veteraanit ovat varmaan mun kans samaa mieltä siitä että Bretit voidaan voittaa siinä missä muutkin armeijat kunhan osaa taktikoida ja pelata oikein.
Seuraavalla vuorolla bretit ovatkin ihmeissään. Muutama hassu S3 hyökkäys ei todennäköisesti tapa ketään kumpaankaan suuntaan. Kääpiöt ovat menettäneet rivin, joten staattinen reso on tasan molempiin suuntiin. Jos kääpiöt olivat neljän levyisissä riveissä, niillä on yhä yksi rivi enemmän, jolloin bretit häviävät jo yhdellä.
Demonit wardeineen ja Nurglella vielä cloud of fliesin kanssa tekevät lancejen työstä yhtä tuskaa.
Jonkun 40 pisteen goblin-yksikön jyrääminen voi hyvinkin onnistua, mutta mitä kunniaa se 300 pisteen ritarijuna siitä saa?
Ritarien (muiden kuin Bretonnian) puolustukseksi on sanottava, että eivät ne automaattisesti ole viidellä resolla jäljessä. Lippu on niilläkin, warbanner usein, ja kolmen tapon tekeminen ei ole vaikeaa. Kaikki tästä ylöspäin on miinusta vastustajan break testiin. Tosin omasta puolestani raskas ratsuväki joko a) lyö S6:lla chargessa tai b) lyö kahdesti S5:llä tai c) lyö kerran S5:llä ja on vähintään 10 modelin suuruinen, jolloin ritareilla on jo rivi ja outnumber. Näillä eväillä tehdään kovaankin jalkaväkeen riittävästi casualtyja tai tasataan staattista resoa niin, että jalkaväkiblokin etu on enää +1.
Ratsuväen etu on nopeus ja iskuvoima. Ei niillä pidä tasaisiin tappeluihin mennä, vaan voittosuhteen pitää olla reilusti omaksi hyväksi. Kyllä 600 pisteen munakori saakin voittaa joka taistelun, johon itsensä työntää, mutta saa sillä jo osata pelatakin, jos meinaa useamman kuin yhden vihollisyksikön jyrätä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- Amazing Slug
Valittavat, aina kun sellainen nähdään. Mutta seer councilia ei nähdä usein. Se ei ole helffien armeijan ainut (tai luonnollisin, yleisin) mahdollinen kokoonpano, toisin kuin ritarijyrä on bretonnian ainut (tai luonnollisin, yleisin).Lord of Carcassonne kirjoitti:ja kukaan ei ulise siitä että suurhaltijat heittää lähes 4 comet of casandoraa samalla vuorolla melkein irresistible voimalla
Ei tuolla ole mitään tekemistä minkään asian kanssa. Armeijoiden mielekäs tasapainotus, muttei -päistäminen, on aina hyvä ja tavoittelemisen arvoinen asia. Jos Bretonnialla voittaminen on yleisesti paljon helpompaa kuin kääpiöillä tai empirellä, peli ei toimi kunnolla. Se voi olla siedettävää ja mukavaakin välillä, mutta ei ole mitään syytä jättää sitä siihen. Paino sanalla jos. Minä en ole kovin monella FB armeijalla pelannut, joten en voi varmasti sanoa.Lord of Carcassonne kirjoitti:Captain ja monet muut FB Veteraanit ovat varmaan mun kans samaa mieltä siitä että Bretit voidaan voittaa siinä missä muutkin armeijat kunhan osaa taktikoida ja pelata oikein.
Sano nyt vielä ettet ole koskaan pelannut breteillä, niin saadaan edes joku järki tähänkin keskusteluun. Warhammerissahan toimitaan perinteisesti niin, että omaa armeijaa vähätellään ja muiden armeijoiden juustoa kauhistellaan.
Näh, ei sekään kovin hyvin pärjännyt, ei saanut tasuria parempaa ogreja vastaan kumpikaan bretti. Ogreja, haloo! Eikö sen pitänyt olla automaattinen voitto?MakeH kirjoitti:Kuulin, että lahden fanaticissa joku pärjäs aika hyvin bretonnialla...
Jos henkeni riippuisi turnausvoitosta, en lähtisi turnaukseen cavalry-armeijalla. Tiedä sitten mitä tuo todistaa, varmaan sen, että mielestäni cavalry on about sellaista kun sen pitäisi olla ja sillä on myös jonkinverran luonnollisia vihollisia. En näe montaakaan tapaa voittaa hyvää horde-pelaajaa jolla on vahva magia (skaven, gobbot anyone?).
Mielestäni cavalry-infantry-asiaa tulisi korjata ennemminkin parantamalla infantryn special weaponeita, kuten speareja, siten että infantryraukat saisivat hieman enemmän attackeja takaisin ja niillä voisi vahingossa ihan tappaakin jonkun knightin. Fantasy battlen taistelut liian verettömiä nykyiselläänkin, pientä nyhimistä. joku kaatuu lanceen ja sitten juostaan.
Jos siis casualtyjä tulisi molempiin suuntiin enemmän, 5-8 knightin uniteilta loppuisi työmiehet aikaisemmin kuin loputtomassa infantry-blokissa. Noh, Englannin pojat ovat tämän onneksi miettineet puolestamme.
-Sami
Mielestäni cavalry-infantry-asiaa tulisi korjata ennemminkin parantamalla infantryn special weaponeita, kuten speareja, siten että infantryraukat saisivat hieman enemmän attackeja takaisin ja niillä voisi vahingossa ihan tappaakin jonkun knightin. Fantasy battlen taistelut liian verettömiä nykyiselläänkin, pientä nyhimistä. joku kaatuu lanceen ja sitten juostaan.
Jos siis casualtyjä tulisi molempiin suuntiin enemmän, 5-8 knightin uniteilta loppuisi työmiehet aikaisemmin kuin loputtomassa infantry-blokissa. Noh, Englannin pojat ovat tämän onneksi miettineet puolestamme.
-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
minähän en onneksi viiden johdosta puhunutkaan. Oletan vain, että jalkaväellä on 5 resoa pohjalla ennen kuin noppia heitellään. :-)Ritarien (muiden kuin Bretonnian) puolustukseksi on sanottava, että eivät ne automaattisesti ole viidellä resolla jäljessä.
Eihän se ratsuväki onneksi mitään mauttoman kovaa ole vaikka välillä itkettääkin.
Olis varmaan kieltämättä pitänyt, varsinkin jos otetaan ogrepelaaja huomioon. Mutta ei niin ei. Toisaalta ne ogret tais olla pumpattu täyteen douppinkia.Näh, ei sekään kovin hyvin pärjännyt, ei saanut tasuria parempaa ogreja vastaan kumpikaan bretti. Ogreja, haloo! Eikö sen pitänyt olla automaattinen voitto?
Ja taas jonkinlaiseen asiaan joka ei liity oikeestaan topikkiin yhtään mutta keskustelun aiheeseen kylläkin. Bretonnia on erittäin hyvä turnaus armeija, parempi kuin monet muut... mutta so what? Joku armeija on aina parempi kuin joku toinen, täysin balansoituja listoja ei voi tehdä jos halutaan pitää wh:n variaatio olemassa. Bretonnia on kuitenkin voitettavissa kaikilla armeijakirjoilla, eli ei se liian hyvö ole, tai edes paras.
Ja kuten kapteeni (kai) antoi ymmärtää, ei se ratsuväki ole mikään instawin juttu. Ase muiden joukossa, ihmisillä vaan valahtaa kurat housuun kun vastustaja nostaa hevosen laudalle, en sitten tiedä mistä tämä johtuu.
Sitten vielä loppukirjoitus jonka suomen nuorisokin ymmärtää: L2P roflcopter
- Lord of Carcassonne
Amazing Slug kirjoitti:Valittavat, aina kun sellainen nähdään. Mutta seer councilia ei nähdä usein. Se ei ole helffien armeijan ainut (tai luonnollisin, yleisin) mahdollinen kokoonpano, toisin kuin ritarijyrä on bretonnian ainut (tai luonnollisin, yleisin).Lord of Carcassonne kirjoitti:ja kukaan ei ulise siitä että suurhaltijat heittää lähes 4 comet of casandoraa samalla vuorolla melkein irresistible voimalla
Ei tuolla ole mitään tekemistä minkään asian kanssa. Armeijoiden mielekäs tasapainotus, muttei -päistäminen, on aina hyvä ja tavoittelemisen arvoinen asia. Jos Bretonnialla voittaminen on yleisesti paljon helpompaa kuin kääpiöillä tai empirellä, peli ei toimi kunnolla. Se voi olla siedettävää ja mukavaakin välillä, mutta ei ole mitään syytä jättää sitä siihen. Paino sanalla jos. Minä en ole kovin monella FB armeijalla pelannut, joten en voi varmasti sanoa.Lord of Carcassonne kirjoitti:Captain ja monet muut FB Veteraanit ovat varmaan mun kans samaa mieltä siitä että Bretit voidaan voittaa siinä missä muutkin armeijat kunhan osaa taktikoida ja pelata oikein.
Sano nyt vielä ettet ole koskaan pelannut breteillä, niin saadaan edes joku järki tähänkin keskusteluun. Warhammerissahan toimitaan perinteisesti niin, että omaa armeijaa vähätellään ja muiden armeijoiden juustoa kauhistellaan.
Näh, ei sekään kovin hyvin pärjännyt, ei saanut tasuria parempaa ogreja vastaan kumpikaan bretti. Ogreja, haloo! Eikö sen pitänyt olla automaattinen voitto?MakeH kirjoitti:Kuulin, että lahden fanaticissa joku pärjäs aika hyvin bretonnialla...
Ai mun pitäis se sanoo etten ole breteillä pelannu? olen pelannu breteillä jo 8 vuotta. Amazing slug hyvä joten tiedän kyllä Brettien käsittelemisestä aikapaljon. Ai että vähättelen? vaihda peliä! Ei tollainen ole oikea pelaaja! Mulla itelläni on Brettien lisäksi 3 muuta FB armeijaa Wood Elvesit (en ole hävinny kertaakaan 10 pelistä mitä olen wood elveseillä pelannut! 2 kertaa brettejä itekin pistänyt turpaan), Kääpiöt ( hävinnyt olen valtavasti pelejä mutta vastassa on ollu uber haltija armeijat comeettojen kans, brettien kans pelasin tasan
Olen MakeH:n kans samaa mieltä. joku armeija on aina parempi vaik kuinka tasapainotettaisiin. 5 editionissa Chaos oli UBER ylivoimainen, Chaos lord Khornen merkillä ja hydra sword. outc! maxim. 60 Attackia! sekä potion of strength +3str. 10-60 Attackia kerran str 8 ja normaalisti str 5.
Lopulta toivon että seuraamme topiccii...
Lohikäärme tulee ainakin tämän hetkisten tietojen mukaan ilman ratsastajaa...Myöhemmin se selviää kun asia varmistuu.
Wood Elveseille pitäis tulla noit uusii character malleja täs viimeistään keväällä ellei white dwarf lehdessä ole jo jotain infoa niistä.
Mutta toivon että nyt tästä eteenpäin ei poikettais topiccista.
Pelailemisiin!
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Lord of Carcassonne
Tässä vähän warseerista!
From the Underempire:
Quote:
released autumn 2006
- dices not transferred between wizards
- all units can be march blocked except flyers (even skirmishers)
- each combat done completely before the other ones (meaning resolve Cr / flee / panic / pursue BEFORE the next combat, the player who its the turn choose the order of the fights) look quite dumb in my view, but hey, will see in a few months
- charging/fleeing clarified : you flee straight opposite of the enemy and a unit test for panic when "fled through", meaning no more panic test within 4"
- redirect is only along the path of the charge
- Bsb get back its cumulative +1 with normal banner (yay stormvermins with bsb + swarm and warbanner + 8 Cr !!)
- magic lore toned down, most damage spell reduced to 1D6, much more stats modifiers spells, and most spell will have LoS
- unit now need 5 models wide for rank bonus
- characters and command can go anywhere in the front rank
- no more lapping around
- much badder miscast table (think more like warmachine misfires)
- if you are hit in the flank and win, (on a 1-on-1 hth) you can turn and face the enemy (at last)
- all swarms now crumbles (wtf ?!?)
- fast cavalry no longer remove rank bonuses
- great weapon only +1 str when mounted
- cav dont have str bonus if they charge from less than their normal moves
- no more +1sv for hw/shd
siinä vähän 7 edikan huhuja. ilmottakaa jos tämä oli jo täällä topicissa.
jaaha, cavaltya tän mukaan taidetaankin potkia päähän. no..en sano mitään ennen kuin sääntökirja on kädessäni...
From the Underempire:
Quote:
released autumn 2006
- dices not transferred between wizards
- all units can be march blocked except flyers (even skirmishers)
- each combat done completely before the other ones (meaning resolve Cr / flee / panic / pursue BEFORE the next combat, the player who its the turn choose the order of the fights) look quite dumb in my view, but hey, will see in a few months
- charging/fleeing clarified : you flee straight opposite of the enemy and a unit test for panic when "fled through", meaning no more panic test within 4"
- redirect is only along the path of the charge
- Bsb get back its cumulative +1 with normal banner (yay stormvermins with bsb + swarm and warbanner + 8 Cr !!)
- magic lore toned down, most damage spell reduced to 1D6, much more stats modifiers spells, and most spell will have LoS
- unit now need 5 models wide for rank bonus
- characters and command can go anywhere in the front rank
- no more lapping around
- much badder miscast table (think more like warmachine misfires)
- if you are hit in the flank and win, (on a 1-on-1 hth) you can turn and face the enemy (at last)
- all swarms now crumbles (wtf ?!?)
- fast cavalry no longer remove rank bonuses
- great weapon only +1 str when mounted
- cav dont have str bonus if they charge from less than their normal moves
- no more +1sv for hw/shd
siinä vähän 7 edikan huhuja. ilmottakaa jos tämä oli jo täällä topicissa.
jaaha, cavaltya tän mukaan taidetaankin potkia päähän. no..en sano mitään ennen kuin sääntökirja on kädessäni...
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7