Argh. Old Onet loivat Ihmiset tappelijaroduksi Necrontyrejä ja C´Tanoita vastaan. Samalla tehtiin mm. Örkit (alunperin Krorkit) ja Eldarit.Kuutamo kirjoitti:Mutta mistä sitten Ihmiset yms. tulivat? Loiko sitten Kaaos evoluution tms?
40,000 maailmankaikkeus?
- Lihamestari
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Tuota.. Selitäpä minulle mitä tarkoitat realistisella sci-fillä? =o Eikös se sci-fi ole science fictionia..eli fiktiota? Eli realismi on hyvin kaukana siitä. Ja väitänpä että kaikki sci-fi on realismista hyvin kaukana. Ja mun näkemyksen mukaan demonit kun eivät täysin tottele 40K:n maailman fysiikan lakeja, vaan vain osaksi, eli tuollainen on ( jälleen kerran teoriassa, koska siitä ei ole käytännön havaintoja eikä sitä voi laskeskella matemaattisilla kaavoilla )"mahdollista". Et näin.joppu kirjoitti:Jos kyse olisi realistisesta scifistä niin se olisi eri asia mutta 40k on demoneineen kaikkea muuta kuin realistista scifiä.Rakath kirjoitti:Scifipeliin ei kai hirveän tieteellistä selitystä tarvikkaan keksiä?
Mita warpin kuolemaan tulisi niin se tapahtuisi vain, jos enää ei olisi tietoisia olentoja jolloin ei olisi tunteita.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Scifi voi olla hyvinkin todellisuuteen perustuvaa. Se, mikä ennen oli science fictionia (kuumatkat, satelliitit) on nyt täyttä arkea. Esimerkiksi monet Arthur C. Clarken scifikirjat ovat hyvinkin realistisia, ja pohjaavat vahvasti tieteellisiin faktoihin.
On siis vain kyse siitä, kuinka realistisesta scifistä on kyse. 40k on hyvin ei-realistista, ja siihen pseudotieteellinen huttu sopii kuin nyrkki silmään. Toisaalta joku vaikka 20 vuoden päähän sijoittuva miehitettyä Mars-lentoa kuvaava juttu voisi olla hyvinkin tarkkoihin tieteellisiin tosiseikkoihin perustettu.
Pakko kommentoida tuota C'tan-juttua. Sehän on vain nykyaikaista vääristynyttä hapatusta. Jos ei asiasta ole Rogue Traderissa puhuttu, sitä ei oo olemassa. Ettäs tiiättä, klopit! (En laita hymiötä tähän. Saattepa itse päätellä kuinka vakavissaan olen.)
On siis vain kyse siitä, kuinka realistisesta scifistä on kyse. 40k on hyvin ei-realistista, ja siihen pseudotieteellinen huttu sopii kuin nyrkki silmään. Toisaalta joku vaikka 20 vuoden päähän sijoittuva miehitettyä Mars-lentoa kuvaava juttu voisi olla hyvinkin tarkkoihin tieteellisiin tosiseikkoihin perustettu.
Pakko kommentoida tuota C'tan-juttua. Sehän on vain nykyaikaista vääristynyttä hapatusta. Jos ei asiasta ole Rogue Traderissa puhuttu, sitä ei oo olemassa. Ettäs tiiättä, klopit! (En laita hymiötä tähän. Saattepa itse päätellä kuinka vakavissaan olen.)
DW
Voihan sen ajatella noinkin Rakath hyvä mutta tarkoitin että toki.. Voi käyttää todellisuuteen pohjaavia faktoja (jo olevia ja/tai laskettuja mahdollisuuksia) mutta aina on jotain mikä läpäisee realismin kalvon, jonka jälkeen tarina muuttuu jopa kokonaisuudessaan..! Esim.( vaikka ei sci-fiä olekaan) Dan Brownin Da-vinci-koodi pohjas todenmukaiselle tarinalle mutta heitti lopulta vain arvailuja ja fiktiota löysiin kohtiin. Et näin. Kyllähän tämän hetkisen tiedon valolla Mars-aiheisia leffoja ja kirjoja tehdään koko ajan enempi tarkemmiksi esim. käytettävän teknologian jne. mukaan kuin esim. 30v. sitten. Tekihän Jules Vernekin jo yli sata vuotta sitten jopa realistisia sävyjä omaavia teoksia kuulennoista ja muustakin nykyaikana käytetystä teknologiasta. Ja en ole harmikseni tutustunut A. C. Clarken teoksiin.
"You're right. The Devil has come. Look
Sinulla menee nyt Tyranidit ja Arachnidit sekaisin. Starship Troopersin bugeilla on siis juurikin tuollainen yksi-iso-ötökkä-touhu. Tosin on epävarmaa, miten paljon queen vaikuttaa siihen.Cannonball kirjoitti:Hive mind on yksi hemmetin iso ötökkä, jonka hermoradat ovat korvautuneet psyykkisellä lähetyksellä. Jokainen tyranidiötökkä, iso ja pieni, on vain yksi sen soluista, jotka ovat kehittyneet omavaraisksi kasvaessaan erilleen. Koko tyranidirotu onkin siis vain yksi ötökkä, se on vain niin eeppistä skaalaa että ihmismielellä on käsittämisvaikeuksia. Kenties sillä on aivot jossain, kenties sen aivotkin ovat jakaantuneet piljooniin osiin, tai kenties sen koko aivokapasitettti on muuntunut warpissa majailevaksi tietoisuudeksi. We may never know.
Mutta offtopikkia oli se. Anteeksi.