Ei kannata.
delete
Kyllä se palkkamaalaus on semmosta hommaa etten kyllä suosittele jos ei aivan absoluuttisessa rahapulassa ole tai pidä maalaamisesta yksinkertaisesti ihan jumalattomasti. Lisäksi pitää olla ihan julmettu itsekuri että tosiaan saa homman tehtyä 
Ei kannata.
Ei kannata.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Re: Palkkamaalarin aakkoset: Ohjeita palkkamaalariksi ryhtyv
Minä en ainakaan itse suostuisi käyttämään mitään palkkamaalaria, jos asiakkaan toiveita väriteemasta sun muusta ei oteta huomioon. Ja jos nyt haluan figuni ilman mitään modifioimista, niin en kyllä haluaisi että sitä figua modifioidaan mitenkään kysymättä meikältä ensin. Ja aina asiakas ei ole huonompi maalaamaan, tai edes maalaustaidoton, vaan asiakkaalla saattaa olla ongelmia mm: ajan kanssa, eli asiakkaan pitäisi saada maaleihin armeija nopeammin, tai asiakkaalla ei ole koskaan aikaa maalata (mutta rahaa on).hullukoira kirjoitti: E: Maalaa kuten itse haluat.
-Asiakkaasi eivät osaa itse maalata. Siksipä ei kannata kuunnella heidän neuvojaan. Maalaa niinkuin itse näet parhaaksi. Näin varmistat parhaan lopputuloksen ja sen että maineesi säilyy.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Re: Palkkamaalarin aakkoset: Ohjeita palkkamaalariksi ryhtyv
Tämä ei sinua eikä muitakaan "palkkamaalareita" pelasta. Suomessa käsittääkseni kukaan yksityishenkilö ei voi "palkata" sanan varsinaisessa merkityksessä ketään tekemään töitä itselleen. Eri asia on jos vaikka Puolenkuun pelit ottaa sinut työntekijäkseen maalaamaan figuja. Tällöin työnantajan vastuulla on ennakonpidätysten sekä erinäisten kulujen vähentäminen palkastasi.hullukoira kirjoitti: F: Jos jäät kiinni, usuta verokoirat suuremman riistan perään!
-Tämä työ on niin pienimuotoista toimintaa, että verottaja ei siitä paljoa sakota jos jäät kiinni. Kuitenkin, näiltäkin sakoilta välttyy kun sanot:
'Tiedän tehneeni väärin! Mutta entä tämä varakas liikkeenharjoittaja/insinööri joka palkkasi minut pimeään työhön? Eikö hänkin syyllistynyt rikkeeseen?'
Missä vaiheessa viranomaisen ilme lasittuu. Hän on näet kuullut sanat rikas liikkeenharjoittaja/insinööri, ja on kuullut kassakoneen kilinän. Sinut hän on tässä vaiheessa unohtanut!![]()
Yksityishenkilön maksaessa sinulle rahaa jostain sinun tarjoamastasi palvelusta, on verojen maksu toiminnasta vain ja ainoastaan sinun omalla vastuullasi. Helpoitenhan tuo taitaa lain puitteissa onnistua perustamalla toiminimi ja laskuttamalla asiakasta kirjallisilla laskuilla joihin on laskettu ALV mukaan jne.
- Nicodemus von Traube
Jotka olette ryhtymässä palkkamaalareiksi, annan teille yhden hyvän neuvon: Älkää uskoko topikin aloittajan ohjeita. Kyllä ne ihan normaalit asiakaspalvelun ja rehellisen kaupankäynnin säännöt koskevat figujakin.
Itse en palkkamaalausta ostaisi kuin ammattilaisilta/ammattimaisesti käyttäytyviltä. Vaikka harrastelija olisi kuinka paljon "taitavampi".
Itse en palkkamaalausta ostaisi kuin ammattilaisilta/ammattimaisesti käyttäytyviltä. Vaikka harrastelija olisi kuinka paljon "taitavampi".
15mm for teh win
Ömm.. osaahan ne asiakkaat olla ihan kivojakin välillä. Miulla ei ainakaan ole kokemuksia siitä että olisi hirveästi hoputettu tai valitettu yms. (okei mitä nyt se eka palkka-armeija oli vähän tyhmä juttu, mutta sekin loppui hyvin)
Molemminpuolinen luottamus ja tahto tehdä oma osansa kunnolla takaavat miun kokemuksen mukaan tyytyväisyyden molempaan suuntaan.
Molemminpuolinen luottamus ja tahto tehdä oma osansa kunnolla takaavat miun kokemuksen mukaan tyytyväisyyden molempaan suuntaan.
- DJ_Silverpig
Tuo "ehdottomasti 500€+ armeijasta" -neuvo ei ole mikään itsestäänselvyys. Riippuu täysin armeijan koosta, kokoonpanosta ja siitä, millä tekniikoilla (lähinnä ajan puolesta) napit on maalattu.
On tosin totta, että oma inspiraationpuutteeni johtui juuri siitä, että maalasin laatuun suhden niin älyttömän halvalla.
Pahoittelen syvästi niitä asiakkaita, joiden tilaukset viime kesänä viivästyivät. Homma pyöri ihan hyvin viime kesään saakka, jolloin erinäisistä syistä en vain pystynyt jatkamaan töitä. Jouduin palauttamaan työt keskeneräisinä, tosin en perinyt penniäkään maksua. Vielä pahoitteluni siitä heille.
Kaikille palkkamaalaajille vinkiksi: Vaikka se 3€/figu jostain tuntuisikin kovin suurelta, kannattaa laskea keskimääräinen tuntipalkka ja miettiä asiaa uudestaan. Ei tällä hommalla oikeasti tienaa taskurahaa enempää, jos - niinkuin mv40k sanoi - maalaa vain teinixrahapulan pakottamana.
On tosin totta, että oma inspiraationpuutteeni johtui juuri siitä, että maalasin laatuun suhden niin älyttömän halvalla.
Pahoittelen syvästi niitä asiakkaita, joiden tilaukset viime kesänä viivästyivät. Homma pyöri ihan hyvin viime kesään saakka, jolloin erinäisistä syistä en vain pystynyt jatkamaan töitä. Jouduin palauttamaan työt keskeneräisinä, tosin en perinyt penniäkään maksua. Vielä pahoitteluni siitä heille.
Kaikille palkkamaalaajille vinkiksi: Vaikka se 3€/figu jostain tuntuisikin kovin suurelta, kannattaa laskea keskimääräinen tuntipalkka ja miettiä asiaa uudestaan. Ei tällä hommalla oikeasti tienaa taskurahaa enempää, jos - niinkuin mv40k sanoi - maalaa vain teinixrahapulan pakottamana.
Possu
- OneManArmada
500euroa?!?!?
hmm...wtf? Maalaisin armeijan, sanotaan noin 300ig figuja.inc tankit, herot, sentinelit....hui helevetti tuosta pitäis pyytä jo ainaki 700euroa.
Mutta normaali 1500pointin armeija käsitää noin yhden armysetin sisällön, joten työ ei ole vaikeaa, varsinkaan jos kaikki on jotakin marineita, tuosta riittä minulle jo semmoset 100euroa+50maalaus kulut.
Metalli figut ovat asia erikseen, varsinkin jos ne ovat jotain traumaattisia, kuten grey knightteja, jotka on ihan ¤&!#"#! ! maalata, armeija joka käsittää pelkästään näitä noin 1500pistettä mennööö jo yli tuon tonnin!
hmm...wtf? Maalaisin armeijan, sanotaan noin 300ig figuja.inc tankit, herot, sentinelit....hui helevetti tuosta pitäis pyytä jo ainaki 700euroa.
Mutta normaali 1500pointin armeija käsitää noin yhden armysetin sisällön, joten työ ei ole vaikeaa, varsinkaan jos kaikki on jotakin marineita, tuosta riittä minulle jo semmoset 100euroa+50maalaus kulut.
Metalli figut ovat asia erikseen, varsinkin jos ne ovat jotain traumaattisia, kuten grey knightteja, jotka on ihan ¤&!#"#! ! maalata, armeija joka käsittää pelkästään näitä noin 1500pistettä mennööö jo yli tuon tonnin!
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
- hullukoira
clip
Viimeksi muokannut hullukoira, La 09.06.2007 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Kokemuksesta voin sanoa, että nyt olet pahasti hakoteilla.O.M.A - Arsenal kirjoitti:500euroa?!?!?
Ensimmäinen armeija, jonka maalasin asiakkaalle koostui yhdestä armydealistä ja tyhmänä hinnoittelin sen silloin 190 euroon. Jälkeen päin harmitti niin pirusti kun olin tehnyt töitä nappikauppa-hinnoilla.
Omilla hinnoillani tuo esimerkki IG:si maksaisi asiakkaalle jotain 900-1200 euroa. Lähtökohtina ovat 3-4 euroa/yksittäinen figu ja tankeista hintaa niiden boksin verran.Sankarit ja erikoisemmat mosurit ole yleensä hinnoitellut 2-5 perusmiehen mukaan, riippuen figuurista.
Tämän jos lasket jonkin armysetin tai 'dealin mukaan, niin pääset lähelle omaa hinnoitteluani.
Otetaan esimerkiksi vaikka Tämä. Tuo jos lasketaan edellisen kaavan mukaan niin omilla hinnoillani saan siitä: 168 euroa. Ota kuitenkin huomioon, että tuossa ei todellakaan ole 1500 pistettä, joten lopullinen hinta nousee helposti yli 350 euron ja siihen lisätään vielä kaikenlaiset tarvikekulut ja jos asiakas haluaa vielä vaikka jotain erikoista kuten Forgen kamaa tai display-alustan koko armeijalle.
Hullunkoiran minimi 500 euroa/armeija on siis varsin realistinen, joskin olen edelleen sitä mieltä että hän alihinnoittelee palvelujaan.
Lisäys: Yhden asian hullukoira unohti mainita: Lisäykset.
Asiakas ei pelaa samalla listalla ikuisesti tai joskus edes kertaakaan, joten yleensä hän kääntyy saman maalarin puoleen kun hän päättääkin että tuo tai tämä yksikkö on pakko hankkia armeijaan ja vielä samoissa väreissä. Näin jälkeenpäin ostetut lisäykset armeijaan nostavat armeijan kokonaishintaa tuntuvasti.
- hullukoira
clip
Viimeksi muokannut hullukoira, La 09.06.2007 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Tämä taisi olla ainoa hyvä neuvo tässä ketjussa
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!