Toimiiko helffien seer counsil?
Toimiiko helffien seer counsil?
Eli kiinnostaisi tietää kokemukseen pohjautuvia perusteluja toimiiko täys magia helffeillä, mitä itemeitä niille maageille sitten otetaan ja entäs loppu armeija? Eniten kiinnostaisi tuo 2000 pisteen pelien magiapatteri. Itse olen aidon seer counsilin nähnyt vain paperilla.
- Pannukakku
Totta hitossa toimii.
Seer on varsin loistava kyky kaikilla helffimaageilla, mieluiten lore of lifen kanssa käytettynä. Sitten tietysti scrollit, ja ne +1 taiat ja power nopat antavat itemit, sekä Dprinsseille Banner of sorcery. Helffien loistavia boundejakaan ei saa unohtaa, ovat halpoja ja erittäin käyttökelpoisia. Loppuarmeija täyteen Shelmejä, kotkia, pulttiksia yms. nopeita ja kovia yksiköitä.
Voittoja tulee varmasti, eri asia on kuinka hauskaa se tulee olemaan.
Seer on varsin loistava kyky kaikilla helffimaageilla, mieluiten lore of lifen kanssa käytettynä. Sitten tietysti scrollit, ja ne +1 taiat ja power nopat antavat itemit, sekä Dprinsseille Banner of sorcery. Helffien loistavia boundejakaan ei saa unohtaa, ovat halpoja ja erittäin käyttökelpoisia. Loppuarmeija täyteen Shelmejä, kotkia, pulttiksia yms. nopeita ja kovia yksiköitä.
Voittoja tulee varmasti, eri asia on kuinka hauskaa se tulee olemaan.
Itse käyttelisin isolla maagilla sitä sadan pisteen kirjaa, mikä antaa irrestible forcen kaikista tuplista, paitsi ykkösistä (nimeä en muista). Ainakin itse olen huomannut tämän äärimmäisen ärsyttäväksi. Loreksi ottaisin joko high- tai heavens-loren.Kelffi kirjoitti:Minusta seer counsililla pelaaminen oli hauskaa....kunnes se ei ollut enää hauskaa.
4 Maagia, boundit, jeweli ja BoC tuottavat aika mukavasti poweria. Kahdelle pikkumaagille seerit,yhdelle jeweli ja corin, isolle wandi&fury= vastustaja itkee kun kaikilla on masterit, komeetta ja salama.
Yleisesti ottaen kannattaa ottaa ainakin yksi seer-mies, joka käyttää lifeä, sieltä woodia ja stonea. Omasta mielestäni life on varsinkin haltioilla se paras lore, kun saa valita ne parhaat sieltä. Stonella sotakoneet kukkuloilta ja woodilla puskataikurit ja skirmisherit pois metsistä. Heavens on toki hyvä, mutta uudistuksen jälkeen on life mielestäni parempi.
- Blackguard
Ei Hoethin kirja sovellu niinkään hyvin 'Counsiliin, sen kanssa optimaalisempi ratkaisu on lvl 2 Channeler Caddy, jolloin noppia saa viskoa kunnolla, tuollaisenaan tuo syö suhteessa liikaa noppia ja heikentää magiaa, kun ei ole boundeihin niin plajoa varaa.Karu kirjoitti:
Itse käyttelisin isolla maagilla sitä sadan pisteen kirjaa, mikä antaa irrestible forcen kaikista tuplista, paitsi ykkösistä (nimeä en muista). Ainakin itse olen huomannut tämän äärimmäisen ärsyttäväksi. Loreksi ottaisin joko high- tai heavens-loren.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Nimenomaan tuota en käyttäisi seer-councilissa. Sen sijaan tämä antaa yhden pienemmän maagin kanssa käytettynä hieman edullisemman heavy-magia-vaihtoehdon. Toimiva ja testattu combo.Itse käyttelisin isolla maagilla sitä sadan pisteen kirjaa, mikä antaa irrestible forcen kaikista tuplista, paitsi ykkösistä (nimeä en muista). Ainakin itse olen huomannut tämän äärimmäisen ärsyttäväksi. Loreksi ottaisin joko high- tai heavens-loren.
Perinteistä seer councilia en ole tainnut ikinä edes kunnolla pelata mutta sanoisin että toimii siinä missä monet muutkin hevimagiat. Siinä missä vamppyrit jyrää manaamisella ja tzeench powerin määrällä, haltiat hyödyntävät pelin laajinta lore-valikoimaa (8 peruslorea + haltioiden oma, erittäin käyttökelpoinen, lore) sekä edullisia taikaesineitä sekä honoureita. Näistä mainittakoon mm. hyvät boundi-sormukset, vähän edullisemmat scrollit, seer-honour (loitsujen valitsemisen voima on erittäin suuri) sekä vaikkapa annulian crystal.
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
- Eltharrion
Itse en koskaan ole täydellistä seer counsilia ainakaan hyökkäysmielessä luonut, keskityn yleensä vastustajan omien spellien torjumiseen. Eli omassa armeijassa (2000 pistettä siis) on:
-archmage, joka kantaa wampuja (se 4+ wardi), seeriä ja silver wandia = maagi, jolle annetaan heaveni ja räiskitään 5 spelliä per vuoro, kestää tehokkaasti ampumisen.
-mage, kantaa kahta rullaa. Tämä on vain rullakuski ja powerien tuottaja, ehkä high magic cursen toivossa tai flamen...
-mage, Annulian crystal ja talisman of protection. Tämä itemin kantaja tuo voiton missä tahansa magia tappelussa, antaa näet yhden dispell dicen lisää ja poistaa vihulaiselta sen yhden powerin. Kestää myös hiukan tulitusta
-mage, jewel of dusk (ja sitten sekalaista kamaa, ehkä ring of korin tai sitten se toinen ring, myös guardian of phoenix mahdollinen). Vain antamassa arkimaagille powereita (ja myös dispelin)
Listan sisältö riippuu, antaako noille pikkumaageille levelin, mikä kylläkin on suositeltavaa. JOS levelit on annettu (arkimaagi siis saa automaattisesti, se on elinehto), muu armeija koostuu räpättimistä, swordiporukasta (minimi koko 15) jossa on banner of arcane protection tai banner of sorcery, kahdesta spearmen porukasta (minimi taas 15) ja vielä yhdestä tai kahdesta silver helm porukasta (toinen voi ottaa war bannerin, koko ehkä 5 modelia), joiden tehtävä on suojata sivustat.
- - - Tiedän, listä on hullu, mutta on sillä ainakin ne mukavat VC:t ja örkit voitettu... VC:nhän päihitykseen tarvitaan minimissä se 8 dispel diceä, muuten vastassa on jo neljännellä vuorolla kaksinkertainen määrä skeletoneja. Listan tietoja:
Modelit (yleensä): 60-80 Power dicet: 13 + D3 dispel dicet: 8
Lista on suunniteltu kestämään puhtaalla magialla, eli tässä listassa maagien tappo on jo kuolemantuomio haltioille. Lista on kylläkin suunniteltu puhtaasti VC:n kaltaisia magia-armeijoita vastaan, eli kääpiöille tällä ottaa todennäköisesti turpaan...
-archmage, joka kantaa wampuja (se 4+ wardi), seeriä ja silver wandia = maagi, jolle annetaan heaveni ja räiskitään 5 spelliä per vuoro, kestää tehokkaasti ampumisen.
-mage, kantaa kahta rullaa. Tämä on vain rullakuski ja powerien tuottaja, ehkä high magic cursen toivossa tai flamen...
-mage, Annulian crystal ja talisman of protection. Tämä itemin kantaja tuo voiton missä tahansa magia tappelussa, antaa näet yhden dispell dicen lisää ja poistaa vihulaiselta sen yhden powerin. Kestää myös hiukan tulitusta
-mage, jewel of dusk (ja sitten sekalaista kamaa, ehkä ring of korin tai sitten se toinen ring, myös guardian of phoenix mahdollinen). Vain antamassa arkimaagille powereita (ja myös dispelin)
Listan sisältö riippuu, antaako noille pikkumaageille levelin, mikä kylläkin on suositeltavaa. JOS levelit on annettu (arkimaagi siis saa automaattisesti, se on elinehto), muu armeija koostuu räpättimistä, swordiporukasta (minimi koko 15) jossa on banner of arcane protection tai banner of sorcery, kahdesta spearmen porukasta (minimi taas 15) ja vielä yhdestä tai kahdesta silver helm porukasta (toinen voi ottaa war bannerin, koko ehkä 5 modelia), joiden tehtävä on suojata sivustat.
- - - Tiedän, listä on hullu, mutta on sillä ainakin ne mukavat VC:t ja örkit voitettu... VC:nhän päihitykseen tarvitaan minimissä se 8 dispel diceä, muuten vastassa on jo neljännellä vuorolla kaksinkertainen määrä skeletoneja. Listan tietoja:
Modelit (yleensä): 60-80 Power dicet: 13 + D3 dispel dicet: 8
Lista on suunniteltu kestämään puhtaalla magialla, eli tässä listassa maagien tappo on jo kuolemantuomio haltioille. Lista on kylläkin suunniteltu puhtaasti VC:n kaltaisia magia-armeijoita vastaan, eli kääpiöille tällä ottaa todennäköisesti turpaan...
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
- Prince Ansom
Wampit ymmärtää mainiosti, itsellänikin on aina ollut wardi mukana kun ne look out sir!;heitot tuppaavat kuitenkin olemaan aina ykkösiä. Onneksi on se wardi. Mutta seeristä maksat ihan turhaan sen 30 pistettä. Saat kuitenkin 5 taikaa, joten sieltä pakostikin tulee kaikki haluamasi taiat.Eli omassa armeijassa (2000 pistettä siis) on:
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Jep, ennemmin molemmat sormukset listaan niin saa kätevästi sidottua kahdesta kolmeen noppaa vastustajan dispeliä per magiaphase, vaihtoehtoisesti läpitullessaan molemmat loitsut sattuvat yleensä niin maan p*rkeleesti.
Myöskään Jewel of the Duskin antaminen Power famialiarille ei ole välttämättä paras mahdollinen veto, koska vain kiven omistaja saa käyttää sen tuottamaa noppaa. Ainakin kannattaa valita sille vaikkapa heavens josta se voi heitellä vähintään second signiä, ellei nopalla saa parempaa loitsua.
Myöskään Jewel of the Duskin antaminen Power famialiarille ei ole välttämättä paras mahdollinen veto, koska vain kiven omistaja saa käyttää sen tuottamaa noppaa. Ainakin kannattaa valita sille vaikkapa heavens josta se voi heitellä vähintään second signiä, ellei nopalla saa parempaa loitsua.
Set fire to the family tree.