Kysymyksiä: IG:n deep strike sekä pöydän reuna

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
ale

Kysymyksiä: IG:n deep strike sekä pöydän reuna

Viesti Kirjoittaja ale »

Pari kysymystä olisi.

Saako esimerkiksi Imperial Guardin Infantry Platoonista deep strikettää vain osa? Esimerkiksi Command Squad tulisi deep strikettämällä ja muut olisivat alussa kentällä.

Ja vielä kysymys pöydän reunoista. Pelasimme tänään peliä, jossa piti asettaa yksiköt pöydän reunaan ja tuli hieman epäselvyyksiä. Pitääkö kaikkien figujen koskettaa pöydän reunaan vai vain yhden, kunhan yksikkö on coherencyssä? Ensimmäinen kuulostaisi järkevältä, sillä muuten periaatteessa heti reservistä tullessa 50 conscriptiä voisi kiertää pitkänä jonona ympäri kenttää kunhan vain yksi koskettaa pöydän reunaa.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Deetwo

Re: Kysymyksiä: IG:n deep strike sekä pöydän reuna

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

ale kirjoitti:Ja vielä kysymys pöydän reunoista. Pelasimme tänään peliä, jossa piti asettaa yksiköt pöydän reunaan ja tuli hieman epäselvyyksiä. Pitääkö kaikkien figujen koskettaa pöydän reunaan vai vain yhden, kunhan yksikkö on coherencyssä? Ensimmäinen kuulostaisi järkevältä, sillä muuten periaatteessa heti reservistä tullessa 50 conscriptiä voisi kiertää pitkänä jonona ympäri kenttää kunhan vain yksi koskettaa pöydän reunaa.
Pöydän reunaa ei tarvitse kenenkään koskea.

Kun tullaan reservistä, saa liikkua normiikkeen, joka mitataan pöydän reunasta... Eli kävelevä jalkaväkijannu ei pääse kuutta tuumaa kauemmaksi reunasta.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Deetwo kirjoitti:
ale kirjoitti:Ja vielä kysymys pöydän reunoista. Pelasimme tänään peliä, jossa piti asettaa yksiköt pöydän reunaan ja tuli hieman epäselvyyksiä. Pitääkö kaikkien figujen koskettaa pöydän reunaan vai vain yhden, kunhan yksikkö on coherencyssä? Ensimmäinen kuulostaisi järkevältä, sillä muuten periaatteessa heti reservistä tullessa 50 conscriptiä voisi kiertää pitkänä jonona ympäri kenttää kunhan vain yksi koskettaa pöydän reunaa.
Pöydän reunaa ei tarvitse kenenkään koskea.

Kun tullaan reservistä, saa liikkua normiikkeen, joka mitataan pöydän reunasta... Eli kävelevä jalkaväkijannu ei pääse kuutta tuumaa kauemmaksi reunasta.
Kiitoksia vastauksesta. Tuo liike varmaan lasketaan sen vuoron liikkeeksi, eli sen jälkeen ei mihinkään enää kävellä, vai?
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

ale kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta. Tuo liike varmaan lasketaan sen vuoron liikkeeksi, eli sen jälkeen ei mihinkään enää kävellä, vai?
Näin juuri.
Lasketaan myöskin jokatapauksessa liikkuneiksi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

GWn faqi on vahvistanut että Deep Strikettävä ( tai infiltroiva ) platoona voidaan jakaa osiin siten että osa sijoitetaan normaalissa Depossa ja muut saapuvat erikoissääntö hyväksikäyttäen.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

tästä tulikin mieleeni että jos minulla on doctrinet light infantry ja drop troops, niin voiko tällöin yksi osa platuunasta infiltroida ja loput deepstrikettää vai täytyykö kaikkien tulla samalla tavalla, tai siis onko tällä hommalla minkäänlaista rajaa?
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Jos on molemmat niin saat tulla kaikilla kolmella tavalla kentälle.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

daider kirjoitti:GWn faqi on vahvistanut että Deep Strikettävä ( tai infiltroiva ) platoona voidaan jakaa osiin siten että osa sijoitetaan normaalissa Depossa ja muut saapuvat erikoissääntö hyväksikäyttäen.
Infiltratesta noin on kyllä sanottu, mutta deep strikesta en ole vastaavaa tekstiä löytänyt.

Olen aina olettanut, että saa jakaa deep strikettäviäkin, sillä missään ei varsinaisesti kielletä, ja drop troopskin puhuu yksittäisistä squadeista.
unikorno

Viesti Kirjoittaja unikorno »

lisäisin tähän topikkiin vähän samasta aiheesta (no osittain). jos otan grenadierin (joka kieltää stormarien filtroimisen ja deepittämisen), mutta otan myös drop troopit. niin koskeeko tuo EI kohta vain niitä stor troopeille ostettavia vai myös tuota doctoriinin (drop troops) mukanaan tuomaa? Tuo grenadiers sääntö lienee tehty silmällä pitäen noita ostettavia, kyllähän siinä jokseenkin suoraan tuo deep strikkaaminen kiellettään, mutta se taas ei olisi loogista, valaiskaa, jos viitistte. kiitän jo etukäteen ja pahoittelen häirinnän topikissa.
jos asut tampereen lähistöllä ja haluat haastaa helffini tahi kaartini, niin ota yhteyttä. 40k tutorointia sääntöjen puolesta pyydetään..
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

unikorno kirjoitti:lisäisin tähän topikkiin vähän samasta aiheesta (no osittain). jos otan grenadierin (joka kieltää stormarien filtroimisen ja deepittämisen), mutta otan myös drop troopit. niin koskeeko tuo EI kohta vain niitä stor troopeille ostettavia vai myös tuota doctoriinin (drop troops) mukanaan tuomaa? Tuo grenadiers sääntö lienee tehty silmällä pitäen noita ostettavia, kyllähän siinä jokseenkin suoraan tuo deep strikkaaminen kiellettään, mutta se taas ei olisi loogista, valaiskaa, jos viitistte. kiitän jo etukäteen ja pahoittelen häirinnän topikissa.
Troopeiksi otetut Storm Troopperit eivät voi deep strikettää, elite-stormikset voivat. Ja drop troops ei vaikuta Storm Trooppereihin, vaan niille ostetaan deep strike -ominaisuus erikseen, kuten niiden erikoissäännöissä sanotaan. Silloin ei drop troops -doktriinia tarvita.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
unikorno

Doctoriini tulisi muillekin, että ottaisin sen joka tapauksessa (veteraanit), mietin vaan saisinko jotankin sekä 3 vet. ryhmää ja deep strike stormarit.

Niin missä erikoissäännöissä? Ainakaan codexissa ei ole niiden sillä statsi sivulla moista...

Minusta tuo vain vaikuttaa tuolle kyvyn ostomahdollisuudelle tehtyjä. Toki joukot olisivat grenadiers "corea", mutta taas drop troops sanoo että kaikki voivat deep striketa. Tuo Drop troops vaikuttaa vahvemmalta, olisihan se epäloogista, että jos koko osasto vaikka tiputetaan koneista kentällä, niin stormareiden on pakko tulla rekalla, koska eivät ole yhtä päteviä kuin normaalit kaartilaiset (epäloogista). Tilanne muistuttaa minusta poikkeuksen poikkeusta.

Kumotkaa!!! jos se ei näin ole, tämä jäi vain suuresti vaivaamaan minua.
jos asut tampereen lähistöllä ja haluat haastaa helffini tahi kaartini, niin ota yhteyttä. 40k tutorointia sääntöjen puolesta pyydetään..
Nocharim

Viesti Kirjoittaja Nocharim »

Drop troopsit sanovat, että sentinelit ja INFARTY squadit joilla ei ole kimeeraa saavat depottaa. Eli tuo sääntö koskee vain infarty platoonia ja sentinelejä.

Ndit: Tuon siitä saa, kun jättää kodekin kaivamatta sieltä pinon alta. Evo.
Viimeksi muokannut Nocharim, Ke 17.05.2006 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Nocharim kirjoitti:Eli tuo sääntö koskee vain infarty platoonia ja sentinelejä.
U FAIL.

Any guard infantry unit or sentinel, sanotaan drop troopsin kohdalla. Guard infantry unit taas määritellään edellisellä sivulla. Tosin eivätpä tähänkään määritelmään grenadierit tai storm troopperit lukeudu.

Grenadiers doktriinilla otetut storm troopperit eivät saa deep strikeä, koska missään ei lue että saisivat. Jos muuta joku luulee, hän tod. jää auton alle joskus.
unikorno

ai niinpä olikin, unohdin tarkistaa guard infatryn määritelmän, mun moka, pahoittelen.
GTR

Viesti Kirjoittaja GTR »

Parempi muisti ensi kerralla,
Tällaisia urleja ei enää ikinä signatureen. -MN
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”