Mittakaava
Mittakaava
Mikä on WH & WH40K mittakaava? Oisko se jostain 1/48-1/72? Suunnittelin ostaa jonkun Toisen maailmansodan panssariauton pienoismallin ja aattelin kovertoida siitä "Lynx" psan (Lynx on mun oma panssariauoto Imperial Guardeille).
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Ei warhammerin mittakaavaa voi mun mielestä ilmaista "yhden suhde johonkin" mittakaavassa, koska esim raajat ja aseet eivät ole oikeassa suhteessa figujen vartaloihin (= mittakaava vaihtelee figun osasta riippuen). Mutta 1/48 pienoismalit ovat kuulemma lähimpänä sopivaa, jos meinaa kikkailla niistä jotain.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
28 mm on maasta silmiin, ei päälakeen, vedetty mitta.VonCarstein kirjoitti:Warhammerin mittakaava on 28mm. Ja tuo kai tarkoittanee sitä, että keskiverto ihmisen pituus on 28mm. Siitä voi laskeskella mittakaavaa.
*pääspä nipottaan* :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.