"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Personal re-roll? vät?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
A.M€nen

Personal re-roll? vät?

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

mikä veeteeäffän personal re-roll? on jotain esineitä joista saa personal re-rollin. (muunmuassa skaveneilla ja tcgheendszxillä) mitä kaikkia sillä saa heitellä? vai onko koko käsitettä olemassa ja saako sillä heitellä vaikka aloitusheiton jos niikseen tulee?
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Selventäisitkö vähän? Jos kertoisit vaikka kyseisen esineen nimen?
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Veikkaisin ihan mutu-tuntumalta, että tarkoittaa rerollia, jonka vain esim. taikaesineen haltija voi tehdä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Personal rerollit tarkoittaa mitä siinä aivan selkeästi sanotaankin.
Että ne on vain sen kyseisen modelin käyttöön.

Sanotaan vaikka että Scarveteraanilla on Old Ones spawning, eli d3 personal rerollia.
Nämä voi sitten käyttää noppiin joita kyseiselle modelille heitetään, kuten vaikkapa osumisia, leadershippejä, woundauksia, armor/ward saveja ja sensellaista.

Tzeentchin rerolleista on sodittu jo varsin verisesti..
Haulla jos etsii orange fireä tai tzeentch's williä niin varmaan löytyy joku ylikasvanut threadi missä näitä asioita on käsitelty mittavasti.

Like so:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 223#222223
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
A.M€nen

arvasitte oikein, näitä esineen haltijan omia rerolleja tarkoitan. pahoittelen jos olin epäselvä. tämä oli selvä, että haltijan omat osumat ja woundit jne saa heittää, mutta saako ratsun heitot heittää, esim skavenien kellon kilautukset, tahi ld testit ryhmälle jota esineen haltija johtaa? onko ryhmän ld testi sinne joinanneen sankarin heitto?

tarkoitan siis esineitä joisa sanotaan "the bearer may re-roll n dice per game" tjsp
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Airut kirjoitti:mutta saako ratsun heitot heittää, esim skavenien kellon kilautukset, tahi ld testit ryhmälle jota esineen haltija johtaa? onko ryhmän ld testi sinne joinanneen sankarin heitto?
Kaiketi riippuu siitä kuka sitä kelloa kilistelee..

Ratsut on hieman harmaata aluetta sanoisin, ne kun on yhtäaikaa sama modeli ja erillisiä... :P Rohkenisin kyllä väittää että ei saa, koska ratsun nopanheitot eivät ole characterista itsestään lähtöisin. Poikkeuksia tietysti saattaa olla.

LD heitto on ryhmän... Vaikka se käyttäisi charrun LDtä. Siksi esimerkiksi unbreakable character voi juosta ryhmän mukana karkuun...
Tottakai tuo testi vaikuttaa charruunkin, joten sillä perusteella sitten taas voisi rerollia.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ma 01.05.2006 16:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Kelloa ei saa re-rollata, tuo teksti löytyy jostain Q&A:stakin. Eti ite (viikon virallinen palidromi), ei niitä montaa ole.

Itse olen rottapelaajana heitellyt warpstone charmilla sankarin ryhmän ld-testejä, sillä kyllä se testi on ollut ihan yhtälailla sankarin kuin ryhmänkin testi. Mutta eipä tuosta voi satavarmasti sanoa mitään. Riippuu ihan miten hampaat irvessä haluaa voittaa.
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

Entä saako dispel noppia rerollata uudestaan jos heroe on osa isompaa porukkaa?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Lord_Fudginton kirjoitti:Entä saako dispel noppia rerollata uudestaan jos heroe on osa isompaa porukkaa?
Dispel-nopat eivät ole kenenkään henkilökohtaisia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
A.M€nen

Amazing Slug kirjoitti: Itse olen rottapelaajana heitellyt warpstone charmilla sankarin ryhmän ld-testejä, sillä kyllä se testi on ollut ihan yhtälailla sankarin kuin ryhmänkin testi. Mutta eipä tuosta voi satavarmasti sanoa mitään. Riippuu ihan miten hampaat irvessä haluaa voittaa.
eikös moculla saa rerollia joitain psykoheittoja.(ei nyt ole kirjaa käsillä enkä muista mitä kaikkia) Mutta jos mocujannu on joininut ryhmään jolla ei ole mocuja, saako ryhmä rerollia omia psykoheittojaan? käsittääkseni ei, mutta millä perusteella, koska onhan ne yhtälailla sen sankarin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Airut kirjoitti: eikös moculla saa rerollia joitain psykoheittoja.(ei nyt ole kirjaa käsillä enkä muista mitä kaikkia) Mutta jos mocujannu on joininut ryhmään jolla ei ole mocuja, saako ryhmä rerollia omia psykoheittojaan? käsittääkseni ei, mutta millä perusteella, koska onhan ne yhtälailla sen sankarin.
Ryhmän heitto on ryhmän heitto, vaikka käyttäisi sankarin Ld:tä. Sankarin psykologiasäännöt eivät periydy ryhmälle, jollei toisin sanota.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Airut kirjoitti:eikös moculla saa rerollia joitain psykoheittoja.(ei nyt ole kirjaa käsillä enkä muista mitä kaikkia) Mutta jos mocujannu on joininut ryhmään jolla ei ole mocuja, saako ryhmä rerollia omia psykoheittojaan? käsittääkseni ei, mutta millä perusteella, koska onhan ne yhtälailla sen sankarin.
Yksikön psykologia on aina etusijalla. Pelkoa aiheuttava charru ei tee yksikköä pelkoa aiheuttavaksi (tai immuuniksi pelolle), psykoimmuuni charru ei tee yksikköä psykoimmuuniksi ja niin edelleen. Sama pätee toki kaaoksen merkeillä, yksikkö ottaa testin (vaikka saa käyttääkin sankarin Ld:tä), joten re-rolleja ei heru.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

The Captain kirjoitti: Dispel-nopat eivät ole kenenkään henkilökohtaisia.
Mutta wizardit kumminkin dispellaavat taikoja. Kyllä minä antaisin ja olenkin re-rollannut seerin dispel noppia.
A.M€nen

Amazing Slug kirjoitti: Mutta wizardit kumminkin dispellaavat taikoja. Kyllä minä antaisin ja olenkin re-rollannut seerin dispel noppia.
tavalliset rivimokutkin dispellaavat taikoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”