"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

troll weapon...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Swarmp

troll weapon...

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

HEI kaikille...niin pyytäisin neuvoi peikollisten aseiden tekoon (river/stone trolleille meinasin laittaa)...oon saanut aikaseksi todella suuren moukarin (tk:n piikeist ja yhen ukon aseesta...)
ja sit mull on sellainen suurehko skimitar jota meinasin käyttää peikollisena puukkona...
antakaa neuvoi hilpareille suurille kirveille..yms aseille...
ja ogre gindomin aseet vois näyttää hienoilt peikkojen päällä...;)
p.s pyydän ei stuff neuvoi...

kiitos etukäteen kaikille vastaajille...
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Eli haluat konvaus neuovoja peikoille, miten saada aseita niille ilman stuffia? This is wrong place, mister. Mode varmaan siirtää tämän konvauspaikkaan.
Itse en osaa auttaa kun en omista peikkoja tai okta. Kuvia en jaksaisi juuri etsiä kun netti riastailee.

Pyydetään yhä selvempää kirjoitusasua.
No pain no gain.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Otat vaikkapa ogreilta kivan näköisen aseen, leikkelet sitä jotta saat sen pinnattua peikkosi käteen ja pinnaamalla sekä liimalla kiinnität sen peikon käteen! Tarpeen vaatiessa voit korvata aseen vaikka pihalta löydetyltä oksalla. Kirveitä voit vaikka veistää muovikortista (plasticard tjsp.) ja sopivan kokoisesta/paksuisesta rautalangasta saat aseeseen varren.

Mitä neuvoja tarvitset, kun näytät omaavan vision konversiosta ja miten sen toteutat?
Swarmp

joo no kiitos...onks mun pakko ostaa kok ogre paketti aseiden tähden...
vai onks joku muu kiertotie tähän..ööhh..mikä täss kirjoitus asus on vialla...selkeää mukavaa tekstiähän tämä on..(omast mielestä..)

Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Swarmp kirjoitti:joo no kiitos...onks mun pakko ostaa kok ogre paketti aseiden tähden...
vai onks joku muu kiertotie tähän..ööhh..mikä täss kirjoitus asus on vialla...selkeää mukavaa tekstiähän tämä on..(omast mielestä..)
No voithan yrittää osto-palstalta kalastella, jos joku vaikka sattuisi myymään. Mail orderistakin taitaa saada haluamiasi sprueja tilattua. Muussa tapauksessa joudut ostamaan. Mutta voihan ogreistakin peikkoja tehdä esim. laittamalla jumalattoman röllipehkon päähän(stuffilla? pientä treeniä ja hyvä tulee ;)).

No jaa-a. Isot kirjaimet ja välimerkit puuttuvat. Käytät myös puhekieltä kirjakielen sijaan. Kyllä tuosta selvää saa, mutta kannattaa hieman käyttää äidinkielentunnilla opittua. Minäkin yritän(epätoivoisesti) ja ihan hyvin luulisin menevän.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse olen sitä mieltä, että jos peikoille alkaa virittelemään jotain uusia aseita, ei siitä oikein taida ilman stuffia selvitä...
Ei, sinun ei ole pakko ostaa koko ogre pakettia, laitat vaan osto-osastolle ilmoituksen että ostat ogreista jääviä aseita, tai tilaat yksittäisiä ogre sprue hommeleita GW:ltä vaikka PKP:n tai Fantasiapelien kautta (PKP:ltä on mahdollisuus tehdä myös nettitilaukset GW:n nettikauppaan, eli postilla tulee itsellesi).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu »

Swarmp kirjoitti:joo no kiitos...onks mun pakko ostaa kok ogre paketti aseiden tähden...
Tekstiä on mukavampi lukea, jos se on kirjoitettu jotakuinkin kieliopillisesti oikein. Tarkoittaa siis, että isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä tulisi käyttää oikealla tavalla. Välimerkkejä tulisi käyttää, kuten niitä kuuluu. Virkkeiden loppuun tulee yleisimmin piste, ei kolmea pistettä. Tekstin tulisi nettifoorumillakin näyttää hyvältä ja selvältä. Viesteissä käytetään mieluiten kirjakieltä.

Mikä niissä peikkojen omissa aseissa on vikana? Jos green stuffia tai vastaavaa ei halua käyttää on mielestäni järkevintä käyttää alkuperäisiä aseita. Itsetehdyistä aseista ehkä pelkkä suora seiväs tai vaikkapa jonkunnäköinen oksa onnistuisi helpoimmin. Myös edellä mainittua muovilevyä kannattaa koittaa vaikkapa kirveiden tekoon.
Jos muutkin kuin peikon kokoluokan aseet kelpaavat, kannattaa koittaa vaikkapa tavallisia keihäitä tai miekkoja (peikkojenkin uskoisi näitä käyttävän apuna, kun niille ei kovin paljon erikseen tehdä aseita).

Edit: Aina ei voi olla nopein.
Swarmp

Kiitos kaikille..Vastanneille..:D

Goblinoid

Ihan luettavaa tekstiä

Viesti Kirjoittaja Goblinoid »

Minun kommenttini on, että ihan hyvää tekstiä.

Se on hyvää, silloin, kun siitä saa selvän. Pienet kirjoitusvirheet (Alkukirjaimet, sun muut.) eivät niin paljon haittaa.

Aseista en tiedä vielä mitään, joten tuohon en osaa sanoa mitään :(
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
The Captain
Valvoja

Re: Ihan luettavaa tekstiä

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Goblinoid kirjoitti:Minun kommenttini on, että ihan hyvää tekstiä.

Se on hyvää, silloin, kun siitä saa selvän. Pienet kirjoitusvirheet (Alkukirjaimet, sun muut.) eivät niin paljon haittaa.

Aseista en tiedä vielä mitään, joten tuohon en osaa sanoa mitään :(
Sama neuvo kuin muillekin: jos et asiasta tiedä, älä siihen myöskään puutu.

Swarmpin viestit ovat pahimmillaan olleet aivan kamalia. On osa lukijan kunnioittamista ja huomioon ottamista, että omasta tekstistä tehdään luettavaa ja ymmärrettävää. Siistin näköiset tekstit myös otetaan vakavammin, ja niihin saa todennäköisemmin asiallisia vastauksia. Ei ole rakentavaa, jos puolet ketjuun tulleista vastauksista on valitusta huonosta suomen kielestä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Lisäksi kannattaa huomioida Sotavasara.netin säännöistä, jotka tietenkin ovat kaikille tuttuja, seuraavat kohdat:
Matti Niemelä kirjoitti:Mihin Sotavasarassa pitäisi pyrkiä:
  • ...
  • Kirjoittamaan selkeää suomen kieltä (Huom! Kirjakieli on täysin eri asia kuin selkeä kirjoitus, eli katso että lisäät kappalejaot, isot alkukirjaimet ja välimerkit kirjoituksiisi, ihan normaalisti).
    ...
  • Tarkistamaan aina ennen viestin lähetystä viestin sisältö ja oikeinkirjoitus.
    ...
Lyhyt yhteenveto tärkeimmistä kohdista:
  • ...
  • Huolla kieltäsi, kirjoita siis selvää tekstiä välimerkein ja tarpeellisin kappalejaotteluin
...
Ja nyt palataan sitten takaisin aiheeseen, eikös juu.
Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

Käytä rautalankaa.. Ehkä, en ole kokeillu. ;) En uskalla.. ´
Minkälaiselle Trollille?
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Goblinoid

Samaa mieltä kapun kanssa.

Viesti Kirjoittaja Goblinoid »

Olen itsekkin samaa mieltä, että ei ole järkevää, jos toinen kysyy neuvoa, niin, että alkaa vain nuhtelemaan huonoa äidinkieltä, ja kirjoitustaitoa.

Siitä ei seuraa muuta, kuin paha mieli. Soosoo. ;)

PS: Mites sitten käy, jos joku puhuu murretta? :O
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
Swarmp

Jaaa.Ja minä kun luulin et mun tekstistä saa selvää.
No sanokaa nyt ku oon yrittänyt korjaila kirjoitus tyyliäni.Et saatteko täst selvää.Oon yrittänyt keksiä sopivia lyhenteitä.Pyydän anteeksi kaikilta lukijoilta jotka eivät ole saaneet selvää räppellyksistäni.Anteeksi.
Olen yrittänyt vältää kirjoittamast siansaksaa.Ja omasta mielestäni tekstini ei ole ollut siansaksaa.
Mutta kumiskin Anteeksi kaikille viellä kerran.
Viimeksi muokannut Swarmp, Pe 05.05.2006 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Voisit vielä lopettaa lauseet yhteen pisteeseen kolmen sijasta ja bongata kirjoitusvirheet esikatselussa. Muuten suunta on oikea tai ainakin sinnepäin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
The Captain
Valvoja

Re: Samaa mieltä kapun kanssa.

Viesti Kirjoittaja The Captain »

[pahasti OT]
Goblinoid kirjoitti: PS: Mites sitten käy, jos joku puhuu murretta? :O
Kaikki puhuvat murretta. Kaikkien (paitsi Heli Laaksosen) kuitenkin tulisi kirjoittaa ns. yleiskieltä.
[/pahasti OT]
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Muinaisessa White Dwarffissa oli Trolleille laitettu aseiksi pitkä keppi jonka päässä oli aimo kerä pientä kettinkiä. Näyttivät ainakin Golden Daemon kilpailijoiden tekeminä kivan brutaaleilta, kukapa keisarikunnan sotilas ei olisi nauttimatta kun 100 kiloa ruosteista kettinkiä läjähtää naamalle.

Tuollaista lähtisin hakemaan ensin äidin/vaimon/isoäidin jämävarastoista (itse sain oman kettinkini jälkimmäisestä). Myös rautakaupoista ja harrastekaupoista voisi löytyä, mutta vaihdossa pitää antaa valuuttaa.

River Trolleillehan voisi saman kettinkiteeman ohessa mennä aseiksi ankkureita. Joko sen kettingin päässä, tai ilman.

Ankkureita saanee lelukaupoista jonkun laivasetin mukana, kuvittelisin.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Swarmp

Hmmm.No se ankuri juttu kuulosti kivalta.:D
Mun täytyy kamult kysyä ketjua.Ja hankia ankuri jostain ja laittaa se ketjun päähän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”