Lictor kirjoitti:tämä jännä ase, joka ampuu 1 000 000 ammusta/minuutissa (huom. linkki on video).
--- Itse pidän tuota MetalStorm-konseptia epäkäytännöllisenä... Henkilöaseiden tasolla. Tykistössä tai ohjustorjunassa tuosta voipi olla hyötyä, mutta ainoana taisteluaseena jalkaväellä ei.
Australiassa (jossa tuo idea on kehitelty) ollaan harkitsemassa MetalStorm-periaattella toimivaa yhdistelmäasetta jossa on 3 40mm kranaattia samassa putkessa peräkkäin ja Aussien Steyr AUG-rynkky samassa paketissa ja tähtäintietokoneet päälle, hiukan jenkkien OICW-projektin tapaan (jossa tosin oli pienempikaliiperinen lipassyöttöinen kranaatinheitin).
Remington kirjoitti:20mm:nen A-10 Warthogin Vulcan konetykki
--- Ei ole 20mm, eikä ole Vulcan sanan varsinaisessa merkityksessä..
A-10 ase on seitsenpiippuinen 30mm GAU-8 "Avenger", tulinopeus 4200 kutia minuutissa.
"Vulcan" on yleisimmin kuusipiippuinen 20mm M61, useimmiten 6000 minuutissa (olen tosin nähnyt väitettävän niinkin korkeaa kuin 10000 minuutissa, mutta yleensä mainitaan tuo 6000). Termiä "Vulcan" tosin käytetään yleisimminkin gatling-tyyppisiin aseisiin viitatessa, joten ei paha virhe.
Hakusanoilla A-10 ja Vulcan 20mm tai 30mm löytyy.
--- Ja jos niillä jaksaisi hakea, niin esim WikiPediasta löytyy paljon kohtuukuranttia tietoa ilman että sekoittaa aloittavan aseharrastajan pään. =)
Gatling toimii myös hyvänä hakusanana, ja pienemmät gatling-periaattella toimivat pyssyt (kuten se joka oli Predatorissa ja Terminator 2:ssa) tunnetaan nimellä minigun.
Mitä tulee aseiden realistisuuteen, niin aina ihmettelen kuinka jotkut jaksaa vinkua Assault Cannonin alhaisesta tulinopeudesta, tai siitä ettei Bolterit ja muut aseet ammu kunnon sarjaa. Itselläni ei ole mitään ongelmaa ajatella peliä abstraktisti.
Eli kun fluffissa sanotaan että "tyhjentää RapidFire X-aseen lippaan lonkalta" niin pelissä se toimii niin että se antaa liikkuvalle Rapid-Fire aseelle kaksi mahdollisuutta aiheuttaa viholliselle vahinkoa, molemmissa BS-testin merkitessä sitä miten hyvin jannu osaa hallita aseensa. Tai sitten jannu oikeasti ampuu yksittäislaukauksia varovaisesta liikkeestä, kuten oletettavasti kaukaisen tulevaisuuden supersotilaillekin vielä opetetaan. Guardin hemmot nyt saattavat tuikuttimillaan sarjoja päästelläkin. =) Yhtä kaikki, peliteknisesti se kuvataan abstraktisti.
Kun on pelannut perinteisiä roolipelejä munchkin-pelaajilla (tai ihan tavallisillakin) ja jo normaalienkin aseiden parissa joutuu nysväämään kaikenmaailman ominaisuuksien, taitojen, muuttujien, olosuhteiden sun muiden kanssa niin sitä osaa arvostaa 40K:n massataisteluiden yksinkertaisempaa otetta. Eikä se varsinaisesti haittaa että on käynyt armeijan ja käsitellyt ihan oikeitakin aseita (joista perusrynkky menee lähimmäksi tuota RF-categoriaa). =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.