Hexstaff + Rod of Power

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Teräratas kirjoitti:Miksi ne nyt väkisin pitäisi siitä edes laittaa? Jos sinulla on Heksatikku, niin sinulla on kyllä vähintään se kolme powernoppaa muutenkin
Erohan on siinä, että nämä nopat ovat suht riski käyttää. Rodiin tungettuna nämä antaa hyötynsä ilam riskejä.

Itse pelasin yhden pelin juuri siten, kuten lihamestari sanoi, mutta koska en ole pelannut sen enempää tällä kombolla, en tiedä rikkooko se peliä kovin paljon.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Lord_Fudginton kirjoitti:Meillä on tässä ihan selvästi kovempi selostus siitä miksi noin EI saisi tehdä
Ja mikä se oli? Selostus jostain ihmeen "poolista" ja "yhteisistä ja yksityisitä nopista", joita yksinkertaisesti sääntökirjan mukaan ei edes ole olemassa? Jos mokomaa perustelua ei ole olemassa, miten sillä voi perustella mitään?

Minä olen osoittanut mielipiteeni mielestäni varsin selkeästi ja soveltanut käsillä olevia lähteitä. Sinä tulit vain huutamaan: "Me ollaan oikeassa, painu hevonkuuseen kun et osaa mitään!"

Et itse esittänyt mitään kantaa alkuperäiseen kysymykseen. Itse et myöskään aikaisemmin ottanut kantaa kuin vain jollain kahden lauseen höpinällä Arcane Itemeistä, joten käsitykset "Meillä on paremmat perustelut" ja "Me olemme oikeassa" ovat hataria.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Lihamestari kirjoitti:Ja mikä se oli? Selostus jostain ihmeen "poolista" ja "yhteisistä ja yksityisitä nopista", joita yksinkertaisesti sääntökirjan mukaan ei edes ole olemassa? Jos mokomaa perustelua ei ole olemassa, miten sillä voi perustella mitään?
No siis kun kerran säännössä sanotaan että Rod of Power ottaa nopat nimenomaan poolista, niin sitten sillä ei saa kai ottaa MITÄÄN noppia kun sääntökirja ei kyseistä käsitettä tunne.

Aika kummaahan se olisi tietysti jos sääntökirja ei olisikaan ihan ajantasalla. Aivan mahdoton ajatus.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Lihamestari

Deetwo kirjoitti:No siis kun kerran säännössä sanotaan että Rod of Power ottaa nopat nimenomaan poolista, niin sitten sillä ei saa kai ottaa MITÄÄN noppia kun sääntökirja ei kyseistä käsitettä tunne..
Mieltäisin tuon siihen, kun sääntökirja sanoo että Power Dicet kasataan yhteen kasaan. Edelleenkään ei sanota, että ne olisivat vain ne yhteiset nopat. Vain se että ne kaikki ovat siinä.

Ja missä kohtaa Hexstaffia nimen omaan sanotaan, että sen tuomat D3 Power Dicea eivät menisi pooliin? Mielestäni ei missään kohtaa.
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Mr_Fineday

Viesti Kirjoittaja Mr_Fineday »

Jos kaveri itse saa vain käyttää kyseisiä noppia, miksi toisen jannun keppi saisi?
Lihamestari

DeeCee kirjoitti:Jos kaveri itse saa vain käyttää kyseisiä noppia, miksi toisen jannun keppi saisi?
Koska missään ei sanota että ei saisi? Koska missään ei sanota että ne nopat eivät mene pooliin?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Mr_Fineday

Viesti Kirjoittaja Mr_Fineday »

Tosissasi väität, että hex staffin d3 nopat (joita vain taikuri saa käyttää) voi laittaa rod of poweriin, ja antaa ensi vuorolla kaikkien käytettäväksi?

Sitäpaitsi missään ei sanota, että ne nopat menisivät pooliin.
Lihamestari

DeeCee kirjoitti: Sitäpaitsi missään ei sanota, että ne nopat menisivät pooliin.
Missä sanotaan, että eivät mene? Sanotaan vain, että se luo extra Power Diceja. Sääntökirja sanoo vain, että kaikki Power Dicer kasataan samaan kasaan.

Ja haluaisin ne Dispelliksi, niin pysyy noppia saman verran ilman "ykkösellä miscast" -efektiä.
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Lihamestari kirjoitti:Missä sanotaan, että eivät mene?
Missä sanotaan että mun dryadit ei voi lentää 30", sylkeä liekkejä ja aiheuttaa artillery dicen verran impact hitteja. Niin, unohdin että ne ovat unbreakableja ja omaavat 2+ re-rollittavan panssarin ja jokainen vastustajan liikuttama yksikkö tuhoutuu 3+ kokonaan. Missä sanotaan ettei tuhoudu?

Jätkä saa kyllä hieman paremmin perustella, ei ihania porsaanreikiä näin voida perustella.
Lihamestari

Wompatti kirjoitti:Missä sanotaan että mun dryadit ei voi lentää 30", sylkeä liekkejä ja aiheuttaa artillery dicen verran impact hitteja. Niin, unohdin että ne ovat unbreakableja ja omaavat 2+ re-rollittavan panssarin ja jokainen vastustajan liikuttama yksikkö tuhoutuu 3+ kokonaan. Missä sanotaan ettei tuhoudu?
.
Ja milläs sivunumerolla nuo erikoissäännöt onkaan lueteltu?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Lihamestari kirjoitti:Sanotaan vain, että se luo extra Power Diceja. Sääntökirja sanoo vain, että kaikki Power Dicer kasataan samaan kasaan.
Lihamestari kirjoitti:Mieltäisin tuon siihen, kun sääntökirja sanoo että Power Dicet kasataan yhteen kasaan. Edelleenkään ei sanota, että ne olisivat vain ne yhteiset nopat. Vain se että ne kaikki ovat siinä.

Ja missä kohtaa Hexstaffia nimen omaan sanotaan, että sen tuomat D3 Power Dicea eivät menisi pooliin? Mielestäni ei missään kohtaa.
Sääntökirja käyttää termiä "pile", joka on vain toki kasa. Sekin vain siinä yhteydessä että pelaaja muistaisi mitkä nopat ovat poweria ja kuinka monta niitä on. Henkilökohtaisiin noppiin ei BRBssä oteta kantaa ollenkaan, jotka ovat siis niinollen poikkeustapaus. Joten sääntökirjalla tässä tapauksessa perusteleminen ei järin auta.
Sama pätee termiin "power dice pool" jota viljellään laajalti muissa julkaisuissa.

Rod of Power taasen käyttää termiä "power dice pool", joka tarkoittaa yhteiskäytössä olevia powernoppia.

Käsittääkseni normaalisti powernoppia tuottavat itemit käyttävät myöskin termiä "power dice pool".

Henkilökohtaisista nopista puhuttaessa ei sanota taas sitten muuta kuin että niitä ei kukaan muu käytä. Eli siinä ei käytetä sanaa "pile" eikä sanaa "pool".
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Deetwo kirjoitti: Henkilökohtaisista nopista puhuttaessa ei sanota taas sitten muuta kuin että niitä ei kukaan muu käytä. Eli siinä ei käytetä sanaa "pile" eikä sanaa "pool".
Jos hexstaffin noppia saa käyttää vain hexstaffin kantaja, ei millään "poolin" määritelmällä ylipäätään ole merkitystä. Rod of power ei ole hexstaffin kantaja, joten se ei myöskään niihin noppiin kajoa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”