welffit vs. delffit
welffit vs. delffit
Wood elfeillä siis dark elfejä vastaan n.1000 pisteen pelissä.
Mistä löytyy delffien pahin painajainen? Onko se sitten tuo welffien perinteinen marchblokkaa-fleeaakarkuun-ammualas-taktiikka, vai onko jollakulla tuoreempi suunnitelma joka purisi nimenomaan delffeihin?
Ja sitten toiseksi. Pää hajoaa vastustajan Sorcereriin Doom Boltiensa ja Black Horroreidensa kanssa. Tähän idiootinvarma apuhan on tietenkin dispel scrollit, mutta ne kun maksavat pisteitä aika kipeästi, varsinkin kun kyse on vain 1000 pisteen pelistä.
Löytyykö siis kauniisti sopivia ratkaisua?
Mistä löytyy delffien pahin painajainen? Onko se sitten tuo welffien perinteinen marchblokkaa-fleeaakarkuun-ammualas-taktiikka, vai onko jollakulla tuoreempi suunnitelma joka purisi nimenomaan delffeihin?
Ja sitten toiseksi. Pää hajoaa vastustajan Sorcereriin Doom Boltiensa ja Black Horroreidensa kanssa. Tähän idiootinvarma apuhan on tietenkin dispel scrollit, mutta ne kun maksavat pisteitä aika kipeästi, varsinkin kun kyse on vain 1000 pisteen pelistä.
Löytyykö siis kauniisti sopivia ratkaisua?
"Valmistaudu kuluttamaan jumalattomasti rahaa."
-Tuntematon WFB-pelaaja
-Tuntematon WFB-pelaaja
Mitä nyt itse olen Delffeillä pelaillu ja osaan päätellä, ovat ne dryadit kamalia ja nuolet uppoavat nopeisiin yksiköihin mitä dryadeil ei saa kiinni. Maagit vaa kannattaa tappaa, ne kumminkin vievät karhun osan pisteistä tuon kokoisissa peleissä ja vihollisen muu armeija jää pieneksi joten ei sillä vihollisella voi olla kamalaa vartiota näille, siispä nopealla ratsuväellä luulisi tippuvan. Ja kyseisellä ratsuväellä kannattaa myös ampuvat yksiköt jumittaa lähiksee siks aikaa et dryadit kerkee paikal.
Mutta nämä ovat sitten 100% omia mielipiteitä ja päätelmiä, joten älkää ottako turhan vakavasti.
Mutta nämä ovat sitten 100% omia mielipiteitä ja päätelmiä, joten älkää ottako turhan vakavasti.
"Ei se mitään"
Delffien kanssa pitäisi päästä lähistelemään, koska ampumakilvassa et niille pärjää..
Jotain magiapuolustusta soisi myöskin olevan, weedien yksiköt kaatuvat kuin heinä kaikenmaailman missileihin.
Siis nopeita yksiköitä joilla päästään nopeasti iholle.
Tonnin peliin yksityiskohtaisia neuvoja on vähän vaikea sanoa, en itse moisia pelaa.. Harva armeija taipuu tuhanteen pisteeseen kovin hyvin.
Jotain magiapuolustusta soisi myöskin olevan, weedien yksiköt kaatuvat kuin heinä kaikenmaailman missileihin.
Siis nopeita yksiköitä joilla päästään nopeasti iholle.
Tonnin peliin yksityiskohtaisia neuvoja on vähän vaikea sanoa, en itse moisia pelaa.. Harva armeija taipuu tuhanteen pisteeseen kovin hyvin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
welffit vs delffit
Itse kuvittelisin Tree manin aika kovaksi noin pienessä pelissä, eli sellainen kentällä voisi olla aika hyvä. Delffeillä yleensä on pari blokkia jalkaväkeä, jotka kaatuvat Dryadeihin edestä ja Wildridereihin sivusta.
Muu armeija voisikin sitten koostua nopeista ja pienistä yksiköistä, jotka pyörittelevät Delffejä mennen tullen. Charactereiksi kannattaisi ottaa Alter
noble haililla ja helm of the huntilla sekä rullakuski.
Muu armeija voisikin sitten koostua nopeista ja pienistä yksiköistä, jotka pyörittelevät Delffejä mennen tullen. Charactereiksi kannattaisi ottaa Alter
noble haililla ja helm of the huntilla sekä rullakuski.
- Ivory Noire
Enpä tiedä sitten olenko erityisen huono valitsemaan ampumisen kohteet, mutta oman kokemuksen mukaan welffejä on melko turha yrittää ampua. Delffeillä on WS 4 eli osuisi 3+, mutta kun ne vastustajat ovat useimmiten olleet vähintään kahta seuraavista: skirmaajia, long rangella, waywatchereita, metsässä. Siihen vielä multiple shots ja osumiseen tarvitaan kutosia tai parempia. Johonkin tree maniin voi hiukan helpommalla saada osumia, mutta S3 korkeintaan kutittaa sellaista.Deetwo kirjoitti:Delffien kanssa pitäisi päästä lähistelemään, koska ampumakilvassa et niille pärjää..
"There is a moment in every dawn when light floats, there is the possibility of magic. Creation holds its breath."
H2G2
H2G2
Totta, mutta delffeillä on kuitenkin boltterit ja magia, vaikka repeaterit olisivat kuinka turhia.
Hain sitä että ei sillä welffien ampumisella pelejä voiteta, varsinkaan esim. delffejä vastaan jotka ovat tehokkaampia kantamalta. Doom bolt tekee pahaa jälkeä missä tahansa woodelf yksikössä... Boltterilla sitten kaatuu multiwoundit ja ei-skirmaava tavara.
Pelkistä jousista ei löydy tarpeeksi tehoa, vaikka weedien ampuminen osuukin erittäin hyvin. Se onkin enemmänkin tukimekaniikka kuin pelejä voittava taktiikka... Nykyweedit ovat huomattavasti tehokkaampia lähitaistelussa kuin kantamalta.
Hain sitä että ei sillä welffien ampumisella pelejä voiteta, varsinkaan esim. delffejä vastaan jotka ovat tehokkaampia kantamalta. Doom bolt tekee pahaa jälkeä missä tahansa woodelf yksikössä... Boltterilla sitten kaatuu multiwoundit ja ei-skirmaava tavara.
Pelkistä jousista ei löydy tarpeeksi tehoa, vaikka weedien ampuminen osuukin erittäin hyvin. Se onkin enemmänkin tukimekaniikka kuin pelejä voittava taktiikka... Nykyweedit ovat huomattavasti tehokkaampia lähitaistelussa kuin kantamalta.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
- Executioner
Jaahas, yrität Isilwen udella muilta taktiikoita minua vastaan. Murr 
Voisin pistää tähän oman armeijani kokoonpanon, jotta juonimisenne helpottuu
Heroes:
Dranach the Traitor, a Dark Elf Sorcerer
- Hand Weapon
- Ancient Knowledge (Counts as Tome of Furion and & 2nd level)
- Dispel Scroll
- Ulgu, the Lore of Shadows tai the Dark Art
= 145 pts
Core:
Dark Elf Warriors
- 20 Models
- Standard Bearer
- Musician
- Hand Weapons
- Shields
- Spears
- Light Armour
= 175 pts
Dark Elf Repeater Crossbows, "the Sorrowguard"
- 12 Models
- Standard Bearer
- Repeater Crossbows
- Shields
- Light Armour
- Hand Weapons
- Spears
= 154 pts
Dark Elf Dark Riders, "the Exiled"
- 5 Models
- Spears
- Repeater Crossbows
- Light Armour
- Hand Weapons
= 120 pts
Special:
Dark Elf Executioners, "the Hateblades"
- 10 Models
- Great Weapons
- Heavy Armour
= 110 pts
Angels of Tzeentch (Counts as Harpies)
- 5 Models
- Two Hand Weapons
= 65 pts
Rare:
Carynór, the Grim Lord (Counts as a Giant
- 1 Model
- The Fist of Malice (Counts as a Giant Weapon)
= 205 pts
Total: 999 pts
Power Dice: 4
Dispel Dice: 3 + 1 Scroll
Taktiikkani:
Lähdetään heti kohti, yritetään pitää jätti hengissä. Dranach heittelee tasaisin väliajoin joko Dominionia, Chillwindia, Unseen Lurkeria, Doombolttia tai Black Horroria. Dispellataan kaikki Isilwenin Ariel's Blessingit ja Tree Singingit, ja pidetään velho lähellä yksikköä piilossa. Soturit ovat se alasin, joka ottaa Charget vastaan ja Executionerit/Jätti flankkaavat. Harpyijat häröilevät ja jumittelevat vihollisen yksiköitä. Repeater Crossbowilla varustetut soturit ampuvat kaiken, mikä liikkuu.
Voisin pistää tähän oman armeijani kokoonpanon, jotta juonimisenne helpottuu
Heroes:
Dranach the Traitor, a Dark Elf Sorcerer
- Hand Weapon
- Ancient Knowledge (Counts as Tome of Furion and & 2nd level)
- Dispel Scroll
- Ulgu, the Lore of Shadows tai the Dark Art
= 145 pts
Core:
Dark Elf Warriors
- 20 Models
- Standard Bearer
- Musician
- Hand Weapons
- Shields
- Spears
- Light Armour
= 175 pts
Dark Elf Repeater Crossbows, "the Sorrowguard"
- 12 Models
- Standard Bearer
- Repeater Crossbows
- Shields
- Light Armour
- Hand Weapons
- Spears
= 154 pts
Dark Elf Dark Riders, "the Exiled"
- 5 Models
- Spears
- Repeater Crossbows
- Light Armour
- Hand Weapons
= 120 pts
Special:
Dark Elf Executioners, "the Hateblades"
- 10 Models
- Great Weapons
- Heavy Armour
= 110 pts
Angels of Tzeentch (Counts as Harpies)
- 5 Models
- Two Hand Weapons
= 65 pts
Rare:
Carynór, the Grim Lord (Counts as a Giant
- 1 Model
- The Fist of Malice (Counts as a Giant Weapon)
= 205 pts
Total: 999 pts
Power Dice: 4
Dispel Dice: 3 + 1 Scroll
Taktiikkani:
Lähdetään heti kohti, yritetään pitää jätti hengissä. Dranach heittelee tasaisin väliajoin joko Dominionia, Chillwindia, Unseen Lurkeria, Doombolttia tai Black Horroria. Dispellataan kaikki Isilwenin Ariel's Blessingit ja Tree Singingit, ja pidetään velho lähellä yksikköä piilossa. Soturit ovat se alasin, joka ottaa Charget vastaan ja Executionerit/Jätti flankkaavat. Harpyijat häröilevät ja jumittelevat vihollisen yksiköitä. Repeater Crossbowilla varustetut soturit ampuvat kaiken, mikä liikkuu.
- Yrittäisit Edes
Jos se maagi kerran poukkoilee yksikön ulkopuolella, niin se on suhtkoht helppo saada alas. Joko maagi "saan laulaa puille niin paljon kuin haluan"-sauvan kanssa ja/tai kiikarikivääri noble waywatcherina(Hunters talon ja pageant shrikes.), tai sitten vaihto ehtoisesti annetaan noblelle hail of doom arrow ja syödään sillä se piilottelu blocki pois.
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
- Executioner
- Yrittäisit Edes
Jos pysyt pois LoS:sta et kyllä itsekään tee mitään jos vastassa on Alter kindred, maagisi ei ole liikkumassa 9 tuumaa saatika 18 tuumaa jalan vuorossa.Executioner kirjoitti:Mikäli Isilwen ottaa Alter Kindredin, niin sitten vain pysyn poissa LoSista. Velhoja vastaan on Seal of Ghrond aina yhtä kätevä, korvataan Dispel Scroll, jos siltä tuntuu. Menee kyllä aika teoriaksi, mutta ei kai sille voi mitään.
Älä huoli, Isilwen, kyllä sinä vielä joskus voitat.
Sitä paitsi jos Isilwen ottaa vaihtoehtoisesti sen sniper noble(jota ehdotin), et voi juurikaan mitään muuta kuin toivoa että saat ensimmäisen vuoron tai noble ampuu ohi. Edellyttäen tietenkin, että et ole piilottanut maagiasi sellaiseen paikkaan mistä sitä ei saa targetoitua(eli keskelle jalkaväki blockkia, josta maagisi ei tee yhtään mitään).
Toki seal on mukava esine, ainakin delf pelaajalle. Mutta sekin saattaa pettää loppupeleissä.
Welcome to freak show. It`s called life.
- Executioner
Perjaatteessa tämä on vähän outoa. Kaksi pelaajaa keskustelee miten parhaiten voittaa toisensa (juupas, eipäs, juupas, eipäs palloilua). Mutta itse henkilökohtaisesti pistäisin listani koostumaan dryadeista, glade guardeista ja wild ridereista. Wardanceritkin saattavat myös piestä ihan mukavasti Delffejä ja Talismanic tattoosien omaavat yksiköt eivät niin nopeasti magiaan kaadu jos armeijassa on lisäksi velho. Lisäksi en itse huolehtisi kauheasti repeater crosboweista koska jos osaat arvioida sen 15" kyseiseen yksikköön (longbowin lyhyt kantama) niin sun ei tarvitse kun ampua ja juosta pakoon jos reaperit tulee lähemmäksi tai sitten lähemmäksi jos ne liikkuvat kauemmaksi. Koska repeater ottaa -1 multible shoteista, mahdollisesta liikkumisesta ja pitkästä kantamasta delffit hittaavat kutosella, mikä laskee todennäköisyyttä siihen, että ryhmästäsi kuolee suurin piirtein yksi welffi vuorossa. Welffit taas hittaavat minimissää neljä plussalla. Kannattaa myös muistaa tuo maanmainio paniikki johon vihollisen armeija yleinsä sortuu kuin rakennuspalikat welffien patteriston moukaroidessa niiden yksiköitä. Ainoa huolenaiheeni pelatessa on aina vihollisen magia. Kannattaa tosissaan panostaa magian vastustamiseen ja welffien puulauluun koska niillä voi onnistuessaan mainiosta blokata vihollisen velhon näkökenttän ja charce matkat. Nämä ovat 100% omia mielipiteitä ja kokemuksiani.
-
Black scars
Dark elffien pitäisi olla helppo saalis wood elffeille, jälkimmäiset peittoavat ensinnä mainitut kaikessa olennaisessa. Wood elffeillä on myös aina vaitoehtona se ainainen pakoilu, varmaan paras armeija välttelyn jalossa taidossa.
Yksinkertaisin tapa on katsoa mitä vastustajat suosivat dark elf listoissaan, ota vastaava yksikkö tai vastayksikkö wood elffeiltä ja huomaat olevasi voiton puolella. Mielyttävämpi tapa on tietysti luoda kokonaan oma taktiikka, se kannattaa aloittaa painottamalla jotakin osa-aluetta pelissä (liike, melee, ampuminen ja/tai magia) ja poistamalla mahdollisuus käyttää heikkoja osa-alueitasi sinua vastaan. Huono meleearmeija on sitä vain, jos meleeseen joutuu.
Kaikken hauskinta hammeria on mielestäni tasapanoisella listalla pelaaminen, siinä kaikki osa-alueet on ainakin välttävästi katettuna ja juuri tuohon wood elffit jos ketä pystyvät. Pelaaminen on vaan vähän hankalampaa, koska et ole missään ylivoimainen, sinulla ei ole vahvuuksia, mutta ei toisaalta heikkouksiakaan. Pidemmän päälle on mahdollista oppia käyttämään vihollisen heikkouksia tasapainoisen listan eduksi, jokin osa-alue yleensä tuottaa tulosta. Hirvityksenä on tietysti listat, joilla on vain vahvuuksia, kuten Skavenit. Mutta niitä vastaa käytetään sitä ainoaa todellista asetta, eli tuuria.
-Esa-
Yksinkertaisin tapa on katsoa mitä vastustajat suosivat dark elf listoissaan, ota vastaava yksikkö tai vastayksikkö wood elffeiltä ja huomaat olevasi voiton puolella. Mielyttävämpi tapa on tietysti luoda kokonaan oma taktiikka, se kannattaa aloittaa painottamalla jotakin osa-aluetta pelissä (liike, melee, ampuminen ja/tai magia) ja poistamalla mahdollisuus käyttää heikkoja osa-alueitasi sinua vastaan. Huono meleearmeija on sitä vain, jos meleeseen joutuu.
Kaikken hauskinta hammeria on mielestäni tasapanoisella listalla pelaaminen, siinä kaikki osa-alueet on ainakin välttävästi katettuna ja juuri tuohon wood elffit jos ketä pystyvät. Pelaaminen on vaan vähän hankalampaa, koska et ole missään ylivoimainen, sinulla ei ole vahvuuksia, mutta ei toisaalta heikkouksiakaan. Pidemmän päälle on mahdollista oppia käyttämään vihollisen heikkouksia tasapainoisen listan eduksi, jokin osa-alue yleensä tuottaa tulosta. Hirvityksenä on tietysti listat, joilla on vain vahvuuksia, kuten Skavenit. Mutta niitä vastaa käytetään sitä ainoaa todellista asetta, eli tuuria.
-Esa-
*Hu*
- Black Herald
- Black Herald
Jos nyt oikein laskeskelin niin 5+ taitaa olla paras armori paitsi en tuosta jätistä tiedä. Kyllä kannattaisi ehkä ampumiseen panostaa sillä welffienkin jouset saavat läpäistyä tuon aromrin. Sitten miten olisi yksi unitti scoutteja metsästämään velhoa vaikka saattaakin itse jäädä saaliiksi, mutta jos hyvä tuuri käy niin kyllä saavat velhon pois päiviltä. Yksi velho ainakin dispellaamaan ja jos saisi jopa aikaiseksi jotakin.
P.S Olisiko treemanista vastusta esim. jättiä vastaan?
P.S Olisiko treemanista vastusta esim. jättiä vastaan?
Vaikka en olekkaan nähnyt puu pöljän stausta, voin silti vannoa että thumb with clubin 2d6 woundia ilman armouria/wardia sattuu mihinkä tahansa. Mutta esim. Yell and Bawl ei voi puuta kiinnostaa.Thanquol kirjoitti: P.S Olisiko treemanista vastusta esim. jättiä vastaan?
Riippuu tuurista, mutta useimmiten jätti antaa pataa.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
No jos ei treemanilla jättiä niin entäs joku killing blowilla varustettua yksikkö/hero tappamaan yhdellä iskulla. Vai onko welfeillä jotain yksikköä jolla olisi killing blow? Joku nopea hero kun pääsisi chargamaan jättiin ja tuurilla tappaisi yhdellä, mutta kuinkakohan todennäköistä se sitten olisi..
Edit: Anteeksi "pikku" virheeni. Jos siitä huomauteteaan kerran niin ei tarvitse enää jauhaa... Kiitos
Edit: Anteeksi "pikku" virheeni. Jos siitä huomauteteaan kerran niin ei tarvitse enää jauhaa... Kiitos
Viimeksi muokannut Than, Ti 06.06.2006 11:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.