"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Viimeinen testamentti Isotalon kaverilta

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Isotalo

Viimeinen testamentti Isotalon kaverilta

Viesti Kirjoittaja Isotalo »

Yksi kaikkia ja kaikki yhtä vastaan. Voitte poistaa tämän jos tahdotte, mutta tehkää poikkeus ja lukekaa se ensin herra yliherra moderaattori.
Tämä asia ei ole loppuunkäsitelty vaikka yliherra
onkin jo kahdesti juttuni lukinnut. Minä en arvostellut Teitä (paljoa) vaan teidän harrastustanne, mutta heti teidän ensimmäinen kommentti
loukkasi minua. Suurin osa teidän viesteistä oli sitä itseään ja ne olisivat voineet jopa loukata jotakuta. Tulkitsitte hyvin omalaatuisella tavalla viestejäni, kun sanoin parempaa käyttöä rahoille ja hyödyllisiä harrastuksia, niin samantien tuli kymmenisen viestiä joissa
viitattiin tupakkaan ja alkoholiin jotka kyllä tuntuvat tämän keskustelun jälkeen hyviltäkin vaihtoehdoilta. Ja kritiikin kestämisestä. Osa teistä sekoaa täysin, haukkuu minua ties miksi, ja kun toistan nämä hienot lauseet, niin he väittävät etten kestä kritiikkiä.
Naurettavaa puhetta, mutta sopii harrastukseen.
Molemmissa aloittamissani ketjuissa oli kolme minun kirjoittamaani viestiä, ensimmäisessä ei arvon herra isoherra viitsinyt niitä kaikkia edes lukea. Turha väittää vastaan. En edes kiroillut ensimmäisessä ketjussa, paitsi sen yhden lainauksen. Hyvin harva näistä keskitasoa viisaammista taktisen pelin pelaajista pystyi järkevään
vastaukseen, vielä harvempi kommentoi minun sanomisiani. Hyvin monet kysyivät ikääni, mutta eivät kuitenkaan laittaneet omaansa, eikä koko iällä minun mielestäni ole mitään väliä. Tekeekö
se kommenttini oikeiksi tai vääriksi jos olen 40 tai 10? Se olisi ennakkoluuloista. Jos täällä jotain on paljon niin nojatuolipsykologeja ja niille potilaita. En tule enää käymään tällä teidän hienolla sivustolla jossa on sananvapaus kuin Neuvostoliitossa, (kaikki kai tietävät miten sille kävi) ja tämä on viimeinen kirje jonka minä tänne pistän.
Siis minun, Isotalon kaverin, käyttöoikeuteni Isotalon hahmoon kun jostain syystä juuri loppui. Älkää Isotaloa suotta vainotko. Ette kyllä onnistuneet vakuuttamaan minua lainkaan tämän harrastuksen hyvyydestä, melkein kaikki perustelut olivat onhan tupakkakin hyvä harrastus kun se on vähemmän huono
kun huumeet-tyylisiä. Nyt voitte puhua taas syvällisiä tarinoitanne rauhassa. Tätä kirjettä voitte tulkita miten tahdotte.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ja viimeinen sana piti saada sanotuksi. Tähän tämä sitten loppuu ja hyvä niin. Piste. Lukko kiitos.
Ninnu
Viesti:

Re: Viimeinen testamentti Isotalon kaverilta

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Isotalo kirjoitti: Ette kyllä onnistuneet vakuuttamaan minua lainkaan tämän harrastuksen hyvyydestä...
Oliko se muuten jonkun tarkoitus? :-D

Ei, koitimme tehdä selväksi herra häirikölle ettei häntä kaivata täällä. Ihan yhtä kehittävää molemmin puolin kuin esimerkiksi nahkapallon potkiminen laudoista rakennettuun kehikkoon... :roll:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Isotalo kirjoitti:Siis minun, Isotalon kaverin, käyttöoikeuteni Isotalon hahmoon kun jostain syystä juuri loppui.
No mutta sehän on vallan loistavaa! :D
HybridChild

Viesti Kirjoittaja HybridChild »

Kun minutkin on näin leimattu pikku-ukko harrastajana nojatuolipsykologiksi, niin ehkäpä laadin profiilin häiriköstä nimeltä Isotalon kaveri. Katson kristallipalloon ja näen:

- Henkilön jolla on jostain syystä jotain pikku-ukkoilua vastaan.
- Henkilön, joka arvostelee täysin ulkopuolisena ja asiasta ilmeisen mitään tietämättömänä muiden ihmisten harrastuksia.
- Henkilön, joka ei ota pienintäkään riskiä sen suhteen, että joku muu kuin Isotalo voisi saada tietää mitään häneen liittyvää. Ei siis vaivaudu tekemään edes omaa profiilia.

Eli minkälaisia johtopäätöksiä voimme tehdä. Kyseinen henkilö (tästä eteenpäin viittaamme häneen X:nä) kokee olevansa "lapsellisten nörttien" yläpuolella keksiessään nokkelasti, että tupakointi on parempi harrastus kuin figupelit. Ehkä näin hänen kohdallaan onkin. Siksi emme arvostele hänen ratkaisuaan. Miksi siis X haluaa arvostella meidän ratkaisuamme?

X:llä on neuroosiin verrattavissa oleva pakkomielle saada osoittaa, että figupelaamisessa ei ole mitään ideaa, koska jos emme kaikki usko häntä, järkkyy hänen maailmankuvansa niin syvästi, ettei hän kykene siitä toipumaan. Siksi vielä tämä kolmas viesti, halventava ja muka ylhäältäpäin katsova asenne, yhdistettynä tarpeeseen saada sanoa "se viimeinen sana". X:n käännyttämisasenne osoittaa tietyntyyppisille ihmisille ominaista suvaitsemattomuutta, itsepäistä haluttomuutta ymmärtää toisen ihmisen valintoja, mutta kuitenkin X samalla arvostelee muita omien mielipiteidensä kritisoinnista.

X:n käyttäytymiselle voidaan lopulta löytää vain yksi FINAALINEN selitys. X pyrkii kohti affirmaatiota, varmistusta omalle olemassaololleen. Miksi hän tekee sitä figuaiheisella foorumilla eikä jossain aivan muualla, kun kerran jo kaikille viimeistään tässä vaiheessa on käynyt ilmeiseksi, ettei X edes pidä, vaan päinvastoin ei lainkaan ymmärrä figupelejä. Tähän voidaan löytää oikeastaan vain yksi selitys. Kaikki voivat päätellä sen hiljaa omassa mielessään.

Voimme siis suhtautua X:n niinkuin Kauko Niemiseen suhtaudutaan Skepisis ry:n kokouksissa: Hiljaisen säälivästi. Pieni ihmisparka tulee joulun pyhinä pikku-ukkokeskustelupalstoille (ajatelkaa miten säälittävää ihmiseltä joka pitää kyseistä harrastusta itse säälittävänä) haastamaan riitaa, jotta kun ihmiset vastaisivat hänelle ja nimenomaan ihmiset, jotka eivät koskaan saisi tietää kuka X oikeasti on ja jotka eivät koskaan voisi kritisoida hänen omia harrastuksiaan, saisi hän hetken aikaa kokea olevansa ihminen, hetken aikaa edes jonkun muun yläpuolella (ainakin omassa kieroutuneessa maailmassaan), kokemus, jota tämä pieni ihmispolo ei ole muualla saanut ilmeisen pitkään aikaan.

Voimme laatia X:stä vielä ennusteen:

X:llä on kaksi vaihtoehtoa. Hän voi tyytyä ajatukseen, että on saanut sanottua viimeisen sanan ja hän voi pitää tätä ajatusta totena, niin kauan kunhan vain pysyy poissa foorumilta. Tai hän voi jatkaa riidan haastamista käyttäen Isotalon profiilia, jolloin Isotalo on luonnollisesti henkilökohtaisessa vastuussa kaikesta kaverinsa foorumilla julistamasta. Myöskin X voi luoda omia profiileja ja putkahdella häiriköimään uudelleen ja uudelleen.

Jos X valitsee tämän viimeisen vaihtoehdon, tulee mielestäni kaikkien (niin kuin yleensäkin) muiden hillitä malttinsa tämän surullisenkuuluisan henkilön suhteen ja antaa asioiden mennä toisesta korvasta ulos. Minä en ainakaan häpeä/kadu harrastustani, päinvastoin. Ja jos joku yrittää käännyttää minua lopettamaan harrastukseni, saa kyseinen henkilö minulta yhtä paljon huomiota kuin henkilö joka yrittää käännyttää minua hinduksi. (Kaikella kunnioituksella hinduja kohtaan).

Ai niin, vielä siltä varalta, että sattuisit kuitenkin lukemaan tämän viestin, salaperäinen hiippari, haluaisit varmaankin tietää miten minä perustelen harrastuksen valintani. No, minäpä kerron. Jo pienestä pitäen olen katsellut himoiten pikku-ukkoja ja nyt vanhemmalla iällä minulla on ollut niitä jopa varaa hankkia, siispä: Minulla on liikaa rahaa ja vapaa-aikaa. Onko tämä mielestäsi huono selitys? Mieti sitten ennen seuraavaa viestiäsi, mistä oma motivaatiosi häiriköintiharrastukseesi juontuu.
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Äh. Mä en jaksa enää lukea kummankaan kommentteja. Ihmiset harrastaa mitä harrastaa... ja niillä ei millään ole mitää ihmeellistä, sen suurempaa, merkitystä. Tiedän noin 1000 syytä miksi pikku-ukot on aivan per**stä, mutta so what. Mä tykkään niistä. Ja tiedän monta muuta harrastusta jotka ovat mielestäni kummia, ja vievät (jo aloituksessakin) liian paljon rahaa. Mutta ymmärrän myös sen että joillekkin se on kiva asia. Suurin osa pikku-ukkoilijoista on ahdasmielisiä idiootteja, mutta niin on kaikki muutkin. Ja maailmassa on kaikki päin vit**a. Mutta niin se vaan on, ja mä en sille mitään voi, joten voin vaan rauhassa pitäytyä tekemässä sitä mikä on musta kivaa. Ja toivon että muutkin tekisivät niin.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

HybridChildin jopa lähes kirjoitelman mittoja lähtentelevä vastaus oli niin loistava, että eihän sitä voi hävittää. Lukko vaan tälläkertaa, tosin varoitan että jos mr. Isotalo kirjottaa taas uuden threadin.... SE poistetaan.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”