Skaven assasin poppoo
Skaven assasin poppoo
Eli ajattelin luoda skaveneistä periaatteessa kokonaan Clan Eshiniin perustuvan, aluksi 1000pts. joukon. Eli listaan sisältyisi pakolliset joukot (clani rotat ja general) ja loput olisivatkin skirmish / scout joukkoja. Tietenkin mukana olisi myös assasin. Kysymyksenä kuuluukin, tulisiko tämä joukko koskaan toimimaan pelillisesti?
-Me aiomme säilyttää rauhan, vaikka meidän olisi taisteltava siitä.
- Sir_Jarkko
Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle että Eshinin Storm of Chaos lista pieksi Empiren armeijan, jossa oli muistaneeksi kaksi tyykiä, Hellblaster ja muutama White Wolf Knight, massakoimalla. Ja sikäli mikäli muistan, Eshineillä ei löytynyt YHTÄÄN rank&file joukkoja, pelkästään skirmaajia.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
No, itse olen eshinillä pelannut tässä melkoisen kauan ja ihan hyvin ovat minulla toimineet. All-skirmish armeijalla siis. Miksi et muuten käyttäisi storm of chaos listaa, kun se on ihan virallinenkin? Ja paljon tyylikkäämpi
myöskin se 100 ylimääräistä victorypointtia jokaisesta tapetusta characterista on voittanut minulle monta peliä.
Eshinillä pelaaminen vaatii kyllä totuttelemista ja todella taktinen armeijahan se on liikkumisensa vuoksi. Itse olen kuitenkin todella tykästynyt tähän listaan. vaikka alussa hävisinkin kaikki pelit, on voittoprosentti siirtynyt nyttemin kokemuksen myötä siirtynyt enemmän plussan puolelle. Vaikka niinhän se on, että näin kaveriporukalla pelatessa mikä tahansa armeija leimataan juustoksi kun sillä vähänkin oppii kunnolla pelaamaan. Näin siis armeijalla, jossa ei ole yhtään armour savea
Eli strom of chaos-listaa suosittelen, itselläni on ainakin ollut hauskaa karvaisilla ninjoilla örveltäessä
niin ja tässä se lista http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... _eshin.pdf
Eshinillä pelaaminen vaatii kyllä totuttelemista ja todella taktinen armeijahan se on liikkumisensa vuoksi. Itse olen kuitenkin todella tykästynyt tähän listaan. vaikka alussa hävisinkin kaikki pelit, on voittoprosentti siirtynyt nyttemin kokemuksen myötä siirtynyt enemmän plussan puolelle. Vaikka niinhän se on, että näin kaveriporukalla pelatessa mikä tahansa armeija leimataan juustoksi kun sillä vähänkin oppii kunnolla pelaamaan. Näin siis armeijalla, jossa ei ole yhtään armour savea
Eli strom of chaos-listaa suosittelen, itselläni on ainakin ollut hauskaa karvaisilla ninjoilla örveltäessä
niin ja tässä se lista http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... _eshin.pdf
So shut your face and take a seat, 'cause after all you're just talking meat.
-
Arathon
No, vielä ainakin. Tässä vähän aikaa sitten joku geeveen tyyppi ilmoitti jotain siitä, että seiskaedikassa nämä SoC-listat ei enää olisi turnauksissa laillisia. GW:n virallisissa turneissa siis, kattoo sitten mitä näille vähemmän virallisille käy SoCin suhteenArathon kirjoitti:Siis tuommoisen Storm of Chaos listan kanssa voi mennä mihin tahansa turnaukseen ja kukaan ei valita? O_O Mielenkiintoista
So shut your face and take a seat, 'cause after all you're just talking meat.
eli voin ruveta käyttämään (ainakin toistaiseksi) virallisesti SoC listaa. Haluaisin kyllä, että lista olisi "laillinen" vielä seiskaedikankin myötä.. muuten joutuu ostamaan niitä clanrottia... :S Jos skaven kirjan mukaan tekee, niin "assasin tunnelma" vähän tippuu niitten "tavallisten" unittien myötä.
-Me aiomme säilyttää rauhan, vaikka meidän olisi taisteltava siitä.
Aika typerä veto sanon minä, mutta käsittääkseni tällä hetkellä suomen turnauksissa on kaikissa sallittuja..
En usko että täällä ruvetaan kieltämään jatkossakaan, paitsi ehkä sitten Scand GTssä.
En usko että täällä ruvetaan kieltämään jatkossakaan, paitsi ehkä sitten Scand GTssä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Noh, mielestäni Eshin poppoo on ainakin tyylikäs jos ei muuten. Pelitehokkuus on vähän niin ja näin. Listalla voi napsia vastustajan sankarit ja juosta loppupelin karkuun ja voittaa hyvin mielin minorilla. Ainahan tämäkään ei tietysti onnistu. Ja kyllä pienet yksiköt saa myös jyrättyä. Jos vastaan kuitenkin sattuu tulemaan isompi kasa peltipurkkeja tai muuten vaan kovan armosaven omaavia häiskiä, ollaan Eshineillä vähän sormi suussa. Siinähän sitten heittelet warppiheittotähtiä. Tosin, eihän vihollinen sinun rottakoplaa kiinni saa.
Se yöhyökkäys sääntö on kyllä hupaisa, mutta huomattavasti tehokkaampi jos sinä saat aloittaa. Miksikö? No hupaisaahan se on laittaa yksiköitä 8" päähän vihollisesta kun tiedät että ne näkee vain 6" omalla vuorollaan. Vaikka antaahan se suurta suojaa tulitukselta muutenkin.
Mitä minä olen pelannut SoC rottajengillä, niin plussaa triadeista, CC skitterleapista, master assassinista (3d6+1 flee!) ja 2k pelin pakolliset coret voit kuitata 75:lla pisteellä
Armoreita ei löydy, ja ei oikeasti sitä kovaa streenaakaan oikein. Kovat armorit ovat siis ongelma. Tyylikäs lista, ja ihan hauska pelata. Lisäksi kun konvertoit night runner loodan sisältöä kunnialla niin tyyliä löytyy.
Se yöhyökkäys sääntö on kyllä hupaisa, mutta huomattavasti tehokkaampi jos sinä saat aloittaa. Miksikö? No hupaisaahan se on laittaa yksiköitä 8" päähän vihollisesta kun tiedät että ne näkee vain 6" omalla vuorollaan. Vaikka antaahan se suurta suojaa tulitukselta muutenkin.
Mitä minä olen pelannut SoC rottajengillä, niin plussaa triadeista, CC skitterleapista, master assassinista (3d6+1 flee!) ja 2k pelin pakolliset coret voit kuitata 75:lla pisteellä
Armoreita ei löydy, ja ei oikeasti sitä kovaa streenaakaan oikein. Kovat armorit ovat siis ongelma. Tyylikäs lista, ja ihan hauska pelata. Lisäksi kun konvertoit night runner loodan sisältöä kunnialla niin tyyliä löytyy.
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Ei varmaa, mutta mahdollista.Sheikki kirjoitti:Selvä! Kiitos vastauksista. Onko se varmaa, että SoC listata menevät epävirallisiksi 7. edikan myötä?
Riippuu ihan siitä mitä turnausjärjestäjät päättävät. Ei olisi uutta, että virallisia listoja kielletään tai epävirallisia sallitaan, tosin en muista että suomessa olisi ensin mainittua juurikaan harrastettu.Sheikki kirjoitti:Ja monessako paikassa ne killetään, eli voinko esim pelata jossakin Suomen turnauksessa / kavereiden kanssa sillä listalla silti?
Kaveripeleissä kaikki on "opponents approval".
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."