"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka monta nappia saa vuodessa maalattua?

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Hän itse kirjoitti:Gaunteillekkin olet siis yksityiskohtia maalannut? Pirun hullu. :P
Gauntit ovat oikeastaan aika nopeita maalata pelikelpoisen näköisiksi, joten muutaman minuutin uhraaminen detaljeihin ei ole paha homma. Ennemmin olisin noihin empireläisiin suonut käytettävän aikaa - tai sitten kuvan ottamiseen, jos ne oikeasti näyttävät paremmilta. Mutta hyvin kunnioitettava suoritus kaiken kaikkiaan. Oma keskimääräinen tahti tällä vuosituhannella on ollut n. 100 - 150 figua vuodessa - joinakin vuosina enemmän, joinakin vuosina vähemmän. Enkä kehtaa väittää, että kaikki tuotokseni olisivat edes Nicodemus von Trauben keskimääräisen pelifigun tasoa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
In Flames

Viesti Kirjoittaja In Flames »

Aika monta figua.
Nätää olevan FB:tä ja 40k:ta ja sit noita epic figuja vai mitä ne olivatkaan...
Paljon maalia kului ? Montako purkkia suunnilleen ?

{[>Hatun nosto<])}
Tärkeintä on voitto.
Warwolf

Viesti Kirjoittaja Warwolf »

Meikäläisen maalaus tahti riippuu siitä, miten monta noita ukkoja saa hankittua. Mutta luultavasti saisin sellaiset 150-200 maalattua, jos ei raha olisi ongelmana. Laatua taas sitten en takaa, mutta...
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Itse en oikeastaan paljon saa maalattua..On rahaa niin vähän. :(

Mutta jos aloittaa uuden armeijan,on aina alussa ostettava aloitusboksi,jossa tulee hieman enemmän sotilaita :D
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hmm... Vaikuttava määrä figuja Nicodemusilla, minulla meni suurinpiirtein vastaavaan määrään noin 15 vuotta. Tein pikaisen arvion ja luultavasti jos oikein kovasti maalaisin, niin saisin varmaan noin 100 figua vuodessa maalattua, mutta todellinen määrä on paljon pienempi. Yhteen figuun minulla menee viikosta puoleen vuotta. En tarkoita, että olisin huippuhyvä, vaan niin hemmetin perfektionisti. Jos tiedän, että figussa on virhe, niin en sitä voi julistaa valmiiksi, vaikka kukaan muu ei koskaan virhettä voisi huomata.

Nyt sanon ilkeitä, mutta en tarkoita pahalla, enkä halua pahaa mieltä kenellekään. Kai sitä saa paljon figuja maalattua, jos ne jättää tuollatavalla kesken. Jos vauhti on lopputulosta tärkeämpää, niin varmaan niitä sitten saisi vuodessa "valmiiksi" vaikka kuinka paljon. Tarkoitan niitä lähikuvia. Sieltä puuttui naamat kaikilta näkemiltäni ihmisiltä ja siltä isolta 40k soltulta oli suurin osa yksityiskohdista maalaamatta. Tottahan joka figun (myös gaunttien) jokainen yksityiskohta pitää maalata, niin hyvin kuin osaa. Nicodemuksen yleisjälki näyttää niin hyvältä, että varmasti saisi ihmisille hyvät naamat maalattua. Hyvään alkuun on figut saatu, nyt se maalaus vasta alkaa. Viimeinen 10% figusta vie sen 90% maalausajasta. Pensseli käteen siitä :) Hop hop.

Edit. Pahoittelen, että moitin sitä kaaoksen kirvesukkoa. Oli vain niin tumma kuva, etten ensin huomannut, mutta siinä oli kyllä yksityiskohdat maalattu.
Luumumehu on soturien juomaa
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Huru-ukko kirjoitti: Yhteen figuun minulla menee viikosta puoleen vuotta. En tarkoita, että olisin huippuhyvä, vaan niin hemmetin perfektionisti. Jos tiedän, että figussa on virhe, niin en sitä voi julistaa valmiiksi, vaikka kukaan muu ei koskaan virhettä voisi huomata.
Itse teen selkeän eron figujen maalaus-urakkaan riippuen siitä mihin tarkoitukseen se tulee. Eli rivimieheksi rivimiesten sekaan tuleva faban keihäsmies saa vain haaveilla siitä huomiosta minkä keskiverto kaamosmariini saa. Kolmenkymmenen keihäsmiehen on tarkoitus esiintyä muutenkin blokkina joten kokonaisuus menee kevyesti yksilön edelle. Kun taas vaikka kaaosmarsut jotka liikkuvat viidestä kymmeneen tyypin avoimessa asetelmassa joutuvat yhteneväisyyden lisäksi kikkailemaan yksilötasollakin.
Tarkoitan niitä lähikuvia. Sieltä puuttui naamat kaikilta näkemiltäni ihmisiltä
?

Noh, kaikki riippuu siitä mikä naamaksi lasketaan. Faban rivijampoille naama tarkoittaa minulla tasaista ihonväriä johon yksi highlighti ja inkki. Mutta kuten jo salamaa rienasinkin, se söi sen kaiken. Ei noi faban rivimiehet ole kovin kaksisia livenäkään, mutten tunnista edes niitä noista kuvista. Ei nuo kuvat kuvaa minun jamppojani.
ja siltä isolta 40k soltulta oli suurin osa yksityiskohdista maalaamatta.
Heh. Mitäs tuohon vastaisi. Yksi olisi tietenkin suositella monitorin väri/valosäätöjen ruuvaamista, kyllä ne minulla näkyy. Mutta kuva on aina kuva ja kun kuvaaja on niin huono kuin minä, niin kuva on huono.
Tottahan joka figun (myös gaunttien) jokainen yksityiskohta pitää maalata, niin hyvin kuin osaa.
Objection, your Honor.

Tuota mieltä en ole ollenkaan. Itse pidän tärkeimpänä sitä että tietää mihin tarkoitukseen figu tulee.

Mutta tämä ei liene oikea paikka käsitellä niinkin fundamentaalisia asioita kuin tavoitteet sun muut.

Jos on tavoitteena päästä Helsingistä Ouluun ei ole järkeä juosta Moskovaan. *grins*
Edit. Pahoittelen, että moitin sitä kaaoksen kirvesukkoa. Oli vain niin tumma kuva, etten ensin huomannut, mutta siinä oli kyllä yksityiskohdat maalattu.
Heh, syytä monitoriasi. Ja osta parempi, hop hop. *grins*

Maalaustasossa en seiso kuin sen yhden Typhys kuvan takana, muut kuvat ovat väreiltään ja valoltaan _täysin_ väärät.

Näin jälkikäteen en keksi mitään järjellistä syytä miksi postasin ne välissä olevat "lähikuvat". Ne nimittäin vastaavat todellisuutta äärettömän vähän. Poistaisin ne muuten mutta kerran nettiin postattu on netin historiaa enkä minä ala tuhoamaan historiaa, edes noloa.

Jotkut hämmästelivät määrää, toiset rahaa ja osa aikaa. Kaikkea on riittänyt ja kaikkea on ollut sopivasti. En ole maalannut kovin montaa ottaen huomioon sen että massa tulee nopeasti, enkä kovin kalliisti koska muovi maksaa vähän eikä aikaakaan ole kulunut liikaa kun olen pitänyt mielessäni tavoitteen ja tarkoituksen.

Niin ja kaikki nappini on tarkoitettu pelikentälle. Tai no, on tuolla pari naisfiguuria jotka maalasin koska ne oli nakuja. Niitä en ole pelikentällä käyttänyt. Kaikilla muilla figuilla on hävitty ainakin kerran (no, okei on siellä ne mehtähaltiat joita ei ole pelattu ollenkaan), suurimmalla osalla useammin. Voittoja ei taida olla kuin Kaaoksen Mölymarsuilla.

Tavoitteeni on siis aina saada pöydälle figuja.
15mm for teh win
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Swarmp kirjoitti:Yleensä figuja maalatessa aika kuluu kuin siivilä.Ja pian huomaakin et on jo ilta ja on tullut maalattua 5-10 hiano ukkelia.Hyvää työtä täytyy sanoa.
Good work.:D
OT:Heh..Siivilät lentelee ukkoja maalatessa,kun joku menee vikaan :D Repesin :)
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Voi onneksi en ole Fabaan innostunut. Huhhuh, menisi vähintään 10 vuotta, ennenkuin pääsisin edes kokeilemaan peliä :) No ei vaiskaan, mutta juu, kyllähän se on vähän niin, että tovi vierähtää, kun joka ukkoa kohtelee yksilönä ja omana maalausprojektina. Lisäksi tahtiani hidastaa huomattavasti se seikka, etten maalaa juuri ikinä minkään pelin rivimiehiä. Siksipä joka ukolle on mietittävä kaikki värit aina alusta lähtien. Suurin määrä samanlaisia ukkoja, mitä olen koskaan maalannut, taitaa olla Space Hulkin 20 genestealeria joskus 90 luvun alussa. Jonkin verran nyt 40K-innostuksen herättyä pari vuotta sitten, olen maalannut muutamia samanlaisen ukon sarjoja. Noin 5-8 samaa ukkoa, mutta nekin harvakseen.

En syytä monitorin säätöjä väärästä havainnostani tuolla edellä, vaan väsyneitä silmiä eilis-illalta. Tänään, kun aamulla katsoin sitten uudemman kerran, niin huomasin erehtyneeni. Itse siis mokasin siinä kohtaa. Hyvin olet kyllä muuten maalannut, silmien puuttuminen vain pisti silmään.

Editoin järkevämmäksi tekstiä
Luumumehu on soturien juomaa
totally NooB

Viesti Kirjoittaja totally NooB »

FiGuTtAjA kirjoitti:Kiitos tuon ekan kuvan, joudun hankkimaan uuden leuan...
Noin paljon haatana miten paljon tollanen MAKSAA?
?
Massi

Viesti Kirjoittaja Massi »

Kyllähän tuossa muutama figu päivälle varmaan on. Ompas kyllä ihan simona nappeja. Itse en kyllä kertakaikkiaan pystyisi maalaamaan nuin paljoa vuodessa. :) Ja ei edes kauhean huononnäköistä tavaraa.
On helpompaa löytää perille, kun tietää minne on menossa.

-Nalle Puh
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

En tiiä onko tätä jo kysytty mutta montä jäpikkää tos on tuli vaan mieleen kun kattelin sitä ?
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
"Dwarf Man"

Viesti Kirjoittaja "Dwarf Man" »

Ihmeellistä!

Jos miettii paljon minä maalaan vuodessa (ehkä 3 solttupakkausta) niin maalaat melko varmasti ainakin 10 kertaisesta. Jos miettii tuota vaivaa ja rahan kulumista niin mun pää räjähtäisi ja menisin vararikkoon. Siinä mielipiteeni :D
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Onnittelut. Olet maalannut vuodessa enemmän kuin minä kahdeksassa :P Aika säälittävää tämä minun touhu. Mitä figuihin tulee, niin olen Nichodemuksen kanssa samaa mieltä. Juuri sellaiseen empiren keihäshäiskään ei kannata aikaansa oikeasti niinkään haaskata, koska se on kokonaisuus joka ratkaisee. Maalaa eturivin vähän hienommin kuin muut niin sekin jo riittänee. Kukaan ei tule ja poimi figua keskeltä unittia ja tiiraile sitä :P

Oikein mahtava kokonaisuus. Kyllä kelpaa. Tasokin on hyvää. Jos kyseessä on kerran vuosipäivä, niin meinaatko myös että maalasit ensimmäisen figusi vuosi sitten? Nimittäin aika tiukkaa tasoa. Keep up the good work, sillä jossain kuvassa näkyykin korkkaamattomia regiment bokseja :P
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Zerath kirjoitti:Jos kyseessä on kerran vuosipäivä, niin meinaatko myös että maalasit ensimmäisen figusi vuosi sitten?
Kyllä vain. Tai no, olin minä maalannut jotain roolipelifiguja joskus kahdeksankymmentäluvulla mutta niiden määrä on laskettavissa mutantin kahden käden sormilla (jotain tusina enintään).
15mm for teh win
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”