Kun puskahaltija saa metsässä tykinkuulasta päähän.
-
RiviSotilas
Kun puskahaltija saa metsässä tykinkuulasta päähän.
Ollaan tuossa kavereiden kanssa mietitty, että kun FaBassa pitää noiden tykkien ampumamatka arvioida, niin onko seuraava tilanne sallittu/mahdollinen.
a) Vihuilla (otetaan vaikka welffit) on metsässä äärettömän kallis maagi näkymättömissä ja metsän edessä on juuri samalla hetkellä joukko waywatchereita... Suoraan kanuunani tähtäimessä (okei, WW:t eivät koskaan menisi vapaaehtoisesti kanuunan näkökentälle mutta tämä on vain esimerkki.) Tykki ampuu, tappaa pari WW:tä ja kuula pomppaa... suoraan ylikalliin maagin silmään. Mitä tehdä?
b) Taas sama tilanne, mutta tällä kertaa arvioin "vahingossa" kantaman väärin... ja taas taikuri saa päänsäryn.
c) Tällä kertaa WW:t ovat pelaamassa korttia metsän vieressä ja kanuuna huollossa, mutta paikalle on raahattu grudge thrower. Ajattelen pilata watchaajien pelituokin, mutta voi että! Kivi scatteroituu pusikkoon ja jälleen huono-onninen taikoja kokee ruumiintuskia.
d) Viimekertaisen jälkeen throwerin käyttäjät päättävätkin ampua suoraan metsässä lymyävään taikuriin, grudgehan ei vaadi line-of-sightiä!
Näistä kysymyksistä on siis ollut känää jo useamman kerran, voisiko siis joku kokeneempi avittaa ja valaista asiaa, kun tietääkseni The Kirja ei puhua pukahda koko aiheesta.
-P.S. Kuolema haltijoille.
a) Vihuilla (otetaan vaikka welffit) on metsässä äärettömän kallis maagi näkymättömissä ja metsän edessä on juuri samalla hetkellä joukko waywatchereita... Suoraan kanuunani tähtäimessä (okei, WW:t eivät koskaan menisi vapaaehtoisesti kanuunan näkökentälle mutta tämä on vain esimerkki.) Tykki ampuu, tappaa pari WW:tä ja kuula pomppaa... suoraan ylikalliin maagin silmään. Mitä tehdä?
b) Taas sama tilanne, mutta tällä kertaa arvioin "vahingossa" kantaman väärin... ja taas taikuri saa päänsäryn.
c) Tällä kertaa WW:t ovat pelaamassa korttia metsän vieressä ja kanuuna huollossa, mutta paikalle on raahattu grudge thrower. Ajattelen pilata watchaajien pelituokin, mutta voi että! Kivi scatteroituu pusikkoon ja jälleen huono-onninen taikoja kokee ruumiintuskia.
d) Viimekertaisen jälkeen throwerin käyttäjät päättävätkin ampua suoraan metsässä lymyävään taikuriin, grudgehan ei vaadi line-of-sightiä!
Näistä kysymyksistä on siis ollut känää jo useamman kerran, voisiko siis joku kokeneempi avittaa ja valaista asiaa, kun tietääkseni The Kirja ei puhua pukahda koko aiheesta.
-P.S. Kuolema haltijoille.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"
Tämän käyttäjän voi poistaa.
Aiheesta enemmän esim täällä.
a) Maagi ottaa osumaa.
b) Sinä otat osumaa.
c) Maagi ottaa osumaa.
d) Molemmat ottavat osumaa. (ps. tarkista stonarin targetointisäännöt ylläolevasta linkistä).
a) Maagi ottaa osumaa.
b) Sinä otat osumaa.
c) Maagi ottaa osumaa.
d) Molemmat ottavat osumaa. (ps. tarkista stonarin targetointisäännöt ylläolevasta linkistä).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
vaikka en tällä suoraan vastaa kysymyksiisi, niin tsekkaappa..
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=53554
ja voi jeesus.. jullevi kerkisi ensin.. nimittäin tuolta linkistä löytyy linkki täsmälleen samalle sivustolle, kuin
"jullevin" sivustolle..
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=53554
ja voi jeesus.. jullevi kerkisi ensin.. nimittäin tuolta linkistä löytyy linkki täsmälleen samalle sivustolle, kuin
"jullevin" sivustolle..
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
a) No maagi kärsii mahdollisesti vahinkoa tai sitten ei. Oma moka jos siellä takana lymyää.
b) Kantaman arvioiminen "vahingossa" on pelin hengen vastaista tai jotain...mutta ketään ei oikeasti kiinnosta. Vähän paha se on sanoa että arvioitko sen tahallaan väärin vai et.
c) Jälleen kerran kyse on huonosta mäihästä sen maagin kannalta. Eipä siinä sen kummempaa.
d) edit2: jooh... kts. jullevin linkki, siellähän se vastaus onkin.
edit: hoo..meni 6 minuuttia kaiken kaikkiaan tässä vastaamisesta ja netin pätkimisestä johtuen...pahoittelen jos esiintyy liikaa toistoa jullevin viestiin nähden.
b) Kantaman arvioiminen "vahingossa" on pelin hengen vastaista tai jotain...mutta ketään ei oikeasti kiinnosta. Vähän paha se on sanoa että arvioitko sen tahallaan väärin vai et.
c) Jälleen kerran kyse on huonosta mäihästä sen maagin kannalta. Eipä siinä sen kummempaa.
d) edit2: jooh... kts. jullevin linkki, siellähän se vastaus onkin.
edit: hoo..meni 6 minuuttia kaiken kaikkiaan tässä vastaamisesta ja netin pätkimisestä johtuen...pahoittelen jos esiintyy liikaa toistoa jullevin viestiin nähden.
Modern cars - they all look like electric shavers.
- Viiksivallu
- Gorkiporki
Gw:n sivuiltaViiksivallu kirjoitti:Muistaakseni cannon ei voinut ampua metsään.
Ja overguess on ilkeää, epäurheilijamaista ja laitonta.
Sometimes a cannon ball may bounce through intervening terrain which the players think should probably stop it. When discussing the terrain before the battle commences, it is worth bearing in mind if any pieces of scenery will stop a cannon ball passing through. As ever, the diversity of terrain which people may have makes a hard and fast list impossible, but cliffs and very steep slopes, buildings, ruins and the like may well stop a cannon ball in its tracks, although the majority of terrain (including woods, obstacles and such) should not
Kyllä voi. Kuulat pysähtyy mäkiin...Viiksivallu kirjoitti:Muistaakseni cannon ei voinut ampua metsään.
Ja overguess on ilkeää, epäurheilijamaista ja laitonta.
Niinhän se on... Jos kyseessä on kanuuna...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Mr_Fineday
- Viiksivallu
- The Captain
- Valvoja
Yllättävän useat pelaajat luulevat olevansa turvassa normaalin mäen päällä, kun muka tykinkuulan pitää osua tarkalleen mäen päälle tai se stoppaa rinteeseen. Selitä siinä sitten Fair play -pisteiden kärsimättä, että jos se mäki ei ole "cliff or very steep slope", niin kyllä se kuugeli sitä ylös rullaa.DeeCee kirjoitti:^ Kuulat pysähtyy vain (todella) jyrkkiin mäkiin sen ihme gaw/whateverin mukaan, eli loivat mäet = no worry.
Usein muuten samat pelaajat marssivät rinnettä omilla joukoillaan liikkumisen kärsimättä ko. cliffistä/very steep slopesta lainkaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
RiviSotilas
Teistä ei saa selvää Erkkikään, joten vedän nyt omat johtopäätökseni:
a) Tykillä voi ampua metsään vahingossa. Kiitos Gorkiporkin lainauksen.
b) Overguessaaminen on sieltä, vaikka itsellenhän se vain hyötyä antaisi.
c) Grudgella voi ampua metsään vahingossa (jos kerran tykilläkin voi).
d) Stonari ei voi ampua metsään, joskin ihan hyvin muiden vihujen yli.
Tykinkuula ei pomppaa korkealle kukkulalle. Määrittelen korkean kukkulan, että se on yli 2" korkea (sama kuin tykkikukkulan minimi).
Laittakoon joku lukon, sillä tämä taitaa olla taas niitä aiheita, joista voi napista maailman tappiin.
a) Tykillä voi ampua metsään vahingossa. Kiitos Gorkiporkin lainauksen.
b) Overguessaaminen on sieltä, vaikka itsellenhän se vain hyötyä antaisi.
c) Grudgella voi ampua metsään vahingossa (jos kerran tykilläkin voi).
Tykinkuula ei pomppaa korkealle kukkulalle. Määrittelen korkean kukkulan, että se on yli 2" korkea (sama kuin tykkikukkulan minimi).
Laittakoon joku lukon, sillä tämä taitaa olla taas niitä aiheita, joista voi napista maailman tappiin.
Come again?RiviSotilas kirjoitti:d) Stonari ei voi ampua metsään, joskin ihan hyvin muiden vihujen yli.
Tottakai voi, ei stonarin ampumista ole rajoitettu muuten kuin että pitää nähdä joku vihollinen siellä suunnassa.
- Gorkiporki
Niin, ja siis itse viittasin tuossa d) kohdassa tuohon artikkeliin josta selviää ainakin seuraavaa:Deetwo kirjoitti:Come again?RiviSotilas kirjoitti:d) Stonari ei voi ampua metsään, joskin ihan hyvin muiden vihujen yli.
Tottakai voi, ei stonarin ampumista ole rajoitettu muuten kuin että pitää nähdä joku vihollinen siellä suunnassa.
If a war machine is guess range, then characters on their own are fair game (not a good idea to wander about on your own when facing armies with lots of cannons!), though characters in units of five or more models will get the 'Look out, sir!' roll.
-
RiviSotilas
Tarkoitan, ettei stonari voi ampua metsässä piilossa olevaan vihuun, sillä se ei näe sitä.Deetwo kirjoitti:
RiviSotilas kirjoitti:
Come again?
Niin, ja siis itse viittasin tuossa d) kohdassa tuohon artikkeliin josta selviää ainakin seuraavaa:
Ja overguessaaminen on yhäkin sieltä.
Vähän on harhaanjohtavaa sillä.. Metsässä olevan yksikön voi ihan hyvin nähdä, et puhunut mitään piilossa olemisesta.RiviSotilas kirjoitti:Tarkoitan, ettei stonari voi ampua metsässä piilossa olevaan vihuun, sillä se ei näe sitä.
Ja overguessaaminen on yhäkin sieltä.
Ja stonarin overguessi on täysin sallittua ja hyväksyttävää... vihujen yli ampumista se on kivenheittäjällä.
Viimeksi muokannut Deetwo, La 27.05.2006 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lihamestari
- Teonanacatl
Sallittua ehkä sääntöjen puitteissa, mutta hyväksyttävästä en menisi puhumaan.Deetwo kirjoitti:Ja stonarin overguessi on täysin sallittua ja hyväksyttävää... vihujen yli ampumista se on kivenheittäjällä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Mr_Fineday
Kunhan geeweelle tarpeeksi whinetetään, luultavasti tulee piakkoin sääntö että jos arvaus menee jonkun verran yli kohteesta, niin se häviää mystisen tzeentch jumalan vihan johdosta.
(Tai miksei itse Sigmarin. Älä tee näin, se ei ole reilua vihollista kohtaan, muista teh Kunnia. Poks)
Ainakin näin pelkään. Mitäs pidätte taikureitanne ampumalinjoilla. ;P
(Tai miksei itse Sigmarin. Älä tee näin, se ei ole reilua vihollista kohtaan, muista teh Kunnia. Poks)
Ainakin näin pelkään. Mitäs pidätte taikureitanne ampumalinjoilla. ;P
A: Kaiken järjen mukaan tykillä ampuja haluaa mahdollisimman monta tappoa jolloin ampuu WW siiihen kohtaan jossa saa mahdoliisimman monta alle. Jolloin esim jos maagin edessä menee vain 2 WW:ia ja muualla 3 WW:ia en antaisi ampua maagia. Tietysti jos tilanteessa on kolmaskin tekijä esim jos ammut 3 kohdasta osut omaan yksikköön.
Tällöin kahden kohdasta maagiin osuminen on jo vähän suotavampaa.
*Paras sääntö tähän on mielestäni se. Että tykillä apuja unohtaa maagin ja ampuu, jos han silti haluaa ampua juuri sitä yksikköä ja juuri siitä kohdasta missä maagi on, hän saa näin tehdä.
B: Yli arvaaminen on väärin, mutta jos oikeasti sattuu arvaamaan liikaa sääntöjä ei rikota. Kysymys kuuluukin että kuka sen päättää. Muuten tässäkin voi hyväksi käyttää tähdellä merkittyä.
C: Tämä onkin ainoa tapaus missä ei ole kysymystäkään. Maagia sattuu naamaan.
D: Eikös tämä ole sama kysymys kuin B?
Tällöin kahden kohdasta maagiin osuminen on jo vähän suotavampaa.
*Paras sääntö tähän on mielestäni se. Että tykillä apuja unohtaa maagin ja ampuu, jos han silti haluaa ampua juuri sitä yksikköä ja juuri siitä kohdasta missä maagi on, hän saa näin tehdä.
B: Yli arvaaminen on väärin, mutta jos oikeasti sattuu arvaamaan liikaa sääntöjä ei rikota. Kysymys kuuluukin että kuka sen päättää. Muuten tässäkin voi hyväksi käyttää tähdellä merkittyä.
C: Tämä onkin ainoa tapaus missä ei ole kysymystäkään. Maagia sattuu naamaan.
D: Eikös tämä ole sama kysymys kuin B?