"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

? ig tykit ?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

? ig tykit ?

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

En tiädä miten tä oikeen ilmottais et se kuulostais järkevältä.

Hmmm

Eli mulla on ig tykkejä 3 kpl ja en tiedä kunnolla miten ne toimii esim haavat ja armorit. Omistan kyllä kirjan muta en löydä haavoja enkä armorii mistää. mutta pääteltiin kaverin kaa et niillä olis 2 haavaa ja 5 armori mutta onko veikkaus ihan päin pyllyä ???

kiitos jo etu käteen
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

IG tykkejä? Siis tankkeja varmaan? Vaiko raskaita aseita? Helpottaisi tietenkin jos näkisi kuvan näistä sinun "tykeistäsi".
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Jos puhut heavy weapon teameista niin ne ovat vain tavallisia sotilaita, käyttävät vain eri aseita.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

juuri tuota meinasin ale kiitos :D
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Tällaiset ketjut voisi jatkossa kirjoittaa suoraan 40k: Perusteet -alueelle, säästä moderaattoreiden työtä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

perusjuttu:montako figua basella?Niin monta woundia.siis tässä tapauksessa.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Vain toinen mies käyttää asetta toinen on vain statisti (perus mosuri). Heavy aseella on juuri yksi woundi, mutta miehet laitetaan samalle baselle vain liikkumista helpottamaan (itse en ole näin tehnyt).
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Itse olen aina miettinyt miksi siinä on kaksi sotilasta koska sääntöteknisesti asialla ei ole mitään väliä. Eli heavy ryhmä voi ampua ilman sitä "lataajaa". Itse kun alan kohta väsäämään heavy aseitani niin laitan vain yhden miehen hoitamaan sitä asetta.
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Z7-852 kirjoitti:Itse olen aina miettinyt miksi siinä on kaksi sotilasta koska sääntöteknisesti asialla ei ole mitään väliä
Onhan sillä. Jos yksi ukko tiimistä kuolee voit vieläkin ampua aseella, samoin kuin esimerkiksi Eldarien tulituki. Niin niin, sinä poimit kaatuneet, mutta joskus ne on pakko ottaa tyypeistä mitä on näkyvillä, kantamalla tms.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Z7-852 kirjoitti:Itse olen aina miettinyt miksi siinä on kaksi sotilasta koska sääntöteknisesti asialla ei ole mitään väliä. Eli heavy ryhmä voi ampua ilman sitä "lataajaa".
Sillä on merkitystä lähinnä vain upseeri+4 miestä -komentoryhmissä, joihin jää aina yksi perusjannu lasertuikuttimella, jos ottaa raskaan aseen. Lataajalle ei voi ostaa radiota, erikoisasetta, lippua tai muutakaan härpätintä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ao. kuvasta näkyy oma (ja varmasti monen muunkin) toteutus asialle. Itse siis tehnyt ampujan ja lataajan polvillaan olevista janttereista. Toiselle Lasgun käteen = lataaja. Toiselle ei asetta käteen, joka indikoi siis sitä että ko tyyppi tussauttelee tuolla Heavy aseella.

Eli näin ikkään:

Kuva
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Spetulhu kirjoitti: Onhan sillä. Jos yksi ukko tiimistä kuolee voit vieläkin ampua aseella, samoin kuin esimerkiksi Eldarien tulituki. Niin niin, sinä poimit kaatuneet, mutta joskus ne on pakko ottaa tyypeistä mitä on näkyvillä, kantamalla tms.
Eldarien säännöt on eri.

Elluilla pyssy kelluu ittekseen ja sillä voi ampua, kunhan toinen ampujafiguista on vielä hengissä.

IG:llä pyssy on sen tietyn ampujan henk.koht. omaisuutta ja sillä lataajafigulla ei ole mitään tekemistä mörssärin käytön kanssa, se vaan on semmoinen pakollinen ostos armeijalistalla.

Eldarien systeemi on siis parempi, koska siitä pitää teilata molemmat ampujat ennenkuin tähtikanuuna vaikenee.
//Mx
Wheez

Viesti Kirjoittaja Wheez »

Matti Niemelä kirjoitti:Ao. kuvasta näkyy oma (ja varmasti monen muunkin) toteutus asialle. Itse siis tehnyt ampujan ja lataajan polvillaan olevista janttereista. Toiselle Lasgun käteen = lataaja. Toiselle ei asetta käteen, joka indikoi siis sitä että ko tyyppi tussauttelee tuolla Heavy aseella.

poistin kuvan quotesta
Tuosta tuli mieleeni, eikös silti mielen mukaan voi ampua täyslaidallisen lasGUNeilla? Esim liikkuessahan heavy weaponilla ei saa ampua.

Näin olisin ymmärtänyt
Trust is a weakness.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Tuossa tulee sitten tappelu codexin sanomuodosta. Eli onko heavy weapon jantterilla lasgun vai ei. ja siinähän riittää ainekset kunnon flame-wariin.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Pieni Pimeä Mies kirjoitti:Tuossa tulee sitten tappelu codexin sanomuodosta. Eli onko heavy weapon jantterilla lasgun vai ei. ja siinähän riittää ainekset kunnon flame-wariin.
Heavy Weapon ja lasgun ovat kahdenkäden aseita, joita ei saa olla kahta. Eli ei ole. Sillä toisella on, perusteena se, että fire support squadien ym. aseistuksessa lukee, että heillä on lasgunit. Niille pitää kuitenkin ostaa kolme heavy weaponia ja jos tiimin molemmilta jätkiltä katoaisi lasgun, olisi tuo edellinen kohta täysin turha.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”