"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark eldar 1500pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
chaos pete

Dark eldar 1500pts

Viesti Kirjoittaja chaos pete »

HQ: Archon, shadow field, agoniser, combat drugs, tormentor helm, plasma&haywire grenades 141pts

Retinue:5 incubi, one is incubi master, 2 blasters, 4 warriors, 2 splinter cannons, plasma grenades, raider 280pts

troops:10 warriors, 2 dark lances 100pts

12 warriors, 2 dark lances 116pts

10 raider mounted warriors, splinter cannon, blaster, raider 150pts

elites: 8 wyches, 2 blasters, plasma&haywire grenades, wych weapons, raider 209pts

5 warp beasts&beastmaster 75pts

fast attack: 3 reaver jetbikes, 2 blasters, succubus with goblet of spite 116pts

3 reaver jetbikes, 2 blasters 95pts

heavy support:
Talos 100pts

Ravager, 2 distingenators 115pts

1497pts

Eli ensimmäinen versio 1500pts Dark eldareista, kommenttia, mutta älkää nyt aivan lyttyyn haukkuko :D
Ikävä kyllä spirit of the game on epäkuolleiden special character, jonka valmistus taidettiin lakkauttaa tuossa 90-luvun alkupuolella - The Captain
chaos pete

Anteeksi mode-sedät ja ylläpito, mutta olen huomion kipeä, ja kysyn, miksei kukaan kommentoi? Onks tää nyt nii huono, ettette kehtaa sanoo mitään?

Olisi kiva kuulla neuvoja, kun itse olen oikeastaan säätänyt vain fabaa.
Ikävä kyllä spirit of the game on epäkuolleiden special character, jonka valmistus taidettiin lakkauttaa tuossa 90-luvun alkupuolella - The Captain
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Voit katsoa vähän suuntaa minun listastani joka on tuossa alla.

Deldareita pelatessa yleensä käytetään vain hyväksitodettuja yksikköjä, jos tahtoo pärjätä.
Näitä ovat:

Wychit

Archon+Incubiretinue

Raidersquad minimimäärällä ja Dlancella

Warriorsquadit maksimiaseilla.

Warpbeasteilla ei tee yhtikäs mitään, Archonisi ei tarvitse muuta kuin Drugs, Field ja Agoniser.
Retinuessa Incumaster on turha.

Jos pelaat massa-armeijoita ( kuten Örkkejä) vastaan, ota Splinter Cannonit ja shredderit Warrusquadeillesi.
Jos panssaria, Darklancet ja Blasterit. Jos tahdot molempia, ota Splintercannonit ja Blasterit.

Raidereihin ei kannata tunkea kuin 5 henkilöä, ja squadiin Darklance. Näitä niin monta kuin pisteet antavat, ja sinulla on pahimillaan 10 D-Lancea ja pelti rytisee. Wychit eivät tarvitse ampuma-aseita, mutta haywiret on hyvä olla. Nämä tulevat yleensä Raiderilla Webwayportalista. Jetbiket maksavat liikaa ja niillä et tee mitään.

Talos kannattaa olla jos vihollisesi ei käytä fistejä tai klaweja. Jos käyttää, siitä ei ole hyötyä. Ravager 1 Dissulla ja 2 Dlancella on optimivalinta.

Näillä sinulla pitäisi jäädä aikapaljon pisteitä vajaaksi, ja listastasi tulee tehokkaampi. Ne kannattaa sijoittaa Raidersquadeihin ja niiden sekä Warrusquadien aseisiin, ja ETENKIN MASSAAN, eli populaa lisää, siis jalankulkeviin Warruihin. Raiderissa aina minimimiehitys.

Ja laita Archonisi ja hänen Retinuensa Raideriin, tai ne ammutaan matkalle. Chargeat 12 Raiderilla, 2.9 Raiderista ulos ja 6 vihollisen kimppuun. Olet naamalla 1 vuorossa.

Itse pehmitän panssarit pois aina Dlanceilla ennenkuin vihollinen pääsee lähelle, ja kun se pääsee annan Warrusquadien laulaa. Archonilla tapan kaikki vähänkin sivuun jääneet yksiköt. Hävinnyt en ole lyhyen deldarointini aikana vielä kertaakaan. Nämä siis normipelejä, ei turnauksia.
chaos pete

Noo, muut pistän harkintaan, mutta warp beasteista en luovu ikinä, en ikinä, ne tulevat olemaan jokaisessa deldar listassani, koska ovat lempi-yksikköni :D
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Minorith kirjoitti:Deldareita pelatessa yleensä käytetään vain hyväksitodettuja yksikköjä, jos tahtoo pärjätä.
Tässä homma näyttäisi jo alkavan hyvin...
Minorith kirjoitti:Warpbeasteilla ei tee yhtikäs mitään,
Tässä vaiheessa menee mopo pahasti päin mäntyä mutta matka jatkuu...
Minorith kirjoitti:Wychit eivät tarvitse ampuma-aseita, mutta haywiret on hyvä olla.
Ja taas mennää lujaa kantoon...
Minorith kirjoitti:Jos käyttää, siitä ei ole hyötyä. Ravager 1 Dissulla ja 2 Dlancella on optimivalinta.
Suo. Sori. Upposit.
Minorith kirjoitti:Ja laita Archonisi ja hänen Retinuensa Raideriin, tai ne ammutaan matkalle. Chargeat 12 Raiderilla, 2.9 Raiderista ulos ja 6 vihollisen kimppuun. Olet naamalla 1 vuorossa.
Hukkuneenakin palaat kostamaan.

Okei. Beasteilla tekee helvetisti. 51 pinnaa maksava minimiryhmä leipoo kaikkea mariinista alaspäin chargessa dunkkuun.

Wychit nimenomaan tarvitsevat kaksi kappaletta 5p maksavia Blastereita. Hiton kalliit Haywiret taas voi jättää Commorraghiin.

Ravagerille nimenomaan ritsoin valinta on tuo ehdottamasi. Liikkuessaan 12" se ampuu vain sillä Dissulla. Optimivalinta on nimenomaan 1xD.Lance + 2x Dissu / 3x Dissu

Miten aiot saada Archonin&Co.:n chargeamaan vuorolla 1, kun mainitsemasi liike kantaa 20.9", ja armeijoilla pitäisi olla välimatkaa 24"...

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Draktaron

Abu kirjoitti:
Miten aiot saada Archonin&Co.:n chargeamaan vuorolla 1, kun mainitsemasi liike kantaa 20.9", ja armeijoilla pitäisi olla välimatkaa 24"...

-A
Minorith kirjoitti:
Olet naamalla 1 vuorossa.
Miten aiot saada viestissäni lukemaan 1. vuorolla, kun siinä lukee 1 vuorossa?

-M

Luettelin ne jotka olen itse todennut hyviksi, samoin monilla sivuilla joita olen tutkinut. Pelityylejä on monta, joten niin on taktiikoitakin ja siten myös armeijakoostumuksia. Itse menet metsään Wychien ja assaultaseiden kanssa, ei Wychejä muutenkaan laiteta niin kovan panssarin kimppuun että Blastereita tarvitsisi. Haywireilla voi varmistaa mahdollisen pakenemisen, itse en välttämättä ottaisi Wycheille Hay:ta tai Blastereita, pisteet kannattaa käyttää massaan ja Raidereihin.

Warpbeasteilla ei todellakaan tee mitään, tässä vaiheessa voisin mennä siihen tavalliseen "Mitä jos Ordnance mitä jos jos jos..." linjaan mutta massasta erottuakseni en niin tee. Minun mielestäni beastit vain ovat turhaa kuraa. Beastmaster on heikko sukka, joka kuolee helposti. Beastit itse eivät ole yhtään parempia. Yksikkö on käyttökelpoinen, mutta turha.
Se vie Wycheiltä slotin, on pieni eikä kestä tulitusta. Sen hinnalla saa muuta kivaa.

Edit:
Okei, ei vie Wycheiltä slotteja, mutta muu suoltamani kama pätee.
Viimeksi muokannut Draktaron, Ma 29.05.2006 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Tuotanoin... 20 ws 4 s 4 lyöntiä ja 3 ws 4 agonaiser lyöntiä 19-26 tuuman chargella maksavat 87 pistettä. Tämä kaataa siis aika monta poikaa aika nopeasti... eivätkä edes vie elite slottia. Tosin näiden saamiseksihan sinulla pitää olla wych yksikkö (tuskin tuottaa ongelmaa). Eivät tosiaan kestä tulitusta, mutta pointti ei olekkaan jäädä tuleen makaamaan vaan juosta joko piilosta tai warp portaalista suoraa iholle.

kaaottisen peten listasta:
Reaver jetbiket kannattaa vaihtaa pois. Niin surullista kun se onkin ei näistä ole pisteisiinsä nähden muuhun kuin tankin jahtaajiin, ja senkin saa paremmin hoidettua satasilla (10warriors+2dark lance).
Talos on hankala saada tappeluun hitautensa takia ellei käytä webway armeijaa. Tästä kannattaa siis luopua.
Incubi master on kieltämättä aika turha, joten se kannattaa jättää pois. Samoin blasterit (ainakin ymmärtääkseni blaster korvaisi punisherin, tosin tästä en ole aivan varma). Soppaan on silloin hyvä heittää lisää viellä 1 incubi lisää.
Tästä ylimääräisillä pisteillä voisi ottaa esimerkiksi wychejä lisää.
Acheron

Viesti Kirjoittaja Acheron »

ja muutamaan.
Itse menet metsään Wychien ja assaultaseiden kanssa, ei Wychejä muutenkaan laiteta niin kovan panssarin kimppuun että Blastereita tarvitsisi.
Joo, ja Armored Company varmaaan itkee.. Mutta vakavammin, 10 pojolla saa sen kaksi blasteria, mikä on tarjous ja enemmän.Tämä antaa wychille mahdollisuuden murskata panssaria kauempaa ja loistava tapa teloa muutama marine ennen assaulttia, näin esimerkiksi.
Warpbeasteilla...Se vie Wycheiltä slotin.
Jos vaikka luettaisiin koodeksia? Koodeksissa selkeästi sanotaan, että beastit otetaan Eliittinä, mutta eivät vie Focistä yhtäkään Eliitti slottia, eli voit vaikka ulkoiluttaa Kabalissa kolmea (3) Wyche yksikköä ja yhtä (1) petolaumaa. Wych Cultissa taas maksimi yhden Focin kanssa on kuusi (6) Wych-yksikköä ja kuusi (6) petolaumaa.

Muutenkin olen Abun kanssa aika samoilla linjoilla

Mut tällein tänään. Mielipiteitähän tässä vain heitellään, ehkä.
Draktaron

Warpbeastit aiot Chaospete jokatapauksessa pitää niin tuosta nyt on enää turha kiistellä, itse vain en käyttäisi. Blastereita en siltikään laittaisi Wycheille, sillä hinnalla saa jo parit Disintegratorit muualle. Wychit pompautetaan muutenkin portalista, ei niitä ampumaan laiteta. Voihan siihen parin marinen kuolemaan panostaa 10 pisteellä, itse laittaisin Dissuihin ja saisin hieman enemmän kuolemia. Kukin tyylillään, Deldarit ovat kuitenkin rakennettavissa vaikka miksi.

Toivottavasti vinkeistä oli jotain hyötyä.
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

Minorith kirjoitti:Warpbeastit aiot Chaospete jokatapauksessa pitää niin tuosta nyt on enää turha kiistellä, itse vain en käyttäisi. Blastereita en siltikään laittaisi Wycheille, sillä hinnalla saa jo parit Disintegratorit muualle. Wychit pompautetaan muutenkin portalista, ei niitä ampumaan laiteta. Voihan siihen parin marinen kuolemaan panostaa 10 pisteellä, itse laittaisin Dissuihin ja saisin hieman enemmän kuolemia. Kukin tyylillään, Deldarit ovat kuitenkin rakennettavissa vaikka miksi.

Toivottavasti vinkeistä oli jotain hyötyä.
Olen kyll myös samoilla linjoilla muiden kanssa, kyllä se 2x blaster on pakollinen wycheille sillä hinnalla, mutta biisteistä olen kyllä samaa mieltä, kuraa tuntuvat olevan :P, ainakin minulla eivät ole toimineet :( vaikka hieno yksikkö ovatkin...
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”