"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dwarves of Tir-Na-Bor (aloittamassa minäkin)

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Tas

Dwarves of Tir-Na-Bor (aloittamassa minäkin)

Viesti Kirjoittaja Tas »

Niin. Nyt kun olen fabaa jonkun aikaa tahkonnut, tekee mieli myös aloittaa jotain muutakin. Confrontationia olen kuullut vain kehuttavan, toisi paljon vaihtelua gw:n massa-taisteluille.
Luin myös parisen artikkelia pelistä, ja vaikutti hyvin mielenkiintoiselta.
Jos aloitan, niin uskoisin kääntyväni Tir-Na-Borin kääpiöiden puoleen. Heillä on vaan niin hemmetin hienot figut, joten nyt haluaisin tietoa myös heidän sisäisestä puolestaan.

1) Minkälainen armeija Tir-Na-Bor or kaikenkaikkiaan? Pelimekaniikka yms. kaikki muut tiedot rodusta/heimosta.

2) Miten yleinen tämä rotu on Suomen pelikentillä? Harvinainen armeija olisi hauska...

3) Kaikki jutut mitä nyt päähän tulee Tir-Na Borilaisista...

Kiitokset jo etukäteen!

Ps. Jos joku on tulossa demottamaan Confrontationia Ropeconiin, tulen innolla kokeilemaan!
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tervetuloa vaa nuuden pelin pariin!

TNB kääpiöthän ovat hyviksiä, joista aikoinaan syntyi pahiskääpiöt, Mid-Norit. Näin fluffipuolelta, meinaan.

Kääpiöinä nämä ovat hitaita - perusliike on 7,5cm, kun ihmisillä/monilla muilla se on 10/12,5 cm. Pienenä bonarina ovat kuitenkin ratsumiehet, jotka toisaalta liikkuvat vallan hyvin. Näillä on kova resilience, joten kestävät kyllä iskuja, ja toisaalta käytössä on höyrykoneita, joilla saavat tehostettua mm. voimaa ja muita attribuutteja.

Suomessa nämä lie harvinaisemmasta päästä. Tiedän yhden pelaajan, joten jos harvinaista etsit, tässä on hyvä ratkaisu. Peliteholtaan nämä eivät kuitenkaan ole huonoja, vaan pärjäävät ihan hyvin siinä missä muutkin factionit.

RopeConiin tulee kaikenlaista demotoimintaa, voi tulla jopa useampia pöytiä. Vielä ei ole tietoa, kuinka tämä hoidetaan, mutta demopöydät ovat varma juttu. Lisäksi Joensuussa on myös muuta pelaajakuntaa, joten he voinevat fantsussa/jossain missä lie järkätä demopeliä aiemminkin.
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Wautsi, vaikuttavat mahtavilta! Jos Confrontationin aloitan, niin enköhän näihin päädy. Kiitokset neuvoista. Sitten minkäslaista listaa näillä kannattaisi muodostaa? Ajattelin ainakin aluksi tehdä melko vähämassaisen ryhmän. Onko muuten mitään sivua/tiedostoa netissä mistä näkisi statit?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://confrontation.voidgamers.com/channel/dwarves

Ropeconiin on tulossa myös confrontation turnaus
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Kiitokset, kiitokset. Ja sitten pitäisi alkaa tehdä listaa, jotta tietäisin vähän mitä ostaa. Joten voisitteko laittaa ehdotuksia. Tavoite olisi melko vähämassainen lista, kaikki ehdotukset hahmoiksi/listaksi ovat tervetulleita!

EDIT: kannattaisiko tuo warstaff of the plains?
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Tas kirjoitti:Kiitokset, kiitokset. Ja sitten pitäisi alkaa tehdä listaa, jotta tietäisin vähän mitä ostaa. Joten voisitteko laittaa ehdotuksia. Tavoite olisi melko vähämassainen lista, kaikki ehdotukset hahmoiksi/listaksi ovat tervetulleita!

EDIT: kannattaisiko tuo warstaff of the plains?
Riippuu millaista tehoa tahdot armeijaltasi. Figulinja on niin laaja, että voit tehä ties minkälaisen listan tahansa. Warstaff of the Plains tuo halvan johtajan, musikantin sekä lipunkantajan sekä kolme veteraania. Hyvä aloitus joukoillesi, jossa tulee kaikkea hyödyllistä mukana.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Tir-Na-Borin kääpiöt ovat armeijana varsin kiehtova. Kaapissa on muutamia figuja porukalle mutta pelaamaan asti en ole näillä ehtinyt.

Armeijassa tuntuisi olevan pääasiallisesti kolmenlaista joukkoa: Tasankosoturit (Soldiers of the plains), Höyrypäät (...) ja haarniskoidut tappajat.

Ensimmäinen porukka on halpoja mutta alastomina helposti kuolevia kääpiöbarbaareja, jotka korvaavat kelttien warfury-kyvyn ja hyvän inin huonolla inillä ja hard boiled-kyvyllä. Conffin vahinkotaulukon ansiosta hard boiled tuo saman vaikutuksen kuin n.2 pistettä RESiä, joten näiden poikain ainoa etu on keskinkertainen kestävyys ja halpa hinta. Jos massa-armeijaa haluat ja osaat käyttää niin vot. Hard boiled myös hankaloittaa chargepenaltyn aiheuttamista omistajalleen, mikä on ihan ok.

Höyrypäät vaikuttavat kovilta mutta epävarmoilta tyypeiltä, jotka varsin isolla riskillä yrittävät saada pahaa jälkeä aikaan. Kaikenlaista kikkailua voinee harrastaa näillä.

Haarniskaosastoon kuuluu mm. Khor Warriorit. Thermo Warriorit kuuluvat molempiin kahteen viimeiseen joukkoon. Näiden tyyppien ei tarvitse kuin ottaa charget vastaan, sillä ne kestävät useimmat iskut, ja sitten väsyttää vihollinen kuoliaaksi. Tiivis formaatio on eduksi pienen liikkuvuuden takia.

Lisäksi löytyy kaikkea kivaa kuten sikaratsastajia ja Urenin poikia joilla voi varioida taktiikoita. Lisäksi kääpiöiden DISicpline on parhaasta päästä, joten aktivointijärjestystä voi hyödyntää luotettavasti taktikoinnissa. Iniheittoja tuskin tullaan voittamaan ja perusjamppojen taistelutaidot sekä Str ovat keskiarvon alapuolella.

Porukassa kiehtoo sen skitsofreeninen kahtiajakoisuus halpoihin ja kalliisiin joukkoihin, vaikka useimmat listat tuntuvat jättävän tasankosoturit kotiin. Massan voimaa ei kuitenkaan pidä aliarvoida conffissa, sillä neljä light woundia tappaa kenet tahansa...
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”