"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Alchemists of Dirz, ja Confrontation Strategiaresurssit

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Draktaron

Alchemists of Dirz, ja Confrontation Strategiaresurssit

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Noniin terve taas, elikkäs Initiation laatikko on yhden auringonnousun päässä kotioveani, ja odottelen jo innolla että pääsen kokeilemaan.

Ropeconiin olisi tarkoitus osallistua ehkä turnaukseen, jos suinkin ehdin pelin oppia parissa kuukaudessa. Nyt sitten rupesin miettimään että listan täytyy olla aika tehokas ja minun on osattava Confrontation strategiaa. Etsin netistä mutta ei mitään konkreettista jäänyt graspiin.

Eli jos olisi jotain vinkkiä tai linkkiä todella kovasta/ista Alchemists of Dirz listasta, ja strategiaa kuinka näillä metallipurkeilla kannattaa pelata, sekä armeijan ominaisuudet hieman tarkemmin.

Tahtoisin myös tietää strategiasta yleensä, mitkä statit ja ominaisuudet ovat pelissä tärkeitä? Nopeus, voima, initiative? Jokin tai top2 niistä ovat varmasti ylivoimaisesti tärkeimmät, jotka lähinna itse käytännössä pelaamisen kannalta merkkaavat, tai joita nimenomaan Dirzillä kannattaa korostaa.

Vielä jos Wolfenille joku jaksaa heittää saman, niin hyvä on.

Kiitokset!
Wolfcastle

Viesti Kirjoittaja Wolfcastle »

Ei ehkä kannata ihan täysin maksimoitua listaa hakea, sellaisilla kun ei yleensä ole yhtään kiva pelata ja ihan juustotus listoja ei yleensä ole konfroskenessä katottu hyvällä. Alkemisteilla on itse asiassa melko helppo pelata. Ovat nimittäin todella monipuolisia mutagenicinsa kanssa. Yksi juttu joka saattaa aiheuttaa ongelmia alkemisteille on pelkoa-aiheuttavat hirviöt. Sen takia warstaff voisi olla melko hyvä hankinta. Erittäin hyviä nappeja ovat centurus clonet ja dasyatis clone. Nämä vetävät todella kovaa turpaan ja kestävät monen vastustajan mielestä liikaa. Myös keratis warriorit ovat mahtavia pelitehoiltaan, verrattuna pistehintaan. Ihan peruskuraksi listaan suosittelisin dawn warrioreja ja clones of dirzejä. Charruna warstaffin kanssa käyttäisin varmaan Vargasin toista inkarnaatiota tai vaihtoehtoisesti ilman warstaffia Arkeon Sanath. Myös Thissan Ka on vallan käyttis charru.
Draktaron

Clones of Dirz = Sentinels of Danakil?

Jos ei, niin onko noista Danakileistä mihinkään?
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ei, ja on toki.

Periaatteessa ovat dawn warrioreja buustittuna. Kalliihkoiksi haukuttuja, mutta kelpo jässejä kaiken kaikkiaan. Absoluuttisen pelitehon (hyi) hakija varmaan pelaisi dawneja.

Sentinelien figut ainakin menevät ihan siltään kumpinakin, ihan että vaan jos alkoi ostos kaduttaa...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://confrontation.voidgamers.com/channel/dirz

yhteenveto lähestulkoon kaikista alkemistifiguista
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Parhaiten tähän pääset kiinni ihan ja vain itse pelaamalla.

Erilaisia yksikköarviointeja voit kyllä etsiä ja saadakin/löytää, mutta eivät ne kerro kaikkea. In fact, enkkufoorumilla (en-forum.confrontation.fr) on strategiapalsta, jonne saat laittaa omia listojasi. Siellä varmaan se paras palaute saadaan.

Dirzin figulinjasta saa tehtyä ihan supermonta erilaista listaa. Jos otetaan labrat mukaan, saa listoja vieläpä kasan lisää. Paras neuvo mun suunnalta on mennä vaan peliporukkaan mukaan ja läikyttää pelejä alle niin paljon kun ehtii. Parin pelin jälkeen tiedät varsin tarkkaan, mihin mikäkin pystyy ja mitä miltäkin uupuu. Siksipä ihan vaan peliä alle ja kun ymmärrystä peliin kertyy, lisää tinaa jengiin mukaan.

Kauheaa powerplay-fiilistä en vielä ole onneksi Conffiskenessä havainnut. Okei, tiedän, että Hammerheart ainakin on tehnyt pari kovaa listaa, ihan tarkoituksella koittaa "rikkoa" peli - ei vain menestystä varten. Ja itseasiassa pelasin olikos NMF:n tällaista formori-hukka-listaa vastaan, ja kummasti niitä druneja kyykytettiin. Okei, oli itsellänikin hieman jekkulista, jonka rakensin viidessä minuutissa :D Enivei kannattaa mieluummin ottaa mukaan reilua pelihenkeä kuin maksimaalista tehoa.

Kannattaa myös huomioida, että Conffissa ei oikeastaan ikinä voiteta vain tappamalla. Okei, tottakai tappelua tulee, mutta huomattavasti keskeisempää on skenaariotavoitteiden (esim. objektiivien keräily, kohteiden saattaminen/eliminoiminen, kohjteiden valtaaminen ymym) saavuttaminen. Tappamalla vain vastustajaa huomaa vain äkkiä missaavansa kohteet, ja saavansa tehtävästä 0 pistettä. Tosin kieltämättä kärkisijoijen turnauspelaajilla on myös yleensä kovat tappotilastot, mutta tämä kertoo sekä hyvästä pelisilmästä että tarkoin suunnitellusta, monipuolisesta listasta, joka pystyy vastaamaan sekä vastustajan temppuihin että skenaarion haasteisiin.
Draktaron

Juu no en minä aio mitään GW:n Starcannon soossilistaa väsäämään, mutta olisi se ihan mukava tehdä kova lista, jos sinne Ropeconiin menen. Mielummin tehokkaalla niin ei tarvitse hävetä simmuja päästä kun häviää kaikille 100-0.

Eli kummat siis ovat voimakkaampia, sanottiin että Sentinelit ovat buustittuja Dawn Warrioreita, mutta sitten taas sanottiinkin että pelitehon hakija käyttäisi Dawneja.

Boksi tulikin jo perille, ja alettiin kasaamaan niitä. Kiroan jälleen metallifigut syvimpään helvettiin.

Mutta wish me luck! :)
Lassek

Buustittuja todellakin, mutta puolet kalliimpia pisteissä.

Ja onnea metallifigujen kanssa. :)
Draktaron

Juu, muistin että onhan minulla pinnauspora ja ostin OIKEASTI maailman parasta metalliliimaa, Kiilto Pikaliimageeliä. Kyllä pysyy, ja figujen kasaus on yhtä nopeaa kuin muovistenkin.

1. Eli siis Danakileja voi käyttää Dawneina, ihan vaikka Ropeconissakin?

2. Entäpä tämä "pomo" joka tuli paketin mukana, en muista nimeä mutta kuitenkin heppu kilven kanssa. Saanko käyttää häntä Dawnina/Danakilina?

3. Sanottiin että Mutagenicin ansiosta Dirzeistä saa todella vaihtelevia. Kävin katsomassa Silverin linkkiä, ja vain noin 5 charrulla koko pelissä oli listan mukaan Mutagenic.

4. Luin Mutagenicista, mutta meni yli hilseen. Miten tämä toimii?

Ja kiitokset varsin hyvästä vastaanotosta jokaiselle.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Minorith kirjoitti:Juu, muistin että onhan minulla pinnauspora ja ostin OIKEASTI maailman parasta metalliliimaa, Kiilto Pikaliimageeliä. Kyllä pysyy, ja figujen kasaus on yhtä nopeaa kuin muovistenkin.
Aikoinaan kokeillut, eikä vakuuttanut.
1. Eli siis Danakileja voi käyttää Dawneina, ihan vaikka Ropeconissakin?
Ei periaatteessa, mutta tästä ei sakoteta, mutta kortti pitää olla, tai vähintäänkin erinomaisesti printattu versio, vaikka tätäkään ei periaatteessa sallita.
2. Entäpä tämä "pomo" joka tuli paketin mukana, en muista nimeä mutta kuitenkin heppu kilven kanssa. Saanko käyttää häntä Dawnina/Danakilina?
Ei.
3. Sanottiin että Mutagenicin ansiosta Dirzeistä saa todella vaihtelevia. Kävin katsomassa Silverin linkkiä, ja vain noin 5 charrulla koko pelissä oli listan mukaan Mutagenic.
Käytännössä kaikilla figuilla paitsi ehkä nyt tiikereillä tuo mutagenic kyllä löytyy - ja kyllä kaikilla tuon listan mukaan se näkyy olevan.

Valitettavasti en ehdi selittää mutagenicin sääntöä, kun silmäopin tentti alkaa 3 min päästä... ;)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Draktaron

Ahaa, no isossa listassapa näyttää olevankin mutta kun klikkaan "Mutagenic" skillin linkkiä tulee lista olennoista jotka sen omaavat, ja niitä on mukamas vain about 5.

Hmm, itse kun tuolla liimalla äsken juuri liimasin niin kyllä se perhanan hyvin ainakin nuo minun figuni liimasi, tarvitse kuin pari sekuntia pitää kiinni ja siinä on ja pysyy. Kaverin isäukko ( Fantsussa töissä. ) suositteli.

Onpas tiukat säännöt tuon WYSIWYG:in suhteen... :( Siinä ole erona kuin se kilpi...
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Mutagenicciä on kaikilla joille se on merkitty, toi lista näköjään näyttää vain ne, joilla on mutagenic/0.

Itse antaisin käytättää Thissan Kata Dawnina/Sentinelinä. Kunhan kertoo vastustajalle selvästi mitä kaveri oikeasti on. Ja ainahan sille voi konvertoida miekan kumpaakin käteen, jos kilpi hämää liikaa. Riippuu hieman vastustajasta ja turnauksesta missä käy pelaamassa. Turnauksissa tykätään olla tiukempia.

Mutagenic:

Saat yhden mutagenic nopan per 100 pistettä mutagenicin omaavia joukkoja. Elikkä 400ap armeijassa olisi 4 noppaa, jos jokaisella on mutagenic-kyky. Nopan saat myös alkavasta sadasta pisteesä, eli 399ap armeijassa olisi silti se 4 noppaa. . Nämä nopat jaat joka vuoron alussa joukoillesi, mutta vain niille joilla on mutagenic-kyky. Siten esim. tiikerit eivät saa mutageniciä. Joka vuoron päättyessä mutagenicnopat katoavat ja saat uudet jaettavaksi.

Missä tahansa vaiheessa vuoroa voit heittää mutagenic noppaa. Nopan osoittama luku+mutagenicin arvo (Esim. Nopasta pyörähtää 5, ja taistelijalla on mutagenic/1. Saat siten yhteensä 6. Jos taistelijalla olisi ollut Mutagenic/-1 niin tulos olisi ollut 4). Nämä pisteet voi sitten jakaa MOV, INI, ATT, STR, DEF ja RESin kesken missä tahansa vuoroa parilla poikkeuksella: Nostettu kyky ei voi vaikuttaa tehtyyn heittoon ja Att sekä Def jaetaan ennen taistelua, ei sen aikana. Bonukset pysyvät vuoron loppuun saakka. Maksimimäärä mitä voit laittaa pistetä stattiin on 2+Mutagenic/X (Mutagenic/2 taistelija voi laittaa max. 4 pistettä stattiin. Negatiiviset arvot tulkitaan nollaksi).
Lassek

Thissan Ka onkin jo ihan eri asia kuin sentinel.

Ropeconissa ollaan tietysti hyvin tarkkoja näistä, kun edustetaan peliä koko maalle.

Vähän mutageenista: kierroksen alussa jaetaan nk. mutageeninoppia omille mutatoimiskykyisille hepuille; noppia saa yhden jokaista alkavaa sataa pistettä kohti kun armeijassa on mutatoivia figuja, esim. kun on 250p edestä mutantteja, saa 3 noppaa.

Noppia saa käyttää buustimaan (useimpia) statteja haluamallaan hetkellä. Pisteitä saa d6 + mutogenic/x:n arvo. Samaan stattiin saa jakaa 2 + mutogenic/x:n arvo, vähintään kuitenkin 2.

Niin tosiaan, Rackhamin sääntisten englanti on jotain kammottavaa kesätyöläisten tekemää suoraa käännöstä, ei ole häpeä jos ei aukea... Tosimiehellä on patonkilaitos. ;)
Draktaron

Ahaa... elikkä:

Minulla on 4 Sentinel of Danakilia joista tulee yhteensä 100 AP.
Lisäksi minulla on Thissan Ka, 110 AP.
Yhteensä siis 210 AP.

Saan siis 2 Mutagenic -noppaa.

On minun vuoroni, ja jaan yhden nopan Danakilille, ja yhden Thissan Ka:lle.

Heitän Danakililleni noppaa ja saan siitä 4, ja lisään siihen Danakilin Muta1, joten tulos on 5.
Danakil on chargeamis etäisyydellä, joten katson viisaaksi laittaa 2 Strenaan, 2 Defenseen ja 1 Initiativeen.

Näin Danakilini Str on 6-9, Defense 5-9, ja Initiative 4. Hän hakkaa vastustajan viipaleiksi.

1. Menikö Danakilin osalta oikein?

2. Miksi esim Str on 6-9, eikä esim vain. 6, miten tämä "vaihtelevuus" vaikuttaa esim initiative heitossa?
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Saat 3 mutagenic noppaa, koska pistehinta menee kolmannen sadan puolelle.

1. Ei, vaan danakilisi att on 4 ja str 9, defence 5 ja resilence 7.
Kortissa luvut tarkoittavat: att/str ja def/res.

2. Mitään vaihtelua ei ole.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Minorith kirjoitti:
1. Menikö Danakilin osalta oikein?

2. Miksi esim Str on 6-9, eikä esim vain. 6, miten tämä "vaihtelevuus" vaikuttaa esim initiative heitossa?
Sentinelin kortissa 4-7 ei tarkoita neljän ja seiskan väliä, vaan ne ovat erillisiä statteja. Nelonen on Att ja 7 Str. Samoin kuin alemmassa. 3 on Def ja 7 on Res. Sääntökirjassa on selkeä kuva miten statteja luetaan.
Draktaron

Ungh, näitä sääntöjä on kyllä vaikka muille jakaa. Pitänee pitää pieni tauko, yritin NMM:ää väsätä yhteen noin 5 tuntia, ja viimeinen layer meni pilalle sekoitussuhteiden takia ja samalla koko figu uusiksi, korvistani vuoti verta ja silmäni ampuivat plasmaa.

Mutta eiköhän tämä tästä lähde...
Draktaron

Jeps jeps, sainpas figun maalattua ja ehdimme pelata ensimmäisen pelimme Confrontationia, mukavaahan se oli.

Pari oletusta, ihan että olen jotain tajunnut pelistä:

1. Jos sinä saat lyödä ensin, kannattaa panostaa enemmän attackeihin, jos taas et saa lyödä ensin, defenseen. Tähän valintaan vaikuttavat tietysti statit, mutta jos oletettaisiin vaikka kahden Danakilin taistelevan.

2. Heitän Damage Rollissa 2 ja 4.

Osumapaikaksi tulevat kädet, ja Danakilini strenaan lisätään 4. Yhteensä tulee 11, josta miinustetaan Wolfen Predatorin Resielence 8. Tulokseksi jää 3, joka käsiin kohdistuneena tarkoittaa stunnedia. Predator on tämän vuoron ajan -1 vaikutusten kourissa, ja Stunned katoaa seuraavalla vuorolla.

Menikö oikein?

3. Wolfen Predator on valinnut ainoastaan hyökkäävänsä. Saan siis skipata kaikki Attack Rollit sitä kohtaan, ja heittää suoraan Damage Rollit?

4. Yksi Sentinel of Danakil kortti vastaa aktivaatiossa jokaista samannimistä figuuriani, ja minun on liikutettava ne kaikki kortin ollessa aktivointijonon ensimmäisenä ?

5. Strategiaa: Wolfen Predator of Bloodeilla kannattaa hyökätä mahdollisimman hajaantuneesti Danakilien kimppuun, jotta nämä olisivat kaikki sidottu taisteluun korkeintaan parin miehen ryhmissä, jolloin ne eivät pärjää. Jos Danakilit pääsevät gangbangimaan Predatorit, häviö niille on varma.
Lassek

Lieneekö sitä osaamista tarpeen todistella... ;)

1. Periaatteessa juu.

2. Kakkossarakkeessa kolmonen on vielä kevyt haava, mutta vähenee pertun hard-boiledin vuoksi ykköseen eli stunniksi.

3. Ei, mutta osumiseen riittää 2+-heitto.

4. Oikein, olettaen, että olet osoittanut kaikki sentinelit sille samalle kortille. Kortin noustessa pakasta sille osoitetut figut aktivoituvat.

5. Kutakuinkin.
Draktaron

Juu jätimme vielä eilen Hard-Boiled, Fear ja Mutagenic säännöt narikkaan. Myös Sylvan Animaen summonaus pitäisi opetella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”