"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Space Marineja aloittelijalle

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Gehveli

Space Marineja aloittelijalle

Viesti Kirjoittaja Gehveli »

Siis mikä olisi hyvä alotus kokoonpano Space marineille? Kysyn kun en ite oikeen noista ymmärrä kun vasta aloittelen harrastusta. Ja sitten vielä kiinnostaisi se kun kaikki aina puhuu armeijan pisteistä nii mitä ne pisteet meinaa?
Viimeksi muokannut Gehveli, Ma 05.06.2006 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kampela

Viesti Kirjoittaja Kampela »

Riippuu aivan pelityylistäsi. HQ-yksiköksi sopiva valinta voisi olla Captain, Command Squadilla tai ilman. Sitten 2 yksikköä perusjääkäreitä.
Pisteistä: Yksikön kohdalla Codexissa lukee pistehinta. Jos haluat vaikkapa 1000 pisteen listan, vähennät siitä kaikkien haluamiesi yksiköiden pistemäärät.
Joku vähän kokeneempi saa sitten selittää tarkemmin, minä en ole hyvä selittäjä.
Edit: Tervetuloa muuten 40k:n pariin.
Viimeksi muokannut Kampela, Pe 02.06.2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reiklander

Viesti Kirjoittaja Reiklander »

aluksi sinun täytyy ainakin valita 1 HQ ja 2 troop valintaa jonka jälkeen voit valita elitejä, heavy supporttia sun muuta. Pisteet taas kertovat sen kuinka paljon maksaa ottaa käyttöön mikäkin figu esim. space marine 15 points.
Kampela

Niin, ja Codexista löydät myös Force Organisation Chartin, jota kannattaa tutkailla.
Gehveli

Tuleeko tossa Battle for Macragge Alotuspakkauksessa semmonen armeija jolla pystyis jo pelaa?
Kampela

Gehveli kirjoitti:Tuleeko tossa Battle for Macragge Alotuspakkauksessa semmonen armeija jolla pystyis jo pelaa?
Siinähän on Kersantti ja kaksi Squadia? Todella pieniä pelejä.
Gehveli

Kampela kirjoitti:
Gehveli kirjoitti:Tuleeko tossa Battle for Macragge Alotuspakkauksessa semmonen armeija jolla pystyis jo pelaa?
Siinähän on Kersantti ja kaksi Squadia? Todella pieniä pelejä.
Mitä siihen lisäks kannattas vielä hankkii et sais hyvän armeijan?
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Toinen boksi perusmariineita ei ainakaan mene hukkaan, ja joku koristeellisempi heppu johtajavalinnaksi on kutakuinkin vähimmäisvaatimus.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Gehveli

Tuleeko muuten tossa Battle for Macragge paketissa Tyranidsien ja Space marineiden codexit mukana?
Officer-Matti

Viesti Kirjoittaja Officer-Matti »

ei,mutta vihkonen jossa näkyy millä osut esim. gauntilla
...
Uzi-99
Viesti:

Battle of Macragge on käytännössä aloittelijan pakkaus:

- Perussäännöt (kaikki tarpeelliset, kuten liikkuminen, ampuminen, lähitaistelu, ajoneuvot, jne).
- Figuja ja maastoa joilla pääsee alkuun.
- Aloittelijan skenaariokirja jonka avulla voi pelata sääntöjä valottavia esimerkkipelejä mukana tulevilla figuilla. Listaa mukanatulevien figujen peruskykyjä, muttei kaikkia ja osa erityissäännöistä on tässä esitetyssä muodossa vanhentunut.
- Nopat, blast markerit, yms. Niitä tuumamittatikkuja muuten EI kannata käyttää koska oikea tuumamitta osoittaa että ne punaiset tikut heittää pahasti. Paitsi tietenkin jos molemmat pelaajat käyttävät tikkuja, jolloin molemmilla heittää todennäköisesti suunnilleen saman verran... Parempi kuitenkin hankkia ainakin yksi kunnollinen tuumamitta.

Eli tuolla pääsee alkuun mutta armeijakohtaisia erityissääntöjä ja yksikkölistauksia ei ole, jolloin kodeksi on välttämätön ostos.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
WaMMaSaNDe

Viesti Kirjoittaja WaMMaSaNDe »

Myös spacemarine battleforce on varteenotettava vaihtoehto, siinä kun saa mukana vähän muutakin kuin pelkkiä perusmariineja. Toisaalta siinä ei tule mukana HQ:ta (välttämätön armeijan johtaja), noppia yms. Myös sääntökirja ja spacemarine codexi on tarpeellisia ostoksia. Ostoslistaan pitää lisätä myös maalit(suosittelen Vallejon Gamecolor-sarjaa), pensseli(t) ja liimaa.

Battle of Macragge on siksi hyvä, että saat myös Tyranideja avaruusjääkärien lisäksi joten voit itseksesi harjoitella. Mutta jos sinulla on joku pelikaveri, Tyranidit jäävät turhiksi, jolloin suosittelen Battleforcea.

Mm. Fantasiapeleissä jarjestetään harjoituspelejä aloittelijoille. Näitä kannattaa käyttää hyväksi jos Fantasiapelit-kauppa löytyy asuinpaikaltasi.

Ja harkitse ihmeessä jotain muutakin armeijaa kuin spacemarineita, koska ne ovat niin tavallisia. Esimerkiksi Necronit ovat hyvä aloittelijan armeija sekä pelaamisen että maalaamisen taholta.
Tässä aloittelijan armeijavalintaopas: http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm
Gehveli

Joo ensiks ajattelin noita Necroneja, mut sitten ajattelin et se saattas tulla ehkä vähän halvemmaks ostaa toi BFM, koska siinä tulee mukana kaikkee muutaki hyödyllistä.

Kannattaako muuten ostaa toi BFM paint set myös jos haluu maalailla niitä tyyppejä?
Uzi-99
Viesti:

WaMMaSaNDe kirjoitti:Battle of Macragge on siksi hyvä, että saat myös Tyranideja avaruusjääkärien lisäksi joten voit itseksesi harjoitella. Mutta jos sinulla on joku pelikaveri, Tyranidit jäävät turhiksi, jolloin suosittelen Battleforcea.
--- Jos haluaa perussäännöt saada, niin Battle of Macragge on sikälikin hyvä että aina voi koittaa myydä ne figut joita ei tarvitse... Mikä tarkoittaa että paketin kokonaishinta on hiukan edullisempi kuin jos ostaisi kovakantisen sääntökirjan, Macraggen perussäännöt kun ovat kuitenkin yksi yhteen samat.

Isossa kirjassa on lähinnä ylimääräisiä skenaarioita (Raid, Battle, Special, Breakthrough), säännöt pienemmille peleille (Combat Patrol, löytyy netistäkin GWn omilta sivuilta), Kill Team-erikoissäännöt, ylimääräistä taustamateriaalia, maalaus- ja harrastevinkkejä, yms ei niin ehdottoman välttämätöntä. Lisäksi Macraggen ohkaisempi sääntövihkonen on helpompi kantaa mukana jos sattuu tarvitsemaan. =)
Reiklander

Viesti Kirjoittaja Reiklander »

Itse ostin aluksi battle of macragge setin ja petyin pahasti jonka jälkeen ostin BBB: n jota itse suosittelen.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

mr. shrike kirjoitti:Itse ostin aluksi battle of macragge setin ja petyin pahasti jonka jälkeen ostin BBB: n jota itse suosittelen.
No perusteles nyt hieman. Tässä on kuitenkin kyse 50 eurosta, mikä ei ainakaan minulle ole ihan pikkuraha.

Itse ainakin olen varsin tyytyväinen kyseiseen boksiin. Siitä pikkusääntiksestä on kuitenkin karsittu lähes kaikki ylimääräinen pois, niin säännöt löytyvät varsin helposti. Lisäksi ison sääntiksen hinnalla saa läjän kivaa maastoa (jota ei voi olla koskaan liikaa, ainakaan jos pelaa Kaartia vastaan), aina hyödylliset muoviset template-läpyskät ja sen kätevän scatter-nopan. Minulle ainakin hintansa väärti.

Jos joku oikeasti haluaa sitä massarevinnäistä, pieni haun käyttö tarjonnee luultavasti enemmän kuin tarpeeksi.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

mr. shrike kirjoitti:Itse ostin aluksi battle of macragge setin ja petyin pahasti jonka jälkeen ostin BBB: n jota itse suosittelen.
Outoa. Minusta BfM-setissä ei ole mitään vikaa. Puuttuuhan siitä nippu värikuvia ja satakunta sivua puolikivaa taustahöpinää, mutta jos halu on päästä pelaamaan, paketti on mitä täydellisin.

50 eurolla ei viihdytä itseään edes yhden baari-illan vertaa, ja nyt sillä saa sääntökirjan lisäksi kelvollisen näköisiä, aloittelijalle soveltuvia figuja sekä nättiä maastoa, ja kaupan päälle tukevan pahvilaatikon. Reissaavalle pelaajalle jo A5-kokoinen sääntökirja on sen viidenkympin väärti, ja hyvä kauppamies saa turhista figuista ja maastonpalasista jo puolet sijoituksestaan takaisin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”