Vihreenstuffin "vaarallisuus"

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hän itse

Vihreenstuffin "vaarallisuus"

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Noh, kohteena olisi leikkiä hieman stuffilla, mutta paketissa määrätään käyttämään hansikkaita, mutta ne taas tekisisivät koko hommasta hankalaa, koska hansikkaa on vain nyt niin kömpelöt.

Kellään kokemuksia millaisia Greenstuffin vaikutuksista käsiin? Aikomuksena olisi ilman hanskoja söhrätä, mutta jos siinä jotain syöpää tulee niin ei.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Green stuffista ei tule syöpää , jos niin luulit.
Tosin kädet menevät hiukan tahmaisiksi, jos et kastele käsiäsi.
Frostyb

Viesti Kirjoittaja Frostyb »

Mulla tuli sormien väliin sellasta outoa ihottumaa, näytti hiukan syyhypunkilta mutta ei silti ollut sitä. Tämä tosin tuli kun lutrasin isojen GS määrien kanssa.
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Ei siittä mitään varaa ole.
Itse monesti käyttänyt sitä ja mitään vammoja tjsp. ole tullut.
Ihottumaa ja sellasia tulee jos suorastaan kylvet siinä tai sulla on vähän allergiaa.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Turha väittää ettei GS olisi myrkyllistä. Kannattaa lukea siitä paketista, siinähän se taisi lukea. Itsekin kyllä käytän sitä ilman hanskoja, mutta pesen kädet aina käytön jälkeen etten vaan suuhun tai muualle kuljeta sitä.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Hemuli

Viesti Kirjoittaja Hemuli »

Itselläni käsien iho hiukan kuivahtaa jos stuffian on pyöritelly käsissä. Itselläni on noita allergioita, mutta mitää ihmellistä ei ole tapahtunut. Se kovettava aine siinä varmaankin on sitä "myrkkyä"...
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

Icebergz kirjoitti:Mulla tuli sormien väliin sellasta outoa ihottumaa, näytti hiukan syyhypunkilta mutta ei silti ollut sitä. Tämä tosin tuli kun lutrasin isojen GS määrien kanssa.
Machiavelli kirjoitti:Itselläni käsien iho hiukan kuivahtaa jos stuffian on pyöritelly käsissä. Itselläni on noita allergioita, mutta mitää ihmellistä ei ole tapahtunut. Se kovettava aine siinä varmaankin on sitä "myrkkyä"...
Jep eli yllä on tullu jo melkein kaikki mitä tarvitset tietää onko green stuff vaarallista vai ei, mutta suosittelen hansikkaita jos sinulla on enemmänkin allergioita ja varsinkin jos sinulla sattuu olemaan atooppinen iho. Itselläni on kyllä allergioita ja myöskin tämä atooppinen iho, mutten saa kuitenkaan mitään reaktioita. Myös kannattaa muistaa että kun on pelleillyt GS kanssa niin kannattaa ( tai jopa täytyy) pestä kädet lämpimällä vedellä hyvin.

Lisä informaatiota löydät:
hyytelöperuna kirjoitti:Tässä yksi aika peruslaatuinen artikkelipätkä. Täällä enemmän Warmachineen painottuva paikka, mutta artikkeleista löytyy varmasti apua.
Tuossa on pari artikkelia ja lisää löydät CMON:sta
Ja tietenkin HAKUA käyttämällä löytyy lisää.
"Brush-licking makes you a better painter"
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

GS on kemiallisena yhdisteenä kenties ihoa ärsyttävä ja toisille jopa varsin ikävänlaatuinen ärsyke. OVatka jotkut kehuneet jopa ihon rullautuneen pois sormienpäistä, hieman samaan tapaan kuin olisi uuninpuhdistusainetta/vastaavaa ph14 myrkkyä sormillaan rullannut.

Jos enemmän tämän kanssa räpeltää, kannattaa hankkia 100kpl laatikko lateksihanskoja. Juuri niitä venyviä, joita aina räpsäytellään elokuvissa kun mies nojaa seinään ja... niin. Sopiva koko on tarpeeksi tiivis käteen, eikä juurikaan häiritse epoksimassan kanssa räpeltämistä. Totuttelua vaatii hieman, mutta ei paljoa kuitenkaan. Eivätkä nuo hanskat paljoa maksakaan, ja lisäksi ovat monikäyttöisiä yhteen jos toiseenkin hommaan. Ja varmasti suojaavat.

Yleensähän nämä varoitukset ovat "turhia" - ei siitä epoksimassan kosketuksesta kuole, mutta toisilla aiheuttaa vahvempia reaktioita kuin toisilla. Itse olen huomannut vain pientä herkkyyttä sormenpäissä, joskus kun olen ilman hanskoja tuota käsitellyt.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Joo onhan se aika myrkkyä, onhan siinä sentään epoxia, mutta jos peset käden saippuan kanssa käytön jälkeen ni ei pitäs haittaa olla. Mutta henkilökohtaisesti lateksi hanskojen kanssa tulee parempaa jälkeä kuin sormilla. Peittää sormenjälet eikä tartu niin helposti käsiin, mutta sehän on puhdas mielipide kysymys.
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

riiippuu henkilöstä onko "helevatan vaarallista": joillekkin tulee ihme ihottumaa sun muuta scheisseä käsiin, joillekkin ei.
itelle ei ole onneksi osunut näin huono mäihä että ihottumaa tulisi lapasiin :)
niin ja tosiaan ei kannata hieroa silmiä samalla kun käyttää GS:ää, vaan käytön jälkeen lämpimässä vedessä peset ja käytät saippuaa niin sen jälkeen voi hinkata öögia ihan rauhassa :)
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

No joo, minä järkevänä olen mennyt jo puremaan kynsiäni ja sormiani GSän käytön jälkeen. No, oireita odotellessa.

Eipä tullut mitään ihottumaa käsiin. So its safe I guess.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Nostra kirjoitti:Jos enemmän tämän kanssa räpeltää, kannattaa hankkia 100kpl laatikko lateksihanskoja. Juuri niitä venyviä, joita aina räpsäytellään elokuvissa kun mies nojaa seinään ja... niin. Sopiva koko on tarpeeksi tiivis käteen, eikä juurikaan häiritse epoksimassan kanssa räpeltämistä. Totuttelua vaatii hieman, mutta ei paljoa kuitenkaan. Eivätkä nuo hanskat paljoa maksakaan, ja lisäksi ovat monikäyttöisiä yhteen jos toiseenkin hommaan. Ja varmasti suojaavat.
Tuon suojaavuuden varmuuden suhteen en lähde saivartelemaan, mutta totean vain, että lateksiyliherkkyys ei ole hirvittävän tavatonta, joten kaikille tämä ratkaisu ei välttämättä sovi. Tällöin ehkä on helpompi käyttää jotain muuta skulptimismateriaalia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”