tyranid biomorphit
tyranid biomorphit
Jos laitan otukselleni esimerkiksi hormagauntille adrenal glandit saako se vain +1 initiative tai +1 weapon skill vai saako se molemmat? Jos saa vain toisen saanko laittaa sille kaksi adrenal glandia?
-
Darkmage7280
Se saa yhdestä Adrenal Glandista joko +1 I tai +1 WS, ei molempia.
Ei mitään kieltoa ainakaan näy kahden Glandin laittamiselle, enkä ole sellaisesta kuullut.
Ei mitään kieltoa ainakaan näy kahden Glandin laittamiselle, enkä ole sellaisesta kuullut.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
- The Captain
- Valvoja
Osa ihmisistä tulkitsee kiellon laittaa kaksi samaa biomorfia siten, että se kieltää kahden adrenal glandin laiton samalle ötökälle, vaikka kyse onkin kahdesta eri 'morfista. Kuuluisa "designer's intent" on ilmeisesti ollut päästä nopeasti kaljalle ja kirjoittaa sääntö ensiksi mieleen putkahtaneella tavalla.Darkmage7280 kirjoitti:Se saa yhdestä Adrenal Glandista joko +1 I tai +1 WS, ei molempia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Darkmage7280
Kuten tuossa Captain jo totesikin, uusi kodeksi ei ole yksiselitteisen selkeä siitä ovatko AG WS ja AG I sama biomorfi eri vaikutuksella vaiko erilliset biomorfit. Vanhat ötökkäpelaajat tuppaavat suosimaan "saa ottaa molemmat"-kantaa, koska edellisessä kodeksissa niille selkeästi annettiin kyseinen mahdollisuus.
Itse kannatan sitä että ovat erilliset ja siten saa ottaa molemmat. Siltä varalta että vastustaja päättää riitauttaa tulkinnan, niin itse seuraan näitä ohjenuoria:
Tyrannille, Warrioreille ja Gaunteille AG I on tärkein. Tyrantti korotetulla I:llä hakkaa varmasti ennen suurinta osaa vastaantulijoista, Warrut ja Gauntit ennen Marsuja. Lyöt ensin, tapat ensin, mikä helpottaa huomattavasti asioita.
Carnifexille (jos nyt välttämättä tahtoo lähismorfeja pistää) on AG WS ylitse I:n... I on joka tapauksessaa heikko, kun taas parannetulla WS:llä Marsujen ja muiden vastaavien on hankalampi osua siihen. Jos tuon vielä kombottaa Toxic Miasman kanssa niin 'Fex osuu Marsuihin ja vastaaviin helpommin.
Itse kannatan sitä että ovat erilliset ja siten saa ottaa molemmat. Siltä varalta että vastustaja päättää riitauttaa tulkinnan, niin itse seuraan näitä ohjenuoria:
Tyrannille, Warrioreille ja Gaunteille AG I on tärkein. Tyrantti korotetulla I:llä hakkaa varmasti ennen suurinta osaa vastaantulijoista, Warrut ja Gauntit ennen Marsuja. Lyöt ensin, tapat ensin, mikä helpottaa huomattavasti asioita.
Carnifexille (jos nyt välttämättä tahtoo lähismorfeja pistää) on AG WS ylitse I:n... I on joka tapauksessaa heikko, kun taas parannetulla WS:llä Marsujen ja muiden vastaavien on hankalampi osua siihen. Jos tuon vielä kombottaa Toxic Miasman kanssa niin 'Fex osuu Marsuihin ja vastaaviin helpommin.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Pääsee joo, mutta ei suurta hyötyä. Aika harvoin pääsee lyömään yksinäisiä fistejä.MacKeke kirjoitti:Mutta toisaalta, jos ottaa Fexille I-boonusta, pääsee se lyömää ennen power fistejä, mitkä sen kummiski tappaa. Itse ottaisin initiativeboonuksen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Master Calgar
No jos tuolla nyt on vastassa vaikka marinet, joilla kaikki pelaavat, niin eiköhän tuon intin nostatus ihan toimiva ole. Uskaltaa edesä lähteä haastamaan riitaa esim terminaattoreiden kanssa (monta yksittäistä powerfistiä). Eikä se nyt niin kallis voi olla, etteikö sitä kannattaisi ostaa. Ero intti 1 ja 2 välillä on kuitenkin joissain tapauksissa jo ihan varteen otettava. Toki joitakin armeijoita vastaan tämä nyt on ihan turhaa (tau ja necronit tulivat heti mieleeni).
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Carnifex
Toimivasti (eli VCannonilla) varustettu Carnifex ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen hyvä lähiksessä, ja tuskin saa tapettua tarpeeksi perus-Marsuja että voisi VetSgt:ia häiritä. Terminaattorit (Assault Termikset varsinkin) yleensä jo pyyhkivätkin pöytää, oli 'Fex millainen hyvänsä jollei käy ihan älytön munkki.
Näin ollen WS:n nostaminen jolloin WS4-vihujen vaikeampi osua on mielestäni paras vaihtoehto. Mieluiten tietysti kombottaa I:n mukaan, mutta nyt olikin kyseessä se että vastustaja väen vängällä kieltäytyy hyväksymästä molempien ottamista.
Ja yleensä säästäisin molemmista pisteet muualle listaan ja ottaisin 'Fexin puhtaasti kantamalle... Isoissa peleissä Elite-'Fexejä voi halpoina sietää puhtaasti lähitaistelupainotuksilla, mutta muuten ei. Henkkoht mieltymykseni.
Tämä keskustelu tosin alkaa siirtyä jo enempi "Yksiköt & Armeijat" puolelle. =)
Näin ollen WS:n nostaminen jolloin WS4-vihujen vaikeampi osua on mielestäni paras vaihtoehto. Mieluiten tietysti kombottaa I:n mukaan, mutta nyt olikin kyseessä se että vastustaja väen vängällä kieltäytyy hyväksymästä molempien ottamista.
Ja yleensä säästäisin molemmista pisteet muualle listaan ja ottaisin 'Fexin puhtaasti kantamalle... Isoissa peleissä Elite-'Fexejä voi halpoina sietää puhtaasti lähitaistelupainotuksilla, mutta muuten ei. Henkkoht mieltymykseni.
Tämä keskustelu tosin alkaa siirtyä jo enempi "Yksiköt & Armeijat" puolelle. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
White Dwarf sovelletaan paljonkin sääntöä että tärkeintä on hauskan pito eikä muilla säännöillä ole niin väliä. Eli WD peleissä rikotaan vähän kaikkia sääntöjä niin tiheään ettei sitä voi pitää "oikea oppisen pelaamisen esimerkkinä"needler kirjoitti:mielestäni white dwarf 308:ssa tällä monsteriarmeija tyypillä oli hive tyrantilla kaksi adrenal glandia
Tästä tulikin mieleeni: Olen kuullut että Imperial Armour 4: Anphelion Projectissa olisi Tyranideja joilla olisi listattu molemmat AdrG:t. Kyseessä on FW:n julkaisu eikä GW:n virallinen selvennys, mutta kelvannee taas yhdeksi ohjenuoraksi.
En ole vielä päässyt itse varmistamaan kun viimeksi kysyessäni kyseistä kirjaa ei ollut vielä hyllymyynnissä. Jos joltakulta tuo opus löytyy niin olisi hyvä kuulla vahvistus FW:n näkemykseen asioista.
WD308 ei ollut Battle Reporttia, vaan Tyranid-esimerkkilistoja: Phil Kellyn parvi (tämän jätkän esimerkkiin ehkä olisi uskonutkin kun on kodeksin kehittäjä, mutta jotenkin Kellyn listat on yleensä muuten kovin kädetetyn oloisia), ja Marco Schulze jonka listassa joillakin olennoilla molemmat AG:t olivat. Mitä on seurannut niin Marco on osaava harrastaja, mutta silti vain harrastaja, ja ottaa molemmat AG:t todennäköisesti samasta syystä kuin monet muutkin vanhat harrastajat: Edellisessä edikassa niin sai tehdä eikä tämänhetkinen kodeksi ole selvä.
En ole vielä päässyt itse varmistamaan kun viimeksi kysyessäni kyseistä kirjaa ei ollut vielä hyllymyynnissä. Jos joltakulta tuo opus löytyy niin olisi hyvä kuulla vahvistus FW:n näkemykseen asioista.
WD308 ei ollut Battle Reporttia, vaan Tyranid-esimerkkilistoja: Phil Kellyn parvi (tämän jätkän esimerkkiin ehkä olisi uskonutkin kun on kodeksin kehittäjä, mutta jotenkin Kellyn listat on yleensä muuten kovin kädetetyn oloisia), ja Marco Schulze jonka listassa joillakin olennoilla molemmat AG:t olivat. Mitä on seurannut niin Marco on osaava harrastaja, mutta silti vain harrastaja, ja ottaa molemmat AG:t todennäköisesti samasta syystä kuin monet muutkin vanhat harrastajat: Edellisessä edikassa niin sai tehdä eikä tämänhetkinen kodeksi ole selvä.