"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kelt Druneista vahva armeija?

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Juusoks

Kelt Druneista vahva armeija?

Viesti Kirjoittaja Juusoks »

Ajattelin alkaa kerään Kelt Druneja , mutta tarvitsisin neuvoja armeijan valitsemisen kanssa.
Eli olisiko ehdotuksia mitä Druneja ottaisin armeijaani?
Pudjetti olisi noin 70 euroa pelkistä figuista.

Ajttelin itse kuitenkin tälläistä armeijaa , mutta jätänkö jotai pois tai otan tilalle?

1Corwyn
2 Formoria
1 Wandyr
2 Karnagh
3 Persecutors
3 Bowmen
Viimeksi muokannut Juusoks, Su 04.06.2006 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Druenjen parhaimmistoa ovat formorit. Ne auroineen ovat suhteellisen kovia ja varmastri tehokkaita yhtään järkevästi käytettyinä. Lisäksi koira (hound of scathath) on varsin hyvä kovan liikkeen & lähiskykyjen ansiosta.

Joka drunelistassa on yksi jousiampuja. Miksikö? Toxic - Toxic on tosi hyvä kyky, ja yksi archeri riittää ampumaan sen ainoan toxic-nopan, jolla tapetaan vastustajia. Ei pakollinen, mutta tehokas valinta.

Charactereista Gwahyr lie käyttökelpoisin. Myös Corwyn on ihan käypä valinta - sikäli kun magiaa haluaa ottaa.

Horned raiderit ovat tyylikkäitä, väkisinkin tuovat Death dealerin mieleen. Toisaalta eivät veteranitkaan mitään heikkoja ole, joten niitäkin voi mukaan pakata.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tehdään nyt vaikka ostoslistatyyppisesti:

2 formoria 15 € (39 ap x 2 = 78 ap)
Drune war staff box 25 € (veteran x 3 = 60 ap, standardi & muusikko = 40 ap, brentyr 50 ap)
Gwahyr 9 € (63 ap)
3 Bowmen 10 € (17 ap x 3 = 51 ap)
2 Karnaghs 9 € (28 ap x 2 = 56 ap)

68 €, 398 ap, 14 figua. Ei ehkä ihan optimaalinen, mutta pitäisi aiheuttaa hyvin vahinkoa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Kun nyt druneista puhutaan, niin seuraava lista olisi työn alla:

Ardokath[90]
1 Drune Minotaur[62]
2 Horned Riders[110]
4 Drune Persecutors[72]
2 Drune Archers[34]

yht: 368p

Loput sitten täytellään Ardokathin lisäkyvyillä tai jollain muulla mukavalla mitä nyt henkeen sopisi.

Tykkäisin kyllä ideasta, että minotauri johtaa porukkaa, eli Ardokathinkin voisi dumpata ja ottaa lisää rosvoja tilalle. Ainakin Lanyfhit kiinnostaisivat, samoin mahdollisesti Karnaghit.

Alkuunhan nämä luultavasti päätyvät jonnekin mordheimin kaduille, mutta ehkä myöhemmässä tulevaisuudessa voisi olla ihan hyvä olla joku confro suunnitelmakin olemassa. Eli noinko noilla joukoilla pelissä pärjää, vai pitäisikö formoreita tai vastaavaa olla jotta toimii edes jotenkin?
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Veteraaneja ei ole vielä kehuttu tarpeeksi, joten nyt kehutaan. Kyvyt ovat loistavat: Fierce ja Brutish Charge. Kun vielä valitsee version, jolla on +2 Str niin siinä on oiva tappaja, joka rynnäkössä lyö 3:lla nopalla, eikä suostu kuolemaan ennen vuoron loppua. Toki nopat voi käyttää myös puolustamiseen, mikä tuo taktista joustavuutta verrattuna War Furyn käyttäjiin.
Melko saman hintainen Persecutor on toki figuna tyylikkäämpi, mutta taidoiltaan hieman hankalampi käyttää, jopa huono, vaikka tässä pelissä se onkin varsin paljon riippuvainen pelaajan taidoista. War Cry harvemmin pelottaa ketään, ja implacable 1 tulee tuskin koskaan peliin.

Myös halvempi versio eli Drune Warrior 15ap on hyvä fiercen ansiosta. Tämän ei ole pakko rynnäköidä saadakseen kyvyistään kaiken irti, sillä se on hyvä pysäyttämään figun kuin figun vuoron ajaksi ja saa taatusti vielä lyötyä ainakin ne kaksi hyökkäystään ennen kuolemaa. Jotain 80 pisteen devoureria vastaan ihan taktinen veto.

Archereita riittää 1 kpl, koska toinen ei saa kumminkaan käyttää toxiccia. Tietty voi kikkailla nopan sijoittamisella, jos vaan ei unohda asettaa sitä vuoron alussa.

Druneilla on hyviä maageja, Corwyn on hyvä ja halpa, ja Damrahl on jo melko kova loitsimaan. Parhaiden spellien löytäminen vaatii listojen lueskeluja ja korttien metsästämistä, Ball of Fire ja Fireball ovat ok tappoloitsuja.

Formorit ovat kovia, mutta nekin pystyvät pettämään luottamuksen varsinkin silloin kun siitä on eniten haittaa, joten käytä harkiten!

Karnaghit ovat hieman särkyviä alhaisen RESin takia, mutta Wandyrin ja aseensa kanssa kelvollisia (saavat fiercen yms.). Myös Brutal-kykyä voi yrittää hyödyntää suurikokoisia tai hard-boiled vihollisia vastaan taistellessa, jolloin chargemodifierit saadaan myös näitä kovia vastuksia vastaan. Muut statit ovat rivimiehiä korkeampia, mistä voi myös olla hyötyä. Vaihtoehtoisista korteista näille minulla ei ole kokemusta.

Mino näyttää hyvältä tappajalta, jonka tosin täytyy päästä rynnäköimään ollakseen tehokas. Tämä voi onnistua laittamalla halvemmat figut etulinjaan siinä toivossa että vastustaja rynnäköi niiden päälle. Mino hengailee taustalla kunnes se aktivoidaan viimeisenä ja tekee vastahyökkäyksen. Toimii myös formoreilla ja veteraaneilla.

Lanyfhit ovat melko, tai siis todella heikkoja huonon RESin vuoksi. Scouttaava versio tosin voi olla hyödyllinen häiritsijä. Näille tulee muistaakseni uusi kortti Drune Scourges -lisäpakassa.

Useimmille figuille voi kuitenkin kehittää jonkinlaisen taktiikan ja käyttötarkoituksen mikä onkin suotavaa ettei lista ole joka kerta samanlainen (=tylsä). Ovela vastustaja myös oppii optimoimaan joukkonsa aina samanlaisena pysyvää listaa vastaan.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”