Elvood kirjoitti:Ihan ok. Ei ole verrattavissa entisiin drybrush roskiisi.
Loukkauksilla höystetty one-liner piristää aina päivää. Ja ne ei olleet drybrushattuja edelleenkään, maalit oli vain paksuhkoja.
Minorith kirjoitti:Kiillot ovat näyttäneen menevän oikeille kohdilleen, katsoitko valosta mallia?
En, huomaan kyllä mihin valo iskee muutenkin. NMM:n kanssa tosin valoa käytän hyväkseni.
- Tarvikkeet on puoliruokaa. Käytä hyvälaatuisia, ( lue: Jäykkäharjaisia. ) siveltimiä. Muovi/kuitu versiot vain laahaavat kätesi perässä eivätkä pysy näin terävässä "kynä" asetelmassa, jolloin maalit leviävät ja laahautuvat kätesi perässä. Maalaa mieluiten päivänvalossa, tai todella hyvässä sähkövalaistuksessa.
-Väline: Ohut, ohut, ohut sivellin. Todella tärkeä työkalu. Jos näet ohuen, älä ota sitä. Ota se seuraavaksi ohuempi.
Mitälie minkkiä se suti. Liian ohut pensseli ei ime itseensä tarpeeksi maalia. Kyllä siinä vähän paksuutta saa olla. Minulla on kyllä sellainen kolmen karvankin suti, jolla teen ohuimmat freehandyt.
Maalaus tapahtuu hämärässä yöaikaan. Joo, onhan se valo ihan kiva, mutta silmät tykkää enemmän hämärästä. Ei, minulla ei ole laseja.
-Kannattaa harjoitella muutama perusjuttu: Layereilla maalaaminen. Eli ensin tummemmalla, sitten vaaleammalla ohuella maalilla päälle etc. Saat smoothit siirtymät. Voi tuntua työläältä aluksi, mutta tätäkin harjoittelemalla tekniikka nopeutuu kerta kerralta.
Näinhän se menee. Tosin itse tykkään pitää tumman pohjan vähän märkänä, niin että blendeistä saa vikkelästi smoothit.
-Kokeile ensin. Testaa aina uudet tekniikat johonkin hukkafiguun / bitziin, säästyt siltä että armeijasi figuista puolet on drybrush puuroa, ja toinen puolisko NMM Glazetusta.
Jeps, bitzini ovatkin nykyään kivan värikkäitä.
Onko glazetettu?
Ei ole.
Melko xtreme highlightit, ihoksi kiiltää kuin peili
Oletko koskaan nähnyt hikistä hevosta? Ne kiiltelevät.
Harjasten 'laittais on mielestäni melko onnistunut, paitsi tuossa pään keskellä joko maalit ovat lässähtäneet tai sitten kuvan vika.
Se on skulptaajan vika. Mokomassa on tasainen kohta. Voisihan sitä koettaa puukolla kaivertaa, mutta harvempi sitä pelikentällä huomaa...
Mjoo, yllättävänkin mukavaa palautetta näin Sotuksi. Mutta minusta rotissani oli paljon enemmän karismaa!
Mutta kiitoksia, palaillaan asiaan kun jaksan ottaa uuden kuvan.